Dating blijkt toch keer op keer een soort van zelfkastijding voor mij, en ik blijf steeds opnieuw in dezelfde kuil vallen... Ik snap niet goed van mezelf waarom ik om de zoveel tijd opnieuw blijf proberen terwijl de uitkomst op voorhand al vaststaat
Gisteren op date geweest met een meisje van 24, ik ben zelf net 29 geworden dus dat was al een stap voor mij (ik vind dat leeftijdsverschil eigenlijk best groot). Was een match op Bumble, en ze stuurde me niet alleen eerst, maar nog eens uitgebreid en maakte ook echt op basis van m'n profiel haar bericht, iets wat zeg maar nooit gebeurt dus dat was toch een beetje een unicorn. Na een paar berichtjes over en weer zei ik dat ik graag wou afspreken en dat wou zij ook. Aangezien zij afstudeert dit jaar en ik druk ben met werk kon het pas een een paar dagen later om een gezamenlijk vrije avond te hebben. Ik maakte de kapitale fout om, in afwachting van de date, te blijven converseren zoals ervoor.
Sommige mensen zullen dat het ijzer smeden als het heet is; maar ik vond haar echt leuk (qua uiterlijk sowieso, maar vooral dus de manier waarop ze tegen me praatte) en ik kreeg meteen een positief gevoel erover. Ik heb recente en duidelijke foto's van mezelf, en ze zei dat ze me er leuk uit vond zien. Punt is dat ik de conversatie wellicht beetje had moeten laten liggen maar hadden dus al over vanalles gepraat nog voor de date.
Date zelf was gezellig en best lang (meer dan 3u). Achteraf kreeg ik berichtje dat ze me een leuke persoonlijkheid vond hebben maar dat ze niet echt fysieke aantrekkingskracht voelde, en dat voelt toch nog net iets meer als een stomp in de maag dan het klassieke "er was geen spark", beiden wel vrij te vertalen als "ik vind je onaantrekkelijk".
Ik neem haar niets kwalijk en wellicht heb ik de "je moet mysterieus zijn" regel zwaar overtreden, maar goed voor m'n zelfvertrouwen is dit wederom niet. Het is eigenlijk nog vervelender dat ze zelf zegt dat het spijtig is omdat we voor de rest goed overeenkomen. Dat vertaalt dus ook weer als "jouw karakter in een knappere verpakking was leuk geweest".
Nu ik ben me er van bewust dat ik moeders mooiste niet ben maar weer met je neus op de feiten geduwd worden is toch weer erg pijnlijk.
Gelukkig heb ik m'n verhuis naar m'n eigen appartement binnenkort om mee bezig te zijn. Ik ben in de zomer op date geweest, in September en nu ook weer in November, kans is groot dat ik me weer laat verleiden tot een wild goose chase in Januari om vervolgens terug een hele rant in dit topic te kunnen schrijven!!