Het grote BeyondGaming Dating topic

Waarom ga je dan op dates als je niet op zoek bent naar een relatie?

Ik heb nooit gezegd dat ik op zoek ben naar een relatie.

Je hoeft dan ook niet op de apps te zitten voor een langetermijnrelatie. Je kan ook op "casual date" gaan.

Voila, maar dit is iets wat weinigen in deze thread begrijpen. De meesten denken dat de apps "the holy grail" zijn.

Waarom zou je dat op de eerste date moeten zeggen? Als je klaar bent om te daten en you got your shit together, dan maakt dat imo toch helemaal niet uit.

Je werkt er overduidelijk aan. Dat is een proces waar je nu doorheen gaat. Een proces waar heel veel mensen doorheen gaan of zijn gegaan. Zolang je date of een eventuele toekomstige partner daar geen nadelige gevolgen van ondervindt, waarom zou hij of zij dat dan per se moeten weten?

Probeer er juist iets moois in te zien. Je werkt hard om de best mogelijke versie van jezelf te worden en leert hoe je met bepaalde dingen kunt omgaan. Dat is een stap die heel veel mensen niet eens durven zetten.

Ik vind gewoon dat je eerlijk moet zijn. Als ik na 4 dates te horen krijg dat ze BPD heeft en aan verschillende medicaties zit dan bedank ik haar voor haar eerlijkheid en dan pas ik ervoor.

Mensen met BPD zeggen zelf dat het alleen werkt als je iemand hebt die 100% voor jou gaat en begrijpt wat je meemaakt. Dat zijn zéér intensieve relaties. Hoe dan ook zal je partner zich moeten aanpassen als je BPD/depressie hebt.

Ik heb de optie gekregen voor antidepressiva's te beginnen maar na het bekijken van de voor en nadelen heb ik er vriendelijk voor gepast. Omdat er geen toekomstplannen zijn bij het casual daten heb ik er geen probleem bij om dat te zeggen.

Maar moest ik serieus op zoek zijn zou ik dat ook direkt zeggen want ik wil niet de tijd verdoen van een andere persoon. Als deze persoon dan zegt van okay voor mij maakt het niet uit er is een duidelijk klik dan is het perfect en kunnen we verder.

Je zou het toch ook niet fijn vinden als je 4 dates diep zit en ineens komt ze af dat ze 2 kinderen heeft. Ik begin liever een relatie op een sterke eerlijke fundering dan een witte leugen.

Laatst bewerkt:
Ik zou toch graag zoiets op voorhand weten, het maakt de communicatie toch iets makkelijker als je op voorhand weet waar rekening mee te houden. Ik vermoed bij mijn ex toch ook een persoonlijkheidsstoornis (en dat zeggen wel meerderen; zelf zijn eigen vrienden) al is hij nooit getest geweest en dat maakte het toch lastig. Ik vermoed dat hij zich zelf op veel vlakken ook nooit begrepen voelt, hij verandert om de 6 maand van werk omdat er wel iemand is waar hij niet mee overweg kan. Vroeger zeiden ze ‘je hebt een moeilijk kind’ en werd het kind afgestraft, nu kunnen ze die toch beter begeleiden wat iedereen alleen maar ten goede komt? Waarom zou je in een duurzame relatie dat dan achterhouden?

Zelf het voorbije weekend ook maar eens tinder geprobeerd, ik denk niet dat ik het een week zal volhouden 🤣. De eerste 10 profielen denk je ‘cava nog’ maar daarna begrijp je de commotie errond 🫠. Maja het was eerder uit een nieuwsgierigheid van ‘what is still out there’, ik zie mij nog niet actief gaan daten. Maar je weet nooit wie er op jouw scrollpad komt …

Zelf het voorbije weekend ook maar eens tinder geprobeerd, ik denk niet dat ik het een week zal volhouden 🤣. De eerste 10 profielen denk je ‘cava nog’ maar daarna begrijp je de commotie errond 🫠. Maja het was eerder uit een nieuwsgierigheid van ‘what is still out there’, ik zie mij nog niet actief gaan daten. Maar je weet nooit wie er op jouw scrollpad komt …
Tinder is dan ook al een hele tijd dood. Er zijn beter plaatsen om uw datingavonturen te starten. Bumble is naar het schijnt stilaan hetzelfde lot beschoren. Geen idee waar iedereen de dag van vandaag zit, ik zit niet meer op de markt.

Ik zou toch graag zoiets op voorhand weten, het maakt de communicatie toch iets makkelijker als je op voorhand weet waar rekening mee te houden. Ik vermoed bij mijn ex toch ook een persoonlijkheidsstoornis (en dat zeggen wel meerderen; zelf zijn eigen vrienden) al is hij nooit getest geweest en dat maakte het toch lastig. Ik vermoed dat hij zich zelf op veel vlakken ook nooit begrepen voelt, hij verandert om de 6 maand van werk omdat er wel iemand is waar hij niet mee overweg kan. Vroeger zeiden ze ‘je hebt een moeilijk kind’ en werd het kind afgestraft, nu kunnen ze die toch beter begeleiden wat iedereen alleen maar ten goede komt? Waarom zou je in een duurzame relatie dat dan achterhouden?

Volgens uw berichten heeft uw ex wel ondertussen zowat vanalles gehad en is hij de oorzaak van alles. Als buitenstaander krijg ik toch steeds meer het gevoel dat elk gedrag van hem achteraf een verklaring moet krijgen die bevestigt dat hij het probleem was.

Ik snap dat ge uw eigen verhaal vertelt en dat dat vanuit uw eigen perspectief is, maar uw berichten slaan voor mij door naar het andere uiterste.

Laatst bewerkt:
Volgens uw berichten heeft uw ex wel ondertussen zowat vanalles gehad en is hij de oorzaak van alles. Als buitenstaander krijg ik toch steeds meer het gevoel dat elk gedrag van hem achteraf een verklaring moet krijgen die bevestigt dat hij het probleem was.
Gohja ik wil niet teveel in detail treden maar iemand die week x zegt dat er iets moet veranderen en week x+1 al een rechtszaak opstart bij de familierechtbank zonder ook maar enig deftig gesprek. Waarbij je ontdekt dat er afluisterapparatuur in de leefruimte achter uw rug werd geïnstalleerd en u bij betekening van het vonnis van de familierechtbank aanvalt dat je met een peuter moet gaan vluchten en meerdere dagen arbeidsongeschikt bent, dat klinkt nu niet meteen als het meest normale scenario…
En het is inderdaad mijn kant van het verhaal, maar ik kan in alle eer en geweten zeggen dat ik hem nooit heb bedrogen, ik heb tot de laatste moment mij dubbelgeplooid voor mijn gezin en liet hem eigenlijk vrijwel zijn ding doen het laatste jaar omdat ik merkte dat hij met zichzelf in de knoop lag.

Dat zijn zeker ernstige zaken en ik snap ook dat die een enorme impact hebben op hoe ge vandaag naar de relatie terugkijkt. Het was ook zeker niet mijn bedoeling om dat te minimaliseren. Maar door de opeenvolging van uw berichten krijg ik soms wel de indruk dat veel zaken telkens terugkomen in de conclusie waarom uw ex het probleem was en lijkt het nogal éénzijdig.

Maar oké, ik snap ook dat als ge uit een heel moeilijke en pijnlijke situatie komt, ge die gebeurtenissen probeert te kaderen, dus dat is ook normaal. Hoe is het nu met uw kindje?

Goh ik weet het niet goed. Is natuurlijk op een leeftijd dat ze zeer aanhankelijk zijn aan de mama. We zijn er de voorbije 2 weken al 3 keer mee naar pediater gelopen door aanhoudende buikgriepklachten maar ze vinden geen infecties in staalonderzoek, is dit stressgerelateerd?
Voorbije weekend was drama bij het terugbrengen, wou geen afscheidsknuffel aan papa geven, plakte aan mij.
Ik merk dat het steeds drama is zodra ik uit zicht bent, volgt mij overal. Maja zoals ik al zei, is ook de leeftijd, ze ontwikkelen zich nu razendsnel dat ze nabijheid van de mama zoeken.
Volgende week heeft de papa zijn toegewezen verlof, een verlengd weekend. Benieuwd hoe dat gaat lopen, is eerste keer dat we zolang gescheiden gaan zijn.

Eén maand een abonnement genomen op Bumble.

Resultaat: twee likes, maar geen enkele match. Maar die twee likes waren van dames die buiten België woonden, dus telt eigenlijk niet echt...

Ik had gehoord dat je bij Bumble binnen de 24u na een match een bericht moet sturen, anderen zeggen dat dit gewijzigd is. Iemand een idee wat de spelregels nu zijn?

Eén maand een abonnement genomen op Bumble.

Resultaat: twee likes, maar geen enkele match. Maar die twee likes waren van dames die buiten België woonden, dus telt eigenlijk niet echt...
We zijn 4 jaar later sinds die eerste posts over teleurstellende abonnementen...
Misschien toch eens dat ander abonnement proberen?

Opnieuw bijna een maand later en opnieuw geen enkele match op Bumble...
Abonnement heeft doorgaans betere resultaten. (Fitness abonnement toch)

Terug
Bovenaan