Het grote BeyondGaming Dating topic

ik wil hier niemand mee aanvallen maar wat is het nut van te klagen over de dating apps en er toch op te blijven?

Ik ben +-13 jaar samen geweest heb de DA een paar maand geprobeerd en vond het maar niets en heb het verwijderd van mijn gsm. DA bestonden in mijn tijd nog niet eens dus toen ik op tinder en bumble zat en zag hoe het in zijn werking ging was het voor mij al snel duidelijk dat dit niets voor mij was.

Ben nu al 3 jaar vrijgezel en ik heb gewoon geleerd dat het okay is om vrijgezel te zijn maar ik zie hier sommige die echt absoluut een partner willen vinden.

Ik ben alleen maar niet eenzaam maar als ik hier zowat lees zijn er velen die kost wat kost niet alleen willen zijn.

Dit doet mij een beetje denken aan gamers die verslaafd zijn aan COD of LOL en elke dag klagen en zagen over het spel maar toch elke dag uren het spel spelen. Er zijn andere en betere games die je kan spelen.

Er zijn andere opties dan DA.. maar leer vooral genieten van uzelf en laat het op u afkomen. Als ik hier en op bv reddit lees hoe mannen aan hunzelf beginnen twijfelen omdat ze geen likes of matches krijgen vind ik het erg dat het zover is gekomen.

Dan beginnen ze over professionele fotos te nemen, bio herschrijven door AI, bio laten nakijken door andere users. Wat wel zeggen en niet zeggen, het lijkt wel een 2de job. Al die moeite om dan te horen te krijgen de klik was er niet dus we beginnen opnieuw.

Nogmaals ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen maar om op de DA te blijven wanneer je zo aan het afzien bent voor likes en matches lijkt me masochistisch.

Als je een lief wil hebben kan je je blindstaren op die app en bij elke match krijg je dan hoop dat het "iets" kan worden.

Volgens mij helpt het veel dat die gemeenschappelijke kennis al een soort schifting heeft gedaan waarbij het oordeel was dat jullie misschien wel een goeie match voor elkaar zouden zijn. De kansen zijn dan toch al groter dat het effectief een goede match is vergeleken met een random iemand van een app. Plus je bent zelf ook al geen willekeurig gezicht uit een app meer dus zij gaat u ook al rapper een kans geven. Veel succes!
Thx! Op zich geen verwachtingen hoor, ik ken ze uiteindelijk niet en tis niet dat ze zelf via chat veel initiatief neemt om het gesprek op gang te houden, maar swat, ik ga zo'n dingen niet zitten overdenken. Niet iedereen is fan van dat eindeloze gechat voor een date en op zich lijkt ze wel enthousiast om eens af te spreken. De rest zien we wel.
Ben nu al 3 jaar vrijgezel en ik heb gewoon geleerd dat het okay is om vrijgezel te zijn maar ik zie hier sommige die echt absoluut een partner willen vinden.
Eerst gelukkig zijn met uzelf en een partner zien als een aanvulling in dat leven. Niet "ik heb een partner nodig om gelukkig te kunnen worden". Want het is niet haalbaar om een partner de taak te geven "maak mij eens gelukkig". Genoeg koppels die net op dat punt vastlopen.
Langs de andere kant, we zijn sociale wezens met een behoefte aan verbinding. Mocht dat aspect niet belangrijk zijn zat er niemand op datingapps. Maar het concept datingapps is nogal fucked up en speelt in op onzekerheden.

Ik heb Bumble, Hinge en Badoo "uitgespeeld". Heb iedereen ondertussen gezien en krijg dus dagelijks geen of amper een paar mensen meer te zien
Hier ook uitgespeeld.
Op geen enkele app een echte like...

Trouwens, mooie discussie over bio's schrijven hierboven, maar tegelijkertijd wat hypocriet.
Vrouwen die mannen afrekenen op een slechte/afknappende/geen bio - maar tegelijkertijd moeten vaststellen dat het gros van de vrouwen geen enkele moeite doet om een bio te schrijven - tenzij dan wat standaardvraagjes invullen.

"Als ik kon kiezen was mijn laatste maaltijd een pizza" - tja, daar heb je wat aan, aan die info.

Hier ook uitgespeeld.
Op geen enkele app een echte like...

Trouwens, mooie discussie over bio's schrijven hierboven, maar tegelijkertijd wat hypocriet.
Vrouwen die mannen afrekenen op een slechte/afknappende/geen bio - maar tegelijkertijd moeten vaststellen dat het gros van de vrouwen geen enkele moeite doet om een bio te schrijven - tenzij dan wat standaardvraagjes invullen.

"Als ik kon kiezen was mijn laatste maaltijd een pizza" - tja, daar heb je wat aan, aan die info.
Als vrouw die zelf wel altijd moeite stak in een leuke bio vind ik dat niet hypocriet 🤷🏼‍♀️. Ik swipete ook niet op vrouwen dus ik weet niet wat daar de algemene tendens is noch heb ik daar controle over. En afrekenen... 't is ok om voorkeuren te hebben toch? Het hele doel is om op basis van het weinige dat je hebt een keuze te maken, waarom zouden we dan niet mogen kiezen voor mannen met een (goeie) bio. Net zoals gij niet rechts moet swipen op pizzameisje

Geen bio is hier instant swipe naar links, of uit de foto's moet iets blijken dat mij enorm aantrekt. (en het aantal keer dat dat is gebeurd kan ik op één hand tellen) Ik hoor van vrouwen hetzelfde. Je moet natuurlijk eerst door de vleeskeuring geraken en die keuze is vaak op enkele seconden gemaakt. Zorg voor goeie naturel foto's die als je die hebt iets vertellen over uzelf. Maar zoals nog al gezegd hier: Eens door die eerste keuring steek je met een degelijke bio al ver boven de massa uit.

Als vrouw die zelf wel altijd moeite stak in een leuke bio vind ik dat niet hypocriet 🤷🏼‍♀️. Ik swipete ook niet op vrouwen dus ik weet niet wat daar de algemene tendens is noch heb ik daar controle over. En afrekenen... 't is ok om voorkeuren te hebben toch? Het hele doel is om op basis van het weinige dat je hebt een keuze te maken, waarom zouden we dan niet mogen kiezen voor mannen met een (goeie) bio. Net zoals gij niet rechts moet swipen op pizzameisje
Mooi dat jij dan bij die, naar grove schatting 20 percent behoort die moeite heeft gedaan om een leuke bio te voorzien in jouw profiel.

Maar op de pagina's hierboven werd geinsinueerd dat bepaalde mannen geen likes krijgen doordat ze een slechte bio hebben en dan is het imo gewoon hypocriet dat net die vrouwen (zonder bio) daardoor niet voor die mannen zouden kiezen.
Misschien doordat ze denken dat hun 'beeldige' foto's voor zich spreken?

"De perfecte pizza maken, is mijn passie!"

Voilà, weer een match!
Het moet grammaticaal ook wel kloppen met het zinnetje dat je moet aanvullen 😄.

Maar voor sommigen is spelling en grammatica soms ook een probleem op hun profiel. En dat zegt dan (ook al hebben ze het zelf niet door) dan ook wel iets! 😁

Mooi dat jij dan bij die, naar grove schatting 20 percent behoort die moeite heeft gedaan om een leuke bio te voorzien in jouw profiel.

Maar op de pagina's hierboven werd geinsinueerd dat bepaalde mannen geen likes krijgen doordat ze een slechte bio hebben en dan is het imo gewoon hypocriet dat net die vrouwen (zonder bio) daardoor niet voor die mannen zouden kiezen.
Dacht dat je't over de vrouwen had die hier in het topic hadden gereageerd.

Ik denk dat je gewoon 2 groepen mensen hebt en dat je voor jezelf moet bepalen waartoe je zelf behoort en in welke vijver je wil vissen.

Je hebt een groep mensen die heel erg de focus legt op uiterlijk. Vrouwen die op zoek zijn naar een afgetrainde sixpack, met gewaxte torso, perfect gestyled kapsel en bij voorkeur een premium wagen en dure merkkledij, gaan zich waarschijnnlijk niet meer of minder aangetrokken voelen tot een leuk geschreven bio, met een vleugje humor en zelfrelativering. Maar dat gaan dan ook niet de vrouwen zijn die tijd steken in een bio schrijven, want die tijd kan nuttiger besteed worden in de fitness en voor de make-up spiegel om de perfecte foto’s te kunnen uploaden.

En dan heb je mensen die daar allemaal weinig belang aan hechten en liever die six pack leeg drinken, met een chipke erbij in gezelschap waar je een fijn gesprek mee kan hebben, met iemand die je mentaal prikkelt en al eens aan het lachen brengt. Dat zijn dingen die je veel minder kan overbrengen via foto’s. Dus dan is die bio wel belangrijk.

Uiteraard gaan veel mensen tussen de 2 zitten. Maar als je inhoud prefereert boven uiterlijk is een bio een goed idee. Als uiterlijk hetgene is dat telt, hoef je daar inderdaad geen tijd in te steken.

Je hebt een groep mensen die heel erg de focus legt op uiterlijk. Vrouwen die op zoek zijn naar een afgetrainde sixpack, met gewaxte torso, perfect gestyled kapsel en bij voorkeur een premium wagen en dure merkkledij, gaan zich waarschijnnlijk niet meer of minder aangetrokken voelen tot een leuk geschreven bio, met een vleugje humor en zelfrelativering. Maar dat gaan dan ook niet de vrouwen zijn die tijd steken in een bio schrijven, want die tijd kan nuttiger besteed worden in de fitness en voor de make-up spiegel om de perfecte foto’s te kunnen uploaden.

Heeft het niet eerder te maken doordat een bepaalde groep vrouwen er mogen vanuit gaan dat hun "mooie" foto's voor zich spreken?
Als ze dan een massa likes binnenkrijgen, puur en alleen op basis van hun foto's, is het misschien voor hen gewoon 'normaal' om niet te veel aandacht te schenken aan de teksten? Los van hun persoonlijke voorkeuren?

Hetzelfde fenomeen zie je toch ook op Instagram?
Ik ken hier een (uiterlijk) knappe dame die in een brasserie werkt.
Madame zit op Instagram met 2000+ volgers en daar zitten ongetwijfeld heel wat onbekenden tussen, die haar volgen voor de 'inhoudelijke' posts uiteraard 😁.
Terwijl misschien iemand anders, gewoon normaal uiterlijk, misschien gewoon 100 volgers heeft.

Om maar te zeggen: zet die haarzelf op de dating apps en die moet gewoon geen moeite steken in een tekstje.
Uiteraard, zoals hier al besproken, als ze niet te oppervlakkig wil zijn en het kaf van het koren wil scheiden, is ze misschien wel gebaat met een duidelijke bio.

Terug
Bovenaan