Het grote BeyondGaming Dating topic

Maar Squid, uw originele post was foto van een halfnaakte vrouw en een super vage opmerking over pensioen (die imo noch steeds kant nog wal raakt). Duseuh:

Right back at ya hoor...

(+ uiteraard functioneren de meeste mannen al niet meer na die foto)
Mja, het is nochtans een heel eenvoudige opmerking: iedereen is iemands ‘ik kan u niet meer uitstaan’. Je zou denken dat op pensioen gaan met miljoenen in de bank en zo een vrouw het ideaal is. 40 dagen heeft hij dat volgehouden. Iedereen is op dat vlak wel in het zelfde bedje ziek.

Op face value is het echt een logische - hyperbole maar soit - opmerking om te maken. Dat is misschien te eenvoudig voor de overanalysten hier.

Als ik dit lees vraag ik me af of ik niet beter kluizenaar word. Dan heeft niemand last van mij, lolz
Zoals ik het verwoorde leek het nog iet of wat mogelijk.
Ja maar, mijn punt was net dat 98% al weg valt omdat ze niet aan de basic requirements voldoen als: een ingevuld profiel hebben (je komt er bvb soms tegen met één foto en verder niks, euh, ok?), dezelfde taal spreken, niet enkel op zoek zijn naar seks, geen koppel zijn op zoek naar meer,.. Als je gewoon een deftig profiel hebt val je al in die 2% hé zoetje.

't Is dat wat ik bedoelde met dat Marsu onderschat hoeveel rommel die 98% is. Daarvoor hoeft je lat echt niet keihoog te liggen.

Mja, het is nochtans een heel eenvoudige opmerking: iedereen is iemands ‘ik kan u niet meer uitstaan’. Je zou denken dat op pensioen gaan met miljoenen in de bank en zo een vrouw het ideaal is. 40 dagen heeft hij dat volgehouden. Iedereen is op dat vlak wel in het zelfde bedje ziek.

Op face value is het echt een logische - hyperbole maar soit - opmerking om te maken. Dat is misschien te eenvoudig voor de overanalysten hier.
Ik moest 'm ook drie keer opnieuw lezen ze (nadat ik me had afgevraagd wie die halfblote mevrouw is), wie is haar echtgenoot en waarom is die op pensioen en is die madame zo oud amai of schelen ze zoveel en wacht, waarom is die maar 40 dagen op pensioen geweest, kan dat zomaar, je kan toch niet gewoon opnieuw beginnen? 😂

Nee het probleem is dat uw logica gewoonweg niet klopt. Niet op pensioen kunnen zijn / stil zitten / thuis zitten is niet gelijk aan "ik kan mijn vrouw niet uit staan".
Dat KAN zijn ja, maar er zijn 100en of 1000en andere redenen en parameters.

Daarnaast was uw post gewoon echt echt echt niet duidelijk, dus om dan te schieten met "Het moet vermoeiend zijn om altijd tien verdiepingen te graven" is op zijn minst ironisch te noemen...

Nee het probleem is dat uw logica gewoonweg niet klopt. Niet op pensioen kunnen zijn / stil zitten / thuis zitten is niet gelijk aan "ik kan mijn vrouw niet uit staan".
Dat KAN zijn ja, maar er zijn 100en of 1000en andere redenen en parameters.

Daarnaast was uw post gewoon echt echt echt niet duidelijk, dus om dan te schieten met "Het moet vermoeiend zijn om altijd tien verdiepingen te graven" is op zijn minst ironisch te noemen...
Dat weet ik toch. Dat bedoel ik met ‘je graaft te diep’ want dit was een lichte opmerking, ‘geen relationele kritiek’ of opening tot debat. Het is niet de bedoeling die bepaalde relatie te gaan uitspitten, en natúúrlijk zijn er duizend en één redenen om wel of niet bij elkaar te blijven. Maar je leest een ‘wegwerp’ opmerking als meer dan ze bedoeld was. ‘Het is warm vandaag’ is niet altijd de opener voor een debat over global warming. Mijn fout is misschien (denk ik) dat dit relatie-zwam thread had moeten zijn, want het is qua bedoeld level echt gewoon zwam.

Ik zou ook wel terug aan het werk gaan, @Beffer zou nog iets van me kunnen leren moest deze vrouw in mijn slaapkamer aanwezig zijn.
Waarom zou je dan liever gaan werken dan in de slaapkamer te blijven! 🤔

Soit, ik denk dat het eigen is aan die eerste verliefdheid, de vlam in de pijp-periode om ENKEL het positieve te zien in een (potentiële) partner. En simpelweg niet opmerken dat die uit zijn/haar neus vreet, urenlang twijfelt vooraleer die iets van de menukaart kan kiezen, het balkske in de supermarkt op de verkeerde plaats legt en talloze andere onvergefelijke kwalijke trekken heeft...

Mocht iemand tegen mij zeggen: "Je ex is een gek dat hij je heeft laten gaan", ik zou het eerlijk gezegd creepy vinden. Voor hetzelfde geld heb ik met zijn broer "de plopdans gedaan" omdat trouw "niet zo mijn ding is" maar het is niet dat ik een onbekende mijn grootste nadelen in een relatie ga meedelen natuurlijk.

Mocht iemand tegen mij zeggen: "Je ex is een gek dat hij je heeft laten gaan", ik zou het eerlijk gezegd creepy vinden. Voor hetzelfde geld heb ik met zijn broer "de plopdans gedaan" omdat trouw "niet zo mijn ding is" maar het is niet dat ik een onbekende mijn grootste nadelen in een relatie ga meedelen natuurlijk.

Maanden terug iemand op een dating-app tegengekomen die nochtans eerlijk toegaf dat haar huwelijk stukgelopen was doordat zij een affaire had gehad... euhm, ik bewonderde eerlijkgezegd die eerlijkheid.
De vraag is dan: is dat gedrag dat zich riskeert te herhalen, of is dat iemand die geleerd heeft uit die ervaring (ik wil het geen fout noemen, want ik heb ook niet doorgevraagd achter de reden waarom ze dat bedrog gesteld heeft), dat "lef" had ik dan weer niet...

Sommige mensen zijn eerlijker dan anderen, al valt er inderdaad iets te zeggen voor niet te eerlijk/creepy te zijn tijdens eerste dates. Ik weet ook niet of dat info was die ik had willen weten. M'n ex heeft ook ooit toegegeven dat zij de minnares was geweest van een getrouwd iemand, puur voor het lichamelijke, wist toen eerlijk gezegd ook niet meteen hoe te reageren...

Maanden terug iemand op een dating-app tegengekomen die nochtans eerlijk toegaf dat haar huwelijk stukgelopen was doordat zij een affaire had gehad... euhm, ik bewonderde eerlijkgezegd die eerlijkheid.
De vraag is dan: is dat gedrag dat zich riskeert te herhalen, of is dat iemand die geleerd heeft uit die ervaring (ik wil het geen fout noemen, want ik heb ook niet doorgevraagd achter de reden waarom ze dat bedrog gesteld heeft), dat "lef" had ik dan weer niet...

Sommige mensen zijn eerlijker dan anderen, al valt er inderdaad iets te zeggen voor niet te eerlijk/creepy te zijn tijdens eerste dates. Ik weet ook niet of dat info was die ik had willen weten. M'n ex heeft ook ooit toegegeven dat zij de minnares was geweest van een getrouwd iemand, puur voor het lichamelijke, wist toen eerlijk gezegd ook niet meteen hoe te reageren...
Je mist het punt: je noemt iemand die je totaal niet kent eigenlijk een "hoofdprijs" met zo een opmerking. En DAT is creepy.
Heb je iemand leren kennen met leuke en minder leuke kantjes en noem je ze dan een toppertje: helemaal prima!
Maar iemand die voor jou op vlak van karakter in een relatie een totaal onbekende is... Da's gewoon creepy als je die dan ophemelt.
Ik nam nu vreemdgaan als voorbeeld, maar ze kan evengoed geen flauw benul hebben van financiële prioriteiten waardoor de relatie stuk liep, ze heeft misschien extreme OCD, kan een totaal gebrek aan libido hebben, is misschien een gigantische sloddervos die overal een puinhoop van maakt en overal te laat komt,... Jij hebt er geen flauw idee van! Maar je legt met zo een opmerking 0% bij haar en 100% bij hem als "schuldige" van een breuk of relatiedip.

Je mist het punt: je noemt iemand die je totaal niet kent eigenlijk een "hoofdprijs" met zo een opmerking. En DAT is creepy.
Heb je iemand leren kennen met leuke en minder leuke kantjes en noem je ze dan een toppertje: helemaal prima!
Maar iemand die voor jou op vlak van karakter in een relatie een totaal onbekende is... Da's gewoon creepy als je die dan ophemelt.
Ik nam nu vreemdgaan als voorbeeld, maar ze kan evengoed geen flauw benul hebben van financiële prioriteiten waardoor de relatie stuk liep, ze heeft misschien extreme OCD, kan een totaal gebrek aan libido hebben, is misschien een gigantische sloddervos die overal een puinhoop van maakt en overal te laat komt,... Jij hebt er geen flauw idee van! Maar je legt met zo een opmerking 0% bij haar en 100% bij hem als "schuldige" van een breuk of relatiedip.

Wow, Mulan, jij kan mensen echt de goesting om überhaupt nog zelfs maar proberen te daten compleet ontnemen. Ik heb bij geen één van die opties zelfs maar stilgestaan. 😅 Ergste is dat je inderdaad nog gelijk hebt.

Wow, Mulan, jij kan mensen echt de goesting om überhaupt nog zelfs maar proberen te daten compleet ontnemen. Ik heb bij geen één van die opties zelfs maar stilgestaan. 😅 Ergste is dat je inderdaad nog gelijk hebt.
Nou.... Als je mensen als "normale neuspeuterende stervelingen" ziet ipv halve godinnen, doet "afwijzing" in elk geval minder kwaad aan jouw ego. 😁

Nou.... Als je mensen als "normale neuspeuterende stervelingen" ziet ipv halve godinnen, doet "afwijzing" in elk geval minder kwaad aan jouw ego. 😁

Ergste van alles is dat ge mij effectief hebt kunnen laten nadenken over hoe ge dat balkske in de supermarkt fout kunt leggen... :thinking:

Kan dat zelfs denk je dan, kunt daar toch weinig verkeerd mee doen?
Wel ja, met hoe hard sommige mensen s*cken, moet zelfs dat kunnen denk je dan.

Maar laat me nog een laatste restje idealisme, het zijn vooral mannen die dat doen toch? Of niet? 😅

Ergste van alles is dat ge mij effectief hebt kunnen laten nadenken over hoe ge dat balkske in de supermarkt fout kunt leggen... :thinking:

Kan dat zelfs denk je dan, kunt daar toch weinig verkeerd mee doen?
Wel ja, met hoe hard sommige mensen s*cken, moet zelfs dat kunnen denk je dan.

Maar laat me nog een laatste restje idealisme, het zijn vooral mannen die dat doen toch? Of niet? 😅
In het ergernissentopic zijn het vooral de mannen die er zich aan ergeren blijkbaar. 🤪

Jij gaat er van uit dat iemand geweldig is en dat je daarom van haar zal houden.
Ik ga er van uit dat we allemaal positieve en negatieve kanten hebben en dat ik desondanks de negatieve, van iemand kan houden.
Ook als die ik mijn ogen vreselijke muzieksmaak heeft, een hobby die me oersaai lijkt, "de verkeerde leeftijd" heeft (want dat zegt absoluut niets over maturiteit, standvastigheid,...),...

Wat je hier allemaal leest….

Is een partner zoeken niet gewoon uzelf een beetje smijten, en je ziet wel hoe het loopt.
Al dat analyseren…. Hoe onzeker worden jullie daar van?

Matchen qua hobbies enzo? Waarom is dat nodig, ik zou net een partner willen die op elk gebied mijn tegenpool is, (ik heb die ook, en wij vullen elkaar aan)

Waar is een vrouw naar op zoek? Als je nog thuis woont, enkel een fiets hebt en werkloos zal je al een heel vlotte knapperd mogen zijn voor als relatiemateriaal bekeken te worden.

Als je echter al een hoop vakjes kan invullen, mag je best wat zelfzeker zijn over jezelf. Needy klinken is de grootste fout.

Vrouwen op een voetstuk plaatsen is prima,maar werkt te snel averechts vrees ik. (Friendzone,needy overkomen)

Moest ik morgen terug vrijgezel zijn, (ga ik eerder op pad van 50% zijn golddigging hoeren) (In mijn jongere jaren ging ik vroeger mijn vriendin soms afhalen als ze uitging met vriendinnen, en dan zat ik dus om 2 uur s’nachts in mijn range rover sport voor die discotheek 10 min te wachten en had ik ‘touche’. (Terwijl ik in mijn pyama in de auto zat…)

En dat waren niet bepaald lelijke grieten, En dat is meermaals gebeurd ,dan veranderd je beeld over vrouwen (Veralgemenen mag al eens)

Relaties zijn toch zo simpel maar tegelijkertijd ingewikkeld. Dat is het leven I guess? Ik lees zo veel goede tips hier, en er zijn veel leden die lijken goed te weten hoe alles in elkaar zit, of hoe een relatie te onderhouden. Maar waarom zijn we allemaal single of geraken onze relaties kapot? Dat is allemaal toch wel eigenaardig. Hoe komt het dat zelfs de besten onder ons soms tegen de muur lopen, of worstelen met de partner te vinden waarmee het werkt? Relaties, en mensen op zich, lijken me gelijk het ontstaan van ons universum. Alles na de “big bang” is zo random geëvolueerd. Relaties en mensen lijken me ook random. OK, er zit een bepaalde patroon, logica of wetenschap die men kan volgen maar op het einde van de dag is alles random en moet je zien te werken met wat je kunt hebben en er het beste van maken. Soms speelt geluk een rol, soms niet. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen in het doen werken van een relatie, dat is wel straf. En zij die erin slagen om dit levenslang vol te houden, ge weet wel die oudjes die 70 jaar getrouwd zijn, zij zijn echt wel geluksvogels. Of niet? Het antwoord, de sleutel tot een duurzame relatie ligt misschien daar wel. We zouden eens moeten gaan horen bij onze oudjes, in een rusthuis, of elders. Dat is toch wel zeldzame informatie die we daar kunnen ophalen.

We zouden eens moeten gaan horen bij onze oudjes, in een rusthuis, of elders. Dat is toch wel zeldzame informatie die we daar kunnen ophalen.
Neen, want de bomma kon geen huis huren of zelfs bankrekening openen zonder bompa. Die huwelijken bleven duren omdat ze nergens heen kon en op een moment is iedereen dan toch oud en versleten.

We zouden eens moeten gaan horen bij onze oudjes, in een rusthuis, of elders. Dat is toch wel zeldzame informatie die we daar kunnen ophalen.
In veel van de gevallen vloeiden relaties voort uit een thé dansant in het eigen dorp of een naburig dorp, aangezien de wereld gewoon kleiner was. Er was ook geen social media of tinder om je altijd met de neus op het grote aanbod te drukken, en de mentaliteit was veel meer "wees gelukkig met wat je hebt, en sticht een gezin voor leeftijd X", waarna je in het slechtste geval nog jaren ongelukkig bij elkaar bleef want "wat zullen de mensen zeggen".

Enerzijds denk ik soms dat we het vandaag de dag soms wat snel opgeven, anderzijds was dat vroeger gewoon not done, wat ook alles scheeftrekt.

In veel van de gevallen vloeiden relaties voort uit een thé dansant in het eigen dorp of een naburig dorp, aangezien de wereld gewoon kleiner was. Er was ook geen social media of tinder om je altijd met de neus op het grote aanbod te drukken, en de mentaliteit was veel meer "wees gelukkig met wat je hebt, en sticht een gezin voor leeftijd X", waarna je in het slechtste geval nog jaren ongelukkig bij elkaar bleef want "wat zullen de mensen zeggen".

Enerzijds denk ik soms dat we het vandaag de dag soms wat snel opgeven, anderzijds was dat vroeger gewoon not done, wat ook alles scheeftrekt.
Om eerlijk te zijn klinkt dat wel goed in de oren als ik het vergelijk met de dag van vandaag.
Neen, want de bomma kon geen huis huren of zelfs bankrekening openen zonder bompa. Die huwelijken bleven duren omdat ze nergens heen kon en op een moment is iedereen dan toch oud en versleten.
Dat is wel extreem maar het klinkt simpel. Misschien hebben we dat wel nodig in deze tijden: simpliciteit. Ik bedoel niet in de zin dat vrouwen afhankelijk zouden moeten worden van mannen, maar eerder hoe mensen in het algemeen de zaken meer “simpel” zouden moeten benaderen. Het leven is al ingewikkeld genoeg de dag van vandaag. Mensen leven alsof ze onsterfelijk zijn, alsof ze de wereld zullen redden of alsof het zonnestelsel draait rondom hen. Focus ook eens op de kleine zaken in het leven, haal er voldoening uit en geniet ervan.

Laatst bewerkt:
Om eerlijk te zijn klinkt dat wel goed in de oren als ik het vergelijk met de dag van vandaag.
60j ongelukkig samen blijven of compleet naast elkaar leven klinkt wel goed in jouw oren? :unsure:

Ik heb geluk, mijn ouders zijn al meer dan 40j gelukkig getrouwd. Die geven elkaar dagelijks nog een kus, noemen elkaar nog met troetelwoordjes,... Maar die hebben ook nauwelijks zware tegenslagen gehad. Of als ze die hebben gehad, hebben ze die begraven en wordt er al zeker niet over gesproken. Een relatie goed laten werken vraagt ALTIJD energie en moeite. Maar er komt ook veel geluk bij kijken. En als er weinig stormen zijn, is de kans ook VEEL kleiner dat het fout loopt. (Met stormen denk ik aan een kind verliezen, verliefd worden op een ander, financieel bedrog,...)

Dat is wel extreem maar het klinkt simpel. Misschien hebben we dat wel nodig in deze tijden: simpliciteit. Ik bedoel niet in de zin dat vrouwen afhankelijk zouden moeten worden van mannen, maar eerder hoe mensen in het algemeen de zaken meer “simpel” zouden moeten benaderen.
Dat doen we ook. Wil ik de rest van mijn leven delen met deze persoon? Ja. Neen.
Het leven is al ingewikkeld genoeg de dag van vandaag. Mensen leven alsof ze onsterfelijk zijn, alsof ze de wereld zullen redden of alsof het zonnestelsel draait rondom hen. Focus ook eens op de kleine zaken in het leven, haal er voldoening uit en geniet ervan.
Waar jij het idee haalt dat mensen die gelukkig zijn in een relatie meer genieten van de kleine dingen, echt geen idee ...
Of dat "de mensen van tegenwoordig" dan allemaal egocentrisch zijn. Het is niet omdat er heel wat oppervlakkige mensen rondlopen dat ze/we allemaal zo zijn. En ik denk dat niemand hier gelooft dat een egocentrisch, oppervlakkig iemand, oprecht gelukkig kan zijn.

Ik las een tijdje terug, en dat kan een complete grap zijn, maar dat singles die openstaan voor een leuke babbel/date/relatie in Noorwegen tijdens het hiken een groene muts dragen.

Zo'n officieus signaal tijdens het dagdagelijks leven zou misschien helpen denk ik dan, misschien niet in elke context natuurlijk, want kan me inbeelden dat dat ook negatieve neveneffecten kan hebben, ... Kan me vooral inbeelden dat sommige mannen dan vrouwen al te vaak gaan lastigvallen, maar dat is misschien de negatieve ingesteldheid in mij.

Nu lijkt het echter wel alsof je aangewezen bent op Tinder en consorten, waar je vaak géén enkele connectie hebt met je dates (géén school, géén werk, géén gemeenschappelijke vrienden) waarin dan meerdere vrouwen schrijven: "ik was je ook liever in de supermarkt tegengekomen."
Ik niet denk ik dan, want daar in de supermarkt spreek ik zelden willekeurige vrouwen aan, waarbij ik ook nog eens géén idee heb of ze single zijn, er van uit gaan dat ze daar zijn voor hun boodschappen en niet om onderbroken te worden door een random kerel om met hun te flirten.
Feit is ook dat die apps liever hebben dat je single bent en blijft, en bij voorkeur betaalt voor hun services, of je er efficiënt een relatie ermee vindt? Dat is eigenlijk niet hun echte business case.

Ken ook géén enkel verhaal van een koppel dat elkaar écht in de supermarkt is tegengekomen. Wel één van een vaccinatiecentrum... maar zo zijn er weinig denk ik dan.

Terug
Bovenaan