Het grote BeyondGaming Dating topic

Let op dat je het niet zwaarder maakt voor jezelf door iets te romantiseren. Soms zijn we eerder verliefd op een idee dan op een persoon zelf, durven we niet alleen zijn etc etc. Achteraf is achteraf, je maakt op dat moment toch een beslissing met de info die je op dat moment hebt. Daar moet je geen spijt van hebben.

Magic: The Gathering?
Yep,
Na de effectieve breuk, meer beginnen doen vooral via MtGArena en had mezelf voorgenomen dat ik met een deck die buiten de Meta was op het hoogste niveau kon meedraaien en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan door een "groot" online tornooi (+100 man) te winnen ;)

Voor mij gaf dit een grote boost in zelfwaarde die ik toen dertijd ook echt nodig had.

Ik ben van mening dat jezelf uitdagen om een doel te bereiken ook al lijkt het soms onmogelijk, je echt kan helpen om je eigen zelfwaarde en zelfvertrouwen terug te vinden. Men ex deed het af als iets nutteloos. Toen ik het vertelde aan mijn huidige partner was ze heel trots, niet om de prestatie maar meer om de volharding die ik had.

Gisteren follow up afspraak gehad, was zeer aangenaam. Wel interessant om eens met iemand af te spreken die effectief al wat door het leven gegaan is. Degelijke job, twee ( +/- volwassen) kinderen en compleet ok met het feit dat de kinderen hier nu zijn deze week en dat dat nu de prioriteit is.

Interessant en we zullen zien waar dat gaat
Bon, zien elkaar nu toch ook wel 2-3 keer in de week dat de kinderen niet bij mij zijn. Gaat dus redelijk goed, ik heb voor mezelf uitgemaakt dat mijn kinderen hier niets van hoeven te weten tot op zijn minst na nieuwjaar. Haar kinderen aan de andere kant zijn blijkbaar geweldig nieuwsgierig en ik heb vorige week mijn input moeten geven op de dochter haar make up voor halloween. :unsure:

Hier de laatste weken nog enkele dates gehad, maar de goesting zit even diep dus ook besloten om even alle apps te verwijderen. Komende 2/3 maanden worden ook zeer druk dus even focus op andere zaken. Enkel nog een Breeze account aangezien dat geen tijd opslorpt.

Date 1: Laatste date die ik overhield aan de speeddating, was een aangename date maar nadien heb ik wel laten blijken dat ik er weinig romantisch in zag. De teleurstelling bij de andere partij was wel voelbaar, maar bon.

Date 2: Date via Hinge, app die best vlot werkt maar quasi allemaal met Engelstalige expats/studenten in Brussel (en in mijn geval ook veel in Rotterdam, geen idee waarom). Uiteindelijk twee heel toffe dates gehad met iemand, al merkte ik wel dat ik op fysiek vlak niet zo aangetrokken was. Tijdens date 3 kreeg ik het nieuws dat ze last-minute een tijdelijke jobaanbieding kreeg in het buitenland en enkele dagen nadien moest vertrekken. Jammer dus.

Date 3: Eerste keer in zeer lange tijd nog is een Breeze date gehad waar ik best naar uitkeek. Helaas was dit, net zoals quasi alle dates waar ik naar uitkeek, nogal een tegenvaller.

Sinds ik op zoek ben naar iets 'serieus' is het toffe er nogal af, en ik vrees dat dat voor een groot deel wel aan mezelf ligt. Dus even pauze nemen en herbronnen.

Qua apps:
Tinder is echt compleet dood, Bumble werkt maar een pak minder dan enkele maanden geleden (slechte timing mss?) en Hinge is goed voor tijdelijke connecties.

Met Breeze redelijk wat dates op korte tijd - laten we zeggen in maand oktober 3 plaatsgevondene dates en 3 die uiteindelijk niet doorgingen- maar merk een soort datemoeheid precies. Tegelijkertijd ben ik wel benieuwd naar de profielen en dan heb ik het vlaggen 🤪.
20u weer een date en hierna zwier ik het ff van m'n gsm.

Date 1 : is hier ook aangehaald geweest. Was die carrièregerichte en date die uiteindelijk geen uur duurde. Verzoek afgewezen voor nummer en zij sws ook.

Date 2: Was een dierenverzorgster en was dus een heel ander type. Liep moeilijk in het begin, kwam niet veel uit. Gaandeweg was het wel een leuke babbel voor de avond geweest. Qua uiterlijk was het niet mijn ding, maar stond wel open om ze te ontmoeten. Verzoek voor nummer aanvaard, zij niet. Was toch ietwat verrast dat zij het weigerde, maar so be it.

Date 3: Was een kinesiste en was eigenlijk wel gezellig. Allebei gelijkaardige kenmerken, goed gelachen. Qua uiterlijk vond ik het ook niet veel, maar idem zoals hierboven. Ik hintte naar een volgende date, zij ging er wat in mee. Verzoek voor nummer aanvaard door mij, zij wachtte te lang met reageren dus dit werd evenmin iets.

Straks date 4, ben benieuwd.

@Jipser: compleet hetzelfde gevoel met Bumble.

Laatst bewerkt:
Hier de laatste weken nog enkele dates gehad, maar de goesting zit even diep dus ook besloten om even alle apps te verwijderen. Komende 2/3 maanden worden ook zeer druk dus even focus op andere zaken. Enkel nog een Breeze account aangezien dat geen tijd opslorpt.

Date 1: Laatste date die ik overhield aan de speeddating, was een aangename date maar nadien heb ik wel laten blijken dat ik er weinig romantisch in zag. De teleurstelling bij de andere partij was wel voelbaar, maar bon.

Date 2: Date via Hinge, app die best vlot werkt maar quasi allemaal met Engelstalige expats/studenten in Brussel (en in mijn geval ook veel in Rotterdam, geen idee waarom). Uiteindelijk twee heel toffe dates gehad met iemand, al merkte ik wel dat ik op fysiek vlak niet zo aangetrokken was. Tijdens date 3 kreeg ik het nieuws dat ze last-minute een tijdelijke jobaanbieding kreeg in het buitenland en enkele dagen nadien moest vertrekken. Jammer dus.

Date 3: Eerste keer in zeer lange tijd nog is een Breeze date gehad waar ik best naar uitkeek. Helaas was dit, net zoals quasi alle dates waar ik naar uitkeek, nogal een tegenvaller.

Sinds ik op zoek ben naar iets 'serieus' is het toffe er nogal af, en ik vrees dat dat voor een groot deel wel aan mezelf ligt. Dus even pauze nemen en herbronnen.

Qua apps:
Tinder is echt compleet dood, Bumble werkt maar een pak minder dan enkele maanden geleden (slechte timing mss?) en Hinge is goed voor tijdelijke connecties.
Een persoonlijke aanrader. Als de andere persoon je leuk lijkt, geef ze op ten minst een tweede of derde date. Romantische kliks bij een eerste date, het kan maar je laat op die manier ook veel potentieel liggen.

Qua apps:
Bij Tinder lijkt het echt wel obvious dat er de laatste paar maanden iets veranderd is aan het algoritme, of dat het aantal actieve gebruikers echt in elkaar is gezakt.

Ja ik heb hetzelfde gevoel bij Tinder, daar scheelt echt iets mee de laatste maanden. Ik krijg echt alleen maar van die rare profielen meer.

In het algemeen is de kwaliteit van de profielen op datingapps toch triestig? Bumble was destijds een verademing t.o.v. Tinder maar wordt stilaan het nieuwe Tinder.

Ik had absoluut niet te klagen qua likes maar was zelf héél selectief. Enkel foto's of clichétekstjes (reisjeswijntjes-vrouwen) werden weggeswiped, dan valt al 90% af. Van de wel ingevulde profielen is er een groot deel dat mij logischerwijze niet lag, die vallen dan ook af. Op het einde van de rit gaf ik dan een handvol profielen likes waarvan het grootste deel een match opleverde. Pakweg de helft van die matches kwam tot een date. Uiteindelijk heeft al dat geswipe wat dates en één relatie van een klein jaar opgeleverd.

Liever niet, het mag blijven duren met de vriendin, maar moest het ooit weer nodig zijn heb ik weinig zin om weer met die apps te herbeginnen. Het vraagt veel tijd en energie voor weinig resultaat. En zoals hierboven gezegd, het laatste anderhalf jaar zijn de algoritmes er absoluut niet op verbeterd.

Breeze is eigenlijk wel de beste datingapp. Het hele pennenvriendjesgebeuren valt weg gezien ge direct op date gaat. Het is ook betalend per date dus mensen zijn er serieuzer.
Gebeurt ook wel dat een tegenpartij de date afzegt en dan krijgt ge een tegoed voor een date terug, hoewel ik dan ook liever m'n geld terugkrijg maar bon.

Heb er geen relatie mee gevonden, maar het hele pennenvriendjesgebeuren valt weg. Uiteindelijk is het ook een numbers' game dus ja, blijven proberen zeker?

Breeze is hier helaas niet beschikbaar.
Op de rest zit ik de laatste tijd weinig, Bumble is bij mij al maanden droog hoewel die vroeger het beste ging ( toch voor echt dates te krijgen )

Aan de andere kant had tinder het overgenomen hier de laatste maanden maar sinds september ook niet veel soeps en beduidend minder, mijn gold is ook voorbij en zie nu weer opeens 9 likes maar dat is toch maar om je te lokken dus een hard pass.

Hinge al even niet op geweest, al ging dat best wel goed qua matches over de zomer maar de dates kwamen niet altijd opdagen of het was uitstellen.

Momenteel zit ik op soms een beetje op Turn Up ( geen idee of deze in België werkt )
Kan je ofwel dates op zoeken ofwel vrienden en beide is gebaseerd op wat een soort muziek je luistert.
Je duid bv je favoriete genres en artiesten aan en songs en dan een kleine bio.

Handig als je net die ene zoekt voor een concert of rave.
Enige is dat de app wel niet echt uitblinkt in je likes naar voren halen tijdens swipen.

Ik heb 3 likes sinds vrijdag al maar na elke dag te swipen en zelfs mn filters aan te passen ben ik deze nog steeds niet tegen gekomen of ook niet weg geswiped.
En mn filters staan al op 5 jaar jonger en 5 jaar ouder en 30km en meer wil ik daar niet van afwijken om die likes te vinden dus ja.

Ik weet ook niet of Turn Up "fake" likes doet zoals Tinder wanneer je geen subscribtion hebt hebt dus ik wil ook geen 14,99 betalen op Turn Up om te merken dat mn eerste 3 likes "lokkertjes" waren.

Anyway als ik die 3 likes niet ga tegenkomen is het ook goed.
Ben eigenlijk de laatste tijd meer aant scrollen tegen de verveling op de metro of tijdens lunch dan met echte intentie op die apps.

Zoals al aangehaald komt er na een tijd een gevoel van date fatigue over te hangen.
En heb momenteel ook al een tijdje geen zin om elke keer weer van 0 te beginnen met een nieuwe match.

Moest ik nu op Turn Up gwn iemand vinden om af te spreken voor een rave en dan gwn fun hebben ok, maar ben niet in de mood momenteel voor heel de traditionele " hey, blablabla wil je op date blabla ok die dag en uur blablabla"

Breeze is eigenlijk wel de beste datingapp. Het hele pennenvriendjesgebeuren valt weg gezien ge direct op date gaat. Het is ook betalend per date dus mensen zijn er serieuzer.
Gebeurt ook wel dat een tegenpartij de date afzegt en dan krijgt ge een tegoed voor een date terug, hoewel ik dan ook liever m'n geld terugkrijg maar bon.

Heb er geen relatie mee gevonden, maar het hele pennenvriendjesgebeuren valt weg. Uiteindelijk is het ook een numbers' game dus ja, blijven proberen zeker?
En, hoe was de 4e date? :coolbrows:

Dating blijkt toch keer op keer een soort van zelfkastijding voor mij, en ik blijf steeds opnieuw in dezelfde kuil vallen... Ik snap niet goed van mezelf waarom ik om de zoveel tijd opnieuw blijf proberen terwijl de uitkomst op voorhand al vaststaat 🤦‍♂️

Gisteren op date geweest met een meisje van 24, ik ben zelf net 29 geworden dus dat was al een stap voor mij (ik vind dat leeftijdsverschil eigenlijk best groot). Was een match op Bumble, en ze stuurde me niet alleen eerst, maar nog eens uitgebreid en maakte ook echt op basis van m'n profiel haar bericht, iets wat zeg maar nooit gebeurt dus dat was toch een beetje een unicorn. Na een paar berichtjes over en weer zei ik dat ik graag wou afspreken en dat wou zij ook. Aangezien zij afstudeert dit jaar en ik druk ben met werk kon het pas een een paar dagen later om een gezamenlijk vrije avond te hebben. Ik maakte de kapitale fout om, in afwachting van de date, te blijven converseren zoals ervoor.

Sommige mensen zullen dat het ijzer smeden als het heet is; maar ik vond haar echt leuk (qua uiterlijk sowieso, maar vooral dus de manier waarop ze tegen me praatte) en ik kreeg meteen een positief gevoel erover. Ik heb recente en duidelijke foto's van mezelf, en ze zei dat ze me er leuk uit vond zien. Punt is dat ik de conversatie wellicht beetje had moeten laten liggen maar hadden dus al over vanalles gepraat nog voor de date.

Date zelf was gezellig en best lang (meer dan 3u). Achteraf kreeg ik berichtje dat ze me een leuke persoonlijkheid vond hebben maar dat ze niet echt fysieke aantrekkingskracht voelde, en dat voelt toch nog net iets meer als een stomp in de maag dan het klassieke "er was geen spark", beiden wel vrij te vertalen als "ik vind je onaantrekkelijk".

Ik neem haar niets kwalijk en wellicht heb ik de "je moet mysterieus zijn" regel zwaar overtreden, maar goed voor m'n zelfvertrouwen is dit wederom niet. Het is eigenlijk nog vervelender dat ze zelf zegt dat het spijtig is omdat we voor de rest goed overeenkomen. Dat vertaalt dus ook weer als "jouw karakter in een knappere verpakking was leuk geweest".

Nu ik ben me er van bewust dat ik moeders mooiste niet ben maar weer met je neus op de feiten geduwd worden is toch weer erg pijnlijk.

Gelukkig heb ik m'n verhuis naar m'n eigen appartement binnenkort om mee bezig te zijn. Ik ben in de zomer op date geweest, in September en nu ook weer in November, kans is groot dat ik me weer laat verleiden tot een wild goose chase in Januari om vervolgens terug een hele rant in dit topic te kunnen schrijven!!

Dating blijkt toch keer op keer een soort van zelfkastijding voor mij, en ik blijf steeds opnieuw in dezelfde kuil vallen... Ik snap niet goed van mezelf waarom ik om de zoveel tijd opnieuw blijf proberen terwijl de uitkomst op voorhand al vaststaat 🤦‍♂️

Gisteren op date geweest met een meisje van 24, ik ben zelf net 29 geworden dus dat was al een stap voor mij (ik vind dat leeftijdsverschil eigenlijk best groot). Was een match op Bumble, en ze stuurde me niet alleen eerst, maar nog eens uitgebreid en maakte ook echt op basis van m'n profiel haar bericht, iets wat zeg maar nooit gebeurt dus dat was toch een beetje een unicorn. Na een paar berichtjes over en weer zei ik dat ik graag wou afspreken en dat wou zij ook. Aangezien zij afstudeert dit jaar en ik druk ben met werk kon het pas een een paar dagen later om een gezamenlijk vrije avond te hebben. Ik maakte de kapitale fout om, in afwachting van de date, te blijven converseren zoals ervoor.

Sommige mensen zullen dat het ijzer smeden als het heet is; maar ik vond haar echt leuk (qua uiterlijk sowieso, maar vooral dus de manier waarop ze tegen me praatte) en ik kreeg meteen een positief gevoel erover. Ik heb recente en duidelijke foto's van mezelf, en ze zei dat ze me er leuk uit vond zien. Punt is dat ik de conversatie wellicht beetje had moeten laten liggen maar hadden dus al over vanalles gepraat nog voor de date.

Date zelf was gezellig en best lang (meer dan 3u). Achteraf kreeg ik berichtje dat ze me een leuke persoonlijkheid vond hebben maar dat ze niet echt fysieke aantrekkingskracht voelde, en dat voelt toch nog net iets meer als een stomp in de maag dan het klassieke "er was geen spark", beiden wel vrij te vertalen als "ik vind je onaantrekkelijk".

Ik neem haar niets kwalijk en wellicht heb ik de "je moet mysterieus zijn" regel zwaar overtreden, maar goed voor m'n zelfvertrouwen is dit wederom niet. Het is eigenlijk nog vervelender dat ze zelf zegt dat het spijtig is omdat we voor de rest goed overeenkomen. Dat vertaalt dus ook weer als "jouw karakter in een knappere verpakking was leuk geweest".

Nu ik ben me er van bewust dat ik moeders mooiste niet ben maar weer met je neus op de feiten geduwd worden is toch weer erg pijnlijk.

Gelukkig heb ik m'n verhuis naar m'n eigen appartement binnenkort om mee bezig te zijn. Ik ben in de zomer op date geweest, in September en nu ook weer in November, kans is groot dat ik me weer laat verleiden tot een wild goose chase in Januari om vervolgens terug een hele rant in dit topic te kunnen schrijven!!
Uzelf niks kwalijk nemen, weer een ervaring rijker! En dat van moeders mooiste niet te zijn mag je niet denken, je kunt iemand perfect knap vinden zonder er toe aangetrokken te zijn, niet?

Achteraf kreeg ik berichtje dat ze me een leuke persoonlijkheid vond hebben maar dat ze niet echt fysieke aantrekkingskracht voelde, en dat voelt toch nog net iets meer als een stomp in de maag dan het klassieke "er was geen spark", beiden wel vrij te vertalen als "ik vind je onaantrekkelijk".
Dat is terug een zoveelste verhaal, zoals hier al dikwijls beschreven, van iemand die op zoek is naar de perfecte prins op het witte paard.
En van zodra dat plaatje niet klopt, hier omwille van uiterlijk blijkbaar, dan blazen ze de boel meteen op.

En ja, dat van dat uiterlijk heb ik ook al dikwijls te horen kregen - niet van online dates (want die zijn er niet), maar wel van diegenen waarmee je irl een leuke klik denkt te hebben, maar als het er op aankomt jou laten staan omwille van het uiterlijk.

en wellicht heb ik de "je moet mysterieus zijn" regel zwaar overtreden
Je moet juist niks. Wees uzelf. Zolang je niet overshared is het best wel ok om het gesprek op gang te houden.
Achteraf kreeg ik berichtje dat ze me een leuke persoonlijkheid vond hebben maar dat ze niet echt fysieke aantrekkingskracht voelde
Ik versta dat mensen niet verder willen met iemand die ze écht niet aantrekkelijk vinden, maar een leuke date met persoonlijkheden die matchen afwijzen op basis van "ge zijt geen minstens 8/10 voor mij" is ook wel oppervlakkig. Niet elke eerste date hoeft een instant crush te zijn. Maar:
een meisje van 24
Het zal misschien ook de leeftijd zijn?

Soms is Bumble openen toch ook zo frustrerend :)

Je ziet dat je een paar nieuwe likes hebt en je begint enthousiast door je foto's te swipen. Bij Bumble is het gelukkig zo dat de kans groot is dat die likes vrij snel getoond worden bij je nieuwe profielen.

En toch is het iedere keer hetzelfde frustrerende scenario lol. Ik zie foto's van mensen waarvan je direct (puur uiterlijk) een aantrekkingskracht voelt. En die zijn altijd geen match.
De foto's die je dan krijgt waar je geen aantrekking tot voelt, keer op keer 'match gemist'.

haha, geen likes krijgen is ook iets, maar altijd vrij veel likes hebben maar nooit van diegene die jij leuk vindt ... dat is ook een vloek :D

Waarom kun je gewoon niet bij jezelf instellen dat je je aangetrokken voelt tot minder knappe dames, zou het zoveel makkelijker maken.
En het is niet dat ik het al niet geprobeerd heb, met mensen op date geweest waar ik me niet tot aangetrokken voelde in de hoop dat het misschien toch ging komen, maar zelfs als de dame zich letterlijk voor mijn voeten gooit en me vraagt om te blijven dan nog lukt het me zelfs niet om me aangetrokken te voelen.

Soms is Bumble openen toch ook zo frustrerend :)

Je ziet dat je een paar nieuwe likes hebt en je begint enthousiast door je foto's te swipen. Bij Bumble is het gelukkig zo dat de kans groot is dat die likes vrij snel getoond worden bij je nieuwe profielen.

En toch is het iedere keer hetzelfde frustrerende scenario lol. Ik zie foto's van mensen waarvan je direct (puur uiterlijk) een aantrekkingskracht voelt. En die zijn altijd geen match.
De foto's die je dan krijgt waar je geen aantrekking tot voelt, keer op keer 'match gemist'.

haha, geen likes krijgen is ook iets, maar altijd vrij veel likes hebben maar nooit van diegene die jij leuk vindt ... dat is ook een vloek :D

Waarom kun je gewoon niet bij jezelf instellen dat je je aangetrokken voelt tot minder knappe dames, zou het zoveel makkelijker maken.
En het is niet dat ik het al niet geprobeerd heb, met mensen op date geweest waar ik me niet tot aangetrokken voelde in de hoop dat het misschien toch ging komen, maar zelfs als de dame zich letterlijk voor mijn voeten gooit en me vraagt om te blijven dan nog lukt het me zelfs niet om me aangetrokken te voelen.
Ik denk dat sommigen toch best eens in hun spiegel kijken. Niet om hun haar goed te leggen, maar gewoon even om te beseffen dat de goddelijke schoonheid die ze uitstralen misschien toch net iets minder universeel wordt ervaren dan ze zelf denken.

Want ja, Bumble is een soort ego-roulette: jij swipet op basis van aantrekkingskracht, zij swipen op basis van... tja, blijkbaar iets anders. En dan krijg je likes van mensen die je zelf niet zou aankijken op een druk perron, terwijl degene die je wél leuk vindt jou behandelt alsof je een spamfolder bent.

En natuurlijk, een goed zelfbeeld is gezond. Maar als iedereen zichzelf een 9 geeft en alleen op 10'en swipet, dan zitten we met een overschot aan teleurstelling en een tekort aan matches. Misschien moet Bumble gewoon een instelling toevoegen: "Sta open voor mensen die je normaal negeert." Zou een revolutie zijn.

Maar hé, blijf swipen. Misschien zit er ooit een match tussen die niet alleen jouw foto's leuk vindt, maar ook jouw sarcasme.

Terug
Bovenaan