Het grote BeyondGaming Dating topic

Lees eens de voorbije 619 pagina's of een paar andere topics hier op BG. Voorbeelden zat.
Voorbeelden van mannen over vrouwen in hun omgeving (gebaseerd op wat ze denken te zien). Ik zie hier geen honderden vrouwen komen vertellen dat mannen worden afgekeurd als ze x, y of z hebben.

Hoezo op een negatieve manier? Dat is helemaal de bedoeling niet.

De discussie ging over uiterlijke kenmerken bij een man waar de vrouw op afknapt. In hun jongere jaren heeft de vrouw bepaalde standaarden en die standaarden zakken in functie van de tijd. Mogelijks vinden ze mss hun droomman in hun jongere jaren in which case, well played. Deze zullen met hun beide voetjes op de grond blijven en blij zijn met wie ze samen zijn omdat hun ze niet meer geven om hun standaarden omdat ze gelukkig zijn met die persoon.

Vrouwen die op date gaan, ongeacht welke leeftijd hebben een bepaalde verwachting en standaard. Als er aan deze standaard niet voldaan wordt val je gwn af als man. Enige verschil is dat naarmate men ouder wordt, men meer inzicht krijgt in wat belangrijk is buiten uiterlijke kenmerken dus de standaard daalt waaraan moet voldaan worden. Als je standaard te hoog blijft als vrouw, daalt ook het aantal mannen die eraan voldoen.

Zie het als een soort economie. Je waarde daalt in functie van de tijd, dus je wil verkopen maar daarvoor moet je eerst een koper vinden. De koper wil een bepaalde prijs betalen voor iets wat waarde brengt maar als je als verkoper de prijs te hoog legt zullen kopers afhaken en bijkomstig zullen er minder kopers zijn die interesse zullen hebben. Dat leidt dat je mogelijks gewoon niet verkoopt waardoor je waarde enkel blijft dalen tot het stagneert.

Uiterlijke kenmerken in mijn ogen zijn er om een aantrekking te creeëren. Je wordt aangetrokken door iets wat opvalt aan de persoon. Mss vindt je die glimlach heel aangenaam, of zijn de ogen heel mooi, of mss iets kleins als een kuiltje in de wang. Er is altijd iets wat aantrekt. Wat de vrouwen deden in het voorbeeld die werd meegegeven is uiterlijke kenmerken opsommen om van een man weg te blijven. Naarmate die ouder worden zullen zij mogelijks ook een man hebben die kaal is, een bierbuik heeft of iets dergelijks. Dat is de hypocrisie waar ik het over had. In hun jonge jaren zien ze zo'n persoon niet staan, naarmate ze ouder worden kijken ze er mogelijks iedere dag naar.

Ik zie echt niet wat hier man/vrouw aan is. Ge kunt ook gewoon schrijven 'soms vinden mensen uiterlijk belangrijk, voor de meesten wordt dat wel wat minder belangrijk naarmate ge ouder wordt'. Er zijn vrouwen die heel jong al waarde hechten aan karakter, en vrouwen die uiterlijk belangrijk blijven vinden. Net zoals bij mannen. Sommige mannen daten puur op uiterlijk, anderen helemaal niet. Verder ook geen fan van de economische metafoor waarbij mensen als producten worden gezien, noch van de universele formulering over hoe 'de vrouw' in elkaar zit, ... nee. Terug naar de tekentafel vriend.

Laatst bewerkt:
Beetje vreemd verwoord, maar ik ben wel akkoord met de boodschap wat het fysieke betreft.
Heb je, onder venten, al ooit iemand horen zeggen dat hij een bepaalde vrouw niet wil omdat ze te grote/kleine borsten heeft, omdat ze een te dik gat heeft, omdat ze de verkeerde haarkleur heeft, etc..? Inderdaad, nooit!
Vanaf het moment dat er 'iets' is waartoe je je als man voelt aangetrokken, dan is het al lang oké.

Maar als je dan vrouwen onder elkaar bezig hoort, zoals destijds mijn vrouwelijke collega's op het werk... 🥺 - de ene geïnteresseerde man had een bierbuikje, dus nee. De andere had ros haar, dus nee. De ander was te mager, dus nee. De andere was te kaal, dus nee.
Echt op zoek naar het perfecte plaatje dus, wat toch wel een grote tegenstelling is met mannen.

Nogmaals, wat fysiek betreft.
Ik denk dat je hier toch wel realisme mist hoor. Ja, mannen hun limiet om met iemand in bed te duiken ligt misschien lager, en er worden aan de lopende band "likes" uitgedeeld op apps. Maar ben je nu werkelijk aan het claimen dat mannen geen commentaar geven/afknappen op uiterlijke kenmerken? Wat?

Verder zou ik voor beide geslachten ook wel commentaren onder vriend(innen) met een serieuze korrel zout nemen.

Ik lees hier veel zaken de laatste twee pagina's die redelijk wat "wanhopige en gefrustreerde vent" uitademen hoor: mannen keuren geen vrouwen af op kleinigheden en vrouwen leggen de standaarden te hoog, om dan uiteindelijk te "settlen" voor een trol.

De discussie ging over uiterlijke kenmerken bij een man waar de vrouw op afknapt. In hun jongere jaren heeft de vrouw bepaalde standaarden en die standaarden zakken in functie van de tijd. Mogelijks vinden ze mss hun droomman in hun jongere jaren in which case, well played. Deze zullen met hun beide voetjes op de grond blijven en blij zijn met wie ze samen zijn omdat hun ze niet meer geven om hun standaarden omdat ze gelukkig zijn met die persoon.

Vrouwen die op date gaan, ongeacht welke leeftijd hebben een bepaalde verwachting en standaard. Als er aan deze standaard niet voldaan wordt val je gwn af als man. Enige verschil is dat naarmate men ouder wordt, men meer inzicht krijgt in wat belangrijk is buiten uiterlijke kenmerken dus de standaard daalt waaraan moet voldaan worden. Als je standaard te hoog blijft als vrouw, daalt ook het aantal mannen die eraan voldoen.

Zie het als een soort economie. Je waarde daalt in functie van de tijd, dus je wil verkopen maar daarvoor moet je eerst een koper vinden. De koper wil een bepaalde prijs betalen voor iets wat waarde brengt maar als je als verkoper de prijs te hoog legt zullen kopers afhaken en bijkomstig zullen er minder kopers zijn die interesse zullen hebben. Dat leidt dat je mogelijks gewoon niet verkoopt waardoor je waarde enkel blijft dalen tot het stagneert.

Uiterlijke kenmerken in mijn ogen zijn er om een aantrekking te creeëren. Je wordt aangetrokken door iets wat opvalt aan de persoon. Mss vindt je die glimlach heel aangenaam, of zijn de ogen heel mooi, of mss iets kleins als een kuiltje in de wang. Er is altijd iets wat aantrekt. Wat de vrouwen deden in het voorbeeld die werd meegegeven is uiterlijke kenmerken opsommen om van een man weg te blijven. Naarmate die ouder worden zullen zij mogelijks ook een man hebben die kaal is, een bierbuik heeft of iets dergelijks. Dat is de hypocrisie waar ik het over had. In hun jonge jaren zien ze zo'n persoon niet staan, naarmate ze ouder worden kijken ze er mogelijks iedere dag naar.
Relaties en aantrekking werken net iets anders dan een simpele wiskundige vergelijking.

En stel u voor zeg, vrouwen (en mannen!) hebben standaarden en nemen niet genoeg met gelijk welke partner? Ze durven nogal. Er is niks mis met de instelling "het is met iemand waarmee het matcht of ik blijf liever alleen".

Er loopt oppervlakkig volk rond op de wereld, ja. Sociale media en de perfecte leventjes die daarop geëtaleerd worden helpen niet. De illusie van een oneindig aanbod op datingapps ook niet. Maar genoeg mensen die daardoor kunnen prikken hoor. Daten via apps is kak en oppervlakkigheid is daar maar een klein deel van. Het principe van vleeskeuring wordt vollen bak gefaciliteerd door de werking van die apps. De algoritmes werken tegen. Er wordt ingespeeld op psychologie om u zo lang mogelijk op die apps te houden. Het brengt vaak niet het mooiste in de mens naar boven. Maar dat ligt niet aan "de vrouwen". "De mannen" kunnen er trouwens ook wel wat van wat betreft de idioot uithangen op apps. Het is het systeem dat suckt.

Voor de duidelijkheid, ik heb het over zowel mannen als vrouwen. Voor de beide gaat de vergelijking op. Ik besef dat ik het enkel over vrouwen had in de eerdere post maar gaat dus wel degelijk over beide

En zelfs dan is het enorm (en veel te) veralgemenend en vind ik er nochtans niets herkenbaar in terug uit mijn eigen omgeving. Enkel maar wat ik in shitpost kringen lees op het internet.

Verdedig het wat je wilt, maar besef dat je praat over een echokamer buiten de echokamer. Dat heeft gevolgen in die zin dat er nogal wat tegenwind gaat komen van de mensen die er niet mee te maken hebben. Gelukkig maar.

Maar ben je nu werkelijk aan het claimen dat mannen geen commentaar geven/afknappen op uiterlijke kenmerken? Wat?
Het ging hem niet over uiterlijke kenmerken in het meervoud, maar over één bepaald uiterlijk kenmerk.
Uiteraard zal je afknappen, als man, op iemand die uiterlijk jou niet bevalt, maar ga je echt iemand laten staan als één punt jou niet bevalt? Daarover ging het.

Ik zal het anders verwoorden: je komt iemand tegen waarmee je fantastisch goed klikt; leuke persoonlijkheid, zelfde interesses, goede leeftijdsrange, ziet er leuk uit...
Maar helaas: ze heeft een dik gat. Laat je ze staan of niet? Dààrover gaat het.

Vraag het aan mijn vrouwelijke collega's voor een gelijkaardige case: het antwoord is ja.

Ik zal het nog eens herhalen: ik heb nog nooit, maar werkelijk nog nooit een vent in mijn omgeving geweten die op basis van één uiterlijk kenmerk dat hem minder aanstaat een vrouw laat staan.
Nog nooit.

Ge kunt er over zeveren (op café, in de kleedkamer van een sportclub, jeugdclub, whatever), maar als puntje bij paaltje komt dan gaan al die venten er gewoon voor.

Ik lees hier veel zaken de laatste twee pagina's die redelijk wat "wanhopige en gefrustreerde vent" uitademen hoor
Bedankt voor het compliment. Altijd fijn hier op BG als woorden verdraaid worden, conclusies gemaakt worden en vervolgens beledigingen geuit worden.

Het ging hem niet over uiterlijke kenmerken in het meervoud, maar over één bepaald uiterlijk kenmerk.
Uiteraard zal je afknappen, als man, op iemand die uiterlijk jou niet bevalt, maar ga je echt iemand laten staan als één punt jou niet bevalt? Daarover ging het.

Ik zal het anders verwoorden: je komt iemand tegen waarmee je fantastisch goed klikt; leuke persoonlijkheid, zelfde interesses, goede leeftijdsrange, ziet er leuk uit...

Vraag het aan mijn vrouwelijke collega's voor een gelijkaardige case: het antwoord is ja.

Ik zal het nog eens herhalen: ik heb nog nooit, maar werkelijk nog nooit een vent in mijn omgeving geweten die op basis van één uiterlijk kenmerk dat hem minder aanstaat een vrouw laat staan.
Nog nooit.

Ge kunt er over zeveren (op café, in de kleedkamer van een sportclub, jeugdclub, whatever), maar als puntje bij paaltje komt dan gaan al die venten er gewoon voor.

Bedankt voor het compliment. Altijd fijn hier op BG als woorden verdraaid worden, conclusies gemaakt worden en vervolgens beledigingen geuit worden.
Telt een lelijk gezicht ook mee? Want ik heb tijdens mijn dating ervaringen wel al twee maal ´neen´ gezegd op personen die ik heel leuk vond, lichamelijk er goed uit zagen maar ik niet aangetrokken was tot hun gezicht. Net zoals ik kleiner dan pakweg 1m60 ook een serieuze afknapper vind. Hele grote borsten ook.

Nog nooit.

Doen die vrouwelijke collega's dan niet een beetje hetzelfde als op café of sportclub als bij mannen? Veel grote woorden maar als het puntje bij paaltje komt, ze er toch voor gaan? Beetje peer-pressure if you will...

Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel waarde ze aan dat één bepaald kenmerk hechten. Als je 5 vrouwen hebt, waar er 3 absoluut geen bierbuik willen bij een man, en 2 die er onverschillig tegenover staan zal dat bij die 2 niet doorwegen. Ook al gaan ze mss mee met hun collega's meningen, op het einde staan ze er nog altijd onverschillig tegenover.

Nog nooit.

"Afknappen op kenmerken" wil niet zeggen dat iedereen dat op meerdere kenmerken doet. Ik kan lezen, dank u.

Je idee is dat er "onder vrouwen" wordt gezegd dat ze iemand niet moeten hebben want de persoon was dik of ros...en dat is de absolute waarheid, het is effectief enkel dat, en dat gebeurt niet bij mannen? Dat vind ik nog altijd gewoon zonder enige kritische zin zaken aannemen en extrapoleren. Alsof mensen onder collega's of zelfs vrienden een diepe analyse gaan geven waarom ze iemand niet aantrekkelijk vinden. Hell, alsof ze zelfs daarover eerlijk zouden zijn.

Ik weet niet, het is misschien gek van mij, maar zou het kunnen dat mensen complexe wezens zijn, die zelf niet altijd perfect kunnen of willen benoemen wat ze voelen en waarom, en die dus gewoon iets opnoemen om de complete indruk die ze van een persoon hebben als "dit is hem niet" te verklaren? Of misschien weten ze het wel, maar hebben ze geen zin om tegen random collega X en Y dat allemaal te gaan zegen terwijl collega Slyke dan nog meeluistert ook.

Net zoals de tientallen keren dat ik mannen heb horen zeggen dat ze een vrouw niet moesten hebben want ze is te dik, hare kop te lelijk, hebde al die mottige piercings gezien, of ....?
Er wordt niets verdraaid hoor, je zegt gewoon heel rare zaken, hetzelfde soort zaken dat je hoort bij mensen vol frustraties over "alle vrouwen". Maar vertel dat in het vervolg eens tegen je vrouwelijke collega's bijvoorbeeld, dat is BG niet, die zullen het wel snappen.

Laatst bewerkt:
Nu snap ik helemaal niks meer van het algoritme van Bumble. Zoals gezegd heb ik enkele dagen geleden, na drie weken Bumble en welgeteld 2 matches (van de 2 likes), dit weer verwijderd.

Dan eergisteren, op een heel saaie avond, het toch maar terug geïnstalleerd. Zelfde profiel, zelfde foto's, alleen tekst van de bio wat aangepast. En nu plots, met quasi niet te swipen, 5 matches waarvan ik er zeker van ben dat ik ze ook 'geliked' heb de vorige keer. Ik snap het echt niet.

Alleen jammer dat ik momenteel eigenlijk echt zou moeten studeren. Redelijk typisch dat die apps niet werken in rustige periodes, en wel werken als je eigenlijk geen tijd hebt om af te spreken.

EDIT: nog 4 matches over :laugh:

Laatst bewerkt:
Like gehad van toch wel een knappe madam op Hinge, stuur een openingsbericht maar kan niet verzonden worden.
Ik open de app opnieuw en de match is weg.

Ofwel 1 of andere error ofwel was ik van 100 naar 0 gegaan op 5.6 seconden en was het weer een humbling experience :unsure:

Heb dat ook al gehad. Waarschijnlijk iemand die je een like gaf, vervolgens zag dat het een match was en bij tweede lezing van je profiel toch besluit om de match te verbreken.

Laatst bewerkt:
Beetje vreemd verwoord, maar ik ben wel akkoord met de boodschap wat het fysieke betreft.
Heb je, onder venten, al ooit iemand horen zeggen dat hij een bepaalde vrouw niet wil omdat ze te grote/kleine borsten heeft, omdat ze een te dik gat heeft, omdat ze de verkeerde haarkleur heeft, etc..? Inderdaad, nooit!
ondertussen zitten hier ook al HEEL veel mannen die gezegd hebben een date geen vervolg te hebben gegeven of niet te swipen want "te dik". Ook maar kenmerk, niet?
Vanaf het moment dat er 'iets' is waartoe je je als man voelt aangetrokken, dan is het al lang oké.

Maar als je dan vrouwen onder elkaar bezig hoort, zoals destijds mijn vrouwelijke collega's op het werk... 🥺 - de ene geïnteresseerde man had een bierbuikje, dus nee. De andere had ros haar, dus nee. De ander was te mager, dus nee. De andere was te kaal, dus nee.
Echt op zoek naar het perfecte plaatje dus, wat toch wel een grote tegenstelling is met mannen.

Nogmaals, wat fysiek betreft.
Met "welke" mannen? Tegenover "welke" vrouwen? Zoals anderen al stelden: je hebt personen die focussen op het uiterlijke, je hebt personen die focussen op het innerlijke . Ik ben altijd al iemand geweest die valt op de uitstraling van iemand. Ik heb (knal na elkaar zelfs) met iemand iets gehad die kleiner was dan 1m80 (jup, daar gaat mijn reputatie) met scheve tanden die mager was om daarna te vallen voor iemand die 30kg te veel woog en sterk kalend was. Maar beide hadden "iets" waardoor ik me aangetrokken voelde. En meermaals kreeg ik te horen van oppervlakkige mensen rondom mij dat ik "toch veel beter kon krijgen dan DAT?!?" Waarom? Omdat zij zich focusten op andere dingen dan ik doe.

Natuurlijk: haar gewicht, ze is te groot of te klein, ze is te gespierd,... Ook mannen hebben voorkeuren waarvan ze niet willen afwijken; net zoals vrouwen hebben.
welk type vrouwen? Diegene die veel waarde hechten aan hun eigen uiterlijke voorkomen? Of eender welke vrouw; vooral leeftijdsgenoten die al wat levenservaring hebben ook?
Nog nooit.
Ik denk dat jouw persoonlijke ervaringen hierin toch wel een rol spelen. Ik denk dat jij je focust op 1 "kleiner" kenmerk terwijl heel veel mensen schiften op grotere kenmerken zoals lichaamsvorm (te dun, te dik, te klein, te groot) en als die door DIE keuring geraakt, gaan ze idd niet meer zo snel zeggen "Kim is lief, attent, intelligent, interessant,... Maar ja... haar/zijn gat hé.... Daar wil ik niet naast gezien worden hoor!"
Terwijl je toch wel vaker hoort: "Dominique van boekhouding? Eikes, die is toch veel te oud/dik/mager/...." bij zowel vrouwen als mannen.

To be honest heb ik nog nooit een man horen zeggen die vrouw is te klein of te groot
Maar vrouwen daarin tegen amaai

To be honest heb ik nog nooit een man horen zeggen die vrouw is te klein of te groot
Maar vrouwen daarin tegen amaai
Dan zal ik uw eerste zijn. Ook al is het de knapste/meest aantrekkelijke vrouw dat het is, ben ik op de één of andere manier (quasi) niet aangetrokken tot heel kleine vrouwen. Er zijn evengoed mannen die dat net wel aantrekkelijk vinden.
Er is zelfs zo iemand waar ze me vroeger vaak aan wouden koppelen, en in theorie zou dat mijn ideale vriendin zijn (zeer knap, tof, zelfde interesses, zelfde vriendengroep, ...) maar in de werkelijkheid voelde ik er me nooit emotioneel toe aangetrokken. Grootste factor: ze is pakweg 1m60.

Daarentegen ben ik zelf 1m85 en was mijn ex maar enkele cm kleiner dan mji, dat was wel aanpassen (qua kussen, qua seks, qua slapen, ...) en zou ik hierdoor niet aangetrokken zijn tot een vrouw dat groter is dan mij (ook al vind ik grote vrouwen wel knap).

Dus ja, een van de voorwaarden is tussen de 1m65-1m80.

Als uw voorwaarde is dat ze tussen 1,65 en 1,80 moet zijn dan heb je al een heel groot van de vrouwen mee natuurlijk.

Zelf prefereer ik ook eigenlijk wel een vrouw die kleiner is dan ik (1,94) maar niet veel kleiner, maar aangezien dat een onredelijke verwachting is en daten zo al moeilijk genoeg is, maakt het me uiteindelijk weinig uit. Hoewel bijna al m'n dates tot nu toe tussen 1,65 en 1,70 zaten, wellicht omdat dat het gemiddelde in BE is :cheer:Ik denk dat ik nog maar een handvol keer een vrouw ben tegengekomen die m'n lengte benadert, en 1x eentje die groter was dan ik.

Terug
Bovenaan