Het grote BeyondGaming Dating topic

. En als ge dan toch eentje tegenkomt waar alles juist bij zit en die heeft al een kind of kinderen dan neemt ge dat er gewoon bij.
En dat is exact wat die date van @sinvayne probeerde.
Want sommige mannen denken wel 'ik wil zeker geen vrouw met kinderen' maar in realiteit als ze dan iemand tegenkomen waarmee het onwaarschijnlijk klikt, nemen ze dat er misschien wel bij. (stated preference <-> revealed preference ; beetje analoog aan de klassieker 'ik wil geen bad boy').

En die doelgroep zou ze mislopen als ze kinderen vermeldt in haar profiel.
Gewoon rationele kansmaximalisatie.

ik heb toch bewust ook gekozen voor iemand zonder een kind, zeg nooit nooit, maar ze mogen daar wel van in het begin meteen duidelijk over zijn. Nu was het een beetje tijdsverlies voor beide personen. Hopelijk heb je toch nog een leuke date gehad.

ik heb toch bewust ook gekozen voor iemand zonder een kind, zeg nooit nooit, maar ze mogen daar wel van in het begin meteen duidelijk over zijn.
Vanuit jouw perspectief wel ja.
Maar met haar 'strategie' zorgt ze er wel voor dat de twijfelgevallen haar niet onmiddellijk wegswipen en ze die toch kan ontmoeten.
De absolute no-kids mannen verspillen dan inderdaad hun tijd, maar het geeft haar wel kans op de stated-revealed mismatch mannen :)

Is zowat analoog aan een vorige discussie hier. 'Moet ik vermelden dat ik werkloos ben?' 'Moet ik vermelden dat ik geobsedeerd ben door manga?' , 'Moet ik vermelden dat ik incontinent ben?'.
Er zijn ook vrouwen die nooit zouden afspreken met iemand die werkloos is of zich bezighoudt met manga, of incontinent is. Voor hen is die date totaal tijdsverlies.
Maar vanuit het perspectief van de man daar is het gewoon best dat hij dat niet vermeldt. Zo kan hij via de date hopelijk eerst een vonk te laten overspringen, waarna later die 'negatievere' zaken er gemakkelijker bijgenomen worden dan bij een eerste indruk op een profielpagina.

Laatst bewerkt:
Vanuit jouw perspectief wel ja.
Maar met haar 'strategie' zorgt ze er wel voor dat de twijfelgevallen haar niet onmiddellijk wegswipen en ze die toch kan ontmoeten.
De absolute no-kids mannen verspillen dan inderdaad hun tijd, maar het geeft haar wel kans op de stated-revealed mismatch mannen :)

Is zowat analoog aan een vorige discussie hier. 'Moet ik vermelden dat ik werkloos ben?' 'Moet ik vermelden dat ik geobsedeerd ben door manga?' , 'Moet ik vermelden dat ik incontinent ben?'.
Er zijn ook vrouwen die nooit zouden afspreken met iemand die werkloos is of zich bezighoudt met manga, of incontinent is. Voor hen is die date totaal tijdsverlies.
Maar vanuit het perspectief van de man daar is het gewoon best dat hij dat niet vermeldt. Zo kan hij via de date hopelijk eerst een vonk te laten overspringen, waarna later die 'negatievere' zaken er gemakkelijker bijgenomen worden dan bij een eerste indruk op een profielpagina.
grieten die zo'n strategie hanteren, ik zou daar toch van weg blijven.

Beter dat je daar gewoon eerlijk in bent dat je kinderen hebt. In beide richtingen trouwens. Als man verbergen dat je kinderen hebt om een potentiele partner te vinden (die mogelijks geen kinderen heeft) zal bijna iedere vrouw een negatief signaal geven.

Als het louter om de seks te doen is voor de beide is er op zich niet echt een probleem maar met het oog op langetermijn is toch echt wel een red flag.

Hoe oud ben jij? Hoe oud is zij? Denk dat dat wel een belangrijke factor is. Als je aan het daten bent in je dertigerjaren is dat toch iets dat wel kan gebeuren en waar je toch naar vraagt, ook al komt het niet spontaan ter sprake? Als ze 23 is en je valt uit de lucht op de eerste date, dan snap ik de verontwaardiging. Maar op iets "oudere" date leeftijd lijkt me dat toch één van de eerste zaken die je aftoetst in een digitaal gesprek?

Belangrijke zaken verbergen is altijd al een rode vlag. In het midden van een vier uur durende wandeling vernemen dat je date trans is, is vast ook even schrikken. Maar je kunt er misschien wel mee leven omdat de operatie volgende week is. 🤷‍♂️ Soit. Het moet niet allemaal zo extreem, maar om op basis daarvan iets te willen starten. Ik stel me daar toch vraagtekens bij.

Allee na 2 maanden daten waarbij ik meestal met 2-3 dates tegelijk bezig was (in totaal een 8tal meisjes) ben ik er nu volledig doorgebrand: 0 potentiële dates in het vooruitzicht & ook met niemand meer echt aan het sturen. Ik denk dat het eerder een soort escapisme was om de leegte niet te moeten voelen en nu er dus niets meer in het vooruitzicht is, voel ik het terug heel zwaar worden. Toch wel een teken dat het met mijzelf eigenlijk slechter gaat dan ik zelf zou willen toegeven, dus misschien toch eerst eens wat introspectie doen vooraleer ik terug begin te daten.
Wat een lijdensweg seg pffff.

Allee na 2 maanden daten waarbij ik meestal met 2-3 dates tegelijk bezig was (in totaal een 8tal meisjes) ben ik er nu volledig doorgebrand: 0 potentiële dates in het vooruitzicht & ook met niemand meer echt aan het sturen. Ik denk dat het eerder een soort escapisme was om de leegte niet te moeten voelen en nu er dus niets meer in het vooruitzicht is, voel ik het terug heel zwaar worden. Toch wel een teken dat het met mijzelf eigenlijk slechter gaat dan ik zelf zou willen toegeven, dus misschien toch eerst eens wat introspectie doen vooraleer ik terug begin te daten.
Wat een lijdensweg seg pffff.
Bij mij is er uiteindelijk ook een punt gekomen waarbij ik me best wel ok voelde zonder dat ik aan het daten was of in een relatie zat. Ik ga niet zeggen dat ik echt gelukkig was, maar ik vond het wel belangrijk om dat gevoel te hebben. Het gevoel dat de wereld niet stopt met draaien als je 'alleen' bent.

En kijk, nog geen 2 maand later heb ik iemand leren kennen via de apps en klikt het super goed. We zijn ondertussen al +10 dates verder (kun je dat dan nog dates noemen?).

Ik hoop dat ik ook op dat punt geraak! En nu terug gelukkig met de nieuwe partner?
Wel ik ga ze nog niet mijn nieuwe partner noemen, dat gesprek hebben we nog niet gehad :)

We zien elkaar 1-2 keer per week en horen elkaar dagelijks maar ik heb het gevoel dat dat voor haar voldoende is op dit moment, en daar ben helemaal ok mee. We hebben beide ook de dating apps verwijderd en we zijn dus wel ‘exclusief’!

Ik voel me wel gelukkiger nu, dat zeker! Hoe ouder je bent hoe meer bagage je hebt natuurlijk, dus dat neem je sowieso mee. Maar ik vind het wel enorm fijn dat ik nu zaken bij haar ontdek die helemaal nieuw zijn voor mij, ze is qua karakter iets helemaal anders dan mijn ex :p

Allee, nog is een update want het is al een heel tijdje geleden. Waar zaten we?
Ergens eind november/begin december was het dating leven op een laag pitje met enkel nog Bumble actief. Hier had ik een match op met iemand met wie het wel klikte. Mee afgesproken, was wel heel aangenaam want op emotioneel vlak was er een grote klik. Ondanks dat ze een paar jaar jonger was dan mij was ze wel enorm matuur. Paar dates mee gehad, maar na date 3 had ik toch wat mijn twijfels. Dit uitgesproken, ze was er akkoord mee, daarna elkaar nog een paar keer gezien als fwb maar dit viel ook wat stil aangezien ze op meer dan een uur rijden woonde (en ik noch de tijd noch de energie had om daar vaak naartoe te gaan).
Dan vlak daarna terug een Bumble match, weeral eentje die binnen de kortste keren 24/7 aan het sturen was. Dit gebeurd(e) wel vaker bij mij, maar is meestal geen goed teken. Uiteindelijk mee afgesproken, toffe date gehad, maar niks voor mij. Toen ik aangaf dat ik niet het gevoel had dat er iets serieus in zat begon ze hier wat over te discussiëren, lijkt me niet iets wat te bespreken valt. Dus dat gesprek heb ik (bewust) laten stilvallen.

Dan had ik even m'n buik er van vol en Bumble verwijderd, maar aangezien ik midden januari twee weken vrij had had ik nog eens opnieuw Tinder, Hinge en Breeze geïnstalleerd, want ja nu had ik even tijd.

Breeze: op de eerste dag gebruik al direct een match, woohoo. Jammer genoeg heeft de match nooit een datum bevestigd dus is deze geannuleerd. Ik merkte de dagen nadien op dat de profielen die ik voorgeschoteld kreeg to-taaaal niet mijn type waren, dus heb ik deze app terug verwijderd na enkele dagen. Mijn zin om met een random persoon af te spreken zonder hier eerst even mee te sturen is voor de moment wat weg.

Hinge: Op een of andere manier werkte deze app vroeger zeer goed, maar enkel met Brusselse expat grieten of studenten die na enkele weken/maanden weer weg waren. Heel bewust de range van de app op 30 km gezet (ik heb gemerkt dat afstand echt wel een dealbreaker is voor mij) maar ik denk dat er een bug in de app zit. Ik heb op korte tijd 6 matches gehad, stuk voor stuk prachtige vrouwen, met als enige probleem dat van de 6 matches er 2 in Den Haag wonen en 4 in Lille. Echt geen flauw idee dus waarom we gematched zijn maar bon. Geen dates uit voortgekomen dus.

Tinder: in tegenstelling tot twee jaar geleden is deze app echt aan het doodbloeden. Op twee weken tijd 6 matches waarvan denk ik 3 scams. Twee waarbij ik zelf weinig interesse had. En dan nog 1.... En nu...

Dus een Tinder match, dame dat niet ver uit de buurt woonde. Gesprek liep vlot, al had ik wel mijn twijfels bij de eerste date omdat ik echt niet wist wat te verwachten. Eerste date gehad, was heel tof en er was wel een goede klik. Op het einde van de date had ze zelf nog ergens een afspraak en vroeg te om mee te wandelen (ook al moest ik compleet de andere richting uit). Toch gedaan, was heel tof.

Enkele dagen later terug afgesproken, maar dit is toen herzet geweest vanuit haar kant. Dus enkele dagen uitstel, en terug afgesproken. Ging een korte date worden maar uiteindelijk (in de regen) meer dan 4 uur zitten wandelen en babbelen, heel tof. Ik merkte toen wel dat ik heel erg aangetrokken was tot haar. Deze dat was dus een goeie week geleden.

Wat is nu het probleem? Ik kan haar absoluut niet lezen en kan absoluut geen hoogte krijgen van haar intenties. Ik merk dat ik heel erg struggle met het feit dat alle voorgaande dates die ik had ze ofwel binnen de kortste keren zot stonden van mij (maar ik niet van hun), ofwel het op de eerste date duidelijk was dat het niks ging worden, ofwel er na date 1 of 2 al in bed beland werd en het duidelijk was dat het een fwb ding ging worden. Hier hebben we twee dates achter de rug, sturen we wel maar merk ik dat ik mezelf inhou om te sturen, en merk ik ook dat het bij haar allemaal veel trager gaat dan bij mij (wat me positief lijkt), en dat ik daar nogal moeilijk mee om kan. Mijn hoofd blijft maar malen over 'moet ik sturen' vs. 'ik neem wat afstand en laat het van haar kant komen'. Normaal gezien deze week afgesproken, maar ze geeft aan van ziek te zijn dus de datum is al twee maal verzet. Geeft me allemaal wat gemengde gevoelens waarvan ik wel merk dat het meer een reflectie is van mijn eigen hersenkronkels en het weinig met haar te maken heeft. Dus ja, hele toffe date, ik hoop van haar nog te zien, maar ik vind het onmogelijk om haar te lezen en mijn rare hersenkronkels zorgen ervoor dat ik het gevoel krijg dat ze weinig interesse heeft, ook al geeft ze zelf aan dat het lang duurt voordat ze zich kan openstellen. Gewoon heel hard het gevoel dat dit voor de derde maal is dat ik iemand écht tof vind maar dat ze zelf gaan terugkrabbelen, ofzo. En dan wil ik mezelf wel wat meer openstellen maar heb ik schrik dat ik deze persoon eerder ga wegjagen. Heel frustrerend. Dus sinds vandaag laat ik het wat meer langs haar kant komen en ga ik zelf een mini beetje afstand nemen ofzo. Denk ik :unsure:

En dan nog...
Voor de eerste maal in mijn leven (nee, eigenlijk de tweede, maar voor de eerste maal bewust) een date gescoord tijdens een feestje. Extreem knappe dame, ik smolt er volledig voor. Ik was ze een hele tijd geleden al eens tegengekomen op een optreden waar een vriendin van mij aanwezig was. Na dat optreden vermeldde ik aan de vrienden (om te lachen) dat ze gerust haar vriendin mocht meenemen als ze nog eens naar een optreden kwam. Ik was dit al totaal vergeten, tot er twee weken geleden op een optreden ineens die vriendin, met haar vriendin, voor mijn neus stond. Ja, dan kan je moeilijk niks zeggen natuurlijk. Na lang mijn hoofd te breken over wat te zeggen kwam ik op de volgende prachtige openingszin:
'Seg euhm, je springt me wel heel erg in het oog en ik wil u heel graag aanspreken, maar ik weet niet zo goed hoe. Heb jij tips?'
Hierna was het gesprek geopend. Heel de avond wat als verliefde pubers bij elkaar gestaan, op het einde nummers uitgewisseld en gezegd dat we is gingen afspreken. Uiteindelijk is dit ook zo gebeurd, maar toen kwam ze af dat ze zelf in een nogal lastige situatie zat, dat ze een kind had en momenteel in een vechtscheiding zat en terug bij haar ouders woonde. Ik wil niet te veel details geven maar ik snapte haar punt wel dat er momenteel in haar leven weinig ruimte was om af te spreken. Afgesproken om wat contact te houden en elkaar misschien terug te zien als alles wat gekalmeerd is (wat ik dik oké vind want een kind is in dit deel van mijn leven wel een no-go).

Maar dus, moraal van het verhaal, als je iemand wilt aanspreken en je weet niet hoe, vraag het hun gewoon zelf!

Wat is nu het probleem? Ik kan haar absoluut niet lezen en kan absoluut geen hoogte krijgen van haar intenties. Ik merk dat ik heel erg struggle met het feit dat alle voorgaande dates die ik had ze ofwel binnen de kortste keren zot stonden van mij (maar ik niet van hun), ofwel het op de eerste date duidelijk was dat het niks ging worden, ofwel er na date 1 of 2 al in bed beland werd en het duidelijk was dat het een fwb ding ging worden. Hier hebben we twee dates achter de rug, sturen we wel maar merk ik dat ik mezelf inhou om te sturen, en merk ik ook dat het bij haar allemaal veel trager gaat dan bij mij (wat me positief lijkt), en dat ik daar nogal moeilijk mee om kan. Mijn hoofd blijft maar malen over 'moet ik sturen' vs. 'ik neem wat afstand en laat het van haar kant komen'. Normaal gezien deze week afgesproken, maar ze geeft aan van ziek te zijn dus de datum is al twee maal verzet. Geeft me allemaal wat gemengde gevoelens waarvan ik wel merk dat het meer een reflectie is van mijn eigen hersenkronkels en het weinig met haar te maken heeft. Dus ja, hele toffe date, ik hoop van haar nog te zien, maar ik vind het onmogelijk om haar te lezen en mijn rare hersenkronkels zorgen ervoor dat ik het gevoel krijg dat ze weinig interesse heeft, ook al geeft ze zelf aan dat het lang duurt voordat ze zich kan openstellen. Gewoon heel hard het gevoel dat dit voor de derde maal is dat ik iemand écht tof vind maar dat ze zelf gaan terugkrabbelen, ofzo. En dan wil ik mezelf wel wat meer openstellen maar heb ik schrik dat ik deze persoon eerder ga wegjagen. Heel frustrerend. Dus sinds vandaag laat ik het wat meer langs haar kant komen en ga ik zelf een mini beetje afstand nemen ofzo. Denk ik :unsure:

Klinkt zeer herkenbaar, en ik ben daar zelf ook enorm gevoelig voor. Ik leef praktisch in mijn eigen hoofd :p

Tijdens de date gaat het super goed, en hoe langer de periode tussen de date duurt hoe meer ik begin alles te over analyseren van hoe vaak en hoe ze stuurt... Constant ook die afweging tussen stuur ik niet te veel? Te weinig? Wacht ik tot zij stuurt? Het is niet dat ik dat bewust doe, maar het is gewoon een karaktereigenschap van mij.

Zelfs nu opnieuw, we zijn 2 maand aan het daten en alles gaat eigenlijk zeer goed en toch betrap ik mezelf er nog op dat ik opnieuw teveel betekenis aan random zaken probeer te hangen. Het is echt een ziekte :p

Klinkt zeer herkenbaar, en ik ben daar zelf ook enorm gevoelig voor. Ik leef praktisch in mijn eigen hoofd :p

Tijdens de date gaat het super goed, en hoe langer de periode tussen de date duurt hoe meer ik begin alles te over analyseren van hoe vaak en hoe ze stuurt... Constant ook die afweging tussen stuur ik niet te veel? Te weinig? Wacht ik tot zij stuurt? Het is niet dat ik dat bewust doe, maar het is gewoon een karaktereigenschap van mij.

Zelfs nu opnieuw, we zijn 2 maand aan het daten en alles gaat eigenlijk zeer goed en toch betrap ik mezelf er nog op dat ik opnieuw teveel betekenis aan random zaken probeer te hangen. Het is echt een ziekte :p
Klopt, het is echt een ziekte. Alles gaat ook best goed en het is eigenlijk een goed teken (denk ik) dat het wat trager gaat. Heb gemerkt dat dates die te snel gaan meestal geen goed teken zijn. Maar het is wel het omgekeerde, aangezien ik met alle vorige dates direct heel veel contact had. Op zich zalig, want dat vele sturen kwam nogal pushy over en ik merk wel dat het feit dat ze zelf minder stuurt wat voor rust zorgde en me wat met m´n voeten op de grond houdt. Maar het verschil met m´n vorige dates kon niet groter zijn en weet niet hoe er op te reageren.

Ze heeft wel net zelf gestuurd, en heb even vermeld dat ik wel veel met de situatie in m´n hoofd zit. Want we hebben wel afgesproken van heel open te communiceren. We´ll see.

Terug
Bovenaan