Het grote BeyondGaming Dating topic

Gemakkelijk gezegd in tijden waarin je interesse kan hebben in iemand maar er in de tussentijd vaak iemand anders mee weg is. Zeker van man richting vrouw.

In 2024 niet minder dan drie keer meegemaakt. Dates ver vooruit plannen is een risico, dus ik snap dat sommigen zich daarin opjagen.

Als die vrouw in tussentijd met anderen babbelt en daarna interesse in jou verliest, kan je dat toch moeilijk als een loss aanzien.
That's life.

Als er effectief gemeende interesse is, gaat de date gewoon door.

Als die vrouw in tussentijd met anderen babbelt en daarna interesse in jou verliest, kan je dat toch moeilijk als een loss aanzien.
That's life.

Als er effectief gemeende interesse is, gaat de date gewoon door.
Dit toch wel een beetje, ik vind het een non-probleem eigenlijk. Het ging over twee weken uiteindelijk, dat is toch (zeker voor mensen die 30+ zijn) geen zee van tijd? Toen ik nog single en op zoek was probeerde ik uiteindelijk ook zo snel mogelijk wat vast te leggen als het leek te klikken, maar soms past het eerste weekend niet zeker. Ik moet zeggen dat ik daar nooit bewust een zaak van maakte, je blijft gewoon wat voortchatten lijkt me.

In mijn dateperiode polste ik eigenlijk altijd gewoon naar de verwachting van de ander in zo'n situaties. Dat is nooit raar geweest, zijn nooit dates door afgesprongen. Dat waren ook geen bindende afspraken of getekende contracten. Gewoon ne keer polsen wat de ander het aangenaamst vindt en daarmee rekening houden.

Als zo'n dingen voelen als geforceerd, te formeel, een sollicitatiegesprek... dan zit dat mijns inziens vooral in uw hoofd. Uiteindelijk zijt ge iemand volop aan het leren kennen. Vragen stellen hoort daar bij. Hoe iemand staat tegenover chatten en berichten sturen is de dag van vandaag geen rare vraag.

Maar jij bent een vrouw dus je kan totaal niet vergelijken hoe de datingwereld voor mannen in elkaar zit.

Wie weet was je voor die man zijn eerste match/date in 3 maand tuurlijk gaat die die date dan niet afzeggen.

Voor vrouwen ligt dat wat anders

Maar jij bent een vrouw dus je kan totaal niet vergelijken hoe de datingwereld voor mannen in elkaar zit.

Wie weet was je voor die man zijn eerste match/date in 3 maand tuurlijk gaat die die date dan niet afzeggen.

Voor vrouwen ligt dat wat anders

Ik denk dat er meer dates afspringen omwille van communicatieproblemen, verschillende verwachtingen en 'tactische spelletjes', dan omwille van polsen naar elkaars verwachtingen.

Als een date afspringt omdat je gevraagd hebt wat iemand wil, nodig heeft, verwacht... dan moet je daar misschien blij om zijn. Want in een partner is dat een goeie eigenschap om daar aandacht voor te hebben.

Of omdat dates aan de vleet kunnen hebben en het dus niet erg is al er eens eentje afspringt of niet meer antwoord

Die periode tussen iets inplannen en de date zelf vond ik ook altijd een ambetante. Zelf wel een paar keer subtiel gepolst naar de verwachtingen rond berichten sturen zonder het expliciet te hebben over "hoe wil je deze periode overbruggen?"

Awkward situaties benoemen zoals ze zijn en met humor is dan toch het eenvoudigst en kan ook zelfzeker overkomen.

"Bon, en dan nu de awkward periode tussen de afspraak en het moment dat we elkaar zien zeker 😂"

Ik denk dat dat een algemeen gevoel is dat speelt, dus dat benoemen is gewoon goed.

Heb een weekje Bumble Boost gekocht.

Twee matches. De ene is vervallen omdat ze niet op tijd iets liet weten (zelf na een eenmalige verlenging) en de tweede spreekt enkel gebrekkig Engels, dus dat wordt het ook niet.

Ik weet dat het bestaat, maar die boosts vind ik zo bij de haren getrokken, als in geldklopperij.
In een normale eerlijke situatie zou je gewoon verwachten dat je voldoende getoond wordt aan de andere kant.

Het enige waar ik nog iets of wat de meerwaarde van in zie zijn die superswipes, in de veronderstelling dat die dus weldegelijk werken (want dat weet je eigenlijk ook niet).
Ergens een signaal dat je kan geven aan iemand dat je echt wel interesse hebt, vind ik nog wel de investering waard.
Maar dat boosten is werkelijk zo oneerlijk (en ook daar weet je ook niet wat ze in de praktijk doen met de zichtbaarheid van uw profiel).

de tweede spreekt enkel gebrekkig Engels, dus dat wordt het ook niet
Anders gewoon in het Nederlands mag ook, hoor 🤪.

Na twee maanden dating apps en geen enkel resultaat, ga ik het hier maar terug afsluiten.
Breeze leek mij wel leuk qua principe, maar ook daar 0 resultaat.

Twee matches. De ene is vervallen omdat ze niet op tijd iets liet weten (zelf na een eenmalige verlenging) en de tweede spreekt enkel gebrekkig Engels, dus dat wordt het ook niet.
Die dingen werken dan ook voor geen meter. Hier zelf nu pakweg een goeie maand geleden nog is Bumble geinstalleerd. De eerste week en half 20 matches, een absoluut record. Daarna 0. Verwijderen, tijdje wachten en nieuwe app installeren.

Al merk ik dat het de laatste weken overal wat rustig aan´t worden is, zal de tijd van´t jaar zijn. De goeie voornemens om een lief te zoeken zijn bij de meeste al weg!

Ik weet dat het bestaat, maar die boosts vind ik zo bij de haren getrokken, als in geldklopperij.
In een normale eerlijke situatie zou je gewoon verwachten dat je voldoende getoond wordt aan de andere kant.

Het enige waar ik nog iets of wat de meerwaarde van in zie zijn die superswipes, in de veronderstelling dat die dus weldegelijk werken (want dat weet je eigenlijk ook niet).
Ergens een signaal dat je kan geven aan iemand dat je echt wel interesse hebt, vind ik nog wel de investering waard.
Maar dat boosten is werkelijk zo oneerlijk (en ook daar weet je ook niet wat ze in de praktijk doen met de zichtbaarheid van uw profiel).

De werkelijkheid is er één van keiharde wiskunde en vraag en aanbod:
als er meer mannen dan vrouwen op die apps zitten, dan gaan zelfs wanneer all else being equal die apps alle mannen gelijk tonen aan vrouwen, mannen minder gezien worden.

Factor in:
  • dat vrouwen (véél) kieskeuriger zijn
  • dat je dan nog een soort van "aantrekkelijkheid" in rekening moet brengen en dat vrouwen dan voor 50% voor de top 15% van de profielen onder mannen gaan, mannen voor 50% voor de top 25% van de vrouwen.
  • dat sommige mannen varkens zijn, héél veel swipen en don't care, maar vrouwen houden van die "bad boys"
Die "boost" heeft een meerwaarde omdat je eerder getoond wordt, en de vrouw zal het niet weten, dus je krijgt een kans (ja vs. nee) die je anders niet gekregen zou hebben (want ongezien), die "superswipes" zijn een gevaarlijke, want komt wel een beetje opdringerig/desperate over... en dat is niet iets dat je kan "nuanceren".

Breeze lijkt dit onevenwicht op te lossen, door vrouwen gewoon meer profielen te tonen dan mannen, lijkt mij eerlijker.
Tinder en Bumble gaan voor het koude, harde cash.

Wat is dat toch. Na een tijd veel gedate te hebben stond het de laatste weken even op stop, buiten 1 iemand met wie ik nog wat over en weer aan het sturen was. Nu op 3 dagen tijd 3 verschillende personen die ik ken van vroeger/vroegere dates die me contacteerden met de vraag om nog is af te spreken :unsure:

Da's altijd, weken aan een stuk niks en dan een hele hoop in 1 keer. En eigenlijk heb ik op alles ja gezegd maar niet bepaald veel zin/tijd om met 4 personen tegelijk te sturen. Meestal als ik hier post dat ik succes heb komen ze redelijk snel af met excuses, dus ik wacht het af!

Dat is altijd zo, hier ook hele tijd redelijk stil en geen matches, dan nu op 2tal weken rond de 10 matches waarvan nu toch 3tal gesprekken lopen en eerste date er zit aan te komen.
Net zoals het typisch zal zijn dat als je met iemand verder begint te gaan er toch weer wat interessante profielen toevallig naar boven komen of hun interesse beginnen tonen.

Nog best wel een fijne date gehad hier tot ik even de thuissituatie meegaf en dat was wel ergens te verwachten.

Eerst dit blok even van m'n been krijgen en daarna zien we wel weer verder. 🤦‍♂️

Terug
Bovenaan