Het grote BeyondGaming Dating topic

En anime, manga, fan theory, is heel héél niche hé.
Ik denk dat er in een eerste indruk veel meer effectief door zullen afgeschrikt worden dan aangetrokken.
Alleszins de vrouwen in mijn omgeving zouden eerder denken 'jah, een weirdo', terwijl dit misschien maar een heel klein onderdeel van uw interesses is.

Gewoon 'sometimes geeky' zou wss beter zijn, zonder al die details.
Je kan dan nog altijd zien op de date zelf.

Ik vind Warren Buffett de max, maar daarom hoeft dat niet in detail op mijn dating profiel.
Ik vind dat het er beter op staat.

Ik kan niet zo goed om met mensen die wat trager zijn. Ik kan ook zo niet echt mijn gedachten uitzetten en casual dingen doen. Iets moet mij uitdagen of gericht op een doel zijn.
Ben niet normaal op dat vlak en weet al uit ervaring dat dit een pijnpunt is.

Dat geeky gedoe is een deel van mijn interesses en leefwereld. Ik ga daar graag in op, soms heel erg en wil niet iemand die dat weirdo zou vinden. Die kunnen andere types zoeken.

Lijkt toch belangrijk dat er iets van selectie is.

Wat uw verwachtingen rond haar zijn dat baseert ge op haar bio/uw gesprekken na de match. Anders verwacht ge toch al serieus dat mensen zich gaan beoordelen zoals gij ze zou beoordelen (en dat is meestal niet zo).
Ja, heb ik ook al gedacht. Is wel een goed punt. :thinking:

Over mezelf:
Snelle en scherpe geest. Hou van nieuwe perspectieven verkennen.
Sport, spelen en beweging ❤️
Conventioneel is saai, ongewoon interessant.
Geeky (sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theory)

I'm hoping you:
Een vrije geest hebt! Graag zaken in vraag stelt. Nieuwsgierig en leergiering bent. Fantasie hebt. Verlangen hebt naar (zelf)ontwikkeling, vooruitgaan in leven.

What makes a relationship great:
Openheid, eerlijkheid, diep vertrouwen, zachtaardigheid, begrip, gelijkwaardigheid. Je eigenheid kunnen bewaren.

The quickest way to my heart is:
Emotionele connectie en mij verleiden vanuit oprecht verlangen.
Klinkt vreselijk arrogant en egocentrisch. Iemand die daadwerkelijk een snelle en scherpe geest heeft, zal dat doorgaans niet over zichzelf zeggen. Jij lijkt vooral jezelf heel slim te vinden. Een begenadigd schrijftalent ben je hoegenaamd niet.

En 'Conventioneel is saai'. Is het nodig om anderen te schofferen in uw bio? Komt nogal misantroop over.

En wat is überhaupt een 'vrije geest' hebben? Ik denk meteen aan anti-vaxxers en 'mensen die hun eigen onderzoek doen' (op Facebook, Tiktok).

Laatst bewerkt:
Ik vind dat het er beter op staat.

Ik kan niet zo goed om met mensen die wat trager zijn. Ik kan ook zo niet echt mijn gedachten uitzetten en casual dingen doen. Iets moet mij uitdagen of gericht op een doel zijn.
Ben niet normaal op dat vlak en weet al uit ervaring dat dit een pijnpunt is.

Dat geeky gedoe is een deel van mijn interesses en leefwereld. Ik ga daar graag in op, soms heel erg en wil niet iemand die dat weirdo zou vinden. Die kunnen andere types zoeken.

Lijkt toch belangrijk dat er iets van selectie is.

Het is zeker oké om heel duidelijk en rigide te zijn qua 'eisen' in je bio, maar besef wel dat je daarmee dus potentiële matches misloopt. Nu, het kan uiteraard dat dit dan ook geen mensen zijn waar je mee wil daten, maar als er op het einde amper nog iemand overblijft is het ook maar sneu natuurlijk.

Goh nee, ik ben iemand die zich enorm laat leiden door wat, en hoe, iemand schrijft. Het moet niet uitgebreid zijn maar het laat toch wel wat meer van u zien dan enkel het fysieke.
Jij wel, ja. Ik heb een maat die zeer in smaak valt bij de dames (puur op vlak van looks), die heeft een quasi leeg tinderprofiel, zonder bio, met drie foto's (waarvan eentje met sixpack) en die rijgt de likes en matches binnen dat het geen naam heeft. Andere maat is wat meer gemiddeld qua uiterlijk, met goed geselecteerde foto's en een volledig ingevuld profiel met duidelijke bio, en daar is het echt huilen met de pet op. Op 't einde van de rit is het toch gewoon een vleeskeuring hoor (en ik heb het gevoel dat dat hier om de paar maanden wel eens geconcludeerd wordt, dus we praten mss wel wat te veel in cirkeltjes).

Jij wel, ja. Ik heb een maat die zeer in smaak valt bij de dames (puur op vlak van looks), die heeft een quasi leeg tinderprofiel, zonder bio, met drie foto's (waarvan eentje met sixpack) en die rijgt de likes en matches binnen dat het geen naam heeft.
Maar dan toch geen relatie precies

En waarom is dit relevant?
Wat is het nu van matches als er geen (potentieel voor een) relatie in zit?

Als ge dating apps gebruikt voor kortstondige contacten dan moet ge als knappe mens inderdaad genen bio hebben want who cares. Maar nesjamag wil een relatie.

Wat is het nu van matches als er geen (potentieel voor een) relatie in zit?

Als ge dating apps gebruikt voor kortstondige contacten dan moet ge als knappe mens inderdaad genen bio hebben want who cares. Maar nesjamag wil een relatie.
Ik snap niet goed wat het ene met het andere te maken zou moeten hebben? Dus omdat je geen bio in je profiel hebt gaan alle meiden die een relatie willen ineens niet meer naar rechts swipen? Hij wil geen relatie, klopt, maar genoeg matches die daar wel naar op zoek zijn hoor.

Het gaat hier puur over of een bio een positieve of negatieve impact gaat hebben op je succes. In sommige, zeer specifieke gevallen kan dat zeker. In de meeste gevallen wordt het belang van een bio ondergesneeuwd door hoe je er uitziet, of zorg je er met je bio zelfs voor dat je potentiële matches (die voor hetzelfde geld echt wel gewoon interessant kunnen zijn, relatiegewijs) wegjaagt.

Dat vind ik wel een goed punt, je bio kan zowel in je voor als nadeel werken ... Dus is het dan wel zinvol om echt iets te schrijven?

Ik wacht tot de eerste die weer komt klagen dat vrouwen enkel de x% knapste mannen naar rechts swipen.

Moet weten wat ge wilt he. Of ge zet in op enkel uiterlijk, en dan kunt ge ook niet zeuren dat vrouwen oppervlakkig kiezen. Of ge zet een bio waarin ge wat van uw persoonlijkheid laat zien zodat ge mensen die meer passen bij u kunt triggere ongeacht uw uiterlijk.

Kunt ge mensen verliezen met een bio? Sure. Dermee dat ge dat schrijft met goed in uw achterhoofd te houden dat complete vreemden dat gaan lezen en dat platte tekst niet alle nuances geeft.

Over mezelf:
Snelle en scherpe geest. Hou van nieuwe perspectieven verkennen.
Sport, spelen en beweging ❤️
Conventioneel is saai, ongewoon interessant.
Geeky (sci-fi, fantasy, anime, manga, games, lore, fan theory)

I'm hoping you:
Een vrije geest hebt! Graag zaken in vraag stelt. Nieuwsgierig en leergiering bent. Fantasie hebt. Verlangen hebt naar (zelf)ontwikkeling, vooruitgaan in leven.

What makes a relationship great:
Openheid, eerlijkheid, diep vertrouwen, zachtaardigheid, begrip, gelijkwaardigheid. Je eigenheid kunnen bewaren.

The quickest way to my heart is:
Emotionele connectie en mij verleiden vanuit oprecht verlangen.
Een paar opmerkingen:

1) Een 'snelle en scherpe geest' zal ook snel een snelle en scherpe geest opmerken. Iemand met een verzorgde beschrijving, zal al gemakkelijker als 'scherp' gepercipieerd worden dan iemand die slordiger is in de beschrijving. Een onnatuurlijke combinatie van Engels en Nederlands matcht in mijn hoofd bijvoorbeeld niet met iemand die ik 'scherp' zou noemen.

2) Maak je beschrijving korter. Anderen swipen ook en willen hun tijd niet verdoen aan iemand die mogelijk niet helemaal aan het ideaal voldoet. Veel informatie geven geeft de andere meer zaken waarop die kan afknappen. Je mag gerust vinden dat je effectief niet wilt matchen met iemand die zo 'bekrompen' of 'oppervlakkig' is dat die jou niet liket omdat er enkele zaken in jouw beschrijving staan die voor de andere onbekend/oninteressant zijn, maar zo werkt online daten nu eenmaal. Meer matches = een grotere kans op leuke dates. Het kan goed zijn dat jouw toekomstige partner nu (nog) niet houdt van bv. manga en fan theory en je daarom naar de verkeerde kant zou swipen maar dat jullie wel matchen op vlak van persoonlijkheid.

3) Zeg niet te veel wat je van de andere verwacht, dat kan ook behoorlijk afschrikkend werken. Ik had zelf echt geen zin in iemand die een waslijst opsomde waaraan ik moest voldoen, en ik was zeker niet de enige. Jij swipet zelf ook en selecteert dus ook. Als iedereen bij het invullen van het eigen profiel zichzelf goed beschrijft, kan iedereen zelf oordelen of die iemand interessant genoeg vindt om mee verder te gaan. Eigenschappen zoals intelligentie, humor en karakter leid je dan normaal af uit hoe de bio was ingevuld, als dat niet lukte dan wel uit hoe de andere overkomt in het chatgesprek of in het 'ergste geval' hoe die zich op een date gedraagt.

Ik snap dat je enkel met mensen wilt matchen die zich vinden in jouw profiel om geen tijdverspilling te hebben, maar je lijkt door je beschrijving op zoek naar een witte raaf waardoor je potentiële matches mogelijk naar de verkeerde kant laat swipen. Ik zeg niet dat je door toe te passen wat ik hier heb gezegd plots dagelijks 100 interessante matches zal hebben, maar het zal mogelijk wel iets doen.

Laatst bewerkt:
Ik wacht tot de eerste die weer komt klagen dat vrouwen enkel de x% knapste mannen naar rechts swipen.

Moet weten wat ge wilt he. Of ge zet in op enkel uiterlijk, en dan kunt ge ook niet zeuren dat vrouwen oppervlakkig kiezen. Of ge zet een bio waarin ge wat van uw persoonlijkheid laat zien zodat ge mensen die meer passen bij u kunt triggere ongeacht uw uiterlijk.

Kunt ge mensen verliezen met een bio? Sure. Dermee dat ge dat schrijft met goed in uw achterhoofd te houden dat complete vreemden dat gaan lezen en dat platte tekst niet alle nuances geeft.
Het is maar mijn mening maar ik denk ook dat als je geen adonis bent en de likes binnenstromen op uiterlijk alleen je misschien best probeert om de andere aspecten wat uit te spelen.

Persoonlijk, moest ik bij een vrouw die bio van Nesjamag lezen, ik zou het niet riskeren.

Ik heb het hier al vaak geschreven: Schrijf een bio waarmee je het type aantrekt dat je wil aantrekken. Idem qua foto's. Het gaat niet over hopen likes binnenharken, wat ben je nu met iemand die likes geeft op basis van foto's met sixpack als dat totaal niet is wat je zoekt? Beter 10 likes van mensen die u liggen dan 500 van mensen die u totaal niet aantrekken. Scheelt weer een hoop nutteloos gechat en gedate ook.

Ik heb het hier al vaak geschreven: Schrijf een bio waarmee je het type aantrekt dat je wil aantrekken. Idem qua foto's. Het gaat niet over hopen likes binnenharken, wat ben je nu met iemand die likes geeft op basis van foto's met sixpack als dat totaal niet is wat je zoekt? Beter 10 likes van mensen die u liggen dan 500 van mensen die u totaal niet aantrekken. Scheelt weer een hoop nutteloos gechat en gedate ook.
Min of meer akkoord, al moet je daar ook wel enige realiteitszin gebruiken en misschien wat breder denken als blijkt dat niemand aan je nogal nauwe ideaalbeeld voldoet (of wil voldoen).

Laatst bewerkt:
Voor mij waren profielen zonder bio's vaak direct een linke swipe, tenzij het heel leuke foto's waren. Daarmee bedoel ik niet dat de persoon in kwestie super knap moest zijn maar dat de foto's zelf iets uitstraalden, dat de persoon in kwestie plezant of grappig overkwam of dat de foto's gelijkaardige interesses toonden. Op zo'n app heb je al bitter weinig om op af te gaan, als je dan niet nog eens een bio van drie zinnetjes kan toevoegen om toch een beetje meer info te geven komt dat voor mij een beetje lui over (bio's met enkel emoji's horen daar ook bij).

Ik zou bvb links swipen op Nesjamag want wij zouden totaal geen goede match zijn, dus dan zou de bio zn werk gedaan hebben en iedereen onnodige tijdverspilling bespaard. 't Is geen wedstrijd van omtertmeest he

Mja, dat soort beschrijving heeft een heel sterke neckbeard/incel/.. etc vibe. Type "ik heb al die kwaliteiten maar weinig resultaten en dat is uiteraard de maatschappij haar fout". Ik zeg niet dat het zo is, maar dat is de indruk die ik krijg als je begint met "snelle scherpe geest" gevolgd door een tekst die met veel haken en ogen aan elkaar hangt.

Min of meer akkoord, al moet je daar ook wel enige realiteitszin gebruiken en misschien wat breder denken als blijkt dat niemand aan je nogal nauwe ideaalbeeld voldoet (of wil voldoen).
Je moet het realistisch houden idd. Mocht ik in mijn bio zetten dat ik op zoek ben naar een rosse van 1m80 zullen de likes ook niet bepaald binnenstromen. Toch een sixpack kweken in dat geval 🤪

(en met die brunette van 1m80 die mij op drie apps had geliked maar de match onmiddellijk verbrak nog voor er een woord was gezegd wordt het dus ook niks :cry2: )

Ik heb niet echt het gevoel dat hier iemand zeurt dat vrouwen oppervlakkig kiezen, er wordt hier eerder geklaagd dat vrouwen hen helemaal níét kiezen. Ja, fijn dat jij andere standaarden hebt en op die manier swipet. Ik spreek ook nergens over jou. Dat verandert niets aan de realiteit waarin de 'klagende' mannen zich hier bevinden hé, namelijk de totale afwezigheid van likes en matches.

Terug
Bovenaan