Het grote BeyondGaming Dating topic

Nog mensen die geen social media (meer) hebben en er bv vragen over krijgen? Nog een paar keer eerder was het anderen opgevallen - dus ze zochten me op ? - met vraag waarom ik het niet meer heb. Idem antwoord van hierboven.

Het is toch helemaal niet erg om even te detoxen van sociale media? Dat lijkt me net een plus te zijn. Als mensen je raar vinden omdat je terug weg wil uit de digitale gevangenis die sociale media kan zijn om meer te focussen op het échte leven, dan zijn dat naar mijn gevoel mensen die je liever kwijt dan rijk bent.

Goed om te lezen dat de date ervaringen hier wel vrij goed gaan via apps.

Ik ben ondertussen nog wat aan het namalen van m'n groepsreis (al mindert dit ook wel). Ik kan het moeilijk loslaten dat ze m'n Instagram vroeg op dag 2-3 en ik daar veel te persoonlijk en veel te lang op reageerde dat ik een detox ervan neem. In de praktijk: ik heb het verwijderd omdat ik geen social media meer wou. Achteraf bijkomend dat ik niet ambitieus ben op werkvlak en geen kwartier langer blijf op m'n werk, maar dat is een ander punt. Negatieve mensen zijn idd niet aantrekkelijk.

Nog mensen die geen social media (meer) hebben en er bv vragen over krijgen? Nog een paar keer eerder was het anderen opgevallen - dus ze zochten me op ? - met vraag waarom ik het niet meer heb. Idem antwoord van hierboven.

Als je dit wilt vermijden kan je toch gewoon de app verwijderen van je gsm? Als ze het vragen dan geef je gewoon u profiel en klaar.

Ik zat er ook veel op dus heb ik de app verwijderd van het beginscherm. Om het te gebruiken moet de app gaan zoeken. Hierdoor zet ik er veel minder op.

En zoals ik hierboven al zei IG is voor sommige dames een visitekaartje. Ik weet het klinkt belachelijk maar voor sommige is het om te zien wat voor een leven je hebt. Vroeger was het FB stalking en nu is het IG stalking.

Geen social media hier buiten FB om op Marketplace brol te verkopen. Als ik al IG zou nemen, dan zou het enkel zijn om wat foto's te showcasen, niet om mijn leven op te smijten.

Mocht iemand daar een probleem van maken, dan is dat vooral een probleem bij hun en niet bij mij.

Update: tweede date was leuk, wederom ook weer lang geduurd met een paar diepere gesprekken. Willen allebei niks overhaasten maar voelen wel een klik. Derde date volgende week staat gepland.
De eerste dates met de andere dames ga ik afzeggen om me eventjes wat te kunnen focusen.
Ondertussen wonen we al meer dan een jaar samen en de liefde groeit dagelijks! Eerste woorden en dromen over gezamelijk huisje, tuintje, boompje & kindje worden stillaan uitgesproken :)

Vrijdag had ik afgesproken met iemand om gisteren (maandag) iets te gaan drinken, heel enthousiaste reactie van haar, ze vroeg zelfs of het iets vroeger kon.
Zondag sturen of alles nog doorgaat, kreeg geen reactie meer, maandag nog eens gestuurd, weer niks.

Basis beleefdheid is toch vaak ver te zoeken.

Ze was heel welbespraakt, volzinnen, enthousiast etc.. dus zelfs in dat geval gaf ze de indruk dat ze wel iets zou laten weten.

Toch een vervelend gevoel, je zet ergens toch je hoop op een van die schaarse matches waar potentieel in lijkt te zitten en dan zo..

Goed om te lezen dat de date ervaringen hier wel vrij goed gaan via apps.

Ik ben ondertussen nog wat aan het namalen van m'n groepsreis (al mindert dit ook wel). Ik kan het moeilijk loslaten dat ze m'n Instagram vroeg op dag 2-3 en ik daar veel te persoonlijk en veel te lang op reageerde dat ik een detox ervan neem. In de praktijk: ik heb het verwijderd omdat ik geen social media meer wou. Achteraf bijkomend dat ik niet ambitieus ben op werkvlak en geen kwartier langer blijf op m'n werk, maar dat is een ander punt. Negatieve mensen zijn idd niet aantrekkelijk.

Geen social media hebben is voor mij een grote green flag. De persoon waarmee ik nu date heeft er wel, maar dan meer voor haar (artistiek) werk dan persoonlijk gebruik. Mijn beide ex´en hadden allebei geen FB/IG. Zelf ben ik ook alleen op FB vanwege evenementen en staat er, buiten 1 foto, niks op mijn profiel. Ik had ook een IG, voornamelijk om afspraken te maken bij tattoo artiesten maar merkte dat ik uren lang kon zitten scrollen op die app. Dus app verwijderd, en dat is een van de beste beslissingen van het afgelopen jaar. Ik kan nu enkel nog via browser op IG en dat is zo traag dat het scrollen na 2 minuten vastloopt. Ideaal!

Personen die dagelijk hun FB updaten/verhalen plaatsen op hun IG is voor mij een hele grote red flag. Want ik denk altijd dat hoe meer iemand post op sociale media, hoe kwetsbaarder hun zelfbeeld is.

Personen die dagelijk hun FB updaten/verhalen plaatsen op hun IG is voor mij een hele grote red flag. Want ik denk altijd dat hoe meer iemand post op sociale media, hoe kwetsbaarder hun zelfbeeld is.

Ik ben er ook niet voor maar zoals ik al zei van mijn kameraad die date via IG, dit is de perfecte manier om te laten zien dat je iemand bent die vanalles doet.

En het is zo oppervlakkig als het maar kan maar dit helpt echt want de vrouwen hebben dan zoiets van a die doet dat en dit en die is vaak op vakantie.

Ga je de liefde van je leven zo vinden? Nee maar daar is hij ook niet naar opzoek dus in zijn geval werkt dat perfect.

Sociale media is een façade maar velen geloven alles wat ze zien. Het is echt triestig hoe sociale media voor sommige een doorslaggevende factor is geworden.

Sinds ik op mijn profiel gezet heb dat ik +180cm rijg ik de ene match na de andere binnen.

Wel spijtig dat plateauschoenen zo oncomfortabel zijn.

Hier ook Bumble, Breeze en Hinge gedownload (Bumble+Hinge eind april, Breeze een maand geleden). Mijn bevindingen:

Bumble: heel weinig respons 5 likes waarvan 3 naar links geswipet (my bad) en 2 nooit gestuurd hebben. Heb vooral het gevoel dat heel veel vrouwen (ik zie geen mannelijke profielen dus kan ik mij niet over uit spreken) die vinden dat Tinder te los is nu naar Bumble verhuist zijn. Die willen dan vaak niet zelf eerst sturen en zetten in hun bio de naam van hun Instagram account met de verwachting daar een bericht te krijgen. Ja sorry ik heb geen sociale media dus heeft zo ook geen zin (staat nu ook zo in mijn bio). Ik ga die lengte tactiek van hierboven eens toepassen zien of er een verschil is (ben 1 meter 68 groot dusja). Voel er mij niet 100% ok mee om dat te doen maar goed die kortzichtigheid (letterlijk eigenlijk) stoort mij ook mateloos.

Hinge: 2 likes, beide nooit geantwoord en ontmacht. Beetje dezelfde problemen als hierboven denk ik. Hier misschien ook eens de lengte wijzigen want van mezelf vind ik wel dat ik eerlijke en originele comments geef.

Breeze: maand geleden gedownload en voor mij nog de meest gemoedelijke/leukste app. Tot nu toe 2 matches waarvan 1 nooit date gepland en 1 date voor vanavond. Eerlijk gezegd vind ik het businessmodel hier ook eerlijker. Bumble en co laten je premium nemen om meer gezien te worden hier betaal je enkel als de app een match oplevert en dus zijn werk doet. Dat en het beperken van het aantal profielen maakt het voor mij gewoon iets makkelijker: het gaat trager en ik neem meer tijd om naar de persoon te kijken, minder naar het uiterlijk.

Bij het swipen hanteer ik maar drie grote red flags: rookgedrag, paardrijden en vrouwen die in hun profiel zetten "je moet minstens zo groot zijn". Dus denk ik niet dat ik te streng swipe. Maar goed indien bedenkingen, ideëen laat maar weten!

Dat maakt echt een gigantisch verschil
Is ook een van de meest gestelde vragen op datingapps als je het niet op je profiel zet
Dat is buiten Julie Vanloo gerekend:
Wat is het vreemdste dat je aantrekkelijk vindt in een persoon?

“Dat hij maar even groot is als ik (Vanloo is 1,73 meter, red.). Dat klinkt raar, maar ik zou nooit kunnen vallen voor een man die meer dan 10 centimeter groter is. Weet je hoe lastig kussen dan wordt? Het is ook gewoon toffer om op dezelfde hoogte te kunnen babbelen en in elkaars armen te lopen.”
Belgian Cat Julie Vanloo: “Ik besef nu eindelijk hoe graag ik gezien ben”

Terug
Bovenaan