Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik kom ook wel van een tijd dat ik stotterde en dus praten uit de weg ging, uit angst om uitgelachen te worden. Uiteraard heb ik nu en dan wel ''schrik'' om te stamelen, en al zeker als ik een vreemde taal spreek.
Smalltalk zou ik vroeger nooit durven, laat staan met een vrouw. Alleen, zonder een gemeenschappelijke deler praten met iemand blijft iets waar ik aan moet werken. Op een feestje bv. zal ik zeggen dat het lang duurt om iets te bestellen en dan dat het er warm is.. of zo :unsure:.
Gelukkig is het nu allemaal veel en veel beter, met als gevolg dat ik zelf op een aantal groepsreizen ben geweest.

Wat wel een dooddoener is voor diegene die een lief zoeken: wees gelukkig alleen. Als we allemaal zo waren, dan waren we gauw uitgestorven.

Wat wel een dooddoener is voor diegene die een lief zoeken: wees gelukkig alleen. Als we allemaal zo waren, dan waren we gauw uitgestorven.
Het is wel zo hoor. Eens met een meisje gedate dat heel de tijd zat te zagen over hoe ze alleen is en het wel fijn zou zijn om met iemand te zijn. Dat is nu eens totaal niet aantrekkelijk.

In de categorie out of the blue, Hinge profiel staat daar al "een tijd" maar ik heb er niet echt energie in gestoken.

Krijg zo een roos vorige week, wat anders nooit gebeurd, vrouw van letterlijk 5 min waar ik vroeger woonde -_- Denk.. minder dan 36 uur later, "zeg wanneer zijn uw kinderen bij u, ik ben een paar dagen in mijn zus haar buitenverblijf op 10 min van u volgende week, goesting om af te komen?"

:eek:

Ben ik nu te cynisch en heb ik te veel tijd op het internet gebruikt, dat ik het niet volledig vertrouw? Want voor de rest, ze klinkt volledig "normaal", maar zo ongelofelijk to the point is ook wel nieuw.

Het is wel zo hoor. Eens met een meisje gedate dat heel de tijd zat te zagen over hoe ze alleen is en het wel fijn zou zijn om met iemand te zijn. Dat is nu eens totaal niet aantrekkelijk.
Ik denk dat Googke eerder de goedbedoelde troostende woorden van anderen bedoeld, als je single bent.
'Ach, wees gelukkig alleen. Je kan doen wat je wil, je hoeft met niemand rekening te houden. Profiteer van het leven'.
Dat soort dingen, maar in werkelijkheid ligt de situatie toch iets anders.

In de categorie out of the blue, Hinge profiel staat daar al "een tijd" maar ik heb er niet echt energie in gestoken.

Krijg zo een roos vorige week, wat anders nooit gebeurd, vrouw van letterlijk 5 min waar ik vroeger woonde -_- Denk.. minder dan 36 uur later, "zeg wanneer zijn uw kinderen bij u, ik ben een paar dagen in mijn zus haar buitenverblijf op 10 min van u volgende week, goesting om af te komen?"

Ben ik nu te cynisch en heb ik te veel tijd op het internet gebruikt, dat ik het niet volledig vertrouw? Want voor de rest, ze klinkt volledig "normaal", maar zo ongelofelijk to the point is ook wel nieuw.
Ja inderdaad, zoiets zie je niet.

Maar of het te vertrouwen is of niet, is moeilijk te zeggen

Gewoon eentje die giga geil staat?
Spreek af iets samen te eten (buitenshuis) om dan eventueel bij haar thuis te eindigen?

Is dat niet gewoon de directheid die men als stereotyp Scandinavisch ziet, misschien gekoppeld met geen jong veulen meer zijn?

Vanwege mijn "introverte" levensstijl en vroegere positieve ervaringen met datingapps zit ik quasi vastgeroest aan die apps terwijl ze me nog amper matches opleveren, tenzij ik in het buitenland swipe. Dit heeft vermoedelijk ook deels te maken met mijn verhuizing naar het "platteland", waar de apps nog minder populair blijken te zijn. Ik zie me dus genoodzaakt om wat meer in het "echte" leven stappen te ondernemen, wat geen evidentie is aangezien ik in feite van thuis uit werk en enkel nog buitenkom voor boodschappen, familiale verplichtingen, uitstapjes met vrienden en mijn workouts. Nu is het zo dat er in 1 van de gyms waar ik train een jongedame werkte waar ik stiekem wat een oogje op had, maar gezien ze er al receptionniste werkte, wou ik ook geen misbruik maken van haar positie door mezelf naar haar toe op te dringen. Het viel me echter op dat ze me regelmatig aanstaarde, een goed teken of gewoon wishful thinking? Beide opties zijn uiteraard mogelijk. "Een nee heb je, een ja krijg je", zo redeneerde ik althans. Wat heb ik te verliezen met er af en toe eens mee te praten, en ze dan vervolgens eens uit te vragen? Zo gezegd, zo gedaan. En als ik dan op het punt stond om ze effectief eens uit te vragen, bleek ze gestopt te zijn met haar job 🤦‍♂️. Aangezien ik mijn "kans" gemist had, besloot ik ze op IG toe te voegen en er een gesprek mee te voeren. Is dat de beste manier? Uiteraard niet, maar dit was het enige dat ik nog kon ondernemen. Vrij snel aanvaardde ze mijn request en beantwoordde ze mijn bericht met de vraag hoe het ging etc. Aangezien ik geen chatter ben en liever voor real life ga, besloot ik om gewoon met de deur in huis te vallen en ze te vragen of ze zin had om eens een glas te gaan drinken... We zijn nu een dag later en nog steeds is het bericht "niet gelezen". Ik maak mezelf geen blaasjes wijs dat ze het bericht effectief niet gelezen heeft aangezien quasi iedereen constant zijn/haar gsm in zijn/haar handen houdt en er zoiets als pushmeldingen bestaat. Maar dan vraag ik me af waarom ze het bericht niet gewoon opent en me niet zegt dat er geen graten in ziet af te spreken? De kans dat ik ze nog tegenkom is zo goed als nihil.

Vanwege mijn "introverte" levensstijl en vroegere positieve ervaringen met datingapps zit ik quasi vastgeroest aan die apps terwijl ze me nog amper matches opleveren, tenzij ik in het buitenland swipe. Dit heeft vermoedelijk ook deels te maken met mijn verhuizing naar het "platteland", waar de apps nog minder populair blijken te zijn. Ik zie me dus genoodzaakt om wat meer in het "echte" leven stappen te ondernemen, wat geen evidentie is aangezien ik in feite van thuis uit werk en enkel nog buitenkom voor boodschappen, familiale verplichtingen, uitstapjes met vrienden en mijn workouts. Nu is het zo dat er in 1 van de gyms waar ik train een jongedame werkte waar ik stiekem wat een oogje op had, maar gezien ze er al receptionniste werkte, wou ik ook geen misbruik maken van haar positie door mezelf naar haar toe op te dringen. Het viel me echter op dat ze me regelmatig aanstaarde, een goed teken of gewoon wishful thinking? Beide opties zijn uiteraard mogelijk. "Een nee heb je, een ja krijg je", zo redeneerde ik althans. Wat heb ik te verliezen met er af en toe eens mee te praten, en ze dan vervolgens eens uit te vragen? Zo gezegd, zo gedaan. En als ik dan op het punt stond om ze effectief eens uit te vragen, bleek ze gestopt te zijn met haar job 🤦‍♂️. Aangezien ik mijn "kans" gemist had, besloot ik ze op IG toe te voegen en er een gesprek mee te voeren. Is dat de beste manier? Uiteraard niet, maar dit was het enige dat ik nog kon ondernemen. Vrij snel aanvaardde ze mijn request en beantwoordde ze mijn bericht met de vraag hoe het ging etc. Aangezien ik geen chatter ben en liever voor real life ga, besloot ik om gewoon met de deur in huis te vallen en ze te vragen of ze zin had om eens een glas te gaan drinken... We zijn nu een dag later en nog steeds is het bericht "niet gelezen". Ik maak mezelf geen blaasjes wijs dat ze het bericht effectief niet gelezen heeft aangezien quasi iedereen constant zijn/haar gsm in zijn/haar handen houdt en er zoiets als pushmeldingen bestaat. Maar dan vraag ik me af waarom ze het bericht niet gewoon opent en me niet zegt dat er geen graten in ziet af te spreken? De kans dat ik ze nog tegenkom is zo goed als nihil.
Ik was bijna buiten adem na het lezen van je bericht.

Maar als serieus antwoord, het is nu gewoon eenmaal eenvoudiger om iemand te negeren dan af te wijzen.

Ik maak mezelf geen blaasjes wijs dat ze het bericht effectief niet gelezen heeft aangezien quasi iedereen constant zijn/haar gsm in zijn/haar handen houdt en er zoiets als pushmeldingen bestaat. Maar dan vraag ik me af waarom ze het bericht niet gewoon opent en me niet zegt dat er geen graten in ziet af te spreken? De kans dat ik ze nog tegenkom is zo goed als nihil.
Ik kan niet voor anderen spreken maar ik vind pushmeldingen een kanker en antwoord soms wel eens een dag niet op berichten hoor. Misschien gewoon even wachten tot na het weekend, en als er dan niets van komt, ja dan zie hierboven.

Kleine update na 3 weken terug app’en.

Bumble: Eerste twee weken totaal niets, daarna een stuk of 6 likes gekregen waarvan 3 matches. Een van de matches wilt graag afspreken maar ik ben iets minder enthousiast, en voor de rest blijft deze app ook heel stil.

Dan, op aanraden van een vriend eens Hinge geïnstalleerd, vroeger wel al eens gehad maar telkens na enkele dagen verwijderd omdat dit voornamelijk gebruikt wordt met internationale profielen in Brussel en het buitenland. Voornamelijk ook Engelstalig. Totaal verrast met 6 matches op een week tijd, waarvan twee heel toffe gesprekken. Enkel jammer dat de ene binnen een week terug weg is uit BE en de andere in Rotterdam woont. Mij net iets te ver.

Dan… De speeddate waarop ik me ‘per ongeluk’ had ingeschreven. De dag zelf absoluut geen zin in, want overtuigd dat dit toch niet mijn types gingen zijn en ik had nogal weinig energie. Uiteindelijk toch overtuigd door een vriendin om wel te gaan, aangezien ze zich zelf ook had ingeschreven en dit grappig ging worden. Mijn inschatting qua mannen was correct, namelijk de ene helft gladde palingen en de andere helft nogal het stereotype van ‘een nerd’. Qua vrouwen viel het beeld wel mee, de helft absoluut niet mijn type en de andere helft zag er ‘wel oké’ uit.

Tien vrouwen en veertien mannen, gelukkig maar, want zo was er ook tijd (als man) voor wat adempauze. Eerste gesprek verliep zeer vlot, daarna wat minder interessante gesprekken en daarna terug een paar vlotte gesprekken. Uiteindelijk was er 1 persoon in wie ik best wel interesse had, 2 personen die me niet direct een ideale match leken maar waar ik gerust nog wel eens iets mee wou gaan drinken, en 1 persoon die gewoon heel knap was voor wat fysieks. Geen idee of dit een wonder is maar ze hebben ook alle vier mij aangeduid en ben er uiteindelijk met 3 in gesprek/afspraak gepland. Het grappige is ook dat ze alle 3 aan mij hebben gevraagd om iets te gaan drinken en niet omgekeerd, wat een eer!

Dus overall een hele goeie ervaring, al zou ik er bij een eventuele tweede poging wel serieus wat tijd tussen laten want ik vond het ook zeer vermoeiend. Maar voor personen die zoals ik zouden twijfelen zou ik het nu toch ook eerder aanraden.

Amai, dat loopt als een tierelier bij jou.

Bij mij voor de maand september:
- Bumble: niets
- Hinge: niets
- Badoo: één match, maar ze woont in Brussel en spreekt geen Nederlands of Engels en ik geen Frans (match dus opnieuw verwijderd)

Amai, dat loopt als een tierelier bij jou.

Bij mij voor de maand september:
- Bumble: niets
- Hinge: niets
- Badoo: één match, maar ze woont in Brussel en spreekt geen Nederlands of Engels en ik geen Frans (match dus opnieuw verwijderd)

Oprechte vraag in dit geval wat is u plan nu?

Maar als serieus antwoord, het is nu gewoon eenmaal eenvoudiger om iemand te negeren dan af te wijzen.
Dat is inderdaad een coping mechanisme. Men weet niet goed hoe met de situatie om te gaan, dus dan is negeren of ghosten op dat moment, voor hen, de beste oplossing.
Dat betekent niet dat ze onverschillig is, maar eerder niet weet hoe op te gaan met de uitnodiging (lees afwijzing).

Althans, voor iemand die integer en correct is.
Voor hetzelfde geld denkt ze gewoon ook: 'onnozelaar, de pot op'.

Terug
Bovenaan