peppe
Active member
Waarom ga je dan op dates als je niet op zoek bent naar een relatie?
Ik heb nooit gezegd dat ik op zoek ben naar een relatie.
Je hoeft dan ook niet op de apps te zitten voor een langetermijnrelatie. Je kan ook op "casual date" gaan.
Voila, maar dit is iets wat weinigen in deze thread begrijpen. De meesten denken dat de apps "the holy grail" zijn.
Waarom zou je dat op de eerste date moeten zeggen? Als je klaar bent om te daten en you got your shit together, dan maakt dat imo toch helemaal niet uit.
Je werkt er overduidelijk aan. Dat is een proces waar je nu doorheen gaat. Een proces waar heel veel mensen doorheen gaan of zijn gegaan. Zolang je date of een eventuele toekomstige partner daar geen nadelige gevolgen van ondervindt, waarom zou hij of zij dat dan per se moeten weten?
Probeer er juist iets moois in te zien. Je werkt hard om de best mogelijke versie van jezelf te worden en leert hoe je met bepaalde dingen kunt omgaan. Dat is een stap die heel veel mensen niet eens durven zetten.
Ik vind gewoon dat je eerlijk moet zijn. Als ik na 4 dates te horen krijg dat ze BPD heeft en aan verschillende medicaties zit dan bedank ik haar voor haar eerlijkheid en dan pas ik ervoor.
Mensen met BPD zeggen zelf dat het alleen werkt als je iemand hebt die 100% voor jou gaat en begrijpt wat je meemaakt. Dat zijn zéér intensieve relaties. Hoe dan ook zal je partner zich moeten aanpassen als je BPD/depressie hebt.
Ik heb de optie gekregen voor antidepressiva's te beginnen maar na het bekijken van de voor en nadelen heb ik er vriendelijk voor gepast. Omdat er geen toekomstplannen zijn bij het casual daten heb ik er geen probleem bij om dat te zeggen.
Maar moest ik serieus op zoek zijn zou ik dat ook direkt zeggen want ik wil niet de tijd verdoen van een andere persoon. Als deze persoon dan zegt van okay voor mij maakt het niet uit er is een duidelijk klik dan is het perfect en kunnen we verder.
Je zou het toch ook niet fijn vinden als je 4 dates diep zit en ineens komt ze af dat ze 2 kinderen heeft. Ik begin liever een relatie op een sterke eerlijke fundering dan een witte leugen.
Laatst bewerkt:
. De eerste 10 profielen denk je ‘cava nog’ maar daarna begrijp je de commotie errond
. Maja het was eerder uit een nieuwsgierigheid van ‘what is still out there’, ik zie mij nog niet actief gaan daten. Maar je weet nooit wie er op jouw scrollpad komt …