Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik denk dat er wel een verschil is tussen niet reageren op de eerste "hey" of awkward openingszin en plots totale stilte na een hele conversatie.
Hoeveel conversaties heeft de gemiddelde online datende vrouw?

Ale, los daarvan, ik zou er niet van wakker liggen om geghost te worden dus ik snap het probleem ook niet zo goed tbh

Ale, los daarvan, ik zou er niet van wakker liggen om geghost te worden dus ik snap het probleem ook niet zo goed tbh
Ik vind het zelf een compleet respectloos iets. 1 zinnetje wanneer je al enige tijd/energie hebt gestoken in elkaar kan er echt wel nog vanaf, toch?

Maar ik ga hier idd uit van meerdere berichten sturen over meerdere dagen.

Dat het hier niet meer ging om een online conversatie, maar een eerste date waarna we allebei zeiden dat we graag een vervolgje zouden willen (zowel offline als online), maar de eerste week na de eerste date zaten allebei onze agenda's vol, waarna zij laatst nog stuurde dat ze wegens familiaal probleem even opnieuw geen zicht op haar agenda had, en dan plots radiostilte... Dat vind ik dan gewoon erg jammer. Kost max 5 minuten om te laten weten ja/nee/hoe/wat/waarom.

Ik vind het zelf een compleet respectloos iets. 1 zinnetje wanneer je al enige tijd/energie hebt gestoken in elkaar kan er echt wel nog vanaf, toch?

Maar ik ga hier idd uit van meerdere berichten sturen over meerdere dagen.
Gesprekken doven uit, of da nu online is of IRL
Om dan persé een "afsluitend" bericht te willen ontvangen, what's the point?

Wat doe je met die extra info dan?
Ga je je beter voelen met de reden die hij/zij/hen opgeeft?

Als mensen niet meer reageren, take the cue en move on he.
11 miljard mensen op de planeet!

Dat het hier niet meer ging om een online conversatie, maar een eerste date waarna we allebei zeiden dat we graag een vervolgje zouden willen (zowel offline als online), maar de eerste week na de eerste date zaten allebei onze agenda's vol, waarna zij laatst nog stuurde dat ze wegens familiaal probleem even opnieuw geen zicht op haar agenda had, en dan plots radiostilte... Dat vind ik dan gewoon erg jammer. Kost max 5 minuten om te laten weten ja/nee/hoe/wat/waarom.
Ook in dit geval: wat zou je doen met die info? Welk verschil zou dat maken?

Dat is een oprechte vraag trouwens, geen argumentatie.

Het hele probleem met online daten is denk ik ook hoe mensen met heel het gebeuren omgaan: Je bent precies in een online shop producten aan het swipen en aan het keuren op basis van de foto en wat "specs". Cru gesteld: sommige mensen behandelen hun matches ook zo, als een winkelmandje waarin je producten steekt en weer weggooit. Door het hele concept wordt er soms "vergeten" dat je eigenlijk met mensen bezig bent.

En dan heb je nog wat ik "het cornflakesprobleem" noem, aka keuzestress: Geef mensen in de winkel de keuze uit drie soorten cornflakes en het gaat geen probleem zijn om uw favoriet mee te nemen. Geef er 50 verschillende en je staat een half uur te staren naar dat rek welke nu het lekkerst gaat zijn en éénmaal de keuze gemaakt ga je toch weer zitten twijfelen of die andere nu toch niet beter zou zijn "en misschien moet ik volgende week eens een andere proberen". Ook hier weer: Heel het concept van online daten met een enorm aanbod aan potentiële matches maakt het allemaal niet simpeler. Combineer dat met het behandelen van mensen als producten en je hebt een vat vol frustratie en miscommunicatie.

Gesprekken doven uit, of da nu online is of IRL
Om dan persé een "afsluitend" bericht te willen ontvangen, what's the point?
Duidelijkheid. Niets meer of minder dan dat. Geen duidelijkheid= onzekerheid voor ontelbaar veel mensen
Wat doe je met die extra info dan?
Ga je je beter voelen met de reden die hij/zij/hen opgeeft?
De reden an sich maakt mij zelfs niet uit, ik wil gewoon duidelijkheid of ik nog verder contact mag verwachten of niet, zeker wanneer je al een fijne eerste date achter de rug hebt.

Het hele probleem met online daten is denk ik ook hoe mensen met heel het gebeuren omgaan: Je bent precies in een online shop producten aan het swipen en aan het keuren op basis van de foto en wat "specs". Cru gesteld: sommige mensen behandelen hun matches ook zo, als een winkelmandje waarin je producten steekt en weer weggooit. Door het hele concept wordt er soms "vergeten" dat je eigenlijk met mensen bezig bent.

En dan heb je nog wat ik "het cornflakesprobleem" noem, aka keuzestress: Geef mensen in de winkel de keuze uit drie soorten cornflakes en het gaat geen probleem zijn om uw favoriet mee te nemen. Geef er 50 verschillende en je staat een half uur te staren naar dat rek welke nu het lekkerst gaat zijn en éénmaal de keuze gemaakt ga je toch weer zitten twijfelen of die andere nu toch niet beter zou zijn. Ook hier weer: Heel het concept van online daten met een enorm aanbod aan potentiële matches maakt het allemaal niet simpeler. Combineer dat met het behandelen van mensen als producten en je hebt een vat vol frustratie en miscommunicatie.
Je weet toch op voorhand dat dat nu eenmaal de insteek is van online dating.
Mannen spelen de numbers game, door zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken
Vrouwen spelen de numbers game door het ruime aanbod goed te filteren en vervolgens te downdrillen met verdere convo

You win some you lose some.
Duidelijkheid. Niets meer of minder dan dat. Geen duidelijkheid= onzekerheid voor ontelbaar veel mensen

De reden an sich maakt mij zelfs niet uit, ik wil gewoon duidelijkheid of ik nog verder contact mag verwachten of niet, zeker wanneer je al een fijne eerste date achter de rug hebt.
Als je een fijne date hebt gehad, en die persoon u vervolgens ghost, dan heb je toch ook duidelijkheid? Ze antwoorden niet meer, hoeveel duidelijker moet het worden? :p

Ook in dit geval: wat zou je doen met die info? Welk verschil zou dat maken?

Dat is een oprechte vraag trouwens, geen argumentatie.

Euhm, praktisch hetzelfde als ik nu gedaan heb? Laatste beleefd berichtje teruggestuurd (maar anders dan dat ik nu nog gestuurd heb) en gesprek het archief in of zelfs de prullenbak en telefoonnummer uit de gsm. Rationeel besef ik dat dit allemaal op hetzelfde neerkomt.

Maar emotioneel en mentaal? Me minder als een waardeloos persoon en hopeloos geval zien, want ik vond het een leuke date, zij zei hetzelfde en stelde zelf voor om later nog eens iets te gaan doen... en dan radiostilte. Ja, dat noem ik mensen als wegwerpproducten behandelen.

Dit was eigenlijk mijn eerste echte leukere "first date" sinds m'n relatiebreuk in april/mei, en dan is dit het resultaat, top! Toont u wat voor rotschepsels er tussen uw medemensen zitten. Het "juiste" bericht na een eerste date waar je geen vervolg meer op wilt is iets in de aard van "Ik heb toch nog eens nagedacht en denk niet dat ik een tweede date nog zie zitten." ofzo (wil je nog een beleefdheidsexcuusje als "want [it's not you, it's me]" erbij doen, prima, maar dat moet voor mij echt niet eens).

Laatst bewerkt:
Als je een fijne date hebt gehad, en die persoon u vervolgens ghost, dan heb je toch ook duidelijkheid? Ze antwoorden niet meer, hoeveel duidelijker moet het worden? :p
Dus zoals Knights (en ikzelf recent ook) heb voorgehad, vind jij "normaal"?
Een fijne date hebben, nadien nog regelmatig fijn berichtjes wisselen en plots...niets meer?
Ik vind dat geen normaal gedrag, ik vind dat respectloos omdat je je dan, als je al hebt afgesproken, wel mag gaan realiseren dat je met een mens te maken hebt ipv een online profiel waar evengoed een vadsige zestiger achter kan schuilen.

Goh...
Als je rekening houdt met hoeveel "kandidaten" de gemiddelde vrouw online krijgt, als ze die allemaal een officiële bevestiging moeten geven dat het niets wordt, dan is dat een fulltime job
Mannen beseffen inderdaad niet dat als ze niet in het bovenste percentiel zitten van aantrekkelijkheid dat hun tijd weinig waard is.

Aantrekkelijkheid is in dit geval iets meer dan puur het fysieke. Levensstijl en presentatie zijn in mijn ogen nog veel belangrijker.

Daten is ook gewoon jezelf verkopen toch?

Ben van mening dat eindeloos chatten en sms'en net averechts werkt.
Je moet wat moeite doen om aan die eerste date te geraken, maar na date 1 sturen van, "jij bent goed gezelschap", of "het was een leuke babbel" De reactie daarop kan je al veel peilen.

Daarna gewoon een sms of spontaan bellen "gaan we iets eten straks?, ik trakteer" Daten moet je geen 5 dagen op voorhand plannen, dan heb je teveel tijd om na te denken en te stressen.

Me minder als een waardeloos persoon en hopeloos geval zien
Hier ligt imo de grote fout.
Uw zelfwaarde laat je niet bepalen door anderen.
Dus zoals Knights (en ikzelf recent ook) heb voorgehad, vind jij "normaal"?
Een fijne date hebben, nadien nog regelmatig fijn berichtjes wisselen en plots...niets meer?
Ik vind dat geen normaal gedrag, ik vind dat respectloos omdat je je dan, als je al hebt afgesproken, wel mag gaan realiseren dat je met een mens te maken hebt ipv een online profiel waar evengoed een vadsige zestiger achter kan schuilen.
Ik zou daar in elk geval niet van wakker liggen, of dat persoonlijk nemen.
Ik heb een leuke date gehad, de andere denkt daar anders over of heeft een andere reden om het niet voort tezetten...
On to the next!

Daten is ook gewoon jezelf verkopen toch?

Ben van mening dat eindeloos chatten en sms'en net averechts werkt.
Je moet wat moeite doen om aan die eerste date te geraken, maar na date 1 sturen van, "jij bent goed gezelschap", of "het was een leuke babbel" De reactie daarop kan je al veel peilen.

Daarna gewoon een sms of spontaan bellen "gaan we iets eten straks?, ik trakteer" Daten moet je geen 5 dagen op voorhand plannen, dan heb je teveel tijd om na te denken en te stressen.
Ik geef met momenten sales trainingen, en onderdeel daarvan is cold calling waarbij je gewoon bedrijven opbelt en probeert een sales visit te regelen.

De beste manier om zoiets te arrangeren is heel simpel, bv voor een service verlener:: ik ben x, van bedrijf y. Wij doen z, met klanten zoals <insert concurrent a>, en we zouden graag eens samen met u kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Wanneer past dat?

(ale das simpel uitgelegd)

Daten is hetzelfde. Niet teveel lullen/chatten, dan geef je alle info en incentive weg.

Ik snap wel dat er veel geghost wordt ergens. Ik heb dat zelf nooit gedaan. Ik stuurde altijd netjes een berichtje in mijn datingperiode dat het voor mij daar stopte en aanvaardde dat ook gewoon als dat van de andere kant kwam.
Maar de baggerberichten en scheldtirades die daar soms uit volgde....

Ik concludeerde daar vooral uit dat het een goeie keuze was geweest, maar kan me voorstellen dat meer gevoelige mensen dat risico gewoon gaan mijden als ze dat meer dan eens voor hebben gehad.

Klopt het als ik vermoed dat ze zaken gezegd heeft die hier reeds aangehaald werden?
Ja, de meeste zaken die hier werden aangehaald eigenlijk…
Anderzijds: welke zaken heeft ze concreet benoemd? Wat denk jij over die zaken? Hoe zie je die aspecten evolueren?
Vooral het feit dat ik als een zeer jaloers type overkom. Voorbeeld: ik had haar eens gezegd dat ik het niet oké vind als zij met een mannelijke collega 1-to-1 op avondeten gaat. Als het met een groep collega’s (man/vrouw) zou zijn, geen probleem natuurlijk. Zij zegt dat het haar stoort omdat zij zelf geen jaloers persoon is en mijn gedrag laat haar voelen alsof ik geen vertrouwen heb in haar. Ook het feit dat ik mij stoor aan alles. Ze zegt “mijn leven draait rond werk en thuis tijd doorbrengen, ik heb geen sociaal leven. Dus daarom hoef je bepaalde zaken niet in je hoofd te overdenken en zot te worden. Zelfs door dit te vertellen aan u verstik ik omdat ik dit aan u dien te vertellen, terwijl jij dit allemaal normaal gezien moet inzien en daarop inspelen.” Wat haar dus het meeste stoort is 1. Jaloezie en 2. Beperking van haar vrijheden. Dat zorgt er ook voor dat zij zich niet aangetrokken voelt tot mij.

Was het niet zo dat zolang een vrouw zich ergert er nog soort van “hoop” is?
Van zodra je “the silence treatment” krijgt, ben je dood?
Ze heeft me op het einde wel voorgesteld dat als ik mijn gedrag aanpas we nog kunnen verder praten. Maar als ik zeg dat ik een jaloers type ben en haar zal beperken, dan hoeft het niet voor haar. Dus er is idd nog hoop. Maar zij gaf een vrij sterk signaal dat ik moet oppassen vanaf nu. Ik heb haar dan gezegd dat ik er voor zal werken en moeite doen, maar dat zij er begrip voor moet hebben en me niet bij de minste zaak in de toekomst daarvoor afrekenen. Daarop zei ze “nee ik doe dat niet voor de minste zaak, jij bent gewoon altijd zo”.

We kunnen straks 10 pagina's verder zitten en je gaat nog altijd hetzelfde zeggen hoor. Ik herken dat ook wat van mezelf. Zonder hulp ga je sowieso niet veranderen denk ik. Zeggen "ik ga er op letten", eh. Maybe.

Ze heeft me op het einde wel voorgesteld dat als ik mijn gedrag aanpas we nog kunnen verder praten. Maar als ik zeg dat ik een jaloers type ben en haar zal beperken, dan hoeft het niet voor haar. Dus er is idd nog hoop. Maar zij gaf een vrij sterk signaal dat ik moet oppassen vanaf nu. Ik heb haar dan gezegd dat ik er voor zal werken en moeite doen, maar dat zij er begrip voor moet hebben en me niet bij de minste zaak in de toekomst daarvoor afrekenen. Daarop zei ze “nee ik doe dat niet voor de minste zaak, jij bent gewoon altijd zo”.
Je moet u vooral afvragen of je uzelf daartoe in staat ziet om uw gedrag aan te passen. En dan niet alleen naar haar toe, maar vooral in uw eigen hoofd. Want als het in uw hoofd blijft woekeren gaat zich dat hoe dan ook wreken in een eventuele relatie. Eerlijk gezegd, moest ik jou zijn, ik zou eerst hier aan werken (mét professionele hulp liefst) en pas dan weer op de datingmarkt gaan.

Want serieus, als een date waarmee ik (quasi) enkel telefonisch contact heb en eigenlijk (nog?) geen gevoelens voor heb mij gaat vertellen dat ik niet mag gaan eten met een collega van het andere geslacht dan kan die het vergeten hoor. Hell, ook als niet-vrijgezel ga ik daarmee eten. 't Is niet omdat ik met een collega een spaghetti ga eten dat we het daarna nog eens thuis "gezellig gaan maken" hé.

behalve als het de derde date is 🤪

Terug
Bovenaan