Het grote BeyondGaming Dating topic

Als ik het relaas van @Spiderman lees komt me dat ook toch allemaal wat over als tanden trekken.

Hier hebben we ook maanden apart geleefd voor mijn vrouw hier kwam wonen en dat kwam allemaal toch veel meer vanzelf: we belden ongeveer iedere avond, en via bericht zeiden we dan hoe laat ging lukken of dat het die dag niet ging (maar een uurtje vind je altijd bijna). Soms is er niets gebeurd en is het maar wat vragen naar elkaars dag, soms is dat een lang gesprek.

Maar wij hadden wel al een relatie van enkele maanden in de VS, en daarna is ze hier 3 maand geweest, voor we elkaar dan nog zo'n 7 maand niet zagen.

Hier klinkt het voor mij alsof er een mismatch is tussen beiden op vlak van "relatiestatus".

Hier ook zoals hierboven ! Bellen ook elke dag, als je elkaar niet ziet zorgt dat ervoor dat je niet vervreemd/nog iets weet over de andere. Maar zaten ook verder dan elkaar 3 x gezien natuurlijk

Plus een probleem qua communicatieskills denk ik.

En dan verwondert het mij wel dat er precies "massa's" vrouwen aan Spidermans voeten zouden liggen. (het zijn hier dan wel weer vrouwen in plaats van meisjes) Tenzij het hier gaat over Svetlana uit Novosibirsk waarmee pittige foto's worden uitgewisseld en die gerust eens wil langskomen maar wil je a.u.b. eerst 10 000 € overschrijven voor het vliegticket en voor de ziekenhuisfactuur van haar zieke broertje. Dan zou ik toch nog eens twee keer nadenken.

Er zijn veel andere opties. Er zijn een paar vrouwen waarvan ik weet dat zij interesse hebben maar dat zie ik dan niet zitten. Nog een paar dagen geleden ben ik nog gecontacteerd geweest door een oude fuckbuddy van jaren geleden. Ik heb haar afgewezen. Ik verkies om me toe te wijden aan 1 persoon en trouw te blijven aan haar, uit respect voor haar en voor mezelf. Ik vind dat dat ook het juiste is om te doen, en helpt om de band tussen elkaar te versterken.

Ik verkies om me toe te wijden aan 1 persoon en trouw te blijven aan haar, uit respect voor haar en voor mezelf. Ik vind dat dat ook het juiste is om te doen, en helpt om de band tussen elkaar te versterken.

Begrijp ik ook. Spijtig genoeg zitten we vandaag met multi-daten - veel mensen houden hun opties open en daten met meerdere mensen tot ze exclusief worden met iemand. Ik doe het ook niet graag, maar je schiet jezelf in de voet door maar met één iemand tegelijk te daten.

Deze ochtend voorgesteld aan mijn date om ‘s avonds te bellen na haar werk. Ze heeft oké gezegd. Ik stuur haar ‘s avonds nog een sms om voor te stellen om het gesprek via video call te doen. Het verdere verloop van de communicatie (zie hieronder) doet me twijfelen of zij überhaupt gemotiveerd is om tijd door te brengen met mij? Want zij klinkt heel onverschillig en droog. Of zit zij me te testen met strikvragen om te zien wat ik zal antwoorden? Of wil ze ontwijken om een video call met mij te houden na een vermoeiende dag waarbij ze er misschien niet zo fris uitziet? Ik weet dat ik opnieuw overdenk maar ik zou het toch eens willen navragen bij de vrouwen hier.

M’n date: “het is mogelijk, we kunnen ook morgen overdag bellen want ik heb dan verlof.”
Ik: “is goed, we kunnen morgen ook bellen. Dat het overdag is komt mij uit.”
Ik: “Bedoel je dat je liever (1) morgen belt of (2) zowel straks als ook morgen?”
M’n date: “maakt niet uit, we kunnen vandaag normaal spreken en morgen met video call bedoelde ik.”
Ik: “ah oké ik snap het, voor mij maakt het ook niet uit. I’m always in om tijd met u door te brengen. Maar als je moe bent kunnen we ook morgen praten.”
M’n date: “ik praat nu met een vriendin. We kunnen ook morgen praten. Het maakt niet uit zoals ik heb gezegd.”
Ik: “oké, praat dan met uw vriendin, wij kunnen morgen praten. Overdag past beter voor mij.”
M’n date: “oké, ga jij dan slapen, rust uit.”
Ik: “ik ga slapen. Maak het ook niet te laat, probeer uit te rusten. Allé fijn avond tot morgen”
M’n date: “welterusten”

Wat denken jullie? Als ik het gesprek zo nalees ziet het eruit alsof er iets niet goed zit. Voor haar maakt het blijkbaar niet uit om te praten met mij? Of interpreteer ik “het maakt niet uit” verkeerd?
Ik begin half en half te denken dat ge met iemand aant communiceren zijt van op die betalende sites

Ik lees het allebei.
Ik lees:
- ik kom jou tegemoet, kies maar, het maakt me echt niet uit!
Maar kan evengoed zijn:
- I just don't f*cking care!

Maar als iemand de vaste nacht heeft en de ander stuurt: "maak het niet te laat, probeer wat te rusten" zou een kribbige "ja, ma! 😡" Door mijn hoofd schieten.
Ah ik dacht dat Spiderman juist punten aan het scoren was omdat hij zo in zat met het welzijn van zijn date. :) :)

Ik wou nog antwoorden op jullie posts maar ik ben momenteel wat down. Zij had dus gisterenochtend gezegd dat we gisterenavond konden bellen, maar de avond was ze aan het bellen met een vriendin en ze stelde voor om vandaag overdag te bellen omdat ze vandaag verlof had en “het maakt niet uit” voor haar wanneer we bellen.

Update hieronder:

Wij hebben vandaag niet gebeld (wat een verassing). Ik stuur haar “goede morgen”, zij stuurt na 2 uur “goedemorgen”. Daarna niets. Na 3 uur wachten (we zitten dan in de namiddag) vraag ik haar “zal ik je binnen 1-2 uur bellen als je beschikbaar bent?”. Ze stuurt direct een antwoord “ik ging net vertrekken om te gaan shoppen, we kunnen bellen maar ik zal buiten zijn.” Ik zeg daarop “ik ging ook buiten zijn, is goed, ik zal je bellen wanneer het past dan.” Zij zegt dan “oké we houden elkaar op de hoogte.”

Daarna gaat er 3 uur voorbij en geen teken van leven. Ik stuur haar “hoe verloopt het shoppen?”. Dan stuurt ze me direct een sms dat ze een jas zoekt. Ze stuurt me foto’s van 2 verschillende jassen die ze heeft uitgeprobeerd in de winkel en vraagt me welke ik verkies. Ik geef mijn mening: “de rode lijkt iets beter, maar zoek verder misschien kan je een mooiere jas vinden.” Na 2 uur stuurt ze een antwoord (dan is het al avond): “ik heb het niet gekocht, ik zal nog wachten.” Daarop heb ik gezegd: “je zal het toch niet nodig hebben, ik zal je wel verwarmen wanneer we afspreken.” Dan zegt ze met een lachende smiley face “zal moeilijk zijn, ga jij het niet koud hebben dan”. Ik zeg daarop “we zullen elkaar samen verwarmen.” Dan zegt zij “komt gij maar eerst”. Ik zeg “ja, we zien daarna wel”. Waarop zij antwoordt “inderdaad”.

Daarna vraagt ze me “wat doe je” (we zijn nu 21u30). Ik zeg “ik ben net thuis aangekomen, ik kijk tv.” Ik vraag haar wat zij doet. Zij zegt “ik ben ook thuis.” Ik antwoord daarop: “oké”. Nadien stuurt ze me “gaan we vandaag bellen?”. Wat. Een. Grap. Is zij nu serieus?

Ik heb daarop gezegd “overdag was het mogelijk maar deze avond zal moeilijk zijn, ik ga vandaag wat vroeger slapen om een vriend die terugkeert van vakantie morgenochtend op te halen van op het luchthaven (wat werkelijk zo is). We bellen wel een andere keer.” Daarop stuurt zij “oké dan bellen we een andere keer.” Na 10 minuten stuur ik haar “is goed. Ik ga slapen, goeienavond”. Zij antwoordt “goeienavond”.

En daar eindigt het gesprek. Ik ben nu wat teleurgesteld en down dat ik te veel waarde heb gehecht en moeite heb gestoken in haar. Ik laat het nu voor wat het is. Ik stuur haar niets meer. Als zij iets stuurt antwoord ik wel maar that’s it. Ik zit nu met de mentaliteit “Het maakt me niet uit wat er gebeurt, ik ga gewoon mijn eigen leven leiden en vooruit kijken.” Zij is erin geslaagd om mijn motivatie en energie uit te putten. Als ze echt iets wil met mij, zal zij vanaf nu moeite moeten doen. Haar krediet is op. Zij zal het moeten bijvullen door ervoor te werken. Haar keuze. Mij maakt het nu ook niet meer uit.

Ik wou nog antwoorden op jullie posts maar ik ben momenteel wat down. Zij had dus gisterenochtend gezegd dat we gisterenavond konden bellen, maar de avond was ze aan het bellen met een vriendin en ze stelde voor om vandaag overdag te bellen omdat ze vandaag verlof had en “het maakt niet uit” voor haar wanneer we bellen.

Update hieronder:

Wij hebben vandaag niet gebeld (wat een verassing). Ik stuur haar “goede morgen”, zij stuurt na 2 uur “goedemorgen”. Daarna niets. Na 3 uur wachten (we zitten dan in de namiddag) vraag ik haar “zal ik je binnen 1-2 uur bellen als je beschikbaar bent?”. Ze stuurt direct een antwoord “ik ging net vertrekken om te gaan shoppen, we kunnen bellen maar ik zal buiten zijn.” Ik zeg daarop “ik ging ook buiten zijn, is goed, ik zal je bellen wanneer het past dan.” Zij zegt dan “oké we houden elkaar op de hoogte.”

Daarna gaat er 3 uur voorbij en geen teken van leven. Ik stuur haar “hoe verloopt het shoppen?”. Dan stuurt ze me direct een sms dat ze een jas zoekt. Ze stuurt me foto’s van 2 verschillende jassen die ze heeft uitgeprobeerd in de winkel en vraagt me welke ik verkies. Ik geef mijn mening: “de rode lijkt iets beter, maar zoek verder misschien kan je een mooiere jas vinden.” Na 2 uur stuurt ze een antwoord (dan is het al avond): “ik heb het niet gekocht, ik zal nog wachten.” Daarop heb ik gezegd: “je zal het toch niet nodig hebben, ik zal je wel verwarmen wanneer we afspreken.” Dan zegt ze met een lachende smiley face “zal moeilijk zijn, ga jij het niet koud hebben dan”. Ik zeg daarop “we zullen elkaar samen verwarmen.” Dan zegt zij “komt gij maar eerst”. Ik zeg “ja, we zien daarna wel”. Waarop zij antwoordt “inderdaad”.

Daarna vraagt ze me “wat doe je” (we zijn nu 21u30). Ik zeg “ik ben net thuis aangekomen, ik kijk tv.” Ik vraag haar wat zij doet. Zij zegt “ik ben ook thuis.” Ik antwoord daarop: “oké”. Nadien stuurt ze me “gaan we vandaag bellen?”. Wat. Een. Grap. Is zij nu serieus?

Ik heb daarop gezegd “overdag was het mogelijk maar deze avond zal moeilijk zijn, ik ga vandaag wat vroeger slapen om een vriend die terugkeert van vakantie morgenochtend op te halen van op het luchthaven (wat werkelijk zo is). We bellen wel een andere keer.” Daarop stuurt zij “oké dan bellen we een andere keer.” Na 10 minuten stuur ik haar “is goed. Ik ga slapen, goeienavond”. Zij antwoordt “goeienavond”.

En daar eindigt het gesprek. Ik ben nu wat teleurgesteld en down dat ik te veel waarde heb gehecht en moeite heb gestoken in haar. Ik laat het nu voor wat het is. Ik stuur haar niets meer. Als zij iets stuurt antwoord ik wel maar that’s it. Ik zit nu met de mentaliteit “Het maakt me niet uit wat er gebeurt, ik ga gewoon mijn eigen leven leiden en vooruit kijken.” Zij is erin geslaagd om mijn motivatie en energie uit te putten. Als ze echt iets wil met mij, zal zij vanaf nu moeite moeten doen. Haar krediet is op. Zij zal het moeten bijvullen door ervoor te werken. Haar keuze. Mij maakt het nu ook niet meer uit.
Ik vraag me toch ook af hoe oud jullie nu eigenlijk zijn.

In plaats van "ok" te antwoorden, bel dan toch gewoon? Ze zat misschien te wachten op wat initatief. In de plaats krijgt ze dan te horen dat je op tijd wil gaan slapen. Ik weet niet uit welk land zij is, maar volgens mij zit er op beyondgaming.xx nu een vrouw in de corresponderende landstaal zich af te vragen wat die kerel uit dat ander land nu eigenlijk wil.

Update hieronder:

Gast, gij communiceert ook langs geen kanten duidelijk hé

Ik vraag me toch ook af hoe oud jullie nu eigenlijk zijn.

In plaats van "ok" te antwoorden, bel dan toch gewoon? Ze zat misschien te wachten op wat initatief. In de plaats krijgt ze dan te horen dat je op tijd wil gaan slapen. Ik weet niet uit welk land zij is, maar volgens mij zit er op beyondgaming.xx nu een vrouw in de corresponderende landstaal zich af te vragen wat die kerel uit dat ander land nu eigenlijk wil.
We zijn beiden twintigers. Zij is een paar jaar jonger als ik.

De reden waarom ik “oké” heb geantwoord is omdat ik al meerdere keren initiatief heb genomen om met haar te bellen, haar te vragen hoe het gaat, etc. Daar ligt het probleem. Zij doet het nooit. Als zij het zou doen, zouden we al lang gebeld hebben. En ik kan niets anders dan “oké” antwoorden als zij weet dat ik sinds gisteren zit te vragen om te bellen en zij zelf had gezegd dat we overdag zouden bellen. Ik ga niet opnieuw ‘s avonds op het einde van de dag gelijk een hondje vragen om te bellen. Zij weet het. Dus zij moet initiatief nemen.

Hebben jullie concrete plannen om af te spreken?
Want als er geen concrete plannen zijn was het misschien aan u om tijdens dit gesprek een datum voor te stellen of zo?

Ja, wij zouden binnen 2 weken pas afspreken…

Als je het al vertelde heb ik het gemist @Spiderman maar daten jullie al lang? En exclusief? Hoeveel keer per maand kunnen jullie elkaar zien?
Al een dikke maand. Ik beschouw het als exclusief, en we hebben het er in het begin ook over gehad. Ik vertelde dat ik het fout vind om met meerdere mensen tegelijkertijd te daten/afspreken en zoek iemand die hetzelfde denkt. En zij had toen ook gezegd dat als iemand met anderen zit te praten/afspreken terwijl ie al date/afspreekt met iemand, dat daar een probleem zit. Dus voor ons beiden is het exclusief.

Wij kunnen elkaar hoogstens een paar keer per maand zien. Zij woont in Nederland en werkt ‘s avonds, ik werk overdag.

Gast, gij communiceert ook langs geen kanten duidelijk hé
Ik snap dat niet. Wat is er onduidelijk aan?

1. Open contacten
2. Kies contact
3. Bel

Jezus Christus, je moet toch niet elke dag gaan zitten afspreken wanneer het past om eens een dag te bellen. Bel gewoon.

1. Open contacten
2. Kies contact
3. Bel

Jezus Christus, je moet toch niet elke dag gaan zitten afspreken wanneer het past om eens een dag te bellen. Bel gewoon.
Ik had dit eerder moeten doen, volledig mee eens. Maar ik heb al meerdere keren zitten vragen om te bellen, dus als ik daarna zo direct zou bellen zou dat misschien geforceerd overkomen… ik weet het niet.

Gij hebt blijkbaar letterlijk gezegd dat gij haar ging bellen... en dan zijt ge in uw gat gebeten dat ze daar achter vraagt?
Ik heb haar gezegd dat ik haar zal bellen wanneer het past. En zij heeft gezegd dat we elkaar op de hoogte zullen houden. Normaal zou zij dan initiatief moeten nemen om mij te zeggen dat ze vrij is om te bellen, omdat ik al meerdere keren heb gevraagd om te bellen (gisteren inbegrepen) en zij is degene die gaat shoppen. Als zij bezet is kon ze ten minste zeggen: “sorry ik had je gezegd dat we overdag zouden bellen maar ik ga nu shoppen, kan het vanavond ook voor u?” Ik ben in mijn gat gebeten omdat zij dat vraagt in de late avond op het einde van de dag. Als je de historiek van gisteren erbij neemt en ook het feit dat ik er nog eens naar heb gevraagd overdag, dan lijkt mijn ontgoocheling toch terecht?

Ik had dit eerder moeten doen, volledig mee eens. Maar ik heb al meerdere keren zitten vragen om te bellen, dus als ik daarna zo direct zou bellen zou dat misschien geforceerd overkomen… ik weet het niet.

Ik heb haar gezegd dat ik haar zal bellen wanneer het past. En zij heeft gezegd dat we elkaar op de hoogte zullen houden. Normaal zou zij dan initiatief moeten nemen om mij te zeggen dat ze vrij is om te bellen, omdat ik al meerdere keren heb gevraagd om te bellen (gisteren inbegrepen) en zij is degene die gaat shoppen. Als zij bezet is kon ze ten minste zeggen: “sorry ik had je gezegd dat we overdag zouden bellen maar ik ga nu shoppen, kan het vanavond ook voor u?” Ik ben in mijn gat gebeten omdat zij dat vraagt in de late avond op het einde van de dag. Als je de historiek van gisteren erbij neemt en ook het feit dat ik er nog eens naar heb gevraagd overdag, dan lijkt mijn ontgoocheling toch terecht?
Ipv hier ondertussen 2 uur een relaas te doen, had gewoon gebeld toen ze het vroeg. Het is sowieso een stuk logischer om ‘s avonds te bellen dan ergens random door de dag.

Ge kunt ook gewoon uw telefoon pakken en bellen in plaats van 20 berichten te sturen over wanneer je mag bellen. Als gij later een vrouw hebt ga je dan ook afspreken om welk uur je haar mag gaan bellen en vragen of je op 2 achtereenvolgende dagen mag bellen? Dat slaagt eigenlijk allemaal nergens op
Ipv hier ondertussen 2 uur een relaas te doen, had gewoon gebeld toen ze het vroeg. Het is sowieso een stuk logischer om ‘s avonds te bellen dan ergens random door de dag.
Jullie hebben gelijk, maar het kwaad was al geschiedt. Ik had al meerdere keren voorgesteld om te bellen. Dus als ik nog eens initiatief zou nemen of zelfs direct bellen, zou dat wanhopig overkomen. Ik denk zelfs dat ik in haar ogen al wanhopig overkom. En ik heb haar niet gebeld vanavond toen ze het vroeg omdat ik van plan was om wat vroeger te slapen maar met deze mood is het dus niet gelukt. Maar er is eigenlijk ook een andere reden waarom ik niet wou bellen en dat is mijn zelfrespect/eer. Het leek gewoon alsof zij sinds gisteren met mijn voeten speelt en als ik dan vanavond direct op haar vraag zou ingaan (nadat zij mijn initiatieven heeft genegeerd)…nee zo laag ben ik niet gevallen.

Take my word for it, deze relatie is al afgelopen hoor. Da heeft echt geen zin meer om daar nog tijd of hoop in te steken. En in plaats van de tip te volgen "geef haar nu wat tijd en ruimte" zou ik u de tip geven "geef uzelf wat tijd en ruimte" en stop met zo verkrampt bezig te zijn met relaties en elke zucht kapot te redeneren. Ik moet toegeven ik was ooit zelf ook zo maar achteraf gezien was ik echt een idioot, heb zo heel veel van mijn jong leven drama doorgemaakt door te zwaarzinnig om te gaan met relaties. Die vrouwen merken dat ook he, dat is zoals dat ge zand vastknijpt dat slipt tussen uw handen maar als ge uw hand open laat dan blijft het er beter bij. Maar ge kunt dat niet "geforceerd" open laten ge moet dat echt doen vanuit een verandering binnen uzelf.
Bedankt voor de tips, ik apprecieer het. Ik was ook niet van plan om er nog moeite in te steken. Maar als zij in het vervolg moeite zal doen, zou ik haar ook niet negeren en wel antwoorden. Zoals je zegt, ik ga nu wat tijd en ruimte voor mezelf nemen. Het is hoog tijd voor wat “me time”.

Terug
Bovenaan