Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik denk dat sommigen toch best eens in hun spiegel kijken. Niet om hun haar goed te leggen, maar gewoon even om te beseffen dat de goddelijke schoonheid die ze uitstralen misschien toch net iets minder universeel wordt ervaren dan ze zelf denken.

Want ja, Bumble is een soort ego-roulette: jij swipet op basis van aantrekkingskracht, zij swipen op basis van... tja, blijkbaar iets anders. En dan krijg je likes van mensen die je zelf niet zou aankijken op een druk perron, terwijl degene die je wél leuk vindt jou behandelt alsof je een spamfolder bent.

En natuurlijk, een goed zelfbeeld is gezond. Maar als iedereen zichzelf een 9 geeft en alleen op 10'en swipet, dan zitten we met een overschot aan teleurstelling en een tekort aan matches. Misschien moet Bumble gewoon een instelling toevoegen: "Sta open voor mensen die je normaal negeert." Zou een revolutie zijn.

Maar hé, blijf swipen. Misschien zit er ooit een match tussen die niet alleen jouw foto's leuk vindt, maar ook jouw sarcasme.
Ik zeg nergens dat ik mezelf een 9 geef of mezelf aantrekkelijk vind hé, ik besef goed genoeg dat ik onder het gemiddelde zal zitten.
Ik zeg enkel dat ik er maar niet in slaag om mensen van mijn eigen 'niveau' aantrekkelijk te vinden, mocht dat het geval zijn dan zou ik veel meer matches hebben :)

En het is niet dat ik niet 'wil' daar iets aan veranderen hé, ik ben gewoon altijd kieskeurig geweest op uiterlijk vlak. En als je jonger bent en studeert dan zijn er gewoon genoeg kansen om ver boven je stand vrouwen te vinden. Ik heb gewoon de indruk dat dat steeds moeilijker wordt hoe ouder je bent.

Als ik dan kijk naar sommige van mijn vrienden, die vinden een vrouw al aantrekkelijk als ze wat borsten of een kont heeft. Oh wat zou het eenvoudiger zijn als ik ook zo was :p

En, hoe was de 4e date? :coolbrows:
Ah juist ja.

Date 4: kon niet slechter beginnen doordat ik een halfuur te laat was wegens parkingproblemen door werken in die buurt
Ik had ze wel geïnformeerd wat ze apprecieerde, maar toch.

Date op zich was best stroef, wat we beiden wel merkten. Alsof het een zakelijke meeting was besloten we het bij een avondje te houden.

Ik denk dat sommigen toch best eens in hun spiegel kijken. Niet om hun haar goed te leggen, maar gewoon even om te beseffen dat de goddelijke schoonheid die ze uitstralen misschien toch net iets minder universeel wordt ervaren dan ze zelf denken.

Want ja, Bumble is een soort ego-roulette: jij swipet op basis van aantrekkingskracht, zij swipen op basis van... tja, blijkbaar iets anders. En dan krijg je likes van mensen die je zelf niet zou aankijken op een druk perron, terwijl degene die je wél leuk vindt jou behandelt alsof je een spamfolder bent.

En natuurlijk, een goed zelfbeeld is gezond. Maar als iedereen zichzelf een 9 geeft en alleen op 10'en swipet, dan zitten we met een overschot aan teleurstelling en een tekort aan matches. Misschien moet Bumble gewoon een instelling toevoegen: "Sta open voor mensen die je normaal negeert." Zou een revolutie zijn.

Maar hé, blijf swipen. Misschien zit er ooit een match tussen die niet alleen jouw foto's leuk vindt, maar ook jouw sarcasme.
Het is algemeen geweten dat de overgrote meerderheid van mannen op dating apps (en zelfs in real life) veel minder kieskeurig zijn dan vrouwen... Mannen hebben de neiging om quasi alles te liken dat "neukbaar " is, of dat nu een 6 of 10 is, dat maakt niks uit... En als je er als goed uitziende man er dan nog niet in slaagt een match te hebben met een "6" is dat best frustrerend ja. Ik zou eerder stellen dat het eerder de vrouwen op die apps zijn die een vertekend zelfbeeld hebben dan de mannen. Er zijn daar genoeg statistieken over te vinden. Dating apps = een uitgemolken aanbod vs vraag-model. En dan hebben we het nog niet eens over de algoritmes gehad die het hele concept om zeep geholpen hebben. It's all about the money.

Ik zeg nergens dat ik mezelf een 9 geef of mezelf aantrekkelijk vind hé, ik besef goed genoeg dat ik onder het gemiddelde zal zitten.
Ik zeg enkel dat ik er maar niet in slaag om mensen van mijn eigen 'niveau' aantrekkelijk te vinden, mocht dat het geval zijn dan zou ik veel meer matches hebben :)

En het is niet dat ik niet 'wil' daar iets aan veranderen hé, ik ben gewoon altijd kieskeurig geweest op uiterlijk vlak. En als je jonger bent en studeert dan zijn er gewoon genoeg kansen om ver boven je stand vrouwen te vinden. Ik heb gewoon de indruk dat dat steeds moeilijker wordt hoe ouder je bent.

Als ik dan kijk naar sommige van mijn vrienden, die vinden een vrouw al aantrekkelijk als ze wat borsten of een kont heeft. Oh wat zou het eenvoudiger zijn als ik ook zo was :p
Je hoeft niet persé een Brad Pitt te zijn om knappe vrouwen aan te trekken. Met zelfvertrouwen, een sportief lichaam, mooie kleding, enz kom je al een heel eind. Het zijn allemaal zaken waar je kan aan werken zonder dat je persé een rijke CEO of adonis hoeft te zijn.

Laatst bewerkt:
Het is algemeen geweten dat de overgrote meerderheid van mannen op dating apps (en zelfs in real life) veel minder kieskeurig zijn dan vrouwen... Mannen hebben de neiging om quasi alles te liken dat "neukbaar " is, of dat nu een 6 of 10 is, dat maakt niks uit... En als je er als goed uitziende man er dan nog niet in slaagt een match te hebben met een "6" is dat best frustrerend ja. Ik zou eerder stellen dat het eerder de vrouwen op die apps zijn die een vertekend zelfbeeld hebben dan de mannen. Er zijn daar genoeg statistieken over te vinden. Dating apps = een uitgemolken aanbod vs vraag-model. En dan hebben we het nog niet eens over de algoritmes gehad die het hele concept om zeep geholpen hebben. It's all about the money.
Wel dat is hetgeen wat mijn zelfvertrouwen nog aan het redden is, dat ik meer dan genoeg matches met de zessen zou hebben :p

Toen de moeder van de kinderen beslistte om uit elkaar te gaan zat die al binnen de maand op Tinder. (Het is mijn neef die single was die me dat vertelde). Altijd leuk om te weten te komen na een relatie van ruim 12 jaar en 2 kinderen dat je dat zomaar achter laat en na nog geen maand jezelf te koop zet op Tinder. Bijkomend woonden we toen ook nog samen, maakte het allemaal beetje meer frustrerend.

Uit frustratie heb ik dan hetzelfde gedaan maar effectief nergens een match mee. Ik heb het dan wat gelaten voor wat het was omdat ik andere zaken nog moest regelen (zoeken naar nieuwe woning, notaris, bank, lening, etc...)

Uiteindelijk dan Boo geprobeerd en eerlijk waar nooit gedacht dat ik een match zou hebben of zelfs maar eens op date zou gaan. Toch een match gehad op 100 km afstand (exact mijn bereik), veel gepraat over Boo en dan uiteindelijk ook haar nummer gevraagd. Dan hebben we een eigenlijke date gehad bij haar thuis. Ik had snacks en drank mee, zij ging zorgen voor eten. Ik was er al van 8:00 en ben gebleven tot 23:00 om dan terug naar huis te vertrekken. Samen zitten gamen voor bijna de hele ochtend en in de middag Arcane gebinged. Best date ever van beide kanten :love:

2 jaar later woont ze bij mij en wordt er nog geregeld terug gedacht aan die ene dag.

Aantrekkelijkheid heb je in alle formaten. In het begin was er ook niet echt een fysieke aantrekkingskracht van mij uit. Ze is op zich wat mollig maar daar kijk je doorheen als je iemand echt ziet voor wie ze zijn. Het snoetje deed het voor mij samen met haar karakter. Schoonheid vergaat uiteindelijk, hoe je het ook draait of keert. Voor zowel man als vrouw, ik bedenk dan dat ik met de persoon wil blijven waarmee ik veel plezier en liefde van mag krijgen en ook kan geven.

Het is algemeen geweten dat de overgrote meerderheid van mannen op dating apps (en zelfs in real life) veel minder kieskeurig zijn dan vrouwen... Mannen hebben de neiging om quasi alles te liken dat "neukbaar " is, of dat nu een 6 of 10 is, dat maakt niks uit...
Beetje vreemd verwoord, maar ik ben wel akkoord met de boodschap wat het fysieke betreft.
Heb je, onder venten, al ooit iemand horen zeggen dat hij een bepaalde vrouw niet wil omdat ze te grote/kleine borsten heeft, omdat ze een te dik gat heeft, omdat ze de verkeerde haarkleur heeft, etc..? Inderdaad, nooit!
Vanaf het moment dat er 'iets' is waartoe je je als man voelt aangetrokken, dan is het al lang oké.

Maar als je dan vrouwen onder elkaar bezig hoort, zoals destijds mijn vrouwelijke collega's op het werk... 🥺 - de ene geïnteresseerde man had een bierbuikje, dus nee. De andere had ros haar, dus nee. De ander was te mager, dus nee. De andere was te kaal, dus nee.
Echt op zoek naar het perfecte plaatje dus, wat toch wel een grote tegenstelling is met mannen.

Nogmaals, wat fysiek betreft.

Beetje vreemd verwoord, maar ik ben wel akkoord met de boodschap wat het fysieke betreft.
Heb je, onder venten, al ooit iemand horen zeggen dat hij een bepaalde vrouw niet wil omdat ze te grote/kleine borsten heeft, omdat ze een te dik gat heeft, omdat ze de verkeerde haarkleur heeft, etc..? Inderdaad, nooit!
Vanaf het moment dat er 'iets' is waartoe je je als man voelt aangetrokken, dan is het al lang oké.

Maar als je dan vrouwen onder elkaar bezig hoort, zoals destijds mijn vrouwelijke collega's op het werk... 🥺 - de ene geïnteresseerde man had een bierbuikje, dus nee. De andere had ros haar, dus nee. De ander was te mager, dus nee. De andere was te kaal, dus nee.
Echt op zoek naar het perfecte plaatje dus, wat toch wel een grote tegenstelling is met mannen.

En eens louter uit nieuwsgierigheid, zijn die vrouwelijke collega's dan zo'n catches op uiterlijk gebied? :D

Als je eens wil zien hoe diep de hypocrisie zit, zoek eens oude klasgenoten op via social media. Deze die je nooit zagen staan omdat er iets was aan je die hen niet aanstond. Of oude vriendinnen waar je ooit een crush voor had.

Bonuspunten voor jou voor iedere bullet die je gedodged hebt ;)

Dat is terug een zoveelste verhaal, zoals hier al dikwijls beschreven, van iemand die op zoek is naar de perfecte prins op het witte paard.
En van zodra dat plaatje niet klopt, hier omwille van uiterlijk blijkbaar, dan blazen ze de boel meteen op.

En ja, dat van dat uiterlijk heb ik ook al dikwijls te horen kregen - niet van online dates (want die zijn er niet), maar wel van diegenen waarmee je irl een leuke klik denkt te hebben, maar als het er op aankomt jou laten staan omwille van het uiterlijk.

Dat is toch 2x heel grote bullshit? Je doet alsof er geen duizend redenen kunnen zijn om niet verder te gaan met iemand, en dat elke reden inhoudt dat iemand naar perfectie op zoek is. Ik vind dat echt een rare insteek om te denken 'anderen zijn a priori te kieskeurig want ze kiezen mij niet'. Misschien hebben ze wel realistische verwachtingen, maar los jij die gewoon op dat moment niet in.

Ook raar om te beweren dat enkel vrouwen potentiële partners zouden afkeuren obv uiterlijke kenmerken. Alsof een man nooit gaat zeggen 'die laat ik passeren, haar gat is te dik', wtf...

En eens louter uit nieuwsgierigheid, zijn die vrouwelijke collega's dan zo'n catches op uiterlijk gebied? :D
Nee, hoor. Maar die gesprekken over de middag hoe ze hun potentiële partner aan het fileren waren, heb ik echt waar nooit gehoord op een dusdanige manier tussen venten (voor serieus dan, niet als je wat aan het zeveren bent - maar het jammerlijke was dat zij bloedserieus waren).
Maar zoals één van mijn collega's mooi verwoorde: "waarom zou ik mijn tijd steken in een magere sluns, als ik een gespierde hunk kan krijgen?".

Dat is toch 2x heel grote bullshit? Je doet alsof er geen duizend redenen kunnen zijn om niet verder te gaan met iemand, en dat elke reden inhoudt dat iemand naar perfectie op zoek is. Ik vind dat echt een rare insteek om te denken 'anderen zijn a priori te kieskeurig want ze kiezen mij niet'. Misschien hebben ze wel realistische verwachtingen, maar los jij die gewoon op dat moment niet in.
Ik heb het niet over mij specifiek, maar in het algemeen.
Hoeveel vrouwen wijzen een man niet af of verbreken een relatie omdat de partner niet voldoet aan het perfecte plaatje?

Ook raar om te beweren dat enkel vrouwen potentiële partners zouden afkeuren obv uiterlijke kenmerken. Alsof een man nooit gaat zeggen 'die laat ik passeren, haar gat is te dik', wtf...
Heb jij of jouw mannelijke vrienden echt al iemand afgekeurd omwille van één specifiek uiterlijk kenmerk?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt of gehoord.

Je doet alsof er geen duizend redenen kunnen zijn om niet verder te gaan met iemand
De orginele quote van @Damocless85 ging over uiterlijk.
Uiteraard zijn er genoeg redenen om niet in de smaak te vallen bij iemand.
Maar niet gewoon één specifiek uiterlijk kenmerk, daar ging het over.

Maar goed, als jij al iemand hebt laten staan omdat x of y op uiterlijk vlak niet goed was (bijv. dat dik gat), terwijl je voor de rest er wel een goede klik mee hebt, fair enough.
Maar in mijn directe kring of bij mijzelf heb ik onder venten zoiets nog nooit gezien gebeuren - en ik vind dat verschil tussen man en vrouw echt wel frappant hoe ermee wordt omgegaan.

Los van bovenstaande discussie, ik heb de apps nu al enkele dagen verwijderd, maar de laatste keer dat ik er op aan het swipen was viel me iets op bij Bumble (en dat is niet de eerste keer).

Nog al mensen die hebben gemerkt dat ze een 'like' krijgen, die dan plots verdwijnt? Hoe kan dat zelfs? Zijn dit fake profielen van Bumble zelf om mensen aan te sporen om hun abo te kopen?

Je moet juist niks. Wees uzelf. Zolang je niet overshared is het best wel ok om het gesprek op gang te houden.

Ik versta dat mensen niet verder willen met iemand die ze écht niet aantrekkelijk vinden, maar een leuke date met persoonlijkheden die matchen afwijzen op basis van "ge zijt geen minstens 8/10 voor mij" is ook wel oppervlakkig. Niet elke eerste date hoeft een instant crush te zijn. Maar:

Het zal misschien ook de leeftijd zijn?

Daarom dat ik het ook niet begrijp, ik zie er uit zoals op m’n foto’sb, ik had ook echt moeite gestoken in m’n verschijning (probeer ik altijd maar net iets meer voor op date te gaan), eigenlijk alles wat vanzelfsprekend is.

Als je dan het idee krijgt (en bevestigd hoort) dat het qua karakters, toekomstvisie e.d. erg klikt, doet het toch pijn dat je omwille van je uiterlijk niet meer als optie wordt gezien.

Nu is dat allemaal geen ramp maar het voelt wel gewoon een beetje van “hier kan ik weinig aan doen”. Ik ben namelijk niet dik (eerder tegendeel) of onhygiënisch, heb een frisse haircut, steek moeite in m’n garderobe enzovoort. Dus dan voelt het alsof je intrinsiek gewoon te kort komt

Nu blijft dat natuurlijk fair en ga ik nooit verwachten dat ik iemand kan strikken die er veel beter uit ziet, maar ik verwacht wel dezelfde standaarden waar ik zelf ook aan kan tippen (geen overgewicht, plezant om mee te babbelen, zorgt voor zichzelf, dat is het zo’n beetje). Meestal is m’n probleem dat ik te verlegen ben en dat was nu eens totaal niet het probleem en dan is het gewoon frustrerend dat het ineens toch m’n uiterlijk is terwijl dat me tegenzit

Ik apprecieer overigens wel heel erg dat ze meteen eerlijk was, dan is de teleurstelling ook sneller doorgespoeld, want als er 1 ding is wat ik niet wil worden is het bitter en gefrustreerd

Even ranten, maar maaaaaan, wat mis ik vandaag mijn ex. Geen idee waarom, maar zit er al de hele dag mee in mijn kop. Wat een kutgevoel seg.

Allee, geen idee of ik haar mis of het idee dat ik eromtrent had. Maar toch... En dan zeggen dat ik gedurende die tijd er ook nogal een raar buikgevoel bij had, maar toch is´t al bijna langer gedaan dan dat het aan was en mis ik die als zot.

Als je eens wil zien hoe diep de hypocrisie zit, zoek eens oude klasgenoten op via social media. Deze die je nooit zagen staan omdat er iets was aan je die hen niet aanstond. Of oude vriendinnen waar je ooit een crush voor had.

Bonuspunten voor jou voor iedere bullet die je gedodged hebt ;)

Dat vind ik ten eerste ferm met de haren getrokken. Het is een incel-theorie waar je maar al te gretig bewijs voor gaat vinden. Voor de rest ga je eigenlijk alle anderen veralgemeen op een hele negatieve manier.

Geen fan van. Zeker niet in een toch-wel-serieuzer-geacht topic/forumdeel.

Dat vind ik ten eerste ferm met de haren getrokken. Het is een incel-theorie waar je maar al te gretig bewijs voor gaat vinden. Voor de rest ga je eigenlijk alle anderen veralgemeen op een hele negatieve manier.

Geen fan van. Zeker niet in een toch-wel-serieuzer-geacht topic/forumdeel.
Hoezo op een negatieve manier? Dat is helemaal de bedoeling niet.

De discussie ging over uiterlijke kenmerken bij een man waar de vrouw op afknapt. In hun jongere jaren heeft de vrouw bepaalde standaarden en die standaarden zakken in functie van de tijd. Mogelijks vinden ze mss hun droomman in hun jongere jaren in which case, well played. Deze zullen met hun beide voetjes op de grond blijven en blij zijn met wie ze samen zijn omdat hun ze niet meer geven om hun standaarden omdat ze gelukkig zijn met die persoon.

Vrouwen die op date gaan, ongeacht welke leeftijd hebben een bepaalde verwachting en standaard. Als er aan deze standaard niet voldaan wordt val je gwn af als man. Enige verschil is dat naarmate men ouder wordt, men meer inzicht krijgt in wat belangrijk is buiten uiterlijke kenmerken dus de standaard daalt waaraan moet voldaan worden. Als je standaard te hoog blijft als vrouw, daalt ook het aantal mannen die eraan voldoen.

Zie het als een soort economie. Je waarde daalt in functie van de tijd, dus je wil verkopen maar daarvoor moet je eerst een koper vinden. De koper wil een bepaalde prijs betalen voor iets wat waarde brengt maar als je als verkoper de prijs te hoog legt zullen kopers afhaken en bijkomstig zullen er minder kopers zijn die interesse zullen hebben. Dat leidt dat je mogelijks gewoon niet verkoopt waardoor je waarde enkel blijft dalen tot het stagneert.

Uiterlijke kenmerken in mijn ogen zijn er om een aantrekking te creeëren. Je wordt aangetrokken door iets wat opvalt aan de persoon. Mss vindt je die glimlach heel aangenaam, of zijn de ogen heel mooi, of mss iets kleins als een kuiltje in de wang. Er is altijd iets wat aantrekt. Wat de vrouwen deden in het voorbeeld die werd meegegeven is uiterlijke kenmerken opsommen om van een man weg te blijven. Naarmate die ouder worden zullen zij mogelijks ook een man hebben die kaal is, een bierbuik heeft of iets dergelijks. Dat is de hypocrisie waar ik het over had. In hun jonge jaren zien ze zo'n persoon niet staan, naarmate ze ouder worden kijken ze er mogelijks iedere dag naar.

Terug
Bovenaan