Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik persoonlijk zou het , denk ik, niet doen. Kende vroeger wel ne gast in een rolstoel die een gewone vriendin had.
Als men huidige termijn op termijn uit het niks in een rolstoel zou belanden, tja dan is het nu eenmaal zo en leer ik daar mee leven, lijkt me niet meer als logisch.

Maar zelfs zo iemand met een MS verhaal zou denk ik moeilijk zijn voor mij om mee te daten. Nuja wie weet heb ik over 10j een accident met de auto dat mijn fout niet was en zit ik ook voor altijd in een rolstoel. Vanuit een "bezet door vriendin" punt spreken is op dit moment misschien anders als dat ik vanuit uw punt zou spreken en bv al 2-3j single zou zijn zoals vooraf met men huidge vriendin.

Maar nu beginnen daten met iemand die een rolstoel heeft, tgoh ik weet het niet. Misschien zou ik men levensstijl te fel moeten aanpassen dan?

Nu vroeg ik me oprecht af, en ik hoop op eerlijke antwoorden aangezien dit een anoniem forum is, wat jullie zouden doen in zo´n situatie. Daten met iemand met een lichamelijke handicap of niet?
Als jij alle voor- en nadelen acceptabel, en jezelf capabel genoeg vindt en die persoon niet zal dumpen voor de minste moeilijkheid, dan waarom niet. We zijn allemaal mensen met basisbehoeften, iemand in een rolstoel ook.

Zelf zou ik het er enorm moeilijk mee hebben mocht ik of m'n vriendin in een rolstoel belanden en zou ik m'n vriendin het gunnen ze haar leven kan leiden zoals ze wil zonder mij als 'last'. Omgekeerd zou ik hetzelfde verwachten. Maar met iemand in een relatie stappen die al in een rolstoel zit is natuurlijk wat anders.

M'n schoonvader is recent mindervalide geworden door een val in combinatie met een al slechte gezondheid, en als ik z'n vrouw dagdagelijks bezig zie om hem te helpen rechtstaan, zitten, in bed steken, e.a. zaken die een verpleegster en verzorgster allemaal moet doen, chapeau. Ze heeft geen andere keuze, ze zijn getrouwd en allebei in pensioen en het zou te kostelijk zijn om externe hulp in te schakelen. Zo jammer te zien dat ze niks anders kan doen, ze is toch enkele jaren jonger en "in de fleur van haar pensioen"... Die mens is continu hulpbehoevend en kan haast niks meer zelfstandig doen. Eens een dagje gaan shoppen met vriendinnen of een koffie gaan drinken? Nope. Moedige vrouw!

Nu de afgelopen week uit verveling nog is een app geinstalleerd, en ik geraakte aan de praat met iemand die blijkbaar ik een rolstoel zit. Op de foto´s ziet ze er ongelofelijk knap uit, en ik geloofde het ook niet zonder foto´s te zien mét rolstoel.
Waarom wil je ermee daten? Alleen omdat ze ongelooflijk knap is, of spreken er ook nog andere dingen aan?

Voor mij is het geen dealbreaker maar hangt het vooral af van hoe die persoon in het leven staat. Als ze positief met haar situatie omgaat en kijkt wat er wél nog mogelijk is, geen probleem. Als het iemand is die vooral berust in de situatie en daardoor alles onmogelijk maakt, en systematisch negatief is, dan pas ik persoonlijk.

Wacht, ik denk dat jullie mij verkeerd verstaan. Er is gewoon wat gechat, er is helemaal geen intentie om te daten.

De vraag is gewoon: zouden jullie daten met iemand met een fysieke handicap?
En dan spreek ik puur over het dating gebeuren, niet een 'als mijn vrouw ooit een handicap zou krijgen dan...'
Ik mag hopen dat niemand z´n partner zou dumpen omdat die, tijdens de relatie, iets voor zou krijgen.

@kinxton en uw schoonvader: voor zo´n situaties bestaan er thuisverpleegkundige/zorgkundigen om te ondersteunen hé, moesten ze niet op de hoogte zijn. Die nemen niet alles over, maar bv. elke dag een verpleegkundige aan huis om te wassen is geen uitzondering.

Mannen, even een heel serieuze vraag. Ik heb in mijn afgelopen dating periode met iemand gedate die me snel wist te vertellen dat ze MS had. Nu was er niks, maar grote kans dat ze binnen 10-20 jaar in een rolstoel zou belanden. Toen heb ik vermeld dat ik dat geen reden vond om te stoppen met afspreken, maar het afspreken an sich is een tijdje erna wel gestopt (mede omdat ze, denk ik, serieuze bindingsangst had vanwege die diagnose).

Nu de afgelopen week uit verveling nog is een app geinstalleerd, en ik geraakte aan de praat met iemand die blijkbaar ik een rolstoel zit. Op de foto´s ziet ze er ongelofelijk knap uit, en ik geloofde het ook niet zonder foto´s te zien mét rolstoel.

Nu vroeg ik me oprecht af, en ik hoop op eerlijke antwoorden aangezien dit een anoniem forum is, wat jullie zouden doen in zo´n situatie. Daten met iemand met een lichamelijke handicap of niet?
De essentie van een persoon en een leven delen is toch hetgeen waar het over gaat.

Wacht, ik denk dat jullie mij verkeerd verstaan. Er is gewoon wat gechat, er is helemaal geen intentie om te daten.
Los van de verdere vraag is dit wel gek in mijn ogen. Je zit allebei op een dating app te chatten maar er is helemaal geen intentie om te daten, maar je vindt het wel nodig te vermelden dat je ze wel heel knap vindt.

Uhu. Stop beating about the bush. And stop wasting each other's time?
Misschien ben ik hier wat te direct, maar way back when kreeg ik het ervan dat er oeverloos gechat werd voor niets. 't Is nen dating app he, geen praatbarak.

Ik zou het ook niet doen.

Vraag enorm veel opofferingen. Haar elke dag in bad steken, haar kont afvegen,...
Serieus? Wat vooroordelen over personen met fysieke beperking in het rond strooien. Het is niet omdat je een rolstoel gebruikt dat je daarom de zaken die je hier opsomt niet meer zelfstandig kan doen he.

Als de liefde groot genoeg is neem je die hulptaken wel op, maar er is een verschil tussen een relatie hebben met iemand die pas later in de relatie hulpbehoevend wordt en een relatie beginnen met iemand die hulpbehoevend is. Je moet het alleszins niet onderschatten. Ook nog een verschil: die taken moeten doen als je 80 jaar bent (dan is dat eerder "normaal" dat je vroeg of laat die zorg moet geven?) of als je nog maar 30 bent.

En met hulpbehoevendheid trek ik het wel heel breed: iemand in een rolstoel of iemand die blind is kan heus heel wat taken zelfstandig op zich nemen maar zal hier en daar toch hulp vragen.

Als de liefde groot genoeg is neem je die hulptaken wel op, maar er is een verschil tussen een relatie hebben met iemand die pas later in de relatie hulpbehoevend wordt en een relatie beginnen met iemand die hulpbehoevend is. Je moet het alleszins niet onderschatten. Ook nog een verschil: die taken moeten doen als je 80 jaar bent (dan is dat eerder "normaal" dat je vroeg of laat die zorg moet geven?) of als je nog maar 30 bent.

En met hulpbehoevendheid trek ik het wel heel breed: iemand in een rolstoel of iemand die blind is kan heus heel wat taken zelfstandig op zich nemen maar zal hier en daar toch hulp vragen.
Dit 100%. Moest mijn vrouw nu in een rolstoel terecht komen of een ziekte krijgen zoals MS, dan neem ik dat erbij. Dat hoort IMO bij een duurzame relatie.

Op voorhand, als er niets van emotionele band is, ligt dat toch anders. En dan is er voor mij nog een groot verschil tussen in een rolstoel zitten wegen een "stabiele" conditie, of iets slepends zoals MS waarbij je je partner kan zien aftakelen.

Ik ben reeds 20jaar samen met mijn vrouw en sinds 1.5jaar weten we dat ze MS patient is.
Voorlopig is er nog geen extra zorg en met wat geluk blijft dit nog heel lang zo.
Om het nu even over MS specifiek te hebben is dit wel een ziekte waarbij de meeste patienten minder energie hebben dan gezonde leeftijdsgenoten zonder deze ziekte.
Wij zijn altijd al een actief koppel geweest en hebben nog vele plannen voor actieve vakanties en uitstappen. Ik merk nu al dat ik mijn verwachtingen wat moet terugschroeven omdat het net wat teveel energie zal vragen. Op langere termijn zal dit nog minder worden.
Dat is wel iets dat mij als partner enorm frustreert maar valt nog niet eens onder zorg.
Vanzelfsprekend laat ik mijn vrouw niet in de steek en zij zal mij ook wel de vrijheid gunnen om op vakantie en andere momenten actief te blijven. Maar is wel zuur dat je weet dat vele plannen die je aan het maken was misschien niet meer haalbaar zijn.

Moest ik aan een het begin van een nieuwe relatie staan zou dit voor mij toch een afknapper zijn. Toch zeker als je een nieuw persoon leert kennen en het vanaf het begin open gecommuniceerd wordt. Hoe pijnlijk en egoïstisch dit misschien ook mag zijn.
Indien je bv een collega hebt of je ontmoet op een andere manier iemand en er is al een zekere connectie en/of verliefdheid dan is de trein al vertrokken natuurlijk en zou ik het daarom waarschijnlijk ook niet meer afbreken.

(als getrouwde man lees ik hier met veel interesse de datingperikelen van mede BG'ers)

Vraagske voor de mannen die ONS hebben.

Seks met condoom is een no brainer voor mij. Maar hoe zeg je dat je liever een condoom draagt bij het voorspel zonder haar een gevoel te geven dat ik haar behandel als een prostituee?

En ik vraag dit omdat ik het echt gek vind hoe vaak ik een raar gezicht krijg wanneer ik een condoom naar boven haal voor de seks.

Nog erger als of ik haar beschuldig van iets. Ik koop nu speciaal geen latex condooms zodat ze dat niet als excuus kunnen gebruiken.

En er zijn zeker vrouwen die allergisch voor latex condooms maar dat is geen reden om dan seks te hebben zonder condoom.

Ik wil wel duidelijk zijn dat ik geen Don Juan ben die elke week meerdere ONS heeft. Ik heb gewoon mijn regels waar ik liever niet vanaf wijk.

Seks met condoom is een no brainer voor mij. Maar hoe zeg je dat je liever een condoom draagt bij het voorspel zonder haar een gevoel te geven dat ik haar behandel als een prostituee?

En ik vraag dit omdat ik het echt gek vind hoe vaak ik een raar gezicht krijg wanneer ik een condoom naar boven haal voor de seks.

Nog erger als of ik haar beschuldig van iets. Ik koop nu speciaal geen latex condooms zodat ze dat niet als excuus kunnen gebruiken.

En er zijn zeker vrouwen die allergisch voor latex condooms maar dat is geen reden om dan seks te hebben zonder condoom.

Ik wil wel duidelijk zijn dat ik geen Don Juan ben die elke week meerdere ONS heeft. Ik heb gewoon mijn regels waar ik liever niet vanaf wijk.
Ge kunt het daarvoor al eens over hebben. Ik heb het altijd wel mee, maar gebruik het dan ook weer niet altijd. Laat me dan wel periodiek eens testen en daar is gelukkig nog niks uitgekomen.

Als het echt een no-go voor haar is om met condoom te gaan en voor jou een must om met te gaan, dan is het einde verhaal natuurlijk.

Los van de verdere vraag is dit wel gek in mijn ogen. Je zit allebei op een dating app te chatten maar er is helemaal geen intentie om te daten, maar je vindt het wel nodig te vermelden dat je ze wel heel knap vindt.

Uhu. Stop beating about the bush. And stop wasting each other's time?
Misschien ben ik hier wat te direct, maar way back when kreeg ik het ervan dat er oeverloos gechat werd voor niets. 't Is nen dating app he, geen praatbarak.
De app is Hinge waarbij je een antwoord kunt sturen op bepaalde vragen. Zo kun je dus ook aan de praat geraken zonder echt te ´matchen´. Uw conclusie is dus incorrect en daarmee ook best arrogant.

En dan nog, 80% van de conversaties draaien niet uit op een afspraak dus gelieve uw frustraties niet te veralgemenen.

De enige vrouwen die aanstoot zouden nemen aan dat jij absoluut een condoom wilt dragen, zijn net het soort vrouwen waar je zeker wél een condoom bij zou moeten dragen. :oi22:
Elke normale vrouw is qua seksuele risico's veel bedachtzamer dan mannen. Het feit dat je vaak een "raar gezicht" krijgt van de vrouwen wanneer je een condoom bovenhaalt zegt dus genoeg.

Enfin, stay safe.

De enige vrouwen die aanstoot zouden nemen aan dat jij absoluut een condoom wilt dragen, zijn net het soort vrouwen waar je zeker wél een condoom bij zou moeten dragen. :oi22:
Elke normale vrouw is qua seksuele risico's veel bedachtzamer dan mannen. Het feit dat je vaak een "raar gezicht" krijgt van de vrouwen wanneer je een condoom bovenhaalt zegt dus genoeg.

Enfin, stay safe.
Kan ik alleen maar bevestigen. Hoe 'uitnodigend' het ook klinkt als man, doe het niet 😵☠️

HPV is bij een man haast ondetecteerbaar tenzij ge er uitslag van krijgt, en een gewone bloed en urine test voor SOA detecteert dit niet eens tenzij ge een 'diepere' analyse doet...
Het kan ook een ernstige kanker veroorzaken.

Ik zou dan niet vrijen.

Als je elkaar nog niet goed kent en in het begin van een relatie of iets dat daar op lijkt / naar kan evolueren zijn condooms een evidentie. Iemand die daar niks van wilt weten daar moet ik dan weer niks van weten.

It's that simple.

Enfin, stay safe.
Ik kan dezelfde opmerking maken als een tijdje geleden:

"Waar vinden jullie (niet jij @Muñoz maar anderen hier) die vrouwen toch?"

Ik kan dezelfde opmerking maken als een tijdje geleden:

"Waar vinden jullie (niet jij @Muñoz maar anderen hier) die vrouwen toch?"

Bwah, het is wellicht een heel select clubje, maar er zijn wel degelijk vrouwen die veel sex met veel verschillende mannen willen (en die niet slim genoeg zijn om er geld voor te vragen, want de gemiddelde man loopt toch z'n lul achterna), en die zijn wellicht bovengemiddeld aanwezig op zo van die 'niche' datingapps, genre fetlife, seeking en weet ik wat.
Zo'n vrouwen zijn de best mogelijke match voor de gemiddelde (single) man, dat wel. :oi22:

Terug
Bovenaan