Het grote BeyondGaming Dating topic

5 seconden chatgpt herschrijft het naar dit:

Over mij
Ik ben iemand met een scherpe geest en een liefde voor alles wat mijn kijk op de wereld verruimt. Of het nu sport, spel of beweging is — ik geniet van alles wat energie geeft en in beweging zet.

Ik geloof dat het leven buiten de lijntjes boeiender is: conventioneel? Niet echt mijn ding. Geef mij maar het onverwachte, het ongekende.

Mijn geeky kant is een belangrijk stuk van wie ik ben: sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theories... Als je daar ook warm van wordt, hebben we al een klik.

Jij, hopelijk
Je hebt een vrije geest en houdt ervan om vragen te stellen in plaats van alles zomaar te slikken. Nieuwsgierigheid en leergierigheid maken het leven voor jou spannender. Je hebt fantasie, en je verlangt ernaar om jezelf te blijven ontwikkelen en te groeien, zowel in het leven als in verbinding met anderen.

Wat maakt een relatie voor mij geweldig?
Openheid, eerlijkheid en vertrouwen vormen de basis. Maar ook zachtaardigheid, begrip en het respect om elkaars eigenheid te bewaren. Gelijkwaardigheid vind ik essentieel — samen groeien, elk op je eigen manier.

De snelste weg naar mijn hart?
Een diepe emotionele connectie... En me verleiden vanuit oprecht verlangen. Echte aantrekkingskracht begint voor mij altijd in het hart én het hoofd.

Vind ik persoonlijk een betere versie van hetgeen er stond maar ik ben geen datingexpert en ook geen vrouw dus wie weet!
Ik zei drie zinnekes geen heel hoofdstuk :unsure:

Voor mij is dit dan weer een beetje te, vond de opsomstijl dan wel beter eigenlijk. Nuja, dit toont ook wel aan hoe er niet 1 ideale manier is om zo'n bio te schrijven. Zolang die jou deftig omschrijft, is het goed. Als dit de bio is van een persoon die graag uitgebreide teskstjes schrijft/ graag veel praat dan beeldt dit dat wel goed uit :)

Verder heb ik ook wel een probleem met ChatGPT voor zo'n persoonlijkere zaken te gebruiken maar ik snap wel dat niet iedereen van nature een getalenteerde schrijver is of dat graag doet + het zit er nu al overal zo ingebakken dat het te vermoeiend is om er mij nog druk in te maken. Zolang de bulletpoints maar van jezelf komen en je niet gewoon uit het niets vraagt aan AI om al gokkend een profieltekstje te maken voor je.

5 seconden chatgpt herschrijft het naar dit:

Over mij
Ik ben iemand met een scherpe geest en een liefde voor alles wat mijn kijk op de wereld verruimt. Of het nu sport, spel of beweging is — ik geniet van alles wat energie geeft en in beweging zet.

Ik geloof dat het leven buiten de lijntjes boeiender is: conventioneel? Niet echt mijn ding. Geef mij maar het onverwachte, het ongekende.

Mijn geeky kant is een belangrijk stuk van wie ik ben: sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theories... Als je daar ook warm van wordt, hebben we al een klik.

Jij, hopelijk
Je hebt een vrije geest en houdt ervan om vragen te stellen in plaats van alles zomaar te slikken. Nieuwsgierigheid en leergierigheid maken het leven voor jou spannender. Je hebt fantasie, en je verlangt ernaar om jezelf te blijven ontwikkelen en te groeien, zowel in het leven als in verbinding met anderen.

Wat maakt een relatie voor mij geweldig?
Openheid, eerlijkheid en vertrouwen vormen de basis. Maar ook zachtaardigheid, begrip en het respect om elkaars eigenheid te bewaren. Gelijkwaardigheid vind ik essentieel — samen groeien, elk op je eigen manier.

De snelste weg naar mijn hart?
Een diepe emotionele connectie... En me verleiden vanuit oprecht verlangen. Echte aantrekkingskracht begint voor mij altijd in het hart én het hoofd.

Vind ik persoonlijk een betere versie van hetgeen er stond maar ik ben geen datingexpert en ook geen vrouw dus wie weet!

Ik denk dat chatgtp veel vacatures van reclamebureaus enzo leest. 😀

Het geeft zo’n ’hey, kijk naar mij en hoe geweldig ik ben’- vibe. Ik zou sowieso rechts geswiped hebben omdat ik geen zin heb in de moreel verplichte afterwork drink op vrijdag en de geforceerde netwerkeventjes.

Ik zie ook zo een gladde salesboy als ik dit lees, die na het hart en het hoofd eindigt met fingerguns.

Ik zei drie zinnekes geen heel hoofdstuk :unsure:

Voor mij is dit dan weer een beetje te, vond de opsomstijl dan wel beter eigenlijk. Nuja, dit toont ook wel aan hoe er niet 1 ideale manier is om zo'n bio te schrijven. Zolang die jou deftig omschrijft, is het goed. Als dit de bio is van een persoon die graag uitgebreide teskstjes schrijft/ graag veel praat dan beeldt dit dat wel goed uit :)

Verder heb ik ook wel een probleem met ChatGPT voor zo'n persoonlijkere zaken te gebruiken maar ik snap wel dat niet iedereen van nature een getalenteerde schrijver is of dat graag doet + het zit er nu al overal zo ingebakken dat het te vermoeiend is om er mij nog druk in te maken. Zolang de bulletpoints maar van jezelf komen en je niet gewoon uit het niets vraagt aan AI om al gokkend een profieltekstje te maken voor je.
Drie zinnen volgens GPT:

Ik ben een energieke, niet-conventionele denker met een passie voor geek cultuur zoals sci-fi, fantasy en games. Ik zoek iemand met een vrije, nieuwsgierige geest die zich wil blijven ontwikkelen en openstaat voor groei en verbinding. In een relatie waardeer ik openheid, eerlijkheid en gelijkwaardigheid, waarbij een emotionele en intellectuele connectie essentieel is.

Komt nu wel redelijk formeel en droog over. Onpersoonlijk.

Ik denk dat chatgtp veel vacatures van reclamebureaus enzo leest. 😀

Het geeft zo’n ’hey, kijk naar mij en hoe geweldig ik ben’- vibe. Ik zou sowieso rechts geswiped hebben omdat ik geen zin heb in de moreel verplichte afterwork drink op vrijdag en de geforceerde netwerkeventjes.

Ik zie ook zo een gladde salesboy als ik dit lees, die na het hart en het hoofd eindigt met fingerguns.
Is daten niet een beetje zoals solliciteren: jezelf verkopen in de hoop dat ze je aanvaarden?

:fingerguns:

En een te groot gat is ook niet aantrekkelijk.
giphy.gif

Ik vind het moedig dat ge dat hier komt posten @Nesjamag !

Ik zit wat gewrongen. Langs ene kant: uw profiel komt heel erg 'M'lady, *tips fedora*' over.

Langs de andere kant: ge durft eerlijk uitkomen voor wie ge zijt 100% in de wetenschap dat zaken als gamen en anime niet bepaald iets is waar de vrouwkes zot van worden. Ik vind dat wel moedig en bewonderenswaardig, maar ge zet uzelf wel direct weg in een niche waar nog maar weinig volk in zit te vissen.

Verder moet ik inderdaad de rest bijtreden, ik zou die 'quickest way to my heart' van u wel echt weghalen. Van uzelf zeggen dat ge een snelle en scherpe geest hebt komt volgens mij ook in de grote meerderheid van de gevallen over alsof ge een wijsneus zijt.

Nesjamag profiel v2, waarbij ik probeer ongeveer hetzelfde te zeggen maar minder expliciet.

Hou van:
- sport en spel
- ongewone interesses en hobby's
- vrije geesten

Ik hoop dat je:
- veel verbeelding hebt en graag dingen in vraag stelt
- een open en eerlijk persoon bent waarop ik kan vertrouwen
- rustig iemand wilt leren kennen zonder grote verwachtingen vanaf het eerste moment. Ik ben een Diesel.

Als het iets tussen ons wordt, dan hoop ik dat we:
- met gemeenschappelijke kijk vooruit kunnen in het leven als gelijkwaardige partners die hun eigenheid kunnen bewaren.

Swipe naar links als je:
- niet houdt van iemand die eindeloos kan filosoferen en mijmeren over het leven want dat zit er vrees ik vrij hard ingebakken.
Zeer nice.
Ik ga er daar een paar van uitpikken.

En dan is er bijkomend ook zoiets als stated preferences en revealed preferences.

En hoe zeker is Nesjamag dat die niche voorkeuren intensief samen beleven zo belangrijk zijn voor een goede relatie?
En ook zijn ervaring uit het verleden kennen we niet.

Maar dat kan groeien, zonder dat daarom in detail in uw bio te zetten.
Ik ga ook niet in mijn bio zetten "houdt van Warren Buffett, en zit hele dagen financiële artikels te lezen" in de hoop van een gelijkgezinde tegen te komen om die hobby intensief samen te beleven.
Als je dat wil, ga je volgens mij beter fysiek of online naar die niche bijeenkomsten om iemand te leren kennen.
Want bij vrouwen is die interesse 1 op 1000, + je creëert de perceptie 'denkt vooral aan geld'.
Resultaat: geen dates.

Idem met uw manga etc.
Uiteraard interessanter om fysiek naar geek-meetings te gaan als dat je ding is en misschien dat jij je partner wel bent gaan zoeken op de aandeelhoudersvergadering van Berkshire Hathaway. Als je toch online wil daten kan je dat wel vermelden ("Where the finance meets the romance") maar voor bepaalde niche-interesses is dat wel een risico. Zeker als je in detail begint te mansplainen over je niche.

Ik kan me toch wel een of twee datingsites herinneren waar je toch wel wat potentiële vrouwelijke partners kon vinden met interesse in geek-shizzle, mogelijk zit Nesjamag op een te gewoon datingplatform, where normies don't geek.

Wat is het alternatief, iets generiek of iets dat mij helemaal niet representeert?

Ik ben helemaal niet perfect, maar zit in elkaar zoals ik in elkaar zit.
Een snelle geest hoeft dat helemaal niet te zeggen en diegene die het zeggen zijn het meestal helemaal niet.

Door dat te zeggen lijk je unaware van het bovenste voor iemand vlot en voor de rest begin je als iemand die graag zijn eigen scheten ruikt. Zelfspot > eigen prijzen.

Een snelle geest hoeft dat helemaal niet te zeggen en diegene die het zeggen zijn het meestal helemaal niet.

Door dat te zeggen lijk je unaware van het bovenste voor iemand vlot en voor de rest begin je als iemand die graag zijn eigen scheten ruikt. Zelfspot > eigen prijzen.
Ik weet niet zeker of ik dat hoef te vermelden.
Veiligheidshalve deed ik het dus wel.

Soms krijg ik nog opmerkingen in de zin van "denk jij na over die dingen", "overweg jij al die zaken".
Het type mensen dat zulke opmerkingen geeft wil ik vermijden.
Ik moet mij teveel inhouden bij zo een mensen, of verveel mij heel vlug. In een groep van dat soort mensen kan ik mij eenzaam voelen.

Er is nog iets dat nu mist op mijn profiel. Zal aan de hand van een verhaal schetsen:
Een jaar of zo ging ik op date met iemand, en na een wandeling gingen we aansluiten bij een bijeenkomst van een groep mensen, een soort vriendengroep van mij.
Toen we daar toekwamen vroeg iemand hoe we elkaar kennen en ik zeg spontaan "via bumble".
Die date zegt daarop dat ze nog wou overleggen wat we zouden zeggen moesten mensen die vraag stellen.
Ik vind dat raar. Ik ben rechtuit en lieg of misleid niet graag en moet zeker niet weten van dingen opbloemen en dergelijke. Ik ervaar ook weinig tot geen schaamte of schroom over zaken.
De dingen aanvaarden zoals ze zijn, en dit ook eerlijk durven delen is een zeer belangrijke eigenschap voor mij. Geen verbergen, misleiden,...
Sommigen noemen dit rechtuit of oprecht of authentiek, etc...

Hoe zou ik dit in een profiel kunnen verwoorden?

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over wat je in je bio moet schrijven.

Uiteindelijk beschrijf iedereen daar ook maar een eenzijdig (vertekend) positief beeld van zichzelf of één of andere domme filosofische spreuk.

Ik lees er meestal gewoon over.

er staat vermoedelijk al in dat ge op zoek zijt naar een eerlijk/oprecht persoon, dus lijkt mij wel ok zo.

Ge hebt goed gereageerd imo. niet te veel kak aan hangen dat ge elkaar via bumble hebt leren kennen, tis niet het beste kampvuur verhaal maar ge moet er ook niet proberen om iets anders van te maken.

er staat vermoedelijk al in dat ge op zoek zijt naar een eerlijk/oprecht persoon, dus lijkt mij wel ok zo.

Ge hebt goed gereageerd imo. niet te veel kak aan hangen dat ge elkaar via bumble hebt leren kennen, tis niet het beste kampvuur verhaal maar ge moet er ook niet proberen om iets anders van te maken.
Idd

Ge moet uzelf niet als een unieke snowflake liggen beschrijven, dat komt echt zo bekakt over en mensen willen zich niet bewijzen tov u of ze zelf ook wel "diep" genoeg zijn om met u te matchen.

Vertel gewoon luchtig wat je leuk vindt, en dat je iets serieus zoekt voor de langere termijn. Als uw foto dan een beetje oké is zal er wel eens iemand rechts swipen.

@Nesjamag, ik ga niet zeggen hoe ge uw tekst moet veranderen. Ik ga wel zeggen welk beeld ge daarmee schets van uzelf en wie ge aantrekt, alleszins volgens mij. ALS dat ook matcht (met uw eigenbeeld en uw idee van een toekomstige partner) : Geweldig, niks veranderen. Als niet zou ik toch eens nadenken.

In al uw teksten vind ik dat gij precies graag beschrijft hoe uw partner zich moet gedragen en verhouden t.o.v. uzelf... en het is in principe goed om dat duidelijk te weten en te kunnen kaderen voor uzelf.
Maar... De manier waarop ge het uit komt nogal egocentristisch (ge bekijkt het enkel vanuit uw standpunt, IK ben zo, I don't budge, dit MOET ge aanvaarden), en eisend / commanderend (mijn toekomstige mag A B C vooral niet doen, en moet X Y Z zeker wel doen) over. Als laatste komt het wel over dat ge u beter voelt dan de gemiddelde mens (ik ben een diepe denker, anderen snappen mij niet, ik snap anderen niet, dat soort volk).

De enige conclusie die ge op basis daarvan kunt maken, is dat ge een partner zoekt die ofwel gewoon Nesja-met-vagina is, ofwel zeer onderhevig is aan u, en meegaat in al uw bedenkingen en grillen. En dit is imo ook effectief het enige type vrouw dat ge hiermee aantrekt. Dus wederom, als dat matcht: Great!!
Maar besef evengoed dat de gemiddelde mens hier toch van zal fronsen, en zal afkappen. Dus alweer wederom, als dat matcht met wat je wil: Great!!

Als laatste zou ik u wel aanraden om eens wat minder te redeneren met enkel uzelf als centraal perspectief, minder overheersend tov anderen te denken, en open te staan voor andere input. Openstaan voor andere visies en manieren van doen / denken / leven is een teken van intelligentie, en is verrijkend, zowel binnen als buiten een relatie.

Die V2 van derp is 💯.

Veeeeel minder overweldigend en houdt het bovendien nog wat in het ongewisse!

Ik vind het bovendien ook knap dat je gewoon jezelf blijft Nesja.

Ik vind het bovendien ook knap dat je gewoon jezelf blijft Nesja.
Ik ga hier even grotendeels off-topic, maar ik ga dus niet akkoord met de brede "ik vind het knap dat je jezelf blijft". Ja, allemaal goed en wel in deze thread en context, want laat ons eerlijk zijn: of hij nu van de straat geraakt of niet verandert ons leven niet. Maar dat "gewoon jezelf blijven" als mantra is iets dat ik toch vaak eerder zie als een onvermogen om je aan te passen aan je omgeving. Een sociaal capabel persoon beseft toch gewoon in welke context hij bepaalde dingen beter niet zegt, het verschil tussen praten met vrienden en vreemden, officieus en officieel. Er is voor mij een gigantische grijze ruimte tussen jezelf anders voordoen dan je bent en "ik blijf altijd mezelf".

Voor mij, en dat is persoonlijk, waren van die uitspraken op datingprofielen in de trant van "ik blijf mezelf en laat me niet veranderen" dan ook gewoon rode vlaggen. Ik denk dan meteen aan iemand die al eens in de problemen is gekomen door "gewoon zichzelf te zijn" en "het gewoon te zeggen zoals het is".

En misschien wat gemeen, maar als iemand een bio schrijft die etaleert wat voor een scherpe en snelle geest hij bezit, hoe nieuwsgierig en leergierig hij is, etc., schept dat ook geen hoge verwachtingen op vlak van (professioneel) succes?

Laatst bewerkt:
"Ik blijf mezelf en laat me niet veranderen" schreeuwt "Ik weiger compromissen te maken in relaties". Vergeet dan maar een relatie hé, want het werkt niet als je geen compromissen kan sluiten en u aan elke onnozeliteit gaat ergeren.
Ge moet uzelf niet als een unieke snowflake liggen beschrijven
Waarom moet dat snowflake daar nu weer bij? Ik lees dat niet in zijn bio. De alt-right manosphere fora zitten elders. Nu nog "bepamperen", "woke" en "DEI" en ik kan mijn bingokaart afstrepen.

Terug
Bovenaan