Het grote BeyondGaming Dating topic

Hoi jongens en meisjes, ik wil gewoon eventjes ventileren want ik heb niet direct mensen waarmee ik dit kan delen.

Ik ben anderhalve maand bezig op Tinder, wat matches en gesprekken en dates hier en daar, het vlot wel.

Ik ben in 2 weken 4 keer op date geweest met iemand waarmee het goed klikt, ik ben twee keer blijven slapen en het initiatief om op date te gaan komt zowel van haar als van mij.
Als we samen zijn is het eigenlijk echt heel leuk en grappig en we “viben” (jep ik zei “viben”, sue me!) heel goed. Er is affectie, humor, seks, knuffels, etc etc. Het voelt gewoon heel goed.

Ik word nogal snel halsoverkop verliefd en ik heb het relatief lang kunnen afhouden maar ondertussen is het wel van dat :unsure:

Dus momenteel voel ik mij ambetant omdat ik niet goed weet wat ik daarmee moet aanvangen.
We hebben al vrij veel gepraat over wat we zoeken in een relatie of partner en wat bij haar systematisch naar boven komt is dat ze geen aanhankelijk / plakkerig / behoeftig gedoe wil. Dat is in het verleden een paar keer gebeurd bij haar dates (die ongeveer in dezelfde fase zaten als waar wij nu in zitten) en dat was een afknapper.
Dus ik snap dat en ik respecteer dat ook. Maar ’t is lastig omdat ik momenteel verliefd as fuck ben en dan wil je ook gewoon zoveel mogelijk contact, you know.

Maar again, ik respecteer het en stuur haar niet superveel berichten of zo. Ik heb het wel lastig, want jullie snappen dat ik hink op twee gedachten: ik wil haar graag meer zien en ik wil er meer contact mee maar ik wil ook niet de fout maken om haar te overladen met vanalles.
Aan de andere kant vind ik het toch niet zo overdreven dat ik dagelijks eens contact wil. Gewoon eens een onnozele foto doorsturen of eens praten over hoe de dag was, of wel?
Ze is trouwens een dikke week weg nu, dus we kunnen niet in real life afspreken. Er is dus niet superveel (digitaal) contact atm en ja, dat vind ik eigenlijk wel jammer.

Duuusss ik ben gewoon verliefd, onzeker en ik overthink alles en dat suckt, dus ik wou eens alles ventileren. Ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen en gewoon moet gaan met de flow, maaaaaaaaar ja.

End rant, advies en meningen welkom.
Op 2 weken vier dates compleet met ‘happy ending’ is op zich ook niet zó casual dat ze vreemd moet opkijken als iemand dan echt wel enthousiast is.
Volgens mij is je vraag op zich ‘dagelijks toch een halloke of een hoe is het of zelfs idd gewoon een meme’ niet overdreven. Natuurlijk horen we enkel jou maar ik ga er van uit dat je weet wat een ‘aanvaardbaar’ dagelijks contact is voor iemand die anders freaked out geraakt.
Wanneer ze terug is, mag je zeker zeggen ‘goh ik heb je eigenlijk wel gemist’, ze zou al zeer harteloos moeten zijn om dat niet op prijs te stellen. Misschien toch proberen om eens je weer façe á façe haar definitie van ‘too much’ uit te klaren. Dat is heel normaal te kaderen in dat je haar respecteert en dus wil zeker zijn dat je niks te bruusk of te té doet. Een volwassen vrouw zal dat ook wel begrijpen.

Als je al te lang (2j) op Tinder swipet, heb je precies veeeel minder matches dan dat je een nieuw account zou aanmaken (algoritme)?
Tegenwoordig nauwelijks nog matchen dus mss eens van 0 beginnen en opnieuw account aanmaken?
Net Bumble geactiveerd en tegen alle verwachtingen al best wat gesprekken.
FB dating blijft het ook nog steeds goed doen, wel redelijk wat 'margi 'gevalletjes'...

Als je al te lang (2j) op Tinder swipet, heb je precies veeeel minder matches dan dat je een nieuw account zou aanmaken (algoritme)?
Tegenwoordig nauwelijks nog matchen dus mss eens van 0 beginnen en opnieuw account aanmaken?
FB dating blijft het ook nog steeds goed doen, wel redelijk wat 'margi 'gevalletjes'...
Denk dat tinder tegenwoordig niet op account maar op telefoonnummer verifieert. Dus een nieuw account aanmaken, zal u wellicht niet helpen.

:unsure:
:cry:

2 jaar? Stevig. Het algoritme heeft u vast al achteraan in de rij geparkeerd.

Amai 2 jaar op Tinder... Ge zijt veel moediger dan mij KingNine!
Even mijn post verduidelijken, 2j geleden geïnstalleerd, leuke dates gehad, weer verwijderd, terug geïnstalleerd.... zo'n dingen. Ik wou na mijn relatie bewust een tijd single zijn, maar al dat daten en die fun beu, tijd voor iets serieus. Er is momenteel gewoon nog geen relatie uit voortgekomen. Maar ik merk hoe langer je die app hebt, hoe minder je profiel wordt getoond...
Die andere apps dan maar eens geprobeerd.🤷‍♂

Laatst bewerkt:
Zoals sommigen gezien hebben in een ander topic heb ik mijn bio wat aangepast.
Maar ik ben ook nog aan het twijfelen of dit wel de manier is voor mij: het voelt zo oppervlakkig aan. Ook voor mezelf naar de vrouwen toe: je moet het doen met het uiterlijk en dan zo'n kort berichtje terwijl een mens zoveel meer omvat.
Iedere vrouw is op het eerste zicht op zoek naar een man die hen de wereld laat zien, hen aan het lachen maakt, interessante conversaties voert, ... en zelf zetten ze natuurlijk ook enkel hun beste beentje voor.
Het voelt zo hol en beperkt aan.
Bijv. nu heb ik het gamen weggelaten en dat ik hou van rust, maar dat is wel essentieel voor me. Dat m'n hoofd meer met de dood en de zin van het leven bezig is en ik naar een psycholoog ga die eigenlijk ook niet meer weet wat ze met me moet. Dat er duizenden gedachten door m'n hoofd tollen, maar als ik over koetjes en kalfjes moet babbelen niet meer weet wat te zeggen. De bagage die je meedraagt, de zorgen die je hebt.
Iedereen wil precies enkel plezier maken en een man die vooruit wil. Terwijl ikzelf ook wel vooruit wil en ook wel degelijk ga, maar toch ook letterlijk en figuurlijk veel op een bankje zit en rondkijk en me afvraag wat ik hier eigenlijk doe op deze planeet.

Natuurlijk is dat ook zo in het echt een beetje en weet ik ook wel dat de dates IRL dan de waarheid moeten tonen, maar lijkt me zo geforceerd en met grootse verwachtingen. Langs de andere kant weet ik ook dat het via een toevallige ontmoeting ook nooit gaat gebeuren.

Maar goed, dit is misschien meer voor Mentaal Welzijn dat voor dating...
En het is toch windstil aan de overkant, dus waarom zou ik me zorgen maken over wat komen gaat. :p

Op een bankje zitten en nadenken over de zin van het leven kan je eigenlijk perfect gebruiken in je bio hoor. Er zullen genoeg mensen zijn die te vinden zijn voor iemand die niet continu met #fomo geplaagd zit en zijn sociale media volspamt met de ultracoolekeiedgy-shizzle dat vandaag hip is.

Ik vind zitten op een bankje of een heuvel en samen in stilte staren naar een fraai landschap een heel mooie ervaring. Er bestaan ook gemakkelijke stiltes. En dan zit je goed.

Zoals sommigen gezien hebben in een ander topic heb ik mijn bio wat aangepast.
Maar ik ben ook nog aan het twijfelen of dit wel de manier is voor mij: het voelt zo oppervlakkig aan. Ook voor mezelf naar de vrouwen toe: je moet het doen met het uiterlijk en dan zo'n kort berichtje terwijl een mens zoveel meer omvat.
Iedere vrouw is op het eerste zicht op zoek naar een man die hen de wereld laat zien, hen aan het lachen maakt, interessante conversaties voert, ... en zelf zetten ze natuurlijk ook enkel hun beste beentje voor.
Het voelt zo hol en beperkt aan.
Bijv. nu heb ik het gamen weggelaten en dat ik hou van rust, maar dat is wel essentieel voor me. Dat m'n hoofd meer met de dood en de zin van het leven bezig is en ik naar een psycholoog ga die eigenlijk ook niet meer weet wat ze met me moet. Dat er duizenden gedachten door m'n hoofd tollen, maar als ik over koetjes en kalfjes moet babbelen niet meer weet wat te zeggen. De bagage die je meedraagt, de zorgen die je hebt.
Iedereen wil precies enkel plezier maken en een man die vooruit wil. Terwijl ikzelf ook wel vooruit wil en ook wel degelijk ga, maar toch ook letterlijk en figuurlijk veel op een bankje zit en rondkijk en me afvraag wat ik hier eigenlijk doe op deze planeet.

Natuurlijk is dat ook zo in het echt een beetje en weet ik ook wel dat de dates IRL dan de waarheid moeten tonen, maar lijkt me zo geforceerd en met grootse verwachtingen. Langs de andere kant weet ik ook dat het via een toevallige ontmoeting ook nooit gaat gebeuren.

Maar goed, dit is misschien meer voor Mentaal Welzijn dat voor dating...
En het is toch windstil aan de overkant, dus waarom zou ik me zorgen maken over wat komen gaat. :p

Ik denk dat je te veel bezig bent met voor anderen in te vullen wat ze willen en zoeken.

Je zoekt via tinder in de eerste plaats iemand om mee op date te gaan en daar zal dan wel blijken of er al dan niet meer in zit. Als je op basis van 3 foto's en een tekstje van 3 zinnen je ideale partner zou kunnen vinden, zou er al lang een algoritme bestaan om die profielen aan elkaar te koppelen en was al dat daten overbodig.

Maar net omdat die profielen online zo beperkt zijn, geeft dat maar een fractie weer van hoe iemand is. Dus probeer daar ook niet meer uit af te leiden dan dat.
Genoeg vrouwen die ook kunnen genieten van ergens mijmerend op een bankje te zitten, maar die net zoals jij een karaktertrek in de verf zetten die ze net wat aantrekkelijker achten voor de grote massa mannen die op zoek zijn.

Je hoeft ook niet 100% gelijk te zijn. De verschillen kunnen er net voor zorgen dat je nieuwe dingen bij jezelf ontdekt en de gebieden waar je niet overlapt kunnen net zorgen dat je je eigen ding binnen de relatie kan behouden.

mja, dat eerste zinnetje is wel een beetje een karaktertrek van me. Maar an sich heb ik het er wel moeilijk mee dat het zo beperkt is, ik heb al verschillende keren gehad dat ik bij profielen gewoon niet wist of ik nu links of rechts moest swipen omdat ik meer info wou :p
Maar that's me dus: overdenken en plat redeneren tot alle fun eruit geknepen is. :p
Ik ga uwe post moeten bookmarken zodat ik me er af en toe aan kan herinneren wat het werkelijke doel is en niet hoe het in mijn hoofd gaat.

Ik zou dergelijke profielen bij vrouwen standaard naar links swipen. Iets grappig erin zetten is nog ludiek, maar het komt in mijn ogen een beetje over als “ik ben speciaal, high maintenance en verwacht dat je alle moeite doet voor mij terwijl ik niet het omgekeerde ga doen”.

Ik heb uw nieuwe beschrijving gelezen @Tonerider en hoewel er velen deze geweldig vonden, vond ik em gewoon too much.
Ja het mag wat speels en ludiek zijn, maar het ging IMO wat ver.

En dat gezegd zijnde: er zijn echt genoeg swipers die geen letter van je bio lezen hoor.

Uiteindelijk wil je gewoon dat eerste contact. En dán ga je elkaar leren kennen. Eerst even in chat en dan hopelijk op een eerste date.

Terug
Bovenaan