Het grote BeyondGaming Dating topic

sowieso moet er toch een klik zijn van de eerste ontmoeting of er komt toch geen vervolg meer?
Ik zeg niet dat je allebei van de eerste date smoorverliefd moet zijn maar er zal toch wel een klik moeten zijn die ervoor zorgt dat beide partijen elkaar nog willen ontmoeten.

of dat dan uitbloeit tot een relatie/romance is nog iets anders natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat indien er totaal geen interesse is je alsnog instemt met een tweede date.

een klik kan ook gewoon vriendschappelijk zijn natuurlijk...

Ik ben nu terug via de apps aan het praten geraakt met iemand. Qua uiterlijk is het niet meteen mijn type (ik heb een 100% blonde streak sinds mijn 19 😅) maar op de foto's lijkt het wel een mooie vrouw.

Wat me vooral aanspreekt is de verfrissende manier waarop ze communiceert. Na nu een tijd te daten via de apps vergeet je soms hoeveel matches er zijn met daarna de meest afstompende saaie droge gesprekken, wel hier is eindelijk nog eens veel interactie, wederzijdse interesse en vooral redelijk wat humor.

Eerste date is pas binnen een week, het lukte niet vroeger voor beiden door de feestdagen. Nu is het vooral gevaarlijk om (wederzijds) geen verkeerde verwachtingen te scheppen. Ik heb nog gehad dat het goed klikt en als je te lang via chat communiceert is er het risico dat er een droombeeld gecreëerd wordt van de andere.

Ben dus benieuwd naar het vervolg. De laatste keer dat deze klik er was via de berichten was deze zomer en dat was uiteindelijk wel de start van een leuke zomer fling.

Ik zou niet teveel waarde hechten aan ‘de romantische klik ontbreekt’, maar het eerder zien als een standaardbericht om te zeggen dat het daten stopt, om welke reden dan ook.

Ik denk dat het in dit geval wel degelijk het issue is (voor welke reden dan ook, wat meer dan fair is, als je niet romantisch klikt stopt het natuurlijk op een dating app, je gaat niet daten om vrienden te maken).

Ik denk dat ik ook gewoon te voorzichtig ben met daten, misschien te weinig uitstraal dat ik romantische interesse heb ofzo. Dat is op z’n minst wat m’n vrouwelijke vrienden zeggen. Of dat in dit geval überhaupt een rol heeft gespeeld weet ik niet, maar dat er duidelijk iets ontbreekt is wel duidelijk.

Die romantische klik onmiddellijk willen is de ziekte van deze tijd. De kans dat dat gebeurt met het artificiële koppelen via datingapps is zo klein dat dat geen realistische verwachting is. Twee dates geleden kende je mekaar nog totaal niet, geef dat wat tijd. Maar tijd nemen is moeilijk met de illusie van een enorm aanbod aan vrijgezellen waarin misschien die persoon zit die net nog een paar procenten beter past.

Dan heb je ook nog de groep die gewoon is van in slechte relaties te zitten en die spanning verwart met "een romantische klik", terwijl het uw lijf is dat u waarschuwt voor die persoon.
True true. En het verwachten van die romantische klik kan ´m eerder wegjagen dan iets anders.

Ik volg je, maar niet helemaal. Soms heb je nu eenmaal "de Klik" vanaf de eerste ontmoeting en heb je gewoon aan beide kanten goesting om elkaar te leren kennen en komen daar heel snel romantische gevoelens bij. Dat is het ideale scenario, dat geef ik toe. Dat heb ik al eens meegemaakt en dat is fantastisch.

Niet iedereen is zo.

Sommige mensen hebben meer tijd nodig. Koppel die mensen echter aan iemand die het gewoon is om veel sneller die romantische klik te hebben en je zit met uiteenlopende verwachtingen.
De enige "instant klik" die ik al heb gehad is dat het een knappe madam is en dat ik ze wil bespringen :biglaugh: een inhoudelijke connectie, een romantische klik, dat komt (bij mij toch) met tijd. Dat verwacht ik niet van in het begin dat je blijkbaar je "twin soul" of iets dergelijks moet ontmoeten, een sterke verbinding kan je bij enorm veel mensen hebben als je het wat tijd geeft. Al mijn relaties zijn altijd grotendeels gestart met een fysieke "klik" (als je het zo mooi mag noemen) en de emotionele verbinding kwam dan na een aantal dagen/weken. En dat zijn grotendeels goede relaties geweest. Mijn huidige relatie ook en dat is de beste relatie die ik al ooit heb gehad.

Die "klik", ik vind dat zo overrated. Er waren vroeger (en vandaag in andere gemeenschappen nog altijd) veel gearrangeerde huwelijken, daar is al zeker geen sprake van een emotionele instant klik, maar daar zitten ook hele goeie huwelijken tussen die gewoon gegroeid zijn. Maar daar ligt de focus dan eerder op elkaar de tijd geven om bij elkaar te groeien in plaats van na 30 minuten te zeggen: ik vind u een hele toffe gast, je vinkt alles af en ik ben ook fysiek aangetrokken, maar toch voel ik "het" precies toch niet, dus ciaoooo. Zie nu bv in blind getrouwd, dr is Ellen en Leander, ook een goed koppel, ze komen goed overeen, al veel gepoept met elkaar, en TOCH zie je Ellen dan zeggen: "mm ja ik weet niet of ik het voel, misschien is het toch gewoon een hele goede vriend"; ik begrijp dat niet, dat is gewoon in je eigen voet schieten.

Ik ben nu terug via de apps aan het praten geraakt met iemand. Qua uiterlijk is het niet meteen mijn type (ik heb een 100% blonde streak sinds mijn 19 😅) maar op de foto's lijkt het wel een mooie vrouw.

Wat me vooral aanspreekt is de verfrissende manier waarop ze communiceert. Na nu een tijd te daten via de apps vergeet je soms hoeveel matches er zijn met daarna de meest afstompende saaie droge gesprekken, wel hier is eindelijk nog eens veel interactie, wederzijdse interesse en vooral redelijk wat humor.

Eerste date is pas binnen een week, het lukte niet vroeger voor beiden door de feestdagen. Nu is het vooral gevaarlijk om (wederzijds) geen verkeerde verwachtingen te scheppen. Ik heb nog gehad dat het goed klikt en als je te lang via chat communiceert is er het risico dat er een droombeeld gecreëerd wordt van de andere.

Ben dus benieuwd naar het vervolg. De laatste keer dat deze klik er was via de berichten was deze zomer en dat was uiteindelijk wel de start van een leuke zomer fling.

Ik heb hiervoor ook altijd blondes met blauwe ogen gehad, dat was ook mijn "type", mijn vriendin nu heeft bruin haar met bruine ogen, maak u daar geen zorgen over, uw type past zich wel aan :biglaugh:

Ook weer wat dates achter de rug na me anderhafl maandje terug op de markt te smijten. Een paar afgevallen, enkele fwb's geworden omwille van afstand, kinderen en dergelijke. Al bij al een leuke oefening.

Ondertussen nog wel een paar lopende chats waar een mogelijk afspraakje uitkomt, maar al dat onderhouden is best vermoeiend. Soit. Maandag eens een Breeze date. Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
De enige "instant klik" die ik al heb gehad is dat het een knappe madam is en dat ik ze wil bespringen :biglaugh: een inhoudelijke connectie, een romantische klik, dat komt (bij mij toch) met tijd. Dat verwacht ik niet van in het begin dat je blijkbaar je "twin soul" of iets dergelijks moet ontmoeten, een sterke verbinding kan je bij enorm veel mensen hebben als je het wat tijd geeft. Al mijn relaties zijn altijd grotendeels gestart met een fysieke "klik" (als je het zo mooi mag noemen) en de emotionele verbinding kwam dan na een aantal dagen/weken. En dat zijn grotendeels goede relaties geweest. Mijn huidige relatie ook en dat is de beste relatie die ik al ooit heb gehad.

Die "klik", ik vind dat zo overrated. Er waren vroeger (en vandaag in andere gemeenschappen nog altijd) veel gearrangeerde huwelijken, daar is al zeker geen sprake van een emotionele instant klik, maar daar zitten ook hele goeie huwelijken tussen die gewoon gegroeid zijn. Maar daar ligt de focus dan eerder op elkaar de tijd geven om bij elkaar te groeien in plaats van na 30 minuten te zeggen: ik vind u een hele toffe gast, je vinkt alles af en ik ben ook fysiek aangetrokken, maar toch voel ik "het" precies toch niet, dus ciaoooo. Zie nu bv in blind getrouwd, dr is Ellen en Leander, ook een goed koppel, ze komen goed overeen, al veel gepoept met elkaar, en TOCH zie je Ellen dan zeggen: "mm ja ik weet niet of ik het voel, misschien is het toch gewoon een hele goede vriend"; ik begrijp dat niet, dat is gewoon in je eigen voet schieten.
Vroeger was romantiek eerder iets bijkomstig of werd dat misschien zelfs als iets lichtzinnigs beschouwd, dat is nu toch wel helemaal anders. Dat is moeilijk te vergelijken met hoe relaties vandaag tot stand komen.

Je hebt wel die eeuwige twijfelaars, die mogelijk een sprookjesachtige relatie willen waar alles helemaal perfect zit - maar in de werkelijkheid bestaan sprookjes niet.

Ook weer wat dates achter de rug na me anderhafl maandje terug op de markt te smijten. Een paar afgevallen, enkele fwb's geworden omwille van afstand, kinderen en dergelijke. Al bij al een leuke oefening.

Ondertussen nog wel een paar lopende chats waar een mogelijk afspraakje uitkomt, maar al dat onderhouden is best vermoeiend. Soit. Maandag eens een Breeze date. Ik ben benieuwd.

Goed bezig.

Voor mezelf in december geen enkele date kunnen scoren.

Straf, wou ook dat ik eens zo'n leuke oefening kon maken.

Dating 2025 wrapped: geen likes, geen matches, geen dates.
Dit was dan zogezegd de herstart met betere foto's en bio.
Breeze leek me qua concept heel leuk, maar met de paar profielen die je maar krijgt per dag, heb ik een eerste match binnen 20 jaar ofzo.

Maar goed, het is wat het is - IRL idem, dus op dat gebied zijn dating apps wel representatief voor het echte leven.

Dating 2025 wrapped.

Doorheen de zomer extra geprobeerd met het oog op eindejaar en misschien de kans om dat voor de verandering af te sluiten met iemand anders dan vrienden maar na een zee van dating apps en dates niet gelukt.

Dan het opgegeven na augustus, tot deze maand, vorige week donderdag nog een date die bleef duren met veel lachen en de touch barriere doorbroken maar de morning after de date helaas victim gevallen aan het ghosting monster.

Nu vooral een draining gevoel, vooral in hope en confidence.
En als dat laatste is aangetast dan is het even tijd om los te laten want met dit smoelwerk is confidence zowel de motor als versnellingsbak.

“I did not fail the date. The date concluded without need of me.
I was reviewed briefly and passed over.”

Probeer eens te stoppen met die touch barrière na te jagen.
Dat kan heel creepy overkomen

Echt man, ik was net hetzelfde aan het denken. influencer bullshit heeft alles veel gecompliceerder gemaakt dan het in werkelijkheid is. Vroeger streefden de mensen er ook niet naar om de touch barriere te doorbreken, en toen lukte het ook gewoon hoor.

Wat is dat ook, een "touch barrière"? Lijkt me persoonlijk en vooral cultureel. Voor een Amerikaan is een kus op de wang als begroeting al heel wat, terwijl ik nog een Griekse collega heb gehad die gewoon tijdens een gesprek haar hoofd op mijn schouder legde zonder enige bedoeling.

Wat is dat ook, een "touch barrière"? Lijkt me persoonlijk en vooral cultureel. Voor een Amerikaan is een kus op de wang als begroeting al heel wat, terwijl ik nog een Griekse collega heb gehad die gewoon tijdens een gesprek haar hoofd op mijn schouder legde zonder enige bedoeling.
Dat is voor iedereen anders denk ik en ge voelt dat wel wat aan ofzo. Bij een begroeting geef ik nu ook wel een knuffel en kus, nog nooit iemand een probleem van gemaakt 🤷‍♂️ En als het lijkt dat ze dat toch niet ziet zitten, dan straalt ze dat wel uit voor er zelfs een omhelzing komt.

Is die al een paar keer doorbroken hier? Natuurlijk. Al is dat dan niet voor al te serieuze bedoeningen, al kan dat daar wel naar groeien ofzo.

Ik jaag die niet perse na, ik vermeld gwn dat het weer gebeurde op mn laatste date.
Besides touch barriere is ook gwn een heel brede term.

Is dat altijd nodig ? Nee.
Dat gaat gwn op signalen lezen en aftasten.

Vaak gebeurd dat ook onbewust eigenlijk, kleine aanraking tijdens het praten of lachen of als je ergens binnen of buiten wandelt, het is niet echt zo diep hoor en het heeft geen doel buiten zien of ze openstaat of gesloten is.

Het gebeurd zo onbewust dat het niet de eerste keer is dat je het hier erover hebt.

Laat dat gewoon vallen dat is echt van die Pickup Artist Bullshit.

Ik herken wel een ´touch barrière´ aangezien ik zelf helemaal niet zo fysiek ben met mensen. Als je mij kunt aanraken zonder dat ik een meter in de lucht schiet is het al een teken dat ik u heel leuk vind. Ik ga zelf ook bv. nooit bij een ontmoeting iemand een kus geven ofzo.

Tijd geleden ook (toevallig) een date gehad met een Griekse (denk dat ik hier ook over heb gepost) en merkte dat die, tijdens een grappig moment, haar hoofd op mijn schouder legde. Voor mij voelde dat ook aan als ´ik vind u tof´ maar ik vermoed dat dat voor sommige mensen niks voorstelt. Waaronder voor haar dus.

Je hebt mensen die nu eenmaal graag "touchy" zijn en hun hand op je arm of schouder leggen of zich dicht naar je durven buigen om iets te zeggen of iets fluisteren in je oren. Dat is allemaal zonder bijbedoelingen maar als je dat niet gewoon bent kan je het als flirterig interpreteren en dan kan je wel eens beginnen fantaseren over amoureuze bijbedoelingen.

Ondertussen een maand en 4 dates verder. Ik had elke dating app gedownload en dit is hoe ik het ervaar:
- Tinder: echt grootsten bucht app ooit geworden. Zitten heel veel rare mensen op. Bovendien is het concept echt volledig op tinder premium gericht. Ik swipe alles naar rechts en filter meestal pas nadat ik een match heb. Desondanks zit ik met 75 likes waar ik niet met gematched ben (en dus nooit heb zien passeren). Bizar!
- Breeze: super concept. Selectief swipen en direct ontmoeten is zoveel aangenamer en spannender dan eerst de saaie casual chats die je normaal stuurt. 3 van de 4 dates via Breeze gegaan.
- Hinge: indruk dat daar de betere vrouwen te vinden zijn, maar jammer genoeg weinig matchen op :(
- Happn: zelfde indruk als van Tinder eigenlijk.
Volgend jaar toch ook eens naar wat manieren zoeken om meer irl mensen te ontmoeten...

Ik swipe alles naar rechts en filter meestal pas nadat ik een match heb.

Exact de strategie die ik destijds toepaste, imo de enige efficiente om snel keuzes te maken op zo'n datingapp 😅
Moest ik nu nog single zijn en mensen irl willen tegenkomen keuze zat:
Schrijf u in een avondcursus koken/fotografie/muziek/tekenen...
Ga eens alleen op reis/hostel of met een groep en verken de buurt, je zal verschieten hoeveel mensen je tegenkomt onderweg.
Schrijf je in voor een weekje surflessen/andere sport....

Allemaal geen garantie om de love of your life tegen te komen maar de kansen zijn iig groter of interessanter dan uweigen te frustreren/scrollen etc.

Terug
Bovenaan