Het grote BeyondGaming Dating topic

Misschien moet ik toch maar een eetkamer en wat gezelschapsspellen kopen. You never know.
Of samen de eettafel kopen, direct een grote "relatie"test: samen een IKEA tafel in elkaar steken!

De algemene regel is "poepen op de derde date" maar eens 40+ zou dat beter zijn "een meubel samen in elkaar steken", poepen kunnen we op die leeftijd al, maar met elkaar kunnen communiceren... 🤪

Of samen de eettafel kopen, direct een grote "relatie"test: samen een IKEA tafel in elkaar steken!

De algemene regel is "poepen op de derde date" maar eens 40+ zou dat beter zijn "een meubel samen in elkaar steken", poepen kunnen we op die leeftijd al, maar met elkaar kunnen communiceren... 🤪
Ik denk dat de meeste +40'ers al meubelen hebben en de ikea-fase zijn ontgroeid met deftige meubelen (alhoewel ik nooit te klagen heb gehad over mijn ikea meubelen. Na 15 en 3 verhuizen leefden die nog)

Ik denk dat de meeste +40'ers al meubelen hebben en de ikea-fase zijn ontgroeid met deftige meubelen (alhoewel ik nooit te klagen heb gehad over mijn ikea meubelen. Na 15 en 3 verhuizen leefden die nog)
Ik noemde nu toevallig een merk waarvan ik weet dat het in jouw budget past.
Ge zijt er vet mee als ik over Hendel en Hazel begin! 🙈

On topic, volgens onderzoek heeft ietsje meer dan 50% spijt van zijn scheiding.
Hoe zit dat hier met de gescheiden mensen?
Want ik vind dat wel een HEEL hoog percentage!

#noRegrets

#noRegrets
Zo'n onderzoek heeft weinig zin als ze dat op lange termijn meten omdat mensen dikwijls het slechte vergeten en de relatie gaan romantiseren. Zekers als de nieuwe relatie oook niet vlot verloopt of de eenzaamheid zwaar weegt
Zelf heb ik m'n ex nog niet gemist maar het is dan ook nog redelijk recent en de 'redenen' liggen nog goed in het geheugen
Edit: laat maar, men spreekt over korte tijd na scheiding

Volgens het onderzoek is de spijt niet meteen aanwezig nadat de scheiding is uitgesproken, maar enige tijd later als de eerste emoties wat zijn gezakt. Voor velen duurde het zelfs een jaar voordat ze tot dit besef kwamen.

Vind ik zelf niet echt lange termijn.

Waarom mag er in het dating topic eigenlijk niet geflirt worden? Er worden hier toch zielen ontbloot, dan is dat toch een mooi gevolg? Vooral als het moet vooruit gaan want eens het -7 is, wil geen kat nog gaan mijmeren aan de Schelde.
Het laatste wat ik hierop ga reageren:

Een plagerige of flirterige reactie hier en daar moet kunnen, en daar gaat het ook niet over. Het is echter wel ontmoedigend voor andere meer occassionele posters om hier nog verhalen te delen als hun posts grotendeels worden ondergesneeuwd door onserieuze steekspelletjes, waarvoor al een exclusief plekje in zwam en in de slowchat werd gereserveerd.

#noRegrets
ik vind de "kort erna" toch niet onbelangrijk in dat artikel. De mama hier had dat overduidelijk ook in het begin (hoewel ze meer dan eens uitspraken deed als blij dat ik geen wapen heb anders had ik hem afgeknalt de maanden voor de scheiding/apart wonen bv). Maar dat was puur omdat ze de nieuwe situatie als een soort Walhalla had verwacht en bleek dat alleen zijn ook niet altijd alles is. Ondertussen ziet ze zelf ook wel in dat deze situatie beter is dan het samen zijn van de jaren ervoor.

Als je iemand echt graag gezien hebt snap ik die cijfers met andere woorden wel, kort na een scheiding. Of ook dat de situatie zo hard aanpassen is dat je denkt mss was het zo slecht nog niet.

Volgens het onderzoek is de spijt niet meteen aanwezig nadat de scheiding is uitgesproken, maar enige tijd later als de eerste emoties wat zijn gezakt. Voor velen duurde het zelfs een jaar voordat ze tot dit besef kwamen.

Vind ik zelf niet echt lange termijn.
Goh ja, men begint dan in te zien dat een nieuwe relatie ook werken is en dat die ook irritante trekjes heeft. Of men merkt de financiële en emotionele gevolgen van alleen zijn. Ik begrijp het wel dat sommigen dan terug willen keren.

Goh ja, men begint dan in te zien dat een nieuwe relatie ook werken is en dat die ook irritante trekjes heeft. Of men merkt de financiële en emotionele gevolgen van alleen zijn. Ik begrijp het wel dat sommigen dan terug willen keren.
Voor mij was dat een weloverwogen beslissing waar ik al 2j op aan het kauwen was, waarschijnlijk dat ik het daardoor veel moeilijker kan plaatsen.
Maar als je verliefd bent op een ander en impulsief de "oude" buiten flikkert, kan ik het me wel goed inbeelden als die nieuwe relatie strandt dat het dan wel keihard binnen komt dat je echt wel ALLEEN moet leren zijn.

Hoe snel gingen jullie terug relatie(s) aan na een langdurige (meer dan 5j samenwonen bvb) relatie?
En dan heb ik het effectief over relaties met een toekomstvisie, geen one night stands of fwb.

Mijn vader zit aan de tweede op twee jaar (en de vorige heeft toch ook een halfjaar ofzo geduurd). En de eerste was er goh zeker binnen het halfjaar, ik vermoed eerder twee-drie maanden later, was na 30+ jaar getrouwd en ik vermoed richting de 40 relatie.

Ik zie mijn moeder nooit nog een nieuwe relatie aangaan.

Hangt ook van persoon tot persoon af dus I guess?

Voor mij was dat een weloverwogen beslissing waar ik al 2j op aan het kauwen was, waarschijnlijk dat ik het daardoor veel moeilijker kan plaatsen.
Maar als je verliefd bent op een ander en impulsief de "oude" buiten flikkert, kan ik het me wel goed inbeelden als die nieuwe relatie strandt dat het dan wel keihard binnen komt dat je echt wel ALLEEN moet leren zijn.
Same here, het feit dat we al eens over scheiden hadden gedacht maar dan toch nog twee jaar bij elkaar zijn gebleven en met de laatste info die ik in de laatste week nog kreeg, heb ik er gemakkelijk een streep onder kunnen zetten. Moest ik die laatste info niet hebben gehad, zou ik meer een schuldgevoel hebben gehad, maar niet direct spijt. Het was op en wisten elkaar niet meer te waarderen.
Hoe snel gingen jullie terug relatie(s) aan na een langdurige (meer dan 5j samenwonen bvb) relatie?
En dan heb ik het effectief over relaties met een toekomstvisie, geen one night stands of fwb.
Na m'n eerste relatie van 2 jaar is er vier jaar overgegaan.
Dat hoeft nu ook niet meer voor mij. Bij m'n scheiding zei ik 'nooit meer', maar nu de pijn wat weg is, sta ik er wel al voor open, maar dan misschien eerder in eerst in de zin van samen zijn maar apart leven. Gewoon elkaars gezelschap opzoeken maar met genoeg ruimte om m'n rust te beschermen. I don't know.
Voor hetzelfde geld wordt ik halsoverkop verliefd en wonen we 2 weken later samen :p
Verstand werkt niet hetzelfde als de emoties.

Same here, het feit dat we al eens over scheiden hadden gedacht maar dan toch nog twee jaar bij elkaar zijn gebleven en met de laatste info die ik in de laatste week nog kreeg, heb ik er gemakkelijk een streep onder kunnen zetten. Moest ik die laatste info niet hebben gehad, zou ik meer een schuldgevoel hebben gehad, maar niet direct spijt. Het was op en wisten elkaar niet meer te waarderen.

Na m'n eerste relatie van 2 jaar is er vier jaar overgegaan.
Dat hoeft nu ook niet meer voor mij. Bij m'n scheiding zei ik 'nooit meer', maar nu de pijn wat weg is, sta ik er wel al voor open, maar dan misschien eerder in eerst in de zin van samen zijn maar apart leven. Gewoon elkaars gezelschap opzoeken maar met genoeg ruimte om m'n rust te beschermen. I don't know.
Voor hetzelfde geld wordt ik halsoverkop verliefd en wonen we 2 weken later samen :p
Verstand werkt niet hetzelfde als de emoties.
Alle, en je leek zo overtuigd van uw "forever alone"-schap :unsure:

Voor hetzelfde geld wordt ik halsoverkop verliefd
Dat is er bij mij/ons dus gebeurd. 7+ jaar, en officieel 2.5 maand na de breuk had ik een nieuwe relatie-relatie. Nu het laatste jaar was sowieso al mentaal afsluiten en uitbollen, dus de werkelijke periode is wel wat langer dan 2.5 maand. Maar toch: verbazingwekkend snel. Maar als je iemand tegenkomt met wie het goed klikt, en het zit goed, dan ga je niet wachten tot je een arbitraire ontluizingsperiode hebt uitgezeten.

Dat is er bij mij/ons dus gebeurd. 7+ jaar, en officieel 2.5 maand na de breuk had ik een nieuwe relatie-relatie. Nu het laatste jaar was sowieso al mentaal afsluiten en uitbollen, dus de werkelijke periode is wel wat langer dan 2.5 maand. Maar toch: verbazingwekkend snel. Maar als je iemand tegenkomt met wie het goed klikt, en het zit goed, dan ga je niet wachten tot je een arbitraire ontluizingsperiode hebt uitgezeten.
Ondertussen is het hier ook bekend dat ik enkele keren met @Wannez heb afgesproken enkele maanden geleden, dat is helaas niets geworden maar dat is toch ook de enige die zijn kans "mocht" wagen. (En geen seconde spijt van!)
Als er wederzijdse interesse is, zou het pas echt stom zijn die kans te laten liggen. Actief zoeken naar kansen spreekt me momenteel nog niet aan, maar wie weet wat 2022 brengt! 🤷🏼

Ondertussen is het hier ook bekend dat ik enkele keren met @Wannez heb afgesproken enkele maanden geleden, dat is helaas niets geworden maar dat is toch ook de enige die zijn kans "mocht" wagen. (En geen seconde spijt van!)
Als er wederzijdse interesse is, zou het pas echt stom zijn die kans te laten liggen. Actief zoeken naar kansen spreekt me momenteel nog niet aan, maar wie weet wat 2022 brengt! 🤷🏼
Enkele keren dan nog.. Wel wel wel.. Dan kan hij al niet een zwak momentje als excuus gebruiken.

Terug
Bovenaan