Het circus gaat hier ook een beetje verder.
TLDR: iemand waar ik enkele maanden mee date (wisselvallig parcour) gaat met "ne kameraad" met vliegtuig op reis met onbekende bestemming. Kameraad heeft een relatie. Kameraad's partner is mogelijk niet op de hoogte dat mijn "date" (een vrijgezelle vrouw) meegaat op dat avontuurlijke reisje.
Nog steeds korte samenvatting:
Enkele maanden terug iemand leren kennen, veelbelovende start, maar ze werd snel plots heel claimerig en beklemmend. Hierdoor zette ik zonder dat ik het wou een stapje terug in mijn gevoel. Dit heb ik na een tijdje bespreekbaar gemaakt dat ik op een ander tempo zit want het werd wat ongemakkelijk voor mij. Zij was gekwetst hierdoor maar we zijn wel nog blijven daten en ik zat/zit in de knoop met mijn gevoelens.
Haar gevoel was hierdoor wel geminderd (snap ik). We hielden wat meer afstand, vrijblijvender afgesproken, proberen geen druk te leggen maar gewoon leuke tijd samen. Minder intimiteit want dat kan enkel als er echt gevoelens bij betrokken zijn.
Onze laatste date was het weer wel wat intiemer en leek het of we elkaar een beetje aan het terugvinden waren. De ademruimte deed me deugd.
In deze goede kadans nodig ik haar uit om dit weekend samen iets te doen maar, zo verneem ik op dat moment, ze kan niet want ze gaat met "ne kameraad" met het vliegtuig een reisje naar een onbekende "bestemming x" doen (het is een verrassing, de sloeber houdt het spannend zeg), maar geen zorgen, het is enkel vriendschappelijk want hij heeft al 3 jaar een relatie.
Als ik vraag of zijn partner het weet, want het is toch wat bijzonder dat hij een verrassingsreisje organiseert met de vlieger en 3 overnachtingen voor een andere vrouw, is het antwoord dat ze dat niet weet en zich niet moeit met zijn relatie. Zij ziet er niets slecht in, ze ziet het enkel vriendschappelijk. En ik geloof wel dat zij het enkel vriendschappelijk ziet, maar ze zit wel in een "yolo, ik leef nu en doe vooral wat ik wil" fase.
Maar ik vind het wat raar dat ze ingaat op zo reisjes, of dat samen plant met die "kameraad", als ge ergens toch iemand aan het leren kennen zijt (mij, ook al ging het allemaal niet zo soepel, en we zijn officieel niet samen maar ik beschouwde ons wel als datende/verkennende/exclusieve fase), niet wetende of die kameraad zijn partner het überhaupt weet dat er een vrijgezelle vrouw meegaat
Ik heb gezegd dat het mij niet heel zuiver lijkt heel dat reisje, niet mooi tov zijn partner, en beetje naïef van haar dat ook hij het enkel vriendschappelijk zou zien.
En ja ook niet echt verbindend naar mij toe maar ik blaas het allemaal op blijkbaar "want het is gewoon vriendschappelijk".
En op den duur twijfelt ge idd of ge nu dingen opblaast, want officieel zijn we niet samen nee, maar ik mag haar actie toch niet heel netjes vinden en als er bepaalde intimiteit is tussen ons, ook al is niks officieel, vind ik dit toch nog net iets anders dan gewoon ook uw eigen leven leiden.