Het grote BeyondGaming Dating topic

Vorige week met goede moed ook opnieuw gestart, voor de derde keer.
Nieuwe foto's en profieltekstje.
Maar dat verandert eigenlijk niks: Tinder, happn, Bumble: niks geeft likes.
Bah, als je niet gekozen wordt, dan ben je eigenlijk gewoon te lelijk. Te weinig uitstraling. Te weinig 'man' misschien... Eigenlijk moet je dat gewoon onder ogen durven zien.
Wat niet wegneemt dat je als 'minder mooie' man ook wel eens op date wil kunnen gaan en dat uitstraling ≠ relationele kwaliteiten/persoonlijkheid.

Die t-shirts vind ik wel grappig - daaraan zal het alvast niet liggen 😆, ook niet IRL.
Maar ik snap wel dat sommigen daar wel eens werk mogen van maken.

Besef ook gewoon dat je waarde niet afhangt van het aantal likes, uiteindelijk gaat daten ook over het vinden van een match voor je met hem/haar/hun.

Daarnaast zijn sommige platformen ook gewoon veel platter qua interpretatie dan de werkelijkheid.

Het was ook niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen hoor, maar mij persoonlijk lijkt dat gewoon wat raar.

Ik wou inderdaad ook gewoon eerder aangeven zoals jullie dat je de vijver serieus wat kleiner maakt voor zo'n dingen in je profiel te zetten denk ik.
Mogelijks, maar ik heb/had ook een foto van een warhammer miniature dat ik geverfd heb. En gaat 90+% daar op afknappen en denken omg wtf? Waarschijnlijk ja, maar heeft het voor mij zin om mijn tijd te steken in iemand die zo denkt? Neen dus.

Net zoals iemand met een foto ergens in een danscafe direct de vuilbak ingaat voor mij, want mij ga je daar nooit zien.

Dat op zich zeker niet, en ik zeg ook niet dat het sowieso het geval is hier

Maar niemand kan ontkennen dat je het jezelf veel moeilijker maakt op de dating apps wanneer het een verhaal van EN EN EN wordt.
Bijvoorbeeld
Alleen maar grappige T-shirts
EN alleen maar selfie's
EN nooit glimlachen
EN vettig haar

...

Nu lijkt het hier alsof ik een kruistocht tegen die grappige t-shirts aan het voeren ben, ik wil gewoon zeggen dat je die ook achterwege kan laten op je dating foto's en ze later introduceren als je die nerdy kant zelfs wat schattig begint te vinden :p
Maar dan zeggen we gewoon hetzelfde hé, het gaat niet enkel aan een foto met zo'n T-shirt liggen.

Persoonlijk ben ik niet echt iemand die wakker ligt van wat mensen dragen, dus tenzij er ergens een duidelijk politieke boodschap opstaat ofzo zou ik het nogal extreem vinden daarvoor iemand nu af te wijzen die je anders wel aantrekkelijk lijkt.

Mogelijks, maar ik heb/had ook een foto van een warhammer miniature dat ik geverfd heb. En gaat 90+% daar op afknappen en denken omg wtf? Waarschijnlijk ja, maar heeft het voor mij zin om mijn tijd te steken in iemand die zo denkt? Neen dus.

Net zoals iemand met een foto ergens in een danscafe direct de vuilbak ingaat voor mij, want mij ga je daar nooit zien.

Maar dan zeggen we gewoon hetzelfde hé, het gaat niet enkel aan een foto met zo'n T-shirt liggen.

Persoonlijk ben ik niet echt iemand die wakker ligt van wat mensen dragen, dus tenzij er ergens een duidelijk politieke boodschap opstaat ofzo zou ik het nogal extreem vinden daarvoor iemand nu af te wijzen die je anders wel aantrekkelijk lijkt.

Het punt dat ik wil maken (maar blijkbaar niet goed uitgelegd krijg :p) is dat er helemaal niks verkeerd is met zo'n T-shirt of een Warhammer miniature of zelfs een fascinatie voor Pokémon of whatever ... Maar ik begrijp niet waarom dat in je dating profiel zichtbaar moet zijn.

Je hebt slechts enkele foto's om een eerste indruk te maken, dus in mijn ogen laat je de te specifieke zaken best achterwege. Of het zou inderdaad moeten zijn dat Warhammer bijvoorbeeld echt een belangrijk onderdeel van je leven is en je nadrukkelijk op zoek bent naar iemand die dezelfde interesse deelt.

Ik spreek hier natuurlijk alleen maar gewoon uit mijn eigen ervaring, maar mijn bureau bijvoorbeeld thuis is echt een gigantische nerd room met nostalgisch speelgoed, figures van DBZ, Pokémon, boeken over LOTR, Lego, ... Maar in de rest van mijn huis ga je hier niks van terug vinden.

Ik heb nu tijdens de laatste twee jaar terug single zijn gemerkt dat het gewoon veel makkelijker is om dit bij de eerste contacten niet expliciet deel van je 'identiteit' te maken. Je hebt enkele dates, je merkt dat er wel een klik is, zij ziet jouw positieve eigenschappen en als je dan voelt dat er duidelijk wederzijde interesse is dan kun je die kant van jezelf gewoon laten weten/zien.

Ik ben tijdens die twee jaar geen enkele vrouw tegen gekomen die hier dan op afknapt, ze vinden je leuk en ik merk dat ze het uiteindelijk zelfs als iets eigenzinnig of zelfs schattig zien. Moest de date op dat moment duidelijk afknappen dan weet ik ook wel dat het niet de juiste persoon is, ik ga mijn nerd kant niet veranderen, het is een deel van mezelf.

Ik ben gewoon vrij zeker dat ik geen enkele van die dates ging gehad hebben moest ik op mijn foto's staan met een Pokémon T-shirt bijvoorbeeld of een selfie met al mijn Lego op de achtergrond.

Ik ben absoluut geen expert en ik probeer niet te veralgemenen, maar volgens mij staat het grootste deel van de vrouwen hier uiteindelijk wel voor open, maar in een eerste indruk zoek je gewoon vaker iets meer conform de norm.

Als het voor jou natuurlijk belangrijk is dat die mogelijke partner 100% dezelfde interesses deelt dan snap ik dat je dat meteen op je profiel wil laten zien, maar dan is het inderdaad gewoon de realiteit dat de vijver enorm klein wordt en er een grote kans is dat je een mogelijke partner hebt afgeschrikt die gaandeweg zeker je ruimte had gelaten om je nerdy kant te laten zien.

Het punt dat ik wil maken (maar blijkbaar niet goed uitgelegd krijg :p) is dat er helemaal niks verkeerd is met zo'n T-shirt of een Warhammer miniature of zelfs een fascinatie voor Pokémon of whatever ... Maar ik begrijp niet waarom dat in je dating profiel zichtbaar moet zijn.

Je hebt slechts enkele foto's om een eerste indruk te maken, dus in mijn ogen laat je de te specifieke zaken best achterwege. Of het zou inderdaad moeten zijn dat Warhammer bijvoorbeeld echt een belangrijk onderdeel van je leven is en je nadrukkelijk op zoek bent naar iemand die dezelfde interesse deelt.

Ik spreek hier natuurlijk alleen maar gewoon uit mijn eigen ervaring, maar mijn bureau bijvoorbeeld thuis is echt een gigantische nerd room met nostalgisch speelgoed, figures van DBZ, Pokémon, boeken over LOTR, Lego, ... Maar in de rest van mijn huis ga je hier niks van terug vinden.

Ik heb nu tijdens de laatste twee jaar terug single zijn gemerkt dat het gewoon veel makkelijker is om dit bij de eerste contacten niet expliciet deel van je 'identiteit' te maken. Je hebt enkele dates, je merkt dat er wel een klik is, zij ziet jouw positieve eigenschappen en als je dan voelt dat er duidelijk wederzijde interesse is dan kun je die kant van jezelf gewoon laten weten/zien.

Ik ben tijdens die twee jaar geen enkele vrouw tegen gekomen die hier dan op afknapt, ze vinden je leuk en ik merk dat ze het uiteindelijk zelfs als iets eigenzinnig of zelfs schattig zien. Moest de date op dat moment duidelijk afknappen dan weet ik ook wel dat het niet de juiste persoon is, ik ga mijn nerd kant niet veranderen, het is een deel van mezelf.

Ik ben gewoon vrij zeker dat ik geen enkele van die dates ging gehad hebben moest ik op mijn foto's staan met een Pokémon T-shirt bijvoorbeeld of een selfie met al mijn Lego op de achtergrond.

Ik ben absoluut geen expert en ik probeer niet te veralgemenen, maar volgens mij staat het grootste deel van de vrouwen hier uiteindelijk wel voor open, maar in een eerste indruk zoek je gewoon vaker iets meer conform de norm.

Als het voor jou natuurlijk belangrijk is dat die mogelijke partner 100% dezelfde interesses deelt dan snap ik dat je dat meteen op je profiel wil laten zien, maar dan is het inderdaad gewoon de realiteit dat de vijver enorm klein wordt en er een grote kans is dat je een mogelijke partner hebt afgeschrikt die gaandeweg zeker je ruimte had gelaten om je nerdy kant te laten zien.
Goh, mijn punt is gewoon dat het maar een T-shirt is. Ik hang daar helemaal geen conclusies aan dat iemand zichzelf bij een of andere subcultuur rekent of een "nerdy" hobby heeft. Misschien ben ik daar vreemd in, maar dat iemand een grappige T-shirt draagt en een "nerd room" heeft of whatever zijn twee losstaande zaken, vermits ik zelf 0.0 interesse heb om aan de wereld te tonen met welke onzin ik me bezig houd, en denk dat iedereen zo is.

Infeite lijken we hetzelfde te zeggen, opnieuw. Enkel lijk jij een profielfoto met zo'n T-shirt te koppelen aan dat echt willen benadrukken, terwijl dat bij mij meer zou willen zeggen dat die vanboven lag op de stapel :unsure: Misschien denk ik gewoon aan wat meer understated dingen.

Laatst bewerkt:
Goh, ik snap wel wat Enj0i bedoelt. Ge hebt inderdaad maar een paar foto's om een eerste indruk te maken en zo'n shirt of iets nerdy op de achtergrond kan inderdaad direct een bepaalde indruk geven die niet per sé klopt. Gij weet dat dat t-shirt het eerste was dat toevallig op de stapel lag, maar degene die uw profiel bekijkt, ziet gewoon een volwassen man met een Pokémon t-shirt of cringy quote en plakt daar automatisch een beeld aan vast. Terwijl als ge iemand al wat beter kent, krijgt dat meer context en wordt dat juist iets persoonlijks.

Er lopen wel wat vrouwen rond die zelf into nerdy stuff zijn hoor. Met zo'n t-shirt trek je net die aan. De algemene stelregel voor een datingprofiel is IMHO: Trek met uw profiel de mensen aan die je wil aantrekken. Je bent niks met een profiel waarmee je hopen likes binnenharkt als die allemaal niet jouw type zijn. Het gaat niet over de maximumscore halen qua aantal likes, wel over de juiste persoon vinden.

Ik had op mijn profiel ergens een t-shirt aan met iets van planeten op. Zelf totaal geen aandacht geschonken aan het feit dat ik die t-shirt aanhad op die foto. Maar ik heb van verschillende matches te horen gekregen dat die t-shirt één van de redenen voor een like was, net omdat die de boodschap "hey, ik ben een beetje geeky" gaf. Naast een mopje in mijn profieltekst, (goeie) humor werkt altijd.

Het één is ook het ander niet denk ik.

Planeten/geeky is bij vrouwen een niche, maar heeft nog een intelligente ondertoon die niet-geïnteresseerden misschien niet per se afschrikt.

Pokémon, manga, hardcore mmog etc. zijn echter nog veel specifieker qua niche maar vooral: de niet-fans zijn meer geneigd om het als negatief te zien volgens mij. Het is meer love it or hate it vergeleken met de geeky niche.

Laatst bewerkt:
Goh, mijn punt is gewoon dat het maar een T-shirt is. Ik hang daar helemaal geen conclusies aan dat iemand zichzelf bij een of andere subcultuur rekent of een "nerdy" hobby heeft.
Bwa, veel mensen zijn daar bewuster mee bezig of steken hun identiteit in hun kleding.
Net zoals je bij een hond (bv rottweiler) of auto (Dodge Ram, Tesla cybertruck) of nummerplaat ('tha man') doorgaans wel wat heuristische conclusies kan trekken.

Conclusies die niet 100% juist zijn, zeker.
Maar dat is het hele punt bij Tinder. Bovenop het uiterlijk neem je een beslissing om te swipen op basis van zeer onvolledige informatie en uw eigen ervaring hierin.

Het kan best zijn dat de man op Tinder met een t-shirt van FC De Kampioenen met witte sokken in zijn sandalen, een hilarische slimme leuke man is die totaal niet kijkt naar wat hij draagt.
Maar dat je als vrouw dan uw heuristiek totaal zal negeren, met 100 dergelijke profielen toch gesprekken zal aankopen, om dan ellenlange tijd te verkwisten aan 99 pipo's, in de hoop om die ene witte raaf toevallig te ontdekken?

Weinig realistisch.

Laatst bewerkt:

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik deel ook je mening en vind een deel van de kritiek hier eerlijk gezegd nogal losgezongen van de realiteit. Het idee dat een foto met een vis, bij de bomma op de zetel of in een geeky T-shirt even aantrekkelijk zou zijn als eerste indruk, is gewoon wishful thinking. Je mág daar bewust voor kiezen, maar dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.

Datingapps zijn geen authentieke persoonlijkheidsaudit, ze zijn een eerste selectie op basis van schaarse visuele informatie. Je krijgt een paar foto’s om iemand te doen stoppen met swipen. Dat is geen plek om je volledige identiteit uit te stallen, maar om interesse te wekken. “Ze moeten mij maar nemen zoals ik ben” klinkt principieel sterk, maar werkt in de praktijk gewoon niet goed op platforms die fundamenteel oppervlakkig zijn opgezet.

Je kan dan koppig vasthouden aan dat principe en vervolgens elke maand klagen dat je amper matches krijgt en dat “het Tinder-algoritme kapot is”. Dat mág, maar een beetje realiteitszin helpt. Tinder is een vleeskeuring. En als dat zo is, zorg er dan voor dat jouw vlees oogt als wagyu en niet als een zenuwsteak. Je verandert daarmee niet wie je bent, je kiest gewoon bewust wat je eerst laat zien.

Dat heeft niets te maken met jezelf verloochenen. Het gaat over timing en context. Specifieke, niche-interesses zijn perfect, maar ze werken vaak beter eens er al een klik is. Mensen zijn veel vergevingsgezinder en opener wanneer ze je al leuk vinden. Dan wordt een nerdy kant plots eigenzinnig of zelfs schattig in plaats van een mogelijke afknapper op foto één.

Ik heb trouwens zo’n kameraad. 1m65, wat overgewicht, maar zijn lat ligt steevast bij blonde vrouwen van 1m80 met lange benen. Hij wijkt daar geen millimeter van af, uit principe. Resultaat: 19 jaar single en ondertussen voorbij de 40. Dat is geen pech, dat is een gebrek aan inzicht. Verwachtingen, presentatie en realiteit moeten elkaar ergens raken.

Dus ja, als het voor jou cruciaal is dat een partner exact dezelfde niche-interesses deelt, toon dat dan meteen. Maar wees dan ook eerlijk over de consequentie. Je vijver wordt extreem klein en je schrikt waarschijnlijk ook mensen af die je perfect hadden aanvaard, inclusief je nerdy kant, eens ze je eerst als persoon hadden leren kennen.

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik deel ook je mening en vind een deel van de kritiek hier eerlijk gezegd nogal losgezongen van de realiteit. Het idee dat een foto met een vis, bij de bomma op de zetel of in een geeky T-shirt even aantrekkelijk zou zijn als eerste indruk, is gewoon wishful thinking. Je mág daar bewust voor kiezen, maar dan moet je ook de gevolgen aanvaarden.

Datingapps zijn geen authentieke persoonlijkheidsaudit, ze zijn een eerste selectie op basis van schaarse visuele informatie. Je krijgt een paar foto’s om iemand te doen stoppen met swipen. Dat is geen plek om je volledige identiteit uit te stallen, maar om interesse te wekken. “Ze moeten mij maar nemen zoals ik ben” klinkt principieel sterk, maar werkt in de praktijk gewoon niet goed op platforms die fundamenteel oppervlakkig zijn opgezet.

Je kan dan koppig vasthouden aan dat principe en vervolgens elke maand klagen dat je amper matches krijgt en dat “het Tinder-algoritme kapot is”. Dat mág, maar een beetje realiteitszin helpt. Tinder is een vleeskeuring. En als dat zo is, zorg er dan voor dat jouw vlees oogt als wagyu en niet als een zenuwsteak. Je verandert daarmee niet wie je bent, je kiest gewoon bewust wat je eerst laat zien.

Dat heeft niets te maken met jezelf verloochenen. Het gaat over timing en context. Specifieke, niche-interesses zijn perfect, maar ze werken vaak beter eens er al een klik is. Mensen zijn veel vergevingsgezinder en opener wanneer ze je al leuk vinden. Dan wordt een nerdy kant plots eigenzinnig of zelfs schattig in plaats van een mogelijke afknapper op foto één.

Ik heb trouwens zo’n kameraad. 1m65, wat overgewicht, maar zijn lat ligt steevast bij blonde vrouwen van 1m80 met lange benen. Hij wijkt daar geen millimeter van af, uit principe. Resultaat: 19 jaar single en ondertussen voorbij de 40. Dat is geen pech, dat is een gebrek aan inzicht. Verwachtingen, presentatie en realiteit moeten elkaar ergens raken.

Dus ja, als het voor jou cruciaal is dat een partner exact dezelfde niche-interesses deelt, toon dat dan meteen. Maar wees dan ook eerlijk over de consequentie. Je vijver wordt extreem klein en je schrikt waarschijnlijk ook mensen af die je perfect hadden aanvaard, inclusief je nerdy kant, eens ze je eerst als persoon hadden leren kennen.
Kijk exact wat ik wou zeggen, maar dan veel beter verwoord :)

“het Tinder-algoritme kapot is”
Het algoritme is niet kapot, het algortime is gemaakt om u zo lang mogelijk op de app te houden en te laten betalen en net genoeg zoethoudertjes te geven zodat je blijft. Het werkt voor de aandeelhouders van de Match group, niet voor de BG'er die een lief zoekt.

Dat is uiteraard wel waar, maar ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben maar wat ben je met meer dan een paar matches per maand ( en zelfs dat is al een hoop energie)

Mja, hier ben ik dan misschien nu wat meer cynisch maar mijn indruk is dat de zaken die enkel door de beugel kunnen/schattig zijn om dat de andere partij u nu toevallig graag ziet het eerste zijn dat wrevel gaat opwekken eens het wat begint tegen te zitten.

Ik zal een voorbeeld geven, als het ter sprake komt zal ik zeer direct duidelijk zijn dat ik nul interesse of voeling heb met muziek. Ik luister er niet naar, heb geen favoriete artiesten, ben nog nooit naar een optreden geweest (behalve eentje met mijn kinderen), muziek dat speelt thuis is "irritant", etc. Niet op een aanvallende of negatieve manier, maar gewoon .. op dezelfde manier dat pakweg cricket waarschijnlijk niks is voor u. Je kan interesse faken, maar in mijn ervaring is dat iets dat een "Probleem" is voor veel mensen. Beter geen volgende afspraak dan 6 maanden later de boel op blazen.

Bwa, veel mensen zijn daar bewuster mee bezig of steken hun identiteit in hun kleding.
Net zoals je bij een hond (bv rottweiler) of auto (Dodge Ram, Tesla cybertruck) of nummerplaat ('tha man') doorgaans wel wat heuristische conclusies kan trekken.

Conclusies die niet 100% juist zijn, zeker.
Maar dat is het hele punt bij Tinder. Bovenop het uiterlijk neem je een beslissing om te swipen op basis van zeer onvolledige informatie en uw eigen ervaring hierin.

Het kan best zijn dat de man op Tinder met een t-shirt van FC De Kampioenen met witte sokken in zijn sandalen, een hilarische slimme leuke man is die totaal niet kijkt naar wat hij draagt.
Maar dat je als vrouw dan uw heuristiek totaal zal negeren, met 100 dergelijke profielen toch gesprekken zal aankopen, om dan ellenlange tijd te verkwisten aan 99 pipo's, in de hoop om die ene witte raaf toevallig te ontdekken?

Weinig realistisch.
Maar het ging over een grappig T-shirt hé... Ik werk niet in een bank ofzo, dus zowat elke man die ik op het werk tegenkom draagt wel eens een T-shirt, sommigen zijn "grappig", en dan spreken we nog niet over mensen tijdens hun vrije tijd. Dat is toch nog verre van uitgedost zijn in kledij van een franchise zoals Pokemon of "witte sokken in sandalen en een T-shirt van FC De Kampioenen"? Jullie gaan hier vind ik nogal snel van 0 naar 100; van een T-shirt naar "ik leef voor nichehobby X en ben allergisch aan water en zeep".

Ik ontken hier niet dat Tinder een oppervlakkige vleeskeuring is, dat is algemeen geweten en ik heb hier in het verleden gelijkaardige opmerkingen geven wanneer mensen vreemde profielen voorstellen. Ik vind enkel dat er nogal wordt overdreven over de impact van een dom T-shirt en hoe dat hetzelfde is als de stereotype sociaal incapabele Michiel die met een fedora op een zijn profielfoto staat.

Ook jij komt af met zaken die niet gezegd zijn en begint dan over een vriend waar toch wel wat meer zaken mee "schelen" dan dat hij eens het verkeerde T-shirt draagt hoor. Opnieuw, oppervlakkige vleeskeuring ja, maar ik vind dat er nogal veel wordt afgeleid van een simpel T-shirt. Allez, ik zal misschien zeer ruimdenkend zijn. Niet echt iets waar ik al van beschuldigd ben nochtans, en grappige T-shirts heb ik ook al niet :unsure:

Als we niet tot het inzicht en besef kunnen komen dat de gemiddelde Sheldon Cooper op tinder weinig matches zal hebben, dan stopt de discussie inderdaad beter.

Het is ergens wel grappig hoe hard wij hier al kunnen verschillen in mening over zoiets als een T-shirt :p
Bedenk dan maar eens hoeveel verschillen in denkpiste er zijn als iemand op basis daarvan een keuze moet maken op zo'n app.

math-zach-galifianakis.gif

Terug
Bovenaan