Het grote BeyondGaming Dating topic

Voor de mannen hier: Als jullie bij een eerste date (of 1 van de eerste) iets gaan eten/drinken, stellen jullie dan voor om trakteren of net niet? Ik doe dat eigenlijk altijd, behalve wanneer het op niets trekt, dan mag ze zelf betalen. Merk dat dat in de overgrote meerderheid van de gevallen wel wordt aanvaard.

En voor de vrouwen hier: Hoe zien jullie dat?

In mijn dating-periode betaalde ik liefst gewoon mijn deel. Naar mijn gevoel (en ik besef dat het vaak helemaal niet met die intentie was dat iemand wilde betalen en dat vooral in mijn hoofd zat) schept trakteren toch ergens een soort van "verplichting", terwijl ik het liever ongedwongen en vrijblijvend hield, toch zeker in die eerste aftastende fase.

Altijd zelf mijn zooi betalen of desnoods hele bedrag. Schept ook geen verwachtingen achteraf.

Ik stel meestal zelf voor elk zijn deel te betalen. Maar vaak wil de ander dat niet en wil hij alles betalen. Soms vraag ik wel eens of ze zeker zijn en dat dat echt niet hoeft maar ik ga ook niet aandringen :unsure:

"Oké, dan nog graag een coupe champagne!".
Nee meestal wordt dat pas op het einde gezegd. Toch vaak en als ik weet dat de ander betaalt dan durf ik juist geen ""dure"" dingen bestellen :')
Ik verwacht ook helemaal niet dat de ander betaalt voor de duidelijkheid :tongue:

Ik stel ook altijd voor om het te betalen en is zeker niet om daar verwachtingen aan te koppelen.
Maar niet dat ik zoveel date, laatste first date (die nu al een tijdje relatie is) hebben we toch 3/4 rondjes gedaan dus was eerder om de beurt.
Date twee of drie was dan ook iets gaan eten, heb ik betaald, en achteraf nog iets gedronken wat zei betaald heeft.

Voor de mannen hier: Als jullie bij een eerste date (of 1 van de eerste) iets gaan eten/drinken, stellen jullie dan voor om trakteren of net niet? Ik doe dat eigenlijk altijd, behalve wanneer het op niets trekt, dan mag ze zelf betalen. Merk dat dat in de overgrote meerderheid van de gevallen wel wordt aanvaard.

Tijdens mijn date periode... Altijd! Ik liet de activiteit wel afhangen van het ingeschatte potentieel :) Dus was niet altijd gaan eten op de eerste date.

Nee meestal wordt dat pas op het einde gezegd. Toch vaak en als ik weet dat de ander betaalt dan durf ik juist geen ""dure"" dingen bestellen :')
Ik verwacht ook helemaal niet dat de ander betaalt voor de duidelijkheid :tongue:
Ik vind dat vroeger zelfs ongemakkelijk als vrienden op voorhand zeggen dat ze er eentje gaan trakteren, maar dat is intussen wel veranderd. Toen bestelde ik dan gewoon een pintje, vandaag is dat Orval. #noshame

Ik betaal de eerste ronde en ik verwacht toch minstens een rondje terug. Daarna zien we wel.

Gaan eten doe ik liever niet als 1e date.

Ik vind dat vroeger zelfs ongemakkelijk als vrienden op voorhand zeggen dat ze er eentje gaan trakteren, maar dat is intussen wel veranderd. Toen bestelde ik dan gewoon een pintje, vandaag is dat Orval. #noshame
Hahaha dat doet me denken aan een zalige avond met een maat. Een oudere man aan de toog vraagt wat wij nog moeten hebben. Wij alletwee gewoon een pintje.

Als die op zijn zet mjjn maat er 1 en zegt tegen de cafébaas dat hij ook nog maar iets moet geven aan die oudere man. Bestelt die daar wel geen whiskey zeker. Waarop mijn maat roept "ah jij godverdomse klootzak!" 🤣🤣🤣

Hahaha dat doet me denken aan een zalige avond met een maat. Een oudere man aan de toog vraagt wat wij nog moeten hebben. Wij alletwee gewoon een pintje.

Als die op zijn zet mjjn maat er 1 en zegt tegen de cafébaas dat hij ook nog maar iets moet geven aan die oudere man. Bestelt die daar wel geen whiskey zeker. Waarop mijn maat roept "ah jij godverdomse klootzak!" 🤣🤣🤣
Dus het is nooit iets geworden tussen uw maat en die oude man?

Ik vind het trouwens echt opvallend hoe gemakkelijk dat hele online daten gedoe eigenlijk is. Er zit (vanuit mijn standpunt als man) uiteraard absurd veel rommel tussen, maar als je u een beetje normaal gedraagt, is het toch echt nooit gemakkelijker geweest om dates te arrangeren vind ik.

Hmm, ik heb toch iets minder geluk dan en een andere beleving. Moet soms meer dan een week wachten voor ik nog eens een match kan scoren.

Als minder aantrekkelijke man is het juist veel moeilijker om aan de bak te komen op dating-apps. Voor de vrouwen is er een bijna oneindig aanbod aan veel mooiere mannen, dus voor hen weinig reden om tijd te verspillen aan een minderwaardig gevalletje.

Gewoon ieder z'n deel als je gaat eten. Ik zie het nut niet om te trakteren als je iemand nog maar amper kent? En als je daar effectief punten mee scoort liggen de prioriteiten toch verkeerd denk ik.

Terug
Bovenaan