Het grote BeyondGaming Dating topic

Nee, helemaal niet.
Ik bedoel veel minder dingen proberen interpreteren en er een of andere betekenis aan geven.

Niet iedereen heeft er nood aan om constant over en weer berichten te sturen en elke avond te bellen. Dat betekent niet per se dat ze minder toegewijd zijn.
Dan kan ze dat toch gewoon laten weten? Ik ben voorstander van open/transparante communicatie, en ik heb dit in het begin ook tegen haar gezegd. Ik vind het enkel een tekort aan respect tegenover mij, want een sms sturen met “sorry deze avond lukt niet” neemt letterlijk 1 second; terwijl zij wel op instagram kan zitten. En per toeval kan ze opeens wel binnen 10 mins een sms sturen wanneer ik zeg dat ik ga slapen. Dat wil zeggen dat ik vrij laag zit op haar lijst van prioriteiten. Als dat zo zit, geen enkel probleem. Want ik geef enkel evenveel als ik krijg. Dus ik pas me wel aan de situatie. Ik ga niet continu degene zijn die initiatief neemt.

@Spiderman het siert je dat je er zoveel energie in steekt!
Maar het is me totaal niet duidelijk hoe vaak jullie elkaar zien? Hoe verloopt het dan? Want dat bepaalt toch ook 1 en ander mee vind ik.

Hier een maand geleden een heel fijne date gehad, we hielden nog dagelijks contact via whatsapp,... Maar hij had het druk op het werk en als ik de dochter heb, ben ik ook "minder beschikbaar", zowel voor berichten te sturen als om te daten.
Hij had het wat lastig op het werk en de berichten verminderden. No problem, als je veel stress hebt, snap ik dat wel. En anderhalve week geleden zie ik dat mijn bericht niet gelezen wordt, maar hij wel meermaals per dag online is. Sindsdien blijft mijn bericht dus ongelezen, gewoon geghost.
Dan ben ik ook niet de persoon die er aan gaat blijven trekken en sleuren, dan ben jij gewoon een boer. "Ik denk niet dat het iets zal worden, veel succes verder nog!" Is toch zo geen gigantische moeite?
🙄
Jammer om te horen… wat een loser is die gast. But I think you dodged a bullet.

Onze situatie is een beetje een langeafstandsrelatie momenteel, zij woont in Nederland dus het is niet evident om elkaar elke week te zien. Daarom is het juist belangrijk om eens de avond te bellen en te vragen hoe het gaat enz. Wanneer we elkaar zien verloopt het ook goed, we praten over veel zaken en de tijd gaat snel voorbij. Voorlopig negeert zij mijn sms’en niet, ik krijg minstens 1x/dag wel een antwoord. Dus in een ghosting fase zit ik (nog) niet.

Klinkt alsof je te veel bezig bent met sturen/bellen en te weinig met elkaar in het echt zien.

Je moet in dit stadium geen schrik hebben om elkaar eens een paar dagen niet veel te horen. Dat geeft haar ook wat meer ruimte en een kans om u te missen.

Gebruik de momenten waarop zij zelf contact opneemt om een date in persoon voor te stellen. Vanaf je een date hebt vastgelegd hoef je niet veel meer te bellen of sturen, want je gaat elkaar toch binnenkort in het echt zien.
Zoals hierboven vermeld, is voorlopig een beetje langeafstandsrelatie, dus niet evident om elkaar vaak te zien in het echt.

@Spiderman
Instagram kan misschien eens gewoon door de feed scrollen zijn, zonder te moeten denken, als ontspanning. Zoek daar niet teveel achter.
Dus mij op voorhand laten weten of het voor haar lukt om ‘s avonds te bellen, is een lagere prioriteit dan door de feed scrollen zonder te moeten denken? Wetende dat ik ‘s ochtends opsta voor het werk? Dat aanvaard ik niet en iedereen die een beetje zelfrespect heeft zou dat ook niet aanvaarden. Voor hetzelfde geld stuurt ze me tegen 23u of middernacht een sms dat het niet lukt voor haar. Dan zit ik daar gelijk een loser, laat in de avond voor een simpel sms van haar gewacht terwijl ik de volgende ochtend vroeg moet opstaan.

Dat bericht lijkt me eerder een waarschuwing van "Rustig aan man, ik heb ook een leven. We moeten niet altijd bellen of bereikbaar zijn voor elkaar." Probeer vooral af te spreken en zie hoe de vibes dan zijn. Je zoekt ook veel te veel achter dat actief zijn op Insta maar geen sms sturen tijdens haar werktijd. Om het met de wijze woorden van @PolletPoulet_OG te zeggen: je stuurt wanneer je zin hebt om te sturen, niet wanneer anderen dat verwachten van jou. Als ik een bericht krijg van iemand voel ik mij niet verplicht om daar meteen om te antwoorden, soms kan dat gewoon wachten tot ik rustig in de zetel zit.

Je dreigt haar te verstikken en zo komt dat niet meer goed.
Op basis van wat zou ze “rustig” zeggen? De enige sms dat ik heb gestuurd is “wilt ge bellen vanavond als je vrij bent?” + “ik ga slapen goeienavond”.
Over de wijze woorden van Poulet: niet volledig mee akkoord. In eerste instantie zou een meisje die een jongen graag ziet uit zichzelf gemotiveerd zijn om iets te laten weten of om tijd vrij te maken daarvoor. Als dat er niet is, dan zou er ten minste een minimum aan respect moeten zijn tegenover de andere persoon die moeite doet (af en toe slapeloos) om met u tijd door te brengen. En als dat er ook niet is, verspil mijn tijd niet en zeg dat het niet zal lukken tussen ons of dat ge het niet ziet zitten. Dan kan iedereen hun eigen weg opgaan en zal ik mijn tijd en moeite steken in iemand die dat wel apprecieert.

Inderdaad, leg de bal gerust regelmatig is in haar kamp. Kan zeker geen kwaad om af en toe eens hard-to-get te spelen. Elkaar even missen, is ook absoluut niet verkeerd. Als ze jouw contact en aandacht wil, dan ze zelf ook wel initiatief nemen. Anders is het not meant to be, vrees ik.

Je wil niet de persoon in de relatie zijn/worden die zélf na 5 seconden al antwoordt, maar telkens wel 5u moet wachten op een antwoord. Daar kwel je jezelf alleen maar mee.

En zoals gezegd, probeer meer in real life af te spreken en dingen samen te doen. Elke avond bellen, zou ik vermijden, maar goed, als jullie dat allebei graag willen en daar behoefte aan hebben, dan is daar niets mis mee uiteraard. Maar probeer dat zeker ook niet te forceren en vermijd dat je het op den duur enkel nog doet 'omdat het een gewoonte is'.
Ja ik ga haar nu een beetje laten doen. Dat zij maar eens vraagt om te bellen. Als ze het niet doet, dan is het duidelijk voor mij.

Je komt heel versmachtend over, en dat is al een reden op zich om te begrijpen dat ze misschien wat afstand wilt nemen zonder dat ze daarom de wens zou hebben om je niet meer te zien.
Geen idee, misschien wel, misschien niet. Maar ik zal haar nu de “pace” laten zetten en zij heeft nu alle vrijheid om zelf te beslissen wanneer ze contact wil hebben met mij. Ik zal haar voorlopig niet meer vragen om te bellen. Eens zien wat er van zal komen.

Ik denk dat efkes het tempo terugschroeven je idd wat duidelijkheid zal brengen. En indien niet: eens polsen hoe zij het verder ziet gaan omdat je het gevoel krijgt dat ze precies geen langetermijnplannen ziet in jullie relatie?

Klinkt allemaal wel heel vermoeiend om daar zo mee bezig te zijn.
Dat is wat ik bedoel, ik steek er veel moeite in en het lijkt me alsof dat niet wordt geapprecieerd. Ik ga er daarom vanaf nu niet meer zo veel tijd in steken. Als zij iets met me wil, dan moet zij ook maar moeite doen.
Ik denk dat efkes het tempo terugschroeven je idd wat duidelijkheid zal brengen. En indien niet: eens polsen hoe zij het verder ziet gaan omdat je het gevoel krijgt dat ze precies geen langetermijnplannen ziet in jullie relatie?
Idd, dat lijkt me het beste om te doen.

Kleine update vanuit mijn kant (en een klein vraagje op het einde):

Tot nu toe ging alles goed, zelfs beter als een paar weken geleden. Het meisje waarmee ik date toont meer initiatief door af en toe berichten te sturen hoe het gaat maar ik heb het gevoel dat ik nog steeds degene ben die bepaalde zaken op gang moet trekken, vragen stel, voorstel om eens te bellen, … ik zou zeggen dat ik 70% van de tijd initiatief neem. Ik geef haar af en toe complimenten maar zij heeft me tot nu toe geen enkel compliment gegeven, noch over mijn uiterlijk noch over mijn persoonlijkheid. Wanneer we sms’en antwoordt zij telkens na een paar uur. No big deal, want zij werkt en heeft een leven dus dat stoort me ook niet. Wij bellen elkaar bijna elke avond op omdat we doorheen de dag niet veel contact kunnen houden. Ik ben degene die tot nu toe altijd heeft gevraagd of ze wil bellen. Ik werk overdag en zij doet de nachtshift, ze eindigt haar werk rond 1u ‘s ochtends. Dus wanneer ik slaap is zij wakker en vice versa. Als workaround blijf ik telkens ‘s avonds laat op om tijd met haar door te brengen aan de telefoon en te vragen hoe het gaat, hoe haar dag was. Als we bellen zitten we telkens 2u te praten over alles en nog wat, en brengen we een leuke tijd door. Zij geeft dit zelf ook aan. Soms blijf ik op tot 3u ‘s ochtends, waarna ik dezelfde ochtend rond 7-8u moet opstaan voor het werk. Dit vraagt een tol en ik geraak moe waardoor ik sommige dagen haar zeg dat ik vroeger ga slapen en niet kan bellen omdat ik moe ben. Zo recupereer ik wat slaap. Zij is hier ook van op de hoogte want dit hebben we al eens besproken, ik heb haar gezegd dat het soms moeilijk is voor mij. Maar zij stelt bijvoorbeeld niet voor om de rollen eens om te draaien, dat zij eens wat vroeger opstaat om te kunnen bellen met mij. Zo zou “de last” gelijk verdeeld zijn…

Nu, gisteren ben ik wat vroeger gaan slapen wegens vermoeidheid. Ik heb dit haar ook gisterenavond laten weten. Zij heeft me slaapwel gewenst, dus alles is oke tot daar toe. (Wij hadden de dag voordien de avond al gebeld.) Vandaag heb ik haar voorgesteld rond 17:30 of ze ‘s avonds zou willen bellen om wat bij te praten. Ik heb geen antwoord gekregen maar ondertussen zag ik wel dat ze op instagram actief was. No big deal. Ik heb haar nadien rond 21:30 terug een sms gestuurd om te laten weten dat ik ga slapen en haar een fijne avond gewenst. (Ik ga niet tot de ochtend zitten wachten op een sms van haar terwijl ze de opportuniteit had om iets te laten weten. Ik heb ook een leven en moet de volgende dag gaan werken.) Ik heb nadien binnen 10 minuten een sms ontvangen: “ik had het druk, ik kon niet schrijven. Als je moet slapen, ga dan slapen, goeieavond”. En ze heeft me nadien direct ook 1x gebeld. Maar ik heb niet opgenomen want ik wou gaan slapen, ik was moe en didn’t want to deal with it - wetende dat zij 4 uur lang geen sms kon sturen wegens drukte op het werk, maar wel actief kon zijn op instagram, en dan opeens binnen de 10 min wel een sms kan sturen wanneer ik zeg dat ik ga slapen. Iets in me zegt dat hier iets niet klopt. En ik snap ook haar antwoord niet: “Als je moet slapen, ga dan slapen”. Dat komt toch agressief over alsof ze boos is en was nergens voor nodig? Zit zij met m’n voeten te spelen / houdt ze me aan het lijntje?
Sorry voor de harde woorden maar uw pathologische onzelfzekerheid en controleerdrang is een beginnende relatie aan het versmachten.
Leef uw eigen leven eens in plaats van zo vast te klampen aan iemand anders.

Op zich wil dit allemaal niet zeggen dat ze geen interesse heeft in jou, waarschijnlijk zijn haar behoeftes op dit vlak gewoon anders dan de jouwe. Niet iedereen heeft nood aan dat overweldigende "ik wil constant contact" gedoe, zeker niet in een nog meer verkennende dating fase. Je hoeft dat niet te interpreteren als "ze wil geen moeite in mij/ons steken". Vergeet ook niet dat de kans dat je iemand tegenkomt met exact dezelfde behoeftes en communicatiestijl als jou zowat nihil is. Je ziet het allemaal nogal zwart-wit: Als ze mijn tempo/stijl niet volgt dan zal het wel zijn omdat ze geen interesse heeft. Het ding is wel, die manier van denken en handelen stoot de meeste mensen af.

Elke relatie zit vol communicatiemisverstanden, ook na jaren en jaren samenzijn, en als je die telkens zwart-wit gaat bekijken en niet met wat mildheid en begrip naar de andere kant toe dan faalt elke relatie.

Heb nooit begrepen waarom mensen een lange-afstandsrelatie aanhouden. Dat werkt toch niet?
Wel als 1 van de 2 of allebei bereid zijn te verhuizen, toch? 🤷🏼

Mijn ex woonde ook 60km verder, ik ken een koppel dat 100km van elkaar woont en al 3j samen is (elk weekend samenw soms ook 1x/week). Is maar waar je je allebei goed bij voelt toch?

Ik heb als West-Vlaming aangepapt met een Kempische. Dat was veel over en weer pendelen ja, tot ze is verhuisd naar de beste kant van 't land 🤪
(en ik was ook best bereid om naar daar te verhuizen)

Geen idee, misschien wel, misschien niet. Maar ik zal haar nu de “pace” laten zetten en zij heeft nu alle vrijheid om zelf te beslissen wanneer ze contact wil hebben met mij. Ik zal haar voorlopig niet meer vragen om te bellen. Eens zien wat er van zal komen.
Stap toch eens uit dat alles of niets-verhaal ... Tuurlijk kan je blijven voorstellen om te bellen, doe het gewoon eens wat minder en hanger er minder gewicht aan vast wanneer ze niet meteen reageert.

Ik zou dit op lange termijn ook niet kunnen uithouden. Het idee was dat wij op den duur zouden samenwonen. Wij daten nog maar pas.
Ga alsjeblieft eens langs bij een psycholoog voor je denkt aan samenwonen. Alles wijst er op dat je afstevent op een ongezonde relatie. Werk er aan nu het nog niet om zeep is.

Laatst bewerkt:
Ja ik ga haar nu een beetje laten doen. Dat zij maar eens vraagt om te bellen. Als ze het niet doet, dan is het duidelijk voor mij.

Goed dat ge zelf tot die conclusie komt. Nu nog u eraan houden, hé!

Sorry voor de harde woorden maar uw pathologische onzelfzekerheid en controleerdrang is een beginnende relatie aan het versmachten.
Leef uw eigen leven eens in plaats van zo vast te klampen aan iemand anders.

This.
Imo komt ge echt veel te verstikkend over @Spiderman. Doe eens wat chiller man...

Voor de meeste mensen is nabijheid nodig om van een relatie te kunnen spreken. Je wil elkaar toch in het echt zien, vasthouden, de liefde bedrijven, leuke dingen samen doen,...

Elkaar zo nu en dan eens een berichtje sturen of eens skypen zou voor mij niet volstaan, maar leuk dat het voor jou wel werkt.

Zij heeft me net gebeld. Alles is oké. Ik vroeg haar of ze kwaad was omdat ze gisterenavond “ga dan slapen” had gestuurd. Ze zei dat zij dat heeft gestuurd omdat zij dacht dat ik “gevoelig” deed omdat ik haar een sms heb gestuurd met “ik ga slapen, goeienavond” terwijl ze nog niet had geantwoord op mijn eerste sms van 4 uur geleden. Ik heb haar gezegd dat dat niet het geval was en dat ik wel had vermoed dat zij het druk had op het werk; en ik wou haar enkel laten weten dat ik ga slapen omdat ik de volgende ochtend ga opstaan om te werken.

Op een of andere manier is het “settled”, no hard feelings. Ik ga nu wel proberen om wat chiller om te gaan. Enige reden waarom ik op deze manier veel moeite steek in de relatie is omdat ik denk/dacht dat het belangrijk is om aandacht te geven in het begin, om interesse te tonen in iemand. Het meisje “warm” maken. Ik heb een beetje overdreven daarin denk ik. Vrouwen zijn gelijk bloemen. Als je ze te veel water geeft, zullen ze rotten. Als je ze te weinig water geeft, zullen ze uitdrogen. Ik heb haar te veel water gegeven. Ik denk dat zij een cactus is.

Amaai zeg ik werd al moe van volledig je text te lezen.

Ik denk dat je wat teveel aandacht vraagt.
Ik zou beginnen met veel minder te bellen/sturen en haar eens toenadering te laten zoeken.

Normaal gezien moeten in het begin van de relatie de vonken eraf vliegen.
Dus als er van in het begin al zoveel problem zijn zou ik gewoon een punt zetten achter de relatie :)

Tenzij jullie 16 zijn vergeet dan alle bovenstaande en doe zo voort :unsure:

Ik denk dat je wat teveel aandacht vraagt.
Ik zou beginnen met veel minder te bellen/sturen en haar eens toenadering te laten zoeken.

Normaal gezien moeten in het begin van de relatie de vonken eraf vliegen.
Dus als er van in het begin al zoveel problem zijn zou ik gewoon een punt zetten achter de relatie
Volledig mee akkoord. Maar er zijn eigenlijk niet zo veel problemen. Wij hebben in een maand maar 2x zoiets voorgehad. En ik weet niet of dat als een echt probleem bestempeld kan worden… daarbuiten zijn de problemen vooral in mijn hoofd en daar moet ik zelf aan werken.

Terug
Bovenaan