Het grote BeyondGaming Dating topic

Dat zijn dan mensen met een sport als hobby, en dan spreek je misschien over 3 avonden per week of iets in die aard enkele uren, wat voor mij onder een redelijk normaal patroon valt voor een hobby, en die de meeste dagen geen hoop extra caloriëen snoepen.
Ik versta uw opmerking wel hoor, maar ik vraag mij dan wel af waar ergens onder al die lagen mijn afgetraind lichaam zit met mijn redelijk ok bewegings- en voedingspatroon. :unsure:

Ik versta uw opmerking wel hoor, maar ik vraag mij dan wel af waar ergens onder al die lagen mijn afgetraind lichaam zit met mijn redelijk ok bewegings- en voedingspatroon. :unsure:

Vaak denken mensen dat ze een goed voedingspatroon hebben tot ze eens alles ingeven in MFP :)

Sorry hoor, maar als dat is wat je verstaat onder een afgetraind lijf met perfecte verhoudingen, zou ik u vooral een cursus Nederlands aanraden.
Nu weet ik wel nog altijd niet wat jij eronder verstaat eigenlijk, zo een aanvallende oneliner verder.

Verhouding zoals schouderomtrek/buikomtrek...ik heb nog niet veel vrouwen bij een bodybuilder die veel mooier weten vinden dan gewoon een getraind lichaam. Maar als dat is waar je op doelt, tjah dan heb je je antwoord al in mijn vorige post.

Vaak denken mensen dat ze een goed voedingspatroon hebben tot ze eens alles ingeven in MFP :)
Ik was ook een beetje aan het zwanzen hoor. Ik weet vrij goed hoe ik voor een perfect afgetraind lichaam kan zorgen, mijn prioriteiten liggen gewoon daar niet. Gewoon gezond is al ok voor mij.

Nu weet ik wel nog altijd niet wat jij eronder verstaat eigenlijk, zo een aanvallende oneliner verder.

Verhouding zoals schouderomtrek/buikomtrek...ik heb nog niet veel vrouwen bij een bodybuilder die veel mooier weten vinden dan gewoon een getraind lichaam. Maar als dat is waar je op doelt, tjah dan heb je je antwoord al in mijn vorige post.

Ik gebruik de woorden afgetraind en perfect. Als jij dat interpreteert als iemand die regelmatig sport en wat op zijn voeding let... tja, dan spreken wij duidelijk een andere taal.

Ik gebruik de woorden afgetraind en perfect. Als jij dat interpreteert als iemand die regelmatig sport en wat op zijn voeding let... tja, dan spreken wij duidelijk een andere taal.
Voor mij heeft afgetraind en perfecte verhoudingen niet echt één enkele vaststaande betekenis hoor. Maar het is goed, we spreken gewoon dezelfde taal niet, dat zal het zijn :unsure:

Ik wantrouw perfectie, eerlijk gezegd. Dat schept onrealistische verwachtingen. Of je hebt mensen die zichzelf zo perfect opmaken dat ze er onwerkelijk uitzien. Maar goed, ieder zijn ding.

Ik wantrouw perfectie, eerlijk gezegd. Dat schept onrealistische verwachtingen. Of je hebt mensen die zichzelf zo perfect opmaken dat ze er onwerkelijk uitzien. Maar goed, ieder zijn ding.
Ook naar karakter toe, heb ik dat. Mensen die "te" beleefd, empathisch, goedgeluimd, geduldig,... Zijn daar sta ik ook achterdochtig tegenover.

De dag dat IK perfect ben, verwacht ik dat van mijn partner ook. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Dus iemand vinden met wiens imperfecties je kan leven is al een mooi doel.

Ook naar karakter toe, heb ik dat. Mensen die "te" beleefd, empathisch, goedgeluimd, geduldig,... Zijn daar sta ik ook achterdochtig tegenover.

De dag dat IK perfect ben, verwacht ik dat van mijn partner ook. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Dus iemand vinden met wiens imperfecties je kan leven is al een mooi doel.
Ik vind imperfecties net heel menselijk. Perfectie is onmenselijk.

Denk je er ook zo over bij Jens De Doncker?

Ik ben hem en die Stefaan eens gaan googlen en er is toch helemaal niets mis met die kerels, vind ik dan. Beetje chubby maar dat kan ook lekker zijn en voor de rest als zij gelukkig zijn zo dan is daar niets mis mee. Iemand anders die gelukkig is/wordt van een sixpack is ook fijn, daar hoeft iemand anders niet over te oordelen.

Iemand zei hier eerder dat uiterlijk vergankelijk is en innerlijk nooit wat ook nergens opslaat. Iemand die altijd lief, leuk en gezellig is kan ook van de ene dag op de andere doodongelukkig of depressief door het leven gaat mede door dingen die ze in het leven meemaken terwijl Iemand die altijd al wat aan de 'lelijke' of zwaarlijvige kant is geweest in het verleden maar bij het ouder worden toch compleet open bloeit en dat ook op een aantrekkelijke manier uitstraalt dus je kan niet één formule nemen en dat op iedereen gaan toepassen.

Wij zijn naar 'chasing beauty' beginnen kijken op streamz. Ik was echt geschrokken hoe ver je vandaag kan gaan met filters op social media en vooral dat die filters door het brede publiek zomaar beschikbaar zijn. Je hoeft geen professional meer te zijn om een 'lelijk eendje' om te vormen tot een 'vamp'. De filters zijn zodanig eenvoudig te bedienen dat je zelf uw foto's vergaand kan opsmukken.
Ik wist dat eerlijk gezegd niet. Ik word blijkbaar te oud voor al die Instagram/tiktok features :p.
En al die vrouwen in de reeks zijn ermee gestart na een relatiebreuk, het feit dat ze single zijn heeft hun doen twijfelen aan zichzelf.

Wij zijn naar 'chasing beauty' beginnen kijken op streamz. Ik was echt geschrokken hoe ver je vandaag kan gaan met filters op social media en vooral dat die filters door het brede publiek zomaar beschikbaar zijn. Je hoeft geen professional meer te zijn om een 'lelijk eendje' om te vormen tot een 'vamp'. De filters zijn zodanig eenvoudig te bedienen dat je zelf uw foto's vergaand kan opsmukken.
Ik wist dat eerlijk gezegd niet. Ik word blijkbaar te oud voor al die Instagram/tiktok features :p.
En al die vrouwen in de reeks zijn ermee gestart na een relatiebreuk, het feit dat ze single zijn heeft hun doen twijfelen aan zichzelf.
Maar net dan lijkt het me totaal onzinnig om met die filters te beginnen. Je mooier voordoen heeft toch per definitie een omgekeerd effect op lange termijn?

Ik ben qua online dating eigenlijk niet actief omdat ik mezelf enigszins lelijk vind en ik heb gewoon niet de foto's om dat te doen.

In gedachten zou ik ongeremder willen zijn in real life omdat er mij op zich niks mis lijkt te zijn met iemand op een deftige manier aan te spreken. Maar ik heb 't gevoel dat de digitale evolutie ons in real life net ontoegankelijker maakt. Het is bijna vreemd om real life contact aan te gaan want da's vreemd => eng => not done. Terwijl er niks aan de hand is. 't Is niet omdat iets ongewoon is dat het slecht is en omgekeerd. Alcohol is te gewoon en bijzonder slecht. Idem met sigaretten en andere soortgelijke voorbeelden. 't Is niet omdat iets de norm is dat het goed is. Maar je wordt wel als afwijkend geacht als je de norm niet volgt. Hoewel het niet volgen van bepaalde normen wèl beter is op objectief vlak.

Soit. Ik ben weer aan het uitwijken. Het feit dat we onze foto's dermate kunnen bewerken zorgt volgens mij voor een heel negatief effect omdat er zoveel fake mogelijk is. Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een filter die jou er mooier laat uitzien en een filter die grappig bedoeld is (make-up, bewegende tong en dergelijke).

Als je een filter gebruikt om jouzelf op te peppen aka mooier te laten uitzien krijg je online mogelijks meer leuke complimenten enzo. Maar offline zal je toch net sneller afgewezen worden omdat de werkelijkheid niet overeenkomt met het geschetste digitale beeld? Dus dan heb je nog meer kans op een negatieve reactie en dus nog een grotere deuk in jouw zelfvertrouwen. Zo creëer je een vicieuze cirkel denk ik dan.

Ik zit nu in een vereniging die zich richt op de verlegen medemens. Maar mijn observatie laat me vaststellen dat het verlegen zijn op zich niet 't probleem is maar wel het ongeloof in zichzelf, het gebrek aan zelfvertrouwen etc... Ik vind het best schrijnend hoeveel mensen niet in zichzelf geloven en een gebrekkig zelfvertrouwen hebben (incl. mezelf dus). Dat lijkt me nog meer te stijgen door de digitale invloeden, al dan niet overgewaaid uit Amerika (daar heb ik het niet zo voor, lijkt me een eng en fake gegeven).

Ik vind het leuk om een heel knappe dame te zien, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar ik zou de ander nog knapper vinden mocht het een voorstelling zijn van de werkelijkheid. Ik heb veel liever de werkelijke situatie dan een situatie waarin ik geconfronteerd word met een (enorme) discrepantie tussen het 'beeld' dat ik online opgebouwd heb en het 'beeld' dat ik in werkelijkheid zal ervaren.

Mogen/kunnen mensen zichzelf niet meer zijn tegenwoordig?
(hypocriet als ik zelf niet meteen weet wie ikzelf ben?)

Ik vind vooral de onbereikbare (letterlijk) vrouw interessant. Diegene die weinig of geen sociale media bezit, die liever rustig een boek leest en de drukte aan zich voorbij laat gaan. Maar de ironie is dus dat dergelijke dames net onbereikbaar zijn net omdat ze niet per sé frequent buiten komen of sociale media gebruiken.

Ik ga stoppen want anders blijf ik typen. Hopelijk is er alsnog 10% relevant voor het topic ^^

Ik heb een tijdje iemand gedate die zo’n afgetraind lichaam had. Die zat iedere dag in de gym, afspreken wou zeggen dat hij dus een work-out in de fitness ‘opofferde’. Op restaurant gaan hebben we nooit gedaan want hij at enkel kip en rijst. Hoewel hij biceps en abs had om u tegen te zeggen, was die enorm onzeker. Die periode stond ik nochtans zelf ook scherp maar zijn gespierde lichaam maakte mij dan weer bijna onzeker. Het heeft niet lang geduurd tussen ons, we waren geen match :p

Ik heb een tijdje iemand gedate die zo’n afgetraind lichaam had. Die zat iedere dag in de gym, afspreken wou zeggen dat hij dus een work-out in de fitness ‘opofferde’. Op restaurant gaan hebben we nooit gedaan want hij at enkel kip en rijst. Hoewel hij biceps en abs had om u tegen te zeggen, was die enorm onzeker. Die periode stond ik nochtans zelf ook scherp maar zijn gespierde lichaam maakte mij dan weer bijna onzeker. Het heeft niet lang geduurd tussen ons, we waren geen match :p
Dat is inderdaad niet houdbaar. BV's/cellebs worden bijgestaan door eigen koks/personal trainers en hebben massa's tijd voor hun looks. In een dagdagelijks gezin kan je dat niet volhouden. Mijn vriend en ikzelf stonden ook scherper toen we elkaar leerden kennen. Je komt als single in een lege thuis toe, koken wordt beperkt tot het absolute minimum (vlug een slaatje/ easy gezonde maaltijd waar je meerdere keren van kan eten).. ik zat gemakkelijk 10u per week in de gym, al was het maar voor sociaal contact of de tijd te doden (al voelde dat zo niet aan maar besef dat nu wel). Mijn vriend ging dagelijks voor zijn werkuren naar de fitness.
Nu zijn de porties tijdens het avondmaal al eens groter of minder 100% gezond (wat boter/pasta/een aardappeltje meer, in't weekend eens een vers pistolleke/koffiekoek van den bakker etc) omdat samen eten zoveel gezelliger is. Je gaat makkelijker uit eten of iets afhalen (als single kan ik vb het aantal bezoekjes aan de frituur op een jaar op 1 hand tellen), sneller s'avonds een fles wijn openen of in de zetel samen iets snoepen.. Ik geraak nu eerder 4-5 uur per week aan sport, ik ga nog altijd met veel plezier naar de groepslessen maar nu is er iemand waarmee ik in mijn planning moet rekening houden of met wie het gewoon gezelliger is om samen in de zetel te ploffen. Ik kreeg daarnet nog een teleurgesteld gezicht omdat ik vanavond naar de BBB ga en we de voorbije 2 avonden door het werk niet konden samen ploffen voor de tv :p.
Je vindt daar wel opnieuw een evenwicht in (er zijn dagen dat we bewust 100% gezond koken om te compenseren), maar het zal nooit meer zo fanatiek zijn als ervoor, en ik vind dat niet erg, we zijn goed en gelukkig zoals we zijn :).

...

Nochtans, dat kunnen de perfecte psychopaten zijn, die kunnen ook hun nut hebben :tongue:
Op een meer serieuze noot: zelfde gedacht hier, vooral voor 99% van die overdreven positief overkomende mensen.

vooral voor 99% van die overdreven positief overkomende mensen.
Op de werkvloer werd ik altijd zo gezien. :unsure:
(En ja, mensen hebben al expliciet gezegd dat ze me erom haatten, vooral zo rond 7u 's morgens... 😬)

Da's ook zo een moeilijke: iemand vinden tijdens het daten die wat aansluit bij je eigen leefritme. Ochtendmensen met avondmensen bvb zorgt wel vaker voor wrijvingen na verloop van tijd.

Op de werkvloer werd ik altijd zo gezien. :unsure:
(En ja, mensen hebben al expliciet gezegd dat ze me erom haatten, vooral zo rond 7u 's morgens... 😬)

Da's ook zo een moeilijke: iemand vinden tijdens het daten die wat aansluit bij je eigen leefritme. Ochtendmensen met avondmensen bvb zorgt wel vaker voor wrijvingen na verloop van tijd.

Gelukkig was je heel specifiek op welk deel van mijn tekst je "ik werd altijd zo gezien" sloeg :)

En inderdaad, matchen qua leefritme is een belangrijke, ook bv. in de zin van hoe druk of kalm je je weekends / vakanties / .... wil

Ik ga elke dag sporten zodat ik mij op tijd en stond kan volsteken met de ergste brol en/of het vettigste spul die de wereld te bieden heeft.

Wanneer ik iedereen lees… “matchen qua leefritme”, “matchen qua dit en dat”, “minimumvereisten”, “te veel sport”, “te weinig sport”, bla bla bla… dan verwondert het mij niet waarom er zo veel singles zijn in depressie omdat ze niet de “goede match” vinden, of waarom er zo veel echtscheidingen zijn en relaties niet werken. Waarom stellen mensen zo veel eisen? De jongeren van vandaag zijn zo verwend en egoïstisch dat ze alles verwachten zoals zij willen. De wereld draait rond hen. Neen, je kan nooit verwachten dat alles 100% is zoals jij wil. Je partner zal eigenschappen hebben die je minder aanstaan en vice versa, en de uitdaging is om het desondanks te doen werken. Koppels die dat inzien en samenwerken, zullen erin slagen om het levenslang uit te houden. Het jammere is dat de meesten dat niet kunnen of willen, want je leeft zogezegd maar één leven dat te kort is, dus je wil er het beste uit halen. Akkoord, er moet een minimum aan overeenkomsten zijn om het te doen werken, maar ik vind dat de dag van vandaag hierin overdreven wordt. De corona-pandemie was niet voldoende om ons een lesje te leren. Misschien kan een nucleaire wereldoorlog beter werken.

Terug
Bovenaan