Een dikke maand geleden al mijn moed bijeen geraapt en mij op verschillende dating apps gestort. Eigenlijk nog nooit echt een lange vaste relatie gehad, dus voor mij toch wel een grote stap.
Na een tijdje met iemand een goeie match via Tinder en uiteindelijk mee afgesproken. Veel spanning voor de eerste date maar ging eigenlijk verrassend goed en die dag zelf nog een 2e date vastgelegd ongeveer 5 dagen later. Vorige week dan ook een hele leuke 2e date mee beleefd: op resto, wat gewandeld, gelachen, alles erop en eraan. Echt het idee dat we op dezelfde golflengte zaten om het met een cliché te zeggen. Omdat ik vond dat het zo goed ging, op het einde van de 2e date direct gevraagd om ze nog eens wou afspreken. Stond ze zelf ook direct voor open, dus 3 dagen later afgesproken bij haar thuis (toch al een milestone?) voor een "movie night". In het begin wat onwennig, maar daarna over wat diepere (persoonlijke) topics gepraat. Uiteindelijk zelfs gekust en uren aan een stuk gepraat. Ook het afscheid was nu ook niet bepaald "koeltjes" (au contraire) en ging eigenlijk al akkoord om dit weekend iets te doen. Dag erna gestuurd dat ik het fantastisch vond en was eigenlijk al plannen aan het maken voor een 4e date.. maar haar reply bleef even uit. Uiteindelijk plots een WhatsApp dat het "te snel gaat" voor haar. Dat ze "het niet voelt" en "moet laten bezinken". Voor mij toch een spreekwoordelijke slag in het gezicht want zag het eigenlijk niet aankomen gezien de avond ervoor.
Dateert ondertussen al van dinsdag maar ik voel me eigenlijk nog altijd behoorlijk slecht, ook al kende ik ze met moeite enkele weken en zijn er maar 3 dates geweest. De 3e date heb ik ondertussen al denk ik een miljoen keer opnieuw afgespeeld in mijn hoofd: zitten nadenken wat ik verkeerd kan gezegd of gedaan hebben. Te pushy geweest, of net te weinig initiatief getoond, had ik per ongeluk de parfum van haar ex aan? I don't know...
Ze kwam nu zelf wel uit vrij lange relatie (7 jaar) waar overspel mee gemoeid was. Ik was ook de eerste in zeer lange tijd die zo "ver" was geraakt bij haar (meestal maar 1 date). Enigste waar ik aan kan denken is dat ze wat schrik krijgt omdat het plots wat serieuzer werd of mij toch wat wantrouwt omdat ik zelf weinig "relatie-ervaring" heb? Probeer het misschien wat te rationaliseren en zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat zoiets gebeurt, maar voel me toch wel behoorlijk kut aangezien ik het echt totaal niet zag aankomen. Onder het motto "get back on the horse" gisteren ondertussen al een eerste succesvolle Breeze date gehad, die achteraf nummers heeft uitgewisseld. Plannen aan het maken voor een tweede date, ook al ben ik er eerlijk gezegd met mijn gedachten niet echt bij.