Het grote BeyondGaming Dating topic

We speelden nog even met het idee om de foto's te combineren met een saai tekstje genre "Op zoek naar iets serieus." maar dat leek ons dan weer net iets te obvious.

Bottom line is inderdaad dat ge gewoon uw persoonlijkheid moet durven tonen, ongeacht hoe schraal of hoe boring die is. Er zijn ook genoeg boring vrouwen te vinden op Tinder he, uiteindelijk. Misschien doen we een follow-up met een boekhouder die in zijn vrije tijd uitsluitend Magic The Gathering speelt en Warhammer-figuurtjes schildert, als we zo iemand kunnen vinden. :unsure:
Tuurlijk vind je matches als je de 3 populairste elementen erbij haalt. Ga naar de Overpoort en de overgrote meerderheid is zo 🤷‍♂️
Je hebt immers gewoon bewezen dat je veel/snel succes hebt als je vist in een vijver waarvan er dertien in een dozijn van bestaan...
De manier waarop het profiel geschreven is, zal wel een aanzienlijke invloed gehad hebben. Maar 't blijft wel platte humor over seks.

Ik wil op zich geen afbreuk doen aan het experiment, het resultaat verrast mij niet maar het is niet representatief voor de doelgroep aan wie je jouw bericht gericht hebt. Ik ben benieuwd naar het vervolgexperiment waarbij een atypisch iemand wordt geschetst want het zijn net diegene die hier 'klagen'. Myself included blijkbaar.

Los van de attitude die je vermeldt, gaat het er gewoon om dat je elkaar op hetzelfde moment ziet. Zij het nu online of offline. Als de vijver waarin je kan vissen al zeer klein is, dan is de kans op een succesvolle match sowieso al heel beperkt.
Stel dat er twee mensen in 't elfde appartementsblok wonen en in theorie zouden kunnen matchen, dan moeten ze elkaar net tegenkomen op hetzelfde momenten èn een reden hebben om tot interactie over te gaan. Hier bestaan ongetwijfeld ook online varianten op.

Yeah, ik ben veel te serieus. Nee, ik kan niet meedoen want ik ben momenteel uitgeschakeld door m'n rug :unsure:

Dat je zoals @Eland zegt een profiel moet hebben waarmee je jezelf onderscheidt van de rest staat buiten kijf maar niet iedereen is samen te vatten in alcohol, drugs en seks.

Tuurlijk vind je matches als je de 3 populairste elementen erbij haalt. Ga naar de Overpoort en de overgrote meerderheid is zo 🤷‍♂️
Je hebt immers gewoon bewezen dat je veel/snel succes hebt als je vist in een vijver waarvan er dertien in een dozijn van bestaan...
De manier waarop het profiel geschreven is, zal wel een aanzienlijke invloed gehad hebben. Maar 't blijft wel platte humor over seks.

Ik wil op zich geen afbreuk doen aan het experiment, het resultaat verrast mij niet maar het is niet representatief voor de doelgroep aan wie je jouw bericht gericht hebt. Ik ben benieuwd naar het vervolgexperiment waarbij een atypisch iemand wordt geschetst want het zijn net diegene die hier 'klagen'. Myself included blijkbaar.
Dat is nu toch echt geen typisch profiel volgens mij hoor. Lijkt mij eerder dat hier een atypisch iemand wordt geschetst, zeker op zijn 32ste.

Dat is nu toch echt geen typisch profiel volgens mij hoor. Lijkt mij eerder dat hier een atypisch iemand wordt geschetst, zeker op zijn 32ste.
Fair enough, de leeftijd heb ik even over 't hoofd gezien. Die gast ziet er ook niet uit alsof hij nog veel gezonde cellen bezit. Dus yeah, misschien toch nog verbazingwekkend dat er succes kon zijn :unsure:

Dat je zoals @Eland zegt een profiel moet hebben waarmee je jezelf onderscheidt van de rest staat buiten kijf maar niet iedereen is samen te vatten in alcohol, drugs en seks.

Niemand zegt dat dat moet. Veel te veel mensen kunnen ofwel helemaal niet samenvatten (zoals gij, amai mijne frak man kan dat niet wat korter?), ofwel vatten ze de dingen samen die hen exact hetzelfde maakt als alle anderen (genre "levensgenieter", "reist graag", "fan van lekker eten", ... komaan zeg, no shit) in plaats van de focus te leggen op wat hen onderscheidt - en dat kan echt waar vanalles zijn.

Kleine kanttekening is natuurlijk het profiel van de vrouw in kwestie: uit verveling aan het bingewatchen en zo stoned als een garnaal.
Die gaat dus swipen op diegenen die die verveling kunnen doorbreken, zonder dat dat meer hoeft te zijn dan een zatte avond, misschien aangevuld met een zwoele nacht en 's morgens samen een spiegeleike met soldaatjes en een lauwe tas koffie.

De kans dat daar een stabiele relatie uit groeit is eerder klein. En laat dat nu net zijn waar de saaie, rotszittende nerd vaak net wel naar op zoek is.

Die gaat dus swipen op diegenen die die verveling kunnen doorbreken, zonder dat dat meer hoeft te zijn dan een zatte avond, misschien aangevuld met een zwoele nacht en 's morgens samen een spiegeleike met soldaatjes en een lauwe tas koffie.
Ze zitten al aan verschillende (hoogstwaarschijnlijk zatte) avonden inmiddels.

De kans dat daar een stabiele relatie uit groeit is eerder klein. En laat dat nu net zijn waar de saaie, rotszittende nerd vaak net wel naar op zoek is.
Daar bestaan ook Sarahs voor, en wellicht een pak meer dan dat er Sarahs bestaan voor Polle's wishlist. Toch had hij dezelfde dag nog prijs.

Dit is geen oproep om allemaal uw meest schrale foto's te gaan uitzoeken. We waren het vooral een beetje beu om veel te veel mensen te horen klagen dat ze geen matches kunnen krijgen omdat ze zogezegd lelijk of onaantrekkelijk zijn. Dat is allemaal zever, de reden dat het niet vlot is omdat ge u presenteert als een vijfentwintig-in-een-dozijn-kerel uit schrik dat die ene foto of hobby die een beetje anders is wel eens iemand weg zou kunnen jagen. Durf gewoon eens wat meer jezelf zijn.

Beste vrienden van het internet, graag even uw aandacht.

Aangezien het klaaggezang hier de laatste weken nog net iets luider klonk dan anders, heeft yours truly - met de hulp van een gewillig testsubject - een experiment opgezet: een Tinderprofiel opzetten met foto's waarvan elke vrouw meteen ziet dat het niet de man is om haar leven mee te delen (of het moet al een wreed zot geval zijn), en dan toch gewoon matches en dates fixen. Extra moeilijkheid: de date moest binnen de tien berichten geregeld zijn.

Doel van het experiment is uiteraard om al die "Boehoe ik ben te lelijk" posts op een ludieke wijze van antwoord te dienen. Vandaar ook de nood aan bovengenoemd testsubject, ikzelf ben namelijk (van horen zeggen) te aantrekkelijk en te sociaal aangepast voor deze taak. Enter @PolletPoulet_OG en zijn schier oneindige voorraad schrale foto's waar we met heel veel leute een selectie uit gepuurd hebben. Geloof mij als ik zeg dat het soms moeilijk kiezen was, maar ziehier de uiteindelijke winnaars:

image.png

Om het allemaal nog wat interessanter te maken, de foto linksonder is genomen op de spoeddienst. Kwestie dat ge weet waar ge aan begint als ge met deze hete beer op date gaat.

Dan hadden we nog een begeleidend tekstje nodig natuurlijk. Na alweer veel leute en rijp beraad werd het volgende gekozen:

image.png

Een beetje zelfspot, een beetje poëzie, maar vooral veel eerlijkheid over wat hij zoekt in het leven, zo hebben we het graag!

Polle heeft vervolgens alles naar rechts geswiped en dezelfde dag nog verschillende matches gescoord, waarvan er één is blijven plakken.
Ze zijn inmiddels op verschillende dates geweest, voor meer details verwijs ik u graag door naar Polle zelf.

Om maar te zeggen: tenzij uw foto's nog onaantrekkelijker zijn dan deze glorieuze selectie, hebt ge alles in eigen handen.
Het heeft 100% met attitude te maken. Op elk potje past een dekseltje, ook op de meest schrale potten die ge uit de vuilnisbelten kunt opgraven. Zo blijkt. Als het dan toch niet lukt, is het misschien een teken om eens iets zot te doen? Wie weet, het kan maar helpen.

Bonus screenshots van het verloop van Polle's nieuwste verovering:

image.png

image.png

We wensen Polle & Sarah veel geluk samen en we kijken uit naar het trouwfeest.
Dat gaat ongetwijfeld een niet te missen orgie worden.

Met de groeten van de geheime trollgroep vzw, een organisatie die zich belangeloos inzet voor het bevorderen van sfeer en gezelligheid op thuiswerkdagen.
GO POLLE IK DUIM VOOR U EN SARAH!!!!!
Vraagt misschien of ze een zus heeft voor Nahrtetten

Het probleem is dat de meeste gasten die hier komen neuten gewoon effectief niet interessant zijn. Uw experiment is een sterk argument, maar niet voor de these die je wil bewijzen. Je stelt het voor alsof nu is aangetoond dat ze het wel zouden kunnen, maar om dat te doen maak je een profiel aan dat duidelijk met het leven kan lachen en barst van zelfvertrouwen en persoonlijkheid, en dus alles is dat zij niet hebben. Tegelijk is het zo ver verwijderd van de leefwereld van de meesten hier dat ze het reflexmatig gaan verwerpen als een marginaal die marginalen aantrekt om marginale dingen te doen en zij zijn anders zij zijn sympathiek en verantwoordelijk en zoeken een echte vrouw voor een serieuze relatie want wat denk je nu zelf er kan toch nooit een echte connectie voortkomen uit twee mensen die samen domme grappen maken op hun telefoon? Ze hebben waarschijnlijk zelfs hun cv niet naar elkaar doorgestuurd!
Ik dacht eigenlijk ook zoiets (al kan ik het niet echt zo verwoorden), en dat was ook hoe ik de eerste reactie van Screw2020 las. Zo van "jamaar de meeste mensen zijn van die stereotype mijn-schoenmaat-is-ook-mijn-IQ-types die gewoon willen zuipen en neuken, maar ik ben anders en daarom is dit niet relevant".
Terwijl ik, vanuit mijn positie als grondig oninteressant persoon, toch denk dat de meerderheid zo is.

Ik dacht eigenlijk ook zoiets (al kan ik het niet echt zo verwoorden), en dat was ook hoe ik de eerste reactie van Screw2020 las. Zo van "jamaar de meeste mensen zijn van die stereotype mijn-schoenmaat-is-ook-mijn-IQ-types die gewoon willen zuipen en neuken, maar ik ben anders en daarom is dit niet relevant".
Terwijl ik, vanuit mijn positie als grondig oninteressant persoon, toch denk dat de meerderheid zo is.
Nu bestempel je jezelf als oninteressant maar op zich is dat een invulling van wat de meerderheid kan denken. Je bent dan wel nog interessant voor een bepaalde minderheid. Het is net die minderheid die je moet kunnen treffen en daar knelt vaak het schoentje denk ik dan. Als je in de verkeerde vijvers vist, ga je ook niet de gewenste vis kunnen vangen. Of je moet 'oere chance' hebben dat er nog andere verdwaalde vissen zijn.

Dat iemand anders je als 'oninteressant' bestempeld houdt gewoon in dat er geen of veel te weinig raakvlakken zijn.

Nuja, niet dat ik mezelf wèl als interessant zou zien maar bon. Wat interessant is voor iemand geldt niet voor iedereen waardoor de post van @utred compleet van de pot gerukt is voor wat betreft het eerste deel.
Het tweede deel, dat je ook vet gezet hebt, daar volg ik hem dan wel weer maar dan maakt hij er helaas een karikatuur van. Alsof hij weet wat er speelt bij die 'oninteressante' figuren en ze allemaal uitrangeert op één en 't zelfde zijspoor.

Volgens mij heeft er iemand te veel naar The Big Bang Theory gekeken.

Beste vrienden van het internet, graag even uw aandacht.

Aangezien het klaaggezang hier de laatste weken nog net iets luider klonk dan anders, heeft yours truly - met de hulp van een gewillig testsubject - een experiment opgezet: een Tinderprofiel opzetten met foto's waarvan elke vrouw meteen ziet dat het niet de man is om haar leven mee te delen (of het moet al een wreed zot geval zijn), en dan toch gewoon matches en dates fixen. Extra moeilijkheid: de date moest binnen de tien berichten geregeld zijn.

Doel van het experiment is uiteraard om al die "Boehoe ik ben te lelijk" posts op een ludieke wijze van antwoord te dienen. Vandaar ook de nood aan bovengenoemd testsubject, ikzelf ben namelijk (van horen zeggen) te aantrekkelijk en te sociaal aangepast voor deze taak. Enter @PolletPoulet_OG en zijn schier oneindige voorraad schrale foto's waar we met heel veel leute een selectie uit gepuurd hebben. Geloof mij als ik zeg dat het soms moeilijk kiezen was, maar ziehier de uiteindelijke winnaars:

image.png

Om het allemaal nog wat interessanter te maken, de foto linksonder is genomen op de spoeddienst. Kwestie dat ge weet waar ge aan begint als ge met deze hete beer op date gaat.

Dan hadden we nog een begeleidend tekstje nodig natuurlijk. Na alweer veel leute en rijp beraad werd het volgende gekozen:

image.png

Een beetje zelfspot, een beetje poëzie, maar vooral veel eerlijkheid over wat hij zoekt in het leven, zo hebben we het graag!

Polle heeft vervolgens alles naar rechts geswiped en dezelfde dag nog verschillende matches gescoord, waarvan er één is blijven plakken.
Ze zijn inmiddels op verschillende dates geweest, voor meer details verwijs ik u graag door naar Polle zelf.

Om maar te zeggen: tenzij uw foto's nog onaantrekkelijker zijn dan deze glorieuze selectie, hebt ge alles in eigen handen.
Het heeft 100% met attitude te maken. Op elk potje past een dekseltje, ook op de meest schrale potten die ge uit de vuilnisbelten kunt opgraven. Zo blijkt. Als het dan toch niet lukt, is het misschien een teken om eens iets zot te doen? Wie weet, het kan maar helpen.

Bonus screenshots van het verloop van Polle's nieuwste verovering:

image.png

image.png

We wensen Polle & Sarah veel geluk samen en we kijken uit naar het trouwfeest.
Dat gaat ongetwijfeld een niet te missen orgie worden.

Met de groeten van de geheime trollgroep vzw, een organisatie die zich belangeloos inzet voor het bevorderen van sfeer en gezelligheid op thuiswerkdagen.
Zalig! Go @PolletPoulet_OG !

Het probleem is dat de meeste gasten die hier komen neuten gewoon effectief niet interessant zijn.
Of bang zijn om interessant te zijn. Ze hebben vaak wel hobby's, maar het zijn hobby's die als "nerdy" worden beschouwd door de meerderheid, dus die durven ze dan niet tonen, ook al zouden ze niets liever willen dan iemand vinden die diezelfde hobby's deelt. Maar dat zijn er oh zo weinig en de vijver mag zeker niet te klein worden, dus ze houden het bij wat holle woorden en clichés en een foto in Machu Pichu.

Punt is dat Polle duidelijk geen moeite heeft gedaan om likes te krijgen van mensen die toch niet bij hem passen, en of dat nu over marginalen of übernerds gaat speelt eigenlijk geen rol hé.

Nu bestempel je jezelf als oninteressant maar op zich is dat een invulling van wat de meerderheid kan denken. Je bent dan wel nog interessant voor een bepaalde minderheid. Het is net die minderheid die je moet kunnen treffen en daar knelt vaak het schoentje denk ik dan. Als je in de verkeerde vijvers vist, ga je ook niet de gewenste vis kunnen vangen. Of je moet 'oere chance' hebben dat er nog andere verdwaalde vissen zijn.

Dat iemand anders je als 'oninteressant' bestempeld houdt gewoon in dat er geen of veel te weinig raakvlakken zijn.

Nuja, niet dat ik mezelf wèl als interessant zou zien maar bon. Wat interessant is voor iemand geldt niet voor iedereen waardoor de post van @utred compleet van de pot gerukt is voor wat betreft het eerste deel.
Het tweede deel, dat je ook vet gezet hebt, daar volg ik hem dan wel weer maar dan maakt hij er helaas een karikatuur van. Alsof hij weet wat er speelt bij die 'oninteressante' figuren en ze allemaal uitrangeert op één en 't zelfde zijspoor.

Volgens mij heeft er iemand te veel naar The Big Bang Theory gekeken.
Ik denk dat je de stijl van Utred niet kan waarderen :)

Het was vooral een bedenking na jouw eerste post hoor, waarin je die weg opging. Ik denk dat de meerderheid die uitkijkt naar een partner nog altijd een vrij gewoon persoon is. Maar dat wil niet zeggen dat dit "experiment" helemaal niet relevant is. Ja, het vertrekt van een niet-standaard persoon waar dan waarschijnlijk ook geen "brave huismoeders" op reageren, maar uiteindelijk klopt het toch gewoon dat dit profiel zelfvertrouwen alsook een zekere vlotheid en humor uitstraalt. Er staan ook geen hopen schrijffouten in.

Dat zijn gewoon allemaal zaken die positief zijn, en die evengoed kunnen gebruikt worden door, om de stereotypes op te zoeken, een boekhouder die bordspellen speelt. Ik volg hierin eigenlijk voornamelijk wat @Nahrtent hierboven zegt. Ik denk dat je snel eindigt bij een soort eenheidsworst omdat men geen risico's wil nemen of te hard nadenkt over wat de andere kant wel wil zien.

Nu goed, ik wil ook niet zeggen dat je alles in je eigen handen hebt hé. Het is een algoritme dat je beperkt kan bespelen, en hoe fysiek je kaarten liggen heb je ook niet helemaal in de hand.

Focus op wat uzelf onderscheidt (of onderschijt voor de liefhebbers), vond ik een goed hulpmiddel.
Dit. Ik heb in mijn profiel gewoon staan wie ik ben, er staat letterlijk "rustig, met een uitgesproken interesse voor geschiedenis, het ontdekken van plekken per fiets of te voet, basgitaar en op tijd en stond een goede geuze". Niet echt de meest wervende, spectaculaire of vrouwelijke interesses (buiten geschiedenis dan... bitches love oude koeien uit de gracht halen!), maar het is wel wie ìk ben. Ook dat heeft aantrek hoor, er zijn echt personen die dat interessant vinden, zeker als je zoekt naar iets dat meer is als een losse scharrel. Ook personen waar je het op basis van de profielfoto écht niet van zo zeggen.

Een andere must is hier en daar een witz (zoals: "wat is de snelste manier tot je hart? Een scalpel (aanbevolen voor chirurgen)" of "wat is je hel: Hooverphonic door een GSM-luidspreker". En dat werkt hoor. Van mijn looks moet ik het écht niet hebben. Je mag nog de meest saaie interesses en hobby's hebben, als er 1 ding is dat niet mag ontbreken, dan is het een gevoel voor humor en relativering. Ik heb nu wel het voordeel dat ik een aanleg heb voor met momenten messcherpe absurde humor en erg ad-rem ben, en dat voor mij dus niet veel moeite kost. Maar ik pak daar niet expliciet mee uit, ook omdat je daarmee een verwachtingspatroon schept, à la: "ah, dat is sowieso ne grappigen". Nee, ik ben eigenlijk vrij ernstig, en als ik mij relax en op mijn gemak voel, dan laat ik die ernst wel varen.

Grootste faux-pas is uwzelf te serieus nemen. Niet vergeten: de number 2 stinkt bij iedereen hoor, ook bij de princesjes en de influencista's.

Laatst bewerkt:
Ge zit gewoon met een heel ander uitgangspunt:

A = de extraverte feestbeesten, die goed in hun vel zitten en weinig verwachtingen koppelen aan random ontmoetingen via tinder. Worden ze vriendjes nadien tof, blijft het bij 1 avond, al dan niet eraan gekoppelde nacht, ook tof. Drop die mensen alleen in een random café en die gaan waarschijnlijk net hetzelfde beleven.

B= meer introverte mensen, weinig zelfvertrouwen, liggen al in de knoop met zichzelf, laat staan als ze dan nog eens sociale interactie moeten hebben en dan vooral met iemand waarbij ze veel te veel gewicht hangen aan het al of niet slagen van die ontmoeting. Drop die alleen in een café en die hebben al hun moed al nodig gehad om gewoon een pintje te bestellen en ne keer te glimlachen naar iemand (waarna ze zich de rest van de avond afvragen of ze dat niet al te creepy hebben gedaan).

Dus dat A dan succes heeft met een tinderexperiment is dat eigenlijk weinig verbazend.

Daarnaast dan nog dat A uit een heel andere vijver vist. Er is immers een grote groep op Tinder ed. die iets stabiels niet persé uitsluiten, maar er ook niet specifiek naar op zoek zijn. Die gaan afspreken als ze er van uit gaan dat ze zich die avond niet gaan vervelen en dat waarschijnlijk plezant gaat zijn, ongeacht of dat dan maar voor 1 avond, een paar avonden of een heel leven is.
Voor B is dat niet voldoende als startpunt, want bij hem vraagt die eerste avond zoveel energie, dat die al validatie zoekt van toch wat diepere overeenkomsten, die een basis voor iets stabiels zouden kunnen zijn.
A gaat makkelijk met 20 man afspreken, waar dan misschien eentje tussen zit of zelfs niet, waar wat meer uit groeit. B gaat enkel met dat eentje afspreken, dus gaat het veel lastiger hebben om die te vinden.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat ook B zijn kans op succes gaat kunnen verhogen met een in het oog springend profiel, want de initiële match moet er zijn om maar te kunnen starten.

Terug
Bovenaan