Ik denk net dat vrouwen zich vooral aangetrokken voelen tot iemand die gebalanceerd in het leven staat, weet wat hij wilt en actie onderneemt om dat te bereiken.
Lees : Iemand die het al heeft of die het waarschijnlijk binnenkort zal hebben. Je omschrijving is letterlijk in de kern een high potential en eigenlijk een zeldzaamheid op zich. Hoe veel mensen ken jij die daar aan voldoen? Meeste mensen ondergaan het leven, gewoon met verschillende gradaties van geluk en met verschillende startbonussen.
Liefde is allemaal heel plezant enzo voor even, maar veel mensen kiezen bewust of onbewust voor (zelf)preservatie en inderdaad stabiliteit. Wat is de voornaamste factor van stabiliteit? Geld. Het is lelijk, maar het is de waarheid. Het is niet voor iedereen zo gelukkig, er zijn een paar
lucky few die stressloos leven van dag tot dag. Maar heel vaak komt het neer op financieel geluk en heel veel liefdevolle relaties stranden ook door dat aspect. En veel relaties zijn uiteindelijk eerder gebaseerd op verstand in plaats van liefde. Vaak zullen 'verstandige' relaties langer duren waarschijnlijk. Een stuk minder fijn voor minstens één van de betrokken partijen maar bon...
Ik moet maar even rond mij kijken en ik zie verschillende mensen jaar na jaar meer stress krijgen omdat ze inderdaad misschien geen eigendom zullen kunnen kopen. Die hunkeren naar 'stabiliteit'. En velen van die mensen zullen dat ook als doel opstellen in hun (toekomstige) relatie. Je kan die vrees niet minimaliseren.
"Geld is geen factor!" / "Geld maakt niet gelukkig." / "Ware schoonheid zit vanbinnen." / ...
Ja, geld zou niet mogen uitmaken en we zouden allemaal moeten kunnen vallen voor een dik harig zwijn met een prachtige persoonlijkheid. Maar de koude harde waarheid is dat het
doorgaans (de uitzondering bevestigt de regel) wél (veel) uitmaakt allemaal. En die clichés worden meestal ook uitgesproken door mensen die geen last hebben van dat euvel omdat ze zelf de 'weelde' al hebben. Het is een spel en er zijn bepaalde ongeschreven regels. Daar moet je wat rekening mee houden om er deftig door te fladderen.
Als Musk zijn focus had gelegd op World of Warcraft en zijn ouders waren niet al rijk dan zat die gewoon met zijn naturel kaal hoofd te vegeteren in zijn studio. Nu is die onbevattelijk rijk, kan gewoon nieuw haar kopen en hij cuckt Johnny fucking Depp in zijn eigen penthouse met Amber Heard. En zo zijn er veel voorbeelden doorheen alle gradaties van 'rijk'.
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om tegen de wat minder fortuinlijke mensen in mijn omgeving te zeggen dat geld niet uitmaakt. Elke dag van hun leven worden zij er mee geconfronteerd dat het wél uitmaakt en daar kom ik dan vanaf mijn comfy positie zeggen dat het anders is. Je mag dromen, maar je moet ook wel enig realisme behouden. Anders ga je heel moeilijk je eigen positie kunnen verbeteren.
Geld was/is geen factor in mijn relatie, waarom niet? Toen we elkaar ontmoetten was het dikke liefde (want we vonden/vinden elkaar een belachelijk lekker beest én we vonden/vinden elkaar nog heel tof ook) en waren we in de financieel veilige omgeving van de universiteit enerzijds en het was duidelijk dat we beiden een veilig 'earning potential' hadden. We hebben het er dus zelfs nog nooit over moeten hebben. Het is nooit in mij opgekomen dat wij het financieel 'moeilijk' zouden hebben. We hebben intussen beiden veilige inkomsten en zouden elkaar kunnen onderhouden als het echt nodig zou zijn. Financiële setbacks, zoals die soms voor komen doorheen een leven, hebben we telkens samen gemakkelijk kunnen overbruggen. Ik kan mij niet inbeelden wat de immense druk op een relatie moet zijn als dat niet zo is. En als je ooit al zwarte sneeuw hebt gezien, wil je dat nooit meer tegenkomen denk ik.
Nu, dit behoeft geen extreem te zijn. Ik zeg niet dat elke persoon een golddigger is, verre van. Maar alles wordt wel zo duur dat steeds meer mensen moeilijk een mooi gevuld leven kunnen hebben zonder financieel gevaar te lopen. En meer geld en dus een gemakkelijker leven kan ech wel de doorslag geven voor heel vele mensen.
tl;dr : geld is wel degelijk een factor