Het grote BeyondGaming Dating topic

Goh, de context was dat ik zei dat de laatste babbel ging over onze plannen voor de komende week, en dat zij vaak vroeg ging slapen omdat ze heel moe was de afgelopen week (drukke werkweek blijkbaar ook, en misschien dus nu ook wat ziekjes), terwijl ik een nachtuil ben, en zij vroeg of ik dat ook zocht in een partner? Waarop ik zei van niet en toen zijn we vertrokken richting de parking en over andere zaken gebabbeld.

Via tekstbericht stuurde ik in een poging tot plagerig zijn dat ik het jammer vond dat we niet verder geraakt waren dan dat ik niet per se een "mede-nachtuil" zocht, waarop haar reactie dat mijn verwachtingen precies hoger lagen.

Maar ik ben het met je eens hoor, ik vrees dat dit ook eerder richting een neen gaat. :-(
Ik snap uw plagerij nog niet, ge hebt effectief verwezen naar die nachtuil convo?

Klinkt voor mij beetje alsof ze het gevoel heeft dat zij niet helemaal voldoet aan uw verwachtingen en dat het eerder kwetsend/beledigend overkomt dan vriendelijk grappend. En daarbij nog een vage uitnodiging voor een tweede date, vind ik nu niet zo raar dat ge niet duidelijke ja/nee krijg :p

Ik zou in uw plaats gewoon duidelijk sturen dat je het een korte maar fijne date vond en concreet voorstellen om nog eens iets te doen. Afgestemd op haar voorkeuren dan, als ze liever overdag afspreekt bv (maar doe een concreet voorstel, ge weet dat ondertussen toch een beetje vermoed ik)

Edit: we baseren ons hier op uw verhaal natuurlijk. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de echt gesprekken iets totaal anders tonen :').

Laatst bewerkt:
Ik zou toch ook toevoegen: probeer aan jezelf te werken. Wanneer je hier je streams of consciousness post, is het voor mij redelijk duidelijk dat je je niet super voelt en dat je je ganse situatie en context heel negatief ziet. Een potentiële partner pikt zo'n dingen op want je zal zoiets continu uitstralen als dat je denkpiste is, ook al denk je misschien dat je je op een date 'goed houdt'.

Ik vermoed dat je nogal onzeker, needy en weinig ambitieus of toekomstgericht overkomt. Dat zijn dingen die vrouwen (en mensen in het algemeen eigenlijk) niet bepaald aantrekkelijk vinden, en terecht ook he. Ik hoop dat niet te hard overkomt want ik bedoel het constructief, maar ik zou echt proberen om in je persoonlijk en professioneel leven wat doelen en ambities te stellen en daar ook effectief naartoe te werken.

Probeer voor jezelf op middellange termijn de meest aantrekkelijke persoon te worden die je kan zijn. Niet om vrouwen aan te trekken, maar gewoon voor jezelf, voor je eigenwaarde. Je zal merken dat al de rest daar automatisch uit volgt.

Dit!
Zorg dat ge uzelf eerst graag ziet. Iemand vinden die u ook graag ziet is dan surplus en zorgt voor nog meer geluk.
Diegene waarmee ik nu zit te chatten & vrijdag (hopelijk) zal ontmoeten, eigenlijk is het echt zalig. We praten enorm makkelijk en tijd vliegt voorbij.
Maar ik heb dat niet nodig om mij goed te voelen, want ik ben volkomen gelukkig op mn eentje ook. En misschien is het daardoor dat ik soms eens niet meteen antwoord, want ik heb ook nog andere dingen te doen. Maar op deze manier voel je de spanning wel opbouwen, zonder dat ik daarvoor iets moet pushen ;)

Het is m.i. wel duidelijk dat KoC zo snel mogelijk (romantisch) verder wil, en zij (mogelijks) niet. En dan is hij zichzelf in een vervelende opdringerige rol aan het steken, die meer slecht dan goed zal doen. Of om het gewoon te zeggen met een quote:

Want KoC, je zegt dit:

Maar als er bij haar twijfel is, is het risico even groot (al dan niet groter) dat jij haar "irriteert" met te pusherig te zijn (in haar ogen), en dan knapt ze evengoed af.
Stel u bvb een collega voor die gij ok genoeg vindt als "werk-vriend", maar ook niet meer. En stel u nu voor die persoon WEL het idee heeft dat jullie beste vrienden moeten worden, en 2 keer per week vraagt of ge vanavond meegaat naar café / de voetbal / cinema / ... en u elke ochtend op Teams vraagt "hoe uw avond is geweest", en ... .
Ik denk dat ge sneller iets met hem gaat drinken als hij dat niet zou doen?
Maar hij vraagt het toch geen twee keer per week? Hij heeft het 1 keer onduidelijk gevraagd.

Als het een bewuste negeren was van haar kant dan zal de smalltalk aanhouden geen enkele invloed hebben want ze is gewoon niet geïnteresseerd in zoiets. En gezien de hoop die koc heeft zullen dat altijd ambetante gesprekken zijn (want zij weet wel dat hij op meer hoopt en op dingen probeert aan te sturen maar zij is niet geïnteresseerd).
Als het geen bewuste negeren was dan is het nog eens duidelijk vragen ook geen probleem.

Ze zijn gematched en op date geweest. Dat iemand dan een tweede date voorstelt (of zegt niet verder geïnteresseerd te zijn) is toch normaal?
En als ze verder niet romantisch geïnteresseerd is maar het wel tof vind en contact wil houden als vrienden, dan kan dat toch ook perfect gezegd worden?

(Alles hangt dus uiteindelijk af van de echte convo. Was het echt een onduidelijke vraag van hem uit?)

Maar hij vraagt het toch geen twee keer per week? Hij heeft het 1 keer onduidelijk gevraagd.
Wel mijn voorbeeld was vooral een ... voorbeeld. Het is voor veel mannen moeilijk zich de situatie van een dating-site vrouw in te beelden, en waarom / hoe dat vervelend kan zijn (en geen idee of dat geldt voor u @KnightOfCydonia). Dus niet nodig om dat letterlijk te nemen.

Maar als ge dan toch op de details wilt spelen: Hij heeft het al 1 keer gevraagd, en wil het nogmaals vragen (dat is eigenlijk de clue van de hele discussie?) = 2 keer op 1 week tijd ...

Als het een bewuste negeren was van haar kant dan zal de smalltalk aanhouden geen enkele invloed hebben want ze is gewoon niet geïnteresseerd in zoiets. En gezien de hoop die koc heeft zullen dat altijd ambetante gesprekken zijn (want zij weet wel dat hij op meer hoopt en op dingen probeert aan te sturen maar zij is niet geïnteresseerd).
Als het geen bewuste negeren was dan is het nog eens duidelijk vragen ook geen probleem.
Agreed, ik zeg toch ook niets anders?
Of was dit niet als counter voor mijn post?

Ze zijn gematched en op date geweest. Dat iemand dan een tweede date voorstelt (of zegt niet verder geïnteresseerd te zijn) is toch normaal?
En als ze verder niet romantisch geïnteresseerd is maar het wel tof vind en contact wil houden als vrienden, dan kan dat toch ook perfect gezegd worden
Is inderdaad helemaal niks mis mee ... maar in mijn hoofd (wat een veronderstelling is) heeft hij die vraag al gesteld. En dan komen we bij uw laatste zin =>
(Alles hangt dus uiteindelijk af van de echte convo. Was het echt een onduidelijke vraag van hem uit?)
Agreed dus

Is inderdaad helemaal niks mis mee ... maar in mijn hoofd (wat een veronderstelling is) heeft hij die vraag al gesteld. En dan komen we bij uw laatste zin =>

Agreed dus
Hij zei zelf dit: Ze reageert ook niet op de vraag of ze goesting had voor volgend weekend die weliswaar verstopt zat naast een grapje over K2 zoekt K3

Dus ik neem hem maar op zijn woord :p

Ik begrijp wel dat je zegt "kunnen we beter geen vrienden blijven", maar dat komt neer op "ciao'kes bye'kes".

Dat hoeft toch niet persé? Ik heb in mijn tinder-dagen destijds op een bepaald moment een date gehad met iemand waar er totaal geen romantische klik was, langs geen van beide kanten. Maar wij kwamen wel goed overeen en gingen allebei al eens graag naar theater, hadden allebei niet echt iemand in de buurt die dat ook graag deed. Dat is verwaterd na mijn verhuis en nadat we beiden in een relatie zijn beland, maar ik zag die een periode heel regelmatig omdat wij samen naar voorstellingen gingen, of ook al wel eens gewoon samen gewoon iets gingen eten of drinken, zeker nadat we ontdekt hadden dat we een perfecte match waren op vlak van delen van een sushiboot.

Het overdenken aan jouw kant zal zij wel gemerkt hebben. Sms ‘s avonds al (vind ik perso te snel) en grapjes etc Dat toont interesse maar je moet rekening houden met hoeveel van die grapjes en ‘zoekende’ smsen zo een vrouw krijgt. Ook al gaat ze niet op vier dates per maand, ze zal online wel veelal een halve tsunami aan proberende mannen hebben. Dat is gewoon de schuld van dat online vraag en aanbod, daar kan jij niks aan doen. Jij doet in wezen helemaal niks fout maar voor haar is het wel nog maar eens van hetzelfde… en (te) makkelijk om next te swipen.
Hij denkt inderdaad teveel. Nu, berichtje na een date sturen deed ik ook altijd gewoon om te polsen of ze goed was thuisgeraakt... enz. @KnightOfCydonia je moet wat meer hard to get opstellen. Interesse tonen maar tegelijk iets enigmatisch blijven houden... Die zelfzekerheid zal afstralen en goed overkomen.

En zeker empathie tonen.

Als een berichtje niet beantwoord wordt tussen de stroom van alle berichten hoeft dat niks te betekenen he.

Stuur gewoon paar dagen later hetzelfde maar anders verpakt:

Hey 'knappe stoot (of naam)', jij was het absolute lichtpunt op een lichtfestival :), zou je graag verder leren kennen. Eventueel volgende zaterdag of als K3 tegen dan nog geen nieuw groepslid heeft gevonden kan zondag ook. Wat denk je?

Dus wacht jullie zijn al 1.5 maand aan het daten en nog beide aan het swipen en matchen?
Neen, dat wat ik vertelde van te kunnen zien is ondertussen toch ook al zeker 3 weken geleden.
Zijn gewoon matches die nog binnen komen die je ooit geliked hebt, ale of toch in mijn geval. :unsure:
Mja als je pakweg de eerste week na de eerste dates nog wat swiped maakt dat toch niet uit.
Maar nu is dat zeker passé, ze vroeg er onlangs nog naar of ik het al verwijderd had.

Ik snap uw plagerij nog niet, ge hebt effectief verwezen naar die nachtuil convo?

Klinkt voor mij beetje alsof ze het gevoel heeft dat zij niet helemaal voldoet aan uw verwachtingen en dat het eerder kwetsend/beledigend overkomt dan vriendelijk grappend. En daarbij nog een vage uitnodiging voor een tweede date, vind ik nu niet zo raar dat ge niet duidelijke ja/nee krijg :p

Ik zou in uw plaats gewoon duidelijk sturen dat je het een korte maar fijne date vond en concreet voorstellen om nog eens iets te doen. Afgestemd op haar voorkeuren dan, als ze liever overdag afspreekt bv (maar doe een concreet voorstel, ge weet dat ondertussen toch een beetje vermoed ik)

Edit: we baseren ons hier op uw verhaal natuurlijk. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de echt gesprekken iets totaal anders tonen :').
Ik zou trouwens nooit mijn date een bericht sturen met 'ik vind het jammer dat we niet verder geraakt zijn als ...'

Nogmaals: verwachtingen staan verrassingen in de weg.

Zeg dus eerder: 'Ik vond het boeiend om te vernemen dat ... en lijkt me leuk om dat verder te ontdekken'

🔴 Wall of text incoming 🔴

Wel, mijn date van zaterdagavond zit er uiteraard op. Enerzijds een leuk, anderzijds een minder leuk gevoel bij...
Als plek had ik gekozen voor het lichtfestival in Sint-Truiden, omdat we het bij ons gesprek in de datingapp over het lichtfestival in Gent hadden om één of andere reden... viel dat even tegen. Het gesprek op het terrasje was gelukkig leuker.

Maar dan zij, wauw 🤩 écht één van de allermooiste meisjes/vrouwen waar ik ooit mee ben op date geweest, ... ik weet hoe het klinkt en ben objectief gesproken al wel met vrouwen uit geweest die knapper waren, maar daar echoëde het in de bovenkamer en dan is mijn interesse al snel weg, hier duidelijk niet.

Ik heb er van kunnen genieten, zelfs wanner ik vanbinnen stierf van de stress, maar helaas te kort. Dus een goeduurtje gewandeld ofzo, daarna iets gaan drinken maar omdat zij moe was (?) toch na een goede 2h de 1ste date al ten einde... geen goed teken denk ik dan, ik weet het niet... Ze zei nog dat ik het me niet zo hard moest aantrekken dat de locatie tegenviel. 😯
Het gesprek was leuk en vlot, maar helaas misschien af en toe toch iets te veel cliché-vraagjes of gebabbeld over ons dating/relatie-verleden (vond ik minder tof, babbel daar niet graag over) & dan heb ik daar blijkbaar nog mee op dezelfde middelbare school gezeten, maar niet in hetzelfde jaar dus kenden elkaar niet. 🙈 Ik zou een kans voor een tweede date om wat langer te babbelen echt wel appreciëren, een echte babbel met minder zenuwen hopelijk...
Ik ga heel eerlijk zijn : Klinkt als een mindere date. Er was geen echte connectie want anders zou je het wel gevoeld hebben. En dat is prima. Een partner vinden is niet gemakkelijk.

Je denkt ook veel te veel na. Je moet niet te veel vragen stellen of te veel proberen te communiceren als daar nog geen echte vonk is. Een zondvloed aan communicatie komt automatisch als je een klik hebt.

Volgende keer 'beter'.

Ja, merci allemaal voor de feedback allemaal maar ik had een tweetal (vooral vrouwelijke meningen) wel gewaardeerd, geen 20+ reacties op mijn miserie verwacht. 😅

Het was inderdaad niet de date waarop de vonken er vanaf spatten, nogal moeilijk in die context vond ik dan, maar wel één met potentieel op een vervolg dacht ik dan, zal wel zien. Ik ben in deze gewoon gehandicapt omdat ik slecht ben in tekstberichten, daarom spreek ik ook liever zo snel mogelijk af. Ik stuur zelfs "moeilijk" met mensen die ik wel goed ken.

Ja, merci allemaal voor de feedback allemaal maar ik had een tweetal (vooral vrouwelijke meningen) wel gewaardeerd, geen 20+ reacties op mijn miserie verwacht. 😅

Het was inderdaad niet de date waarop de vonken er vanaf spatten, nogal moeilijk in die context vond ik dan, maar wel één met potentieel op een vervolg dacht ik dan, zal wel zien. Ik ben in deze gewoon gehandicapt omdat ik slecht ben in tekstberichten, daarom spreek ik ook liever zo snel mogelijk af. Ik stuur zelfs "moeilijk" met mensen die ik wel goed ken.
In Communist Beyondgamingstan, all misery is collective misery, Comrade.

@ur service!!👩‍✈️

Ik heb (nog) niet alles gelezen maar we zijn sws er om iedereen bij te staan met raad en daad.

@KnightOfCydonia Ik lees veel van uw berichten en je doet mij beetje aan Jonas denken van vroeger. Ik zie Jonas hier nu minder, maar heb toch vernomen dat die jongen is beginnen sporten en dat het er toch beter mee gaat.
Anyway, werk is werk... Er zijn mensen die daar iets van eigen waarde uithalen, maar ik doe mijn werk ook maar omdat het moet en het brood op de plank tovert en ik heb mij daar bij neergelegd. De rest van mijn keuzes moet mijn voldoening in het leven brengen. Eens je dat kan aanvaarden ben je al een heel eind ver. Of je kan natuurlijk die unieke job vinden die 5% van de wereld vindt, maar mij lijkt het beter gewoon zoals de rest van ons plebs daar vrede mee te nemen.

Het is cliche, maar ga naar ne fitness vriend. 3 keer per week een dik uur afzien. Ik wil u zelf een schema opstellen. Niet om beir te worden, maar ge gaat gewoon na enkele weken/maande voelen dat ge u effectief beter in uw vel en vooral geest gaat voelen. + dat vaste stramien + de vooruitgang die je gaat opmerken boosten dat gevoel. De kans dat je in de fitness iemand tegen komt is klein, maar niet onbestaande, maar daarvoor zou ik het al niet doen.

Wat mij bij mijn volgende tip brengt: Doe ne kookcursus of les fotografie... Doen altijd heel diverse mensen aan mee en je bent direct 1 keer per week een uur of 3 - 4 weg. Op den duur maak je daar echt wel vrienden en wij gingen na onze les op den duur wel met een paar man eentje drinken. Potentieel ook om iemand tegen te komen zonder al de stress van dating.

Ik heb 3 maanden in Genk gewerkt (woon in Gent dus best een eindje) en verbleef ook 5 dagen op Hotel (lees 10m2 gevangenis) en kwijnde daar ook weg. Heb mij daar een fitness en zwembad in de buurt gezocht. Ging 3 keer fitnessen en 1 keer zwemmen. Heb er geen vrienden voor het leven aan overgehouden, maar mijn depressie was wel weg.

het zijn die eerste stappen zetten die het moeilijkst zijn, maar ik beloof u plechtig als je deze stappen effectief gaat doen voor minstens 3 maand dat ge u ook effectief beter gaat voelen.

En je hebt op uw dates ook eens iets anders om over te praten. Welke vrouw houdt nu niet van iemand dat kan koken en wat sportief is?

En natuurlijk... Stop met overdenken, maar ik weet dat dat onozele raad is want dat zit in u en dat gaat niet weggaan, maar leer er mss meer mee omgaan. Jij bent niet uw gedachte, jij beslist in welke gedachtetrein je stapt en er staan er in het station 1000 per minuut te wachten, dus stop met diegene te kiezen die u ongelukkig en onzeker maken.

/therapie-session closed

Ge hebt toch meningen gehad, waaronder enkele vrouwelijke? :thinking:

Ook niet erg dat ge niet graag via berichten communiceert (ge zijt daar niet alleen in), maar ik zou dat ook gewoon zeggen dan.

Terug
Bovenaan