Het punt dat ik wil maken (maar blijkbaar niet goed uitgelegd krijg

) is dat er helemaal niks verkeerd is met zo'n T-shirt of een Warhammer miniature of zelfs een fascinatie voor Pokémon of whatever ... Maar ik begrijp niet waarom dat in je dating profiel zichtbaar moet zijn.
Je hebt slechts enkele foto's om een eerste indruk te maken, dus in mijn ogen laat je de te specifieke zaken best achterwege.
Of het zou inderdaad moeten zijn dat Warhammer bijvoorbeeld echt een belangrijk onderdeel van je leven is en je nadrukkelijk op zoek bent naar iemand die dezelfde interesse deelt.
Ik spreek hier natuurlijk alleen maar gewoon uit mijn eigen ervaring, maar mijn bureau bijvoorbeeld thuis is echt een gigantische nerd room met nostalgisch speelgoed, figures van DBZ, Pokémon, boeken over LOTR, Lego, ... Maar in de rest van mijn huis ga je hier niks van terug vinden.
Ik heb nu tijdens de laatste twee jaar terug single zijn gemerkt dat het gewoon veel makkelijker is om dit bij de eerste contacten niet expliciet deel van je 'identiteit' te maken. Je hebt enkele dates, je merkt dat er wel een klik is, zij ziet jouw positieve eigenschappen en als je dan voelt dat er duidelijk wederzijde interesse is dan kun je die kant van jezelf gewoon laten weten/zien.
Ik ben tijdens die twee jaar geen enkele vrouw tegen gekomen die hier dan op afknapt, ze vinden je leuk en ik merk dat ze het uiteindelijk zelfs als iets eigenzinnig of zelfs schattig zien. Moest de date op dat moment duidelijk afknappen dan weet ik ook wel dat het niet de juiste persoon is, ik ga mijn nerd kant niet veranderen, het is een deel van mezelf.
Ik ben gewoon vrij zeker dat ik geen enkele van die dates ging gehad hebben moest ik op mijn foto's staan met een Pokémon T-shirt bijvoorbeeld of een selfie met al mijn Lego op de achtergrond.
Ik ben absoluut geen expert en ik probeer niet te veralgemenen, maar volgens mij staat het grootste deel van de vrouwen hier uiteindelijk wel voor open, maar in een eerste indruk zoek je gewoon vaker iets meer conform de norm.
Als het voor jou natuurlijk belangrijk is dat die mogelijke partner 100% dezelfde interesses deelt dan snap ik dat je dat meteen op je profiel wil laten zien, maar dan is het inderdaad gewoon de realiteit dat de vijver enorm klein wordt en er een grote kans is dat je een mogelijke partner hebt afgeschrikt die gaandeweg zeker je ruimte had gelaten om je nerdy kant te laten zien.