Ik vind het niet echt zever omdat er soms eens een 'live laugh love'-artikel in de Flair staat die het onderwerp eens raakt. Zoals je zelf zegt: als je concreet er op in gaat, zoals ik deed... Is het gewoonweg correct. Je moet natuurlijk steeds wel iets concreet verbonden aan die zweverige uitspraak van "aan jezelf werken" etc.Ach kom, ik trek het in het belachelijke omdat het inderdaad van die Flair-praat is om "aan jezelf te werken" en "self-love" te hebben zodat ge op uw eentje sterk staat en content bent met alles. Is ook zo, bevestig ik ook
Dat neemt niet weg dat ge wel liefde kunt missen.
Topperman z'n reactie, waar het oorspronkelijk overging, getuigt gewoon van een gemis. Wat moet hij dan doen, content zijn om alleen te zitten?
Topperman zijn reactie begint met
"Ik kan de happy single niet zijn"
Dat was het belangrijkste voor mij, hij geeft aan om een onvermogen te hebben om zich te verzoenen met zijn huidige situatie rond zijn relationele status. En dat is eigenlijk iets waar je een beetje machteloos in staat op korte termijn. Je kan namelijk geen instant actie uitvoeren om meteen een geschikte partner te vinden. Dus je moet waarschijnlijk verschillende stappen zetten om in de toekomst je kansen op succes te verhogen. En voor mij draait het er ook om dat mensen die dat doen ook wel gelukkig kunnen zijn zonder het ideale resultaat van hun zoektocht naar partnergeluk. Want dat komt er misschien nooit of pas heel laat. En ik vind het sneu dat iemand een leven lang zich incompleet heeft gevoeld.
Dus nergens zeg ik dat het niet kan of mag om de liefde te missen. Je kan gerust de liefde missen en tegelijk voor jezelf iets mooi opbouwen waarmee je uiteindelijk (in mijn ogen) sneller andere en meer geschikte partners gaat aantrekken.
En soms zelfs los van partnergeluk en relaties. Soms kan je eens naar jezelf kijken en iets opmerken dat je niet leuk vindt. Om dat eens aan te pakken door het weg te werken of te aanvaarden is ook enorm waardevol.
Dus die uitspraak op zich, zonder iets erachter is gratuit en van toepassing op iedereen. Zoals een horoscoop. Maar als je er dieper op in gaat is het wel véél meer dan een Flairuitspraakje, totaal geen gezever. Dus ik vind het wat onzinnig/meer gratuit om een hele uitleg af te doen als dat. Zeker als je het dan nog eens beaamt ook.

Goeie maat van mij heeft 100e dates gehad en pas op zijn 32ste zijn eerste relatie gekregen. Maar nu zit het al een paar jaar heel goed... Dus de hoop zeker niet opgeven!
Hoewel ze onze eerste date nog zei dat ik er beter uit zag in het echt dan op m’n foto’s