Het grote BeyondGaming Dating topic

Ach kom, ik trek het in het belachelijke omdat het inderdaad van die Flair-praat is om "aan jezelf te werken" en "self-love" te hebben zodat ge op uw eentje sterk staat en content bent met alles. Is ook zo, bevestig ik ook
Dat neemt niet weg dat ge wel liefde kunt missen.

Topperman z'n reactie, waar het oorspronkelijk overging, getuigt gewoon van een gemis. Wat moet hij dan doen, content zijn om alleen te zitten?
Ik vind het niet echt zever omdat er soms eens een 'live laugh love'-artikel in de Flair staat die het onderwerp eens raakt. Zoals je zelf zegt: als je concreet er op in gaat, zoals ik deed... Is het gewoonweg correct. Je moet natuurlijk steeds wel iets concreet verbonden aan die zweverige uitspraak van "aan jezelf werken" etc.

Topperman zijn reactie begint met

"Ik kan de happy single niet zijn"

Dat was het belangrijkste voor mij, hij geeft aan om een onvermogen te hebben om zich te verzoenen met zijn huidige situatie rond zijn relationele status. En dat is eigenlijk iets waar je een beetje machteloos in staat op korte termijn. Je kan namelijk geen instant actie uitvoeren om meteen een geschikte partner te vinden. Dus je moet waarschijnlijk verschillende stappen zetten om in de toekomst je kansen op succes te verhogen. En voor mij draait het er ook om dat mensen die dat doen ook wel gelukkig kunnen zijn zonder het ideale resultaat van hun zoektocht naar partnergeluk. Want dat komt er misschien nooit of pas heel laat. En ik vind het sneu dat iemand een leven lang zich incompleet heeft gevoeld.

Dus nergens zeg ik dat het niet kan of mag om de liefde te missen. Je kan gerust de liefde missen en tegelijk voor jezelf iets mooi opbouwen waarmee je uiteindelijk (in mijn ogen) sneller andere en meer geschikte partners gaat aantrekken.

En soms zelfs los van partnergeluk en relaties. Soms kan je eens naar jezelf kijken en iets opmerken dat je niet leuk vindt. Om dat eens aan te pakken door het weg te werken of te aanvaarden is ook enorm waardevol.

Dus die uitspraak op zich, zonder iets erachter is gratuit en van toepassing op iedereen. Zoals een horoscoop. Maar als je er dieper op in gaat is het wel véél meer dan een Flairuitspraakje, totaal geen gezever. Dus ik vind het wat onzinnig/meer gratuit om een hele uitleg af te doen als dat. Zeker als je het dan nog eens beaamt ook. :unsure:

Na 6 jaar een relatie te hebben gehad sinds januari single. Relatief snel overeen en gewoon beetje rondgekeken maar niet echt iets tegengekomen, tot midden september ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven tegen was gekomen, echt op ieder vlak precies wat ik zocht. Dacht dus. Begin deze week compleet in mijn gezicht ontploft door mijn eigen onzekerheden en omdat we "emotioneel niet compatibel" waren.

Doet veel pijn. Vooral om te weten dat het compleet mijn eigen fout is en als ik eens even normaal had gedaan het zover niet had hoeven komen.

Fuck it.

Na 6 jaar een relatie te hebben gehad sinds januari single. Relatief snel overeen en gewoon beetje rondgekeken maar niet echt iets tegengekomen, tot midden september ik dacht dat ik de vrouw van mijn leven tegen was gekomen, echt op ieder vlak precies wat ik zocht. Dacht dus. Begin deze week compleet in mijn gezicht ontploft door mijn eigen onzekerheden en omdat we "emotioneel niet compatibel" waren.

Doet veel pijn. Vooral om te weten dat het compleet mijn eigen fout is en als ik eens even normaal had gedaan het zover niet had hoeven komen.

Fuck it.
Sterkte man. Suckt altijd en die pijn moet je jammer genoeg altijd even incaseren. Maar je bent wie je bent hé. De ene kan zich al makkelijker emotioneel openstellen dan de andere. Daarvoor moet je niet noodzakelijkerwijs alle schuld op jou pakken. Je bent altijd met 2 in het verhaal.

Ze had al aangegeven dat ze twijfels had en ipv dan beetje ruimte te geven schiet mijn blijkbaar verlatingsangst in werking en begin ik net heel needy en aanhankelijk te zijn. Werkt als een rode lap op een stier uiteraard.

Als iemand afkomt met twijfels is het vaak al een verloren zaak IMHO. Als er issues zijn in een relatie kaart je die aan en probeer je die op te lossen. Met een partner die afkomt met "ik heb twijfels" kan je weinig buiten constant stressen en ook dat is nefast voor uw relatie. Been there, done that, het is nooit goed uitgedraaid.

Ze had al aangegeven dat ze twijfels had en ipv dan beetje ruimte te geven schiet mijn blijkbaar verlatingsangst in werking en begin ik net heel needy en aanhankelijk te zijn. Werkt als een rode lap op een stier uiteraard.
Klinkt tamelijk hetzelfde als mijn kortstondige relatie/situationship van de afgelopen zomer. Ook tot over de over verliefd, alles ging goed, er waren twijfels bij de andere persoon (bij mezelf ook al ontkende ik dat toen nog), door die twijfels word je zelf onzeker en gaan dingen als verlatingsangst (iets wat ik ook nog maar pas ontdekt heb bij mezelf) parten spelen.

Langs de ene kant kun je leren uit je 'fouten', al is dat makkelijker gezegd dan gedaan want gedreven door emoties ga je in een volgende situatie waarschijnlijk hetzelfde reageren, mensen veranderen weinig. Maar je moet er ook op letten van de fout zeker niet te veel bij jezelf te gaan zoeken, want je kan het ook vanuit het perspectief bekijken dat de andere kant misschien beter had moeten communiceren wat ze zelf willen. Veel mensen kunnen zeggen wat ze niet willen, maar hebben veel moeite met te zeggen wat ze wel willen. En op die manier een relatie onderhouden is ook emotioneel zeer uitputtend.

OT: Zelf dus al een kleine 4 maand uit de vorige situationship, daarna redelijk snel (mss te snel) terug beginnen daten waarvan ik hier denk ik wel updates heb geplaatst.

Nu zelf in een drukke periode, dus weinig tijd om met dating/apps bezig te zijn, maar ik had nog wel op de achtergrond Bumble en Hinge opstaan en een goeie maand geleden nog een speeddate gehad.

Speeddate: 9 dames, ik had er 3 van aangeduid, twee hebben me terug aangeduid (en ééntje had ik gemist blijkbaar). Met beide een datum afgesproken, de ene heb ik moeten afzeggen vanwege overmacht (te weinig goesting) en wordt misschien verplaatst naar januari, maar dat zie ik wel. De andere was een heel apart type, maar interessant gesprek en die kwam nadien af met een heel tof voorstel (ze zocht een +1 voor een alternatief optreden). Iets gaan eten, daarna naar dat optreden, daarna nog iets gedronken. Was helemaal niet m'n type maar wel toffe avond. Misschien spreek ik er nog wel is mee af voor een optreden.

Hinge: stilgevallen de laatste paar weken.

Bumble: veel matches maar weinig gesprekken. Misschien ook omdat ik er zelf weinig moeite in steek. Uiteindelijk twee dates mee gepland. De eerste heb ik zelf afgezegd omdat ze mij vreemder en vreemder begon te lijken. Ik hou wel van alternatief maar heb gemerkt dat de 'ik studeerde kunst aan het ricts en momenteel ben ik freelance illustrator op een kunstenaarsuitkering' achtige types op dit moment in mijn leven echt niet werken.
Dan tweede date, ik had een superswipe gekregen. Zij beweert zelf dat ze dat niet gedaan heeft, maar zo is't gesprek wel begonnen. Zag er wel tof uit op foto, maar wel een heel 'gewoon' type, misschien eerst wat aan de saaie kant dacht ik. Toch mee blijven praten ondanks dat ze eigenlijk wel echt te ver woont (meer dan een uur rijden), en uiteindelijk toch is mee afgesproken ergens halverwege. Toffe date, op't einde een kus erbij, en vertrokken met een 'we zien wel'. Omdat ik het zelf momenteel veel te druk heb kon ik haar moeilijk opzoeken, maar in de plaats daarvan is ze zelf op een avond tot hier gereden. Tweede date gehad, heel tof, op't einde veel gekus. Normaal gezien volgend weekend derde date, omdat ze zelf hier in de buurt moet zijn. Allemaal goed en wel, alleen vrees ik wel dat het heel tof aan het worden is maar ik na een tijd ga moeten besluiten dat de afstand echt wel een dealbreaker zou kunnen zijn. Ook al is't -rationeel gezien- eigenlijk wel de normaalste match dat ik heb gehad in heel lange tijd. En het klikt wel heel goed. Het is een 'we zien wel' met wat twijfels bij.

Klinkt tamelijk hetzelfde als mijn kortstondige relatie/situationship van de afgelopen zomer. Ook tot over de over verliefd, alles ging goed, er waren twijfels bij de andere persoon (bij mezelf ook al ontkende ik dat toen nog), door die twijfels word je zelf onzeker en gaan dingen als verlatingsangst (iets wat ik ook nog maar pas ontdekt heb bij mezelf) parten spelen.

Langs de ene kant kun je leren uit je 'fouten', al is dat makkelijker gezegd dan gedaan want gedreven door emoties ga je in een volgende situatie waarschijnlijk hetzelfde reageren, mensen veranderen weinig. Maar je moet er ook op letten van de fout zeker niet te veel bij jezelf te gaan zoeken, want je kan het ook vanuit het perspectief bekijken dat de andere kant misschien beter had moeten communiceren wat ze zelf willen. Veel mensen kunnen zeggen wat ze niet willen, maar hebben veel moeite met te zeggen wat ze wel willen. En op die manier een relatie onderhouden is ook emotioneel zeer uitputtend.
Veel gelijkenissen ja.

Had hier ook wel twijfels, niet zozeer over gevoelens ofzo maar meer de praktische kant (afstand, beide druk met werk, ...)

Ma bon het is wat het is e, kan er nu toch niet meer veel aan veranderen, ook geen zin om er te lang in te blijven hangen. Maar moest het precies wel van me afschrijven.
We hadden qua interesses best wel wat dingetjes gemeenschappelijk en dat ga ik precies toch nog wel het meeste missen want dat was in de relatie daarvoor dan weer een pak minder.

Het is een 'we zien wel' met wat twijfels bij.
Enkel en alleen omwille van de afstand? Is dat de enige twijfel?
Ben je daarover wel transparant genoeg naar haar toe?
Ook 'ik heb het veel te druk' en heb andere prioriteiten dan haar (ook al is het misschien waar), kan voor haar weldegelijk een afknapper worden.

Geen waardeoordeel, maar je hebt hier al heel veel datingervaringen gedeeld. Heel veel. Misschien het meest van iedereen hier.
En als je veel succes hebt, kan je het jezelf permitteren effectief om kieskeurig te zijn.

Maar als in al die matchen niks definitief lijkt te komen, heb je dan geen luxeprobleem?
Mij komt het meer over als iemand die graag geniet van de aandacht en het daten zelf, dan effectief moeite te (durven) steken in het uitbouwen van een duurzame connectie.

Vind je die laatste match leuk, ga er dan voor om er iets serieus van te maken en geef haar alle aandacht, geborgenheid, liefde en veiligheid die ze verdient.

Enkel en alleen omwille van de afstand? Is dat de enige twijfel?
Ben je daarover wel transparant genoeg naar haar toe?
Ook 'ik heb het veel te druk' en heb andere prioriteiten dan haar (ook al is het misschien waar), kan voor haar weldegelijk een afknapper worden.

Geen waardeoordeel, maar je hebt hier al heel veel datingervaringen gedeeld. Heel veel. Misschien het meest van iedereen hier.
En als je veel succes hebt, kan je het jezelf permitteren effectief om kieskeurig te zijn.

Maar als in al die matchen niks definitief lijkt te komen, heb je dan geen luxeprobleem?
Mij komt het meer over als iemand die graag geniet van de aandacht en het daten zelf, dan effectief moeite te (durven) steken in het uitbouwen van een duurzame connectie.

Vind je die laatste match leuk, ga er dan voor om er iets serieus van te maken en geef haar alle aandacht, geborgenheid, liefde en veiligheid die ze verdient.
Ge klinkt een beetje als een oude mens maar ge hebt wel gelijk.

En jup, voornamelijk de afstand. Is nog maar pril daten en na mijn vorige ervaring(en) ben ik er alleen maar voorzichtiger op geworden dus ook te vroeg om uitspraken te doen over andere dingen. Maar wel heel transparant naar haar toe, de afstand is langs beide kanten wel een issue.

Momenteel drukke periode a.k.a. nog een maand blok en stage tegelijk, eigenlijk helemaal geen tijd om te daten. Dit is dan ook maar een tijdelijk iets.

Uw luxeprobleem is zeer terecht, en het is een beetje een combinatie van een luxeprobleem met té goed weten wat ik wil. Ik heb in mijn datingervaringen al heel wat personen gehad waarvan ik besefte dat als ik ze x-aantal jaar geleden was tegengekomen er mss wel iets van was gekomen maar ik zelf te kieskeurig ben geworden. En op deze moment is het meer het 'durven' moeite steken in dat inderdaad wel eens (een deel) van het probleem kan zijn.

Dating 2025 wrapped.

Doorheen de zomer extra geprobeerd met het oog op eindejaar en misschien de kans om dat voor de verandering af te sluiten met iemand anders dan vrienden maar na een zee van dating apps en dates niet gelukt.

Dan het opgegeven na augustus, tot deze maand, vorige week donderdag nog een date die bleef duren met veel lachen en de touch barriere doorbroken maar de morning after de date helaas victim gevallen aan het ghosting monster.

Nu vooral een draining gevoel, vooral in hope en confidence.
En als dat laatste is aangetast dan is het even tijd om los te laten want met dit smoelwerk is confidence zowel de motor als versnellingsbak.

“I did not fail the date. The date concluded without need of me.
I was reviewed briefly and passed over.”

“I did not fail the date. The date concluded without need of me.
I was reviewed briefly and passed over"
Klopt maar door uw gebrek aan zelfvertrouwen mankeer je nog de rest van de zin: je was passed over omdat uw date niet zag wat een top kerel je bent en dat er niet verder wordt gegaan is dan ook voornamelijk jammer voor uw date die duidelijk de verkeerde keuze heeft gemaakt.

De aanhouder wint altijd ;) Goeie maat van mij heeft 100e dates gehad en pas op zijn 32ste zijn eerste relatie gekregen. Maar nu zit het al een paar jaar heel goed... Dus de hoop zeker niet opgeven!

Dit bericht van m’n laatste date (2x op date geweest) vat mijn dating leven goed samen:

“Een nachtje slaap heeft me wijsheid gebracht en ik merk wel dat ondanks dat je een superleuke gast bent en we veel sturen en babbelen er voor mij geen romantische klik is.”

Ik begrijp dat volkomen en ben niet bitter maar ik heb dit precies altijd…

Persoonlijk vind ik dit altijd wat gek, ik heb nog nooit een romantische klik gevoeld met iemand binnen 2 dates (m’n langste relatie van 5 jaar heeft iets van een 5 dates moeten opwarmen bij mij).

Of misschien is het toch m’n gezicht :p Hoewel ze onze eerste date nog zei dat ik er beter uit zag in het echt dan op m’n foto’s

Dat steeds geklasseerd worden als “leuk, maar niet op de juiste manier” is eigenlijk nog slechter voor je zelfvertrouwen dan gewoon nooit op date kunnen gaan vind ik.

Dit bericht van m’n laatste date (2x op date geweest) vat mijn dating leven goed samen:

“Een nachtje slaap heeft me wijsheid gebracht en ik merk wel dat ondanks dat je een superleuke gast bent en we veel sturen en babbelen er voor mij geen romantische klik is.”

Dat steeds geklasseerd worden als “leuk, maar niet op de juiste manier” is eigenlijk nog slechter voor je zelfvertrouwen dan gewoon nooit op date kunnen gaan vind ik.
Je haalt dan tenminste nog date 2, maar ik snap je gevoel.

Waar ik gek van word is dat keer op keer mn eerste date heel goed lijkt te gaan ( zowel qua tijdsduur als lachen als babbelen en zien dat ik uit de no touch barriere raak ) en waar je niet denkt van shit dat loopt hier slecht, maar om de 1 of andere reden stopt het daar altijd.

En ik raak er niet uit waarom of hoe, ook omdat je vaak geen nuttige uitleg krijgt buiten "it's not you, it's me" of gwn geghost na de date ofwel de klassieke "het was leuk maar ik voel niets"
Waarvan ik de laatste dan nog wel kan snapped, al is het dan ook weer niet super motiverend.

bon ik neem weer even pauze tot na nieuwjaar, ook al aan gedacht om misschien eens van stijl te wisselend qua kleding en dergelijke maar ik ben er eigenlijk tegen dat je jezelf te hard moet veranderen om geliked te worden.

Persoonlijk vind ik dit altijd wat gek, ik heb nog nooit een romantische klik gevoeld met iemand binnen 2 dates (m’n langste relatie van 5 jaar heeft iets van een 5 dates moeten opwarmen bij mij).

Of misschien is het toch m’n gezicht :p Hoewel ze onze eerste date nog zei dat ik er beter uit zag in het echt dan op m’n foto’s

Ik zou niet teveel waarde hechten aan ‘de romantische klik ontbreekt’, maar het eerder zien als een standaardbericht om te zeggen dat het daten stopt, om welke reden dan ook.

Die romantische klik onmiddellijk willen is de ziekte van deze tijd. De kans dat dat gebeurt met het artificiële koppelen via datingapps is zo klein dat dat geen realistische verwachting is. Twee dates geleden kende je mekaar nog totaal niet, geef dat wat tijd. Maar tijd nemen is moeilijk met de illusie van een enorm aanbod aan vrijgezellen waarin misschien die persoon zit die net nog een paar procenten beter past.

Dan heb je ook nog de groep die gewoon is van in slechte relaties te zitten en die spanning verwart met "een romantische klik", terwijl het uw lijf is dat u waarschuwt voor die persoon.

Die romantische klik onmiddellijk willen is de ziekte van deze tijd. De kans dat dat gebeurt met het artificiële koppelen via datingapps is zo klein dat dat geen realistische verwachting is. Twee dates geleden kende je mekaar nog totaal niet, geef dat wat tijd. Maar tijd nemen is moeilijk met de illusie van een enorm aanbod aan vrijgezellen waarin misschien die persoon zit die net nog een paar procenten beter past.

Dan heb je ook nog de groep die gewoon is van in slechte relaties te zitten en die spanning verwart met "een romantische klik", terwijl het uw lijf is dat u waarschuwt voor die persoon.
Ik volg je, maar niet helemaal. Soms heb je nu eenmaal "de Klik" vanaf de eerste ontmoeting en heb je gewoon aan beide kanten goesting om elkaar te leren kennen en komen daar heel snel romantische gevoelens bij. Dat is het ideale scenario, dat geef ik toe. Dat heb ik al eens meegemaakt en dat is fantastisch.

Niet iedereen is zo.

Sommige mensen hebben meer tijd nodig. Koppel die mensen echter aan iemand die het gewoon is om veel sneller die romantische klik te hebben en je zit met uiteenlopende verwachtingen.

Ik volg je, maar niet helemaal. Soms heb je nu eenmaal "de Klik" vanaf de eerste ontmoeting en heb je gewoon aan beide kanten goesting om elkaar te leren kennen en komen daar heel snel romantische gevoelens bij. Dat is het ideale scenario, dat geef ik toe. Dat heb ik al eens meegemaakt en dat is fantastisch.

Niet iedereen is zo.

Sommige mensen hebben meer tijd nodig. Koppel die mensen echter aan iemand die het gewoon is om veel sneller die romantische klik te hebben en je zit met uiteenlopende verwachtingen.
Lijkt me ook wel wat leeftijdsgebonden.

Maar ik denk ook dat het hele "ontdekken" van interesse, dat je krijgt bij bv. gemeenschappelijke vrienden waardoor je elkaar eerst wat tegenkomt, door apps wel helemaal weg is. Als je dan op basis van vaak een momentopname moet beslissen lijkt me dat vaak negatief. Je hebt misschien ook al een zeker beeld in je hoofd van die persoon, gebaseerd op enkele foto's en chatberichten, en dan kan de realiteit daar wel mee vloeken.

Goh, ik heb beide al gehad. Instant klik en iets dat groeide. Dat hangt af van de dynamiek tussen twee personen. Zelf ook al meegemaakt dat iemand het afbrak na twee dates omdat er nog geen gevoelens waren (langs beide kanten trouwens), daar heb ik hier nog over zitten ranten in dit topic een jaar of twee terug. Nochtans klikte het best wel. Achteraf dan via-via gehoord dat ze spijt had van het zo snel te hebben afgebroken. Sja.

Terug
Bovenaan