Het grote BeyondGaming Dating topic

Voelt echt - en ik begrijp ten volle dat de situatie erger/moeilijker is voor haar - als iemand die ik graag een beetje beter had leren, die ik door m'n eigen schuld misgelopen ben.
Dat weet jij niet (zowel of dat zo is, en if so, dat het komt door iets dat je gedaan hebt). Je kan haar na enige weken/maanden nog eens contacteren om te polsen, niets mis mee.

Ik weet wel dat uw zin begint met "ik voel" maar het sprong er uit met uw post te lezen.

Voor het eerst na een resem ***-mensen (date last minute annuleren of zelfs last minute de dag zelf ghosten) plus prioriteit aan werk/promotie een tijd niet meer gedate.

Heropgestart:
Ik heb het al eens gezegd maar volgens mij ben je verre van cynisch, tot op het punt dat je volgens mij al die zaken meer moet relativeren. Dat stuk in het vet, dat is toch gewoon een vrees omdat je elk woord wikt en weegt, terwijl je gewoon na een korte pauze die persoon terug kan contacteren?

En als het niets wordt, is dat gewoon een date hé. Als je geen zin hebt in een date, dan ga je beter gewoon niet, de interne tweestrijd wegens "principes", laat dat toch gewoon zo?

Vrouwen mogen echt wel een afkeur hebben voor mannen die denken dat hun mening over wat zij met hun lijf doen ook maar enige waarde heeft. Het is moreel te denken dat het mag, maar in realiteit hebt ge daar gewoon geen zaken mee en is dat voor veel vrouwen, ongeacht hun seksueel verleden, al maar gewoon omdat ge denkt dat uw mening daarover ook maar enige waarde heeft, stof om over na te denken.
Dat is toch wel echt een vreemde uitspraak.

Hoe en waarom zou het "stof tot nadenken" zijn wanneer iemand wat voor persoon je bent mee neemt in de overweging voor een partner? Dat doet toch letterlijk iedereen? Is dat niet wat een partner vinden is?

Ik heb het al eens gezegd maar volgens mij ben je verre van cynisch, tot op het punt dat je volgens mij al die zaken meer moet relativeren. Dat stuk in het vet, dat is toch gewoon een vrees omdat je elk woord wikt en weegt, terwijl je gewoon na een korte pauze die persoon terug kan contacteren?

Hoezo verre van cynisch of net wel toch?
Vroeger ging ik ervan uit dat een date standaard wel zou doorgaan/opdagen, tegenwoordig probeer ik te vermijden dates in de weekends te plannen, want een afzegging op een weekdag is minder vervelend.
Ik stak vroeger moeite in leuke locaties zoeken, als er lang gebabbeld was ook gerust voor mijn part een etentje, tegenwoordig heb ik zoiets van: nope, max. iets gaan drinken en leuk stuff bewaren we wel voor vervolgdates, dat is makkelijker én economischer.

Ik wik en weeg inderdaad vaak alle woorden... je hebt nu éénmaal in een tekstbericht niet veel anders om op af te gaan, en ik verwoord het blijkbaar nog al eens verkeerd denk ik dan, in 't echt heb ik een vlottere babbel en kan je nuanceren, verklaart waarschijnlijk ook hoe slechts één van m'n serieuze relaties (één op 4 dus) ooit uit een datingapp is voortgekomen, en hoe ik zaken als speeddates (laatste keer 50% van de vrouwen kunnen overuigen om mij een like te geven, lol, om vervolgens geghost te worden door de enige match die mij interesseerde) of Breeze een pak toffer vindt als Bumble of Tinder (waar ik relatief ook minder succes heb).

Als ik die nu over een paar weken opnieuw contacteer gaat dat altijd met de bijbedoeling zijn dat ik interesse heb om daar nog eens mee af te spreken, niet omdat ik louter geïnteresseerd ben in hoe het echt met die gaat.
Plus dat is net hetgeen ik wou aankaarten, door die datingapp heb je maar een heel korte connectie/kans, en tja, als je zo iemand via je vriendenkring leert kennen kan je gemakkelijker contact houden.

De ironie is dat ik op andere vlakken, best wel een goed relativeringsvermogen heb, ik heb de dag voordat ik hoorde dat die 2e date er niet kwam, mijn auto moeten laten takelen voor een belachelijk klein defect, ben gewoon een broodje gaan eten aan het tankstation waar ik in panne stond, en heb ervan geprofiteerd om in het natuurgebied naast de garage een tourtje rond de terril gaan lopen (best wel zwaar, maar keitof), van een nood een deugd gemaakt... en de dure factuur van de garage gewoon geïncasseerd met een merci voor de snelle hulp, kon er toch niets aan veranderen.

Maar tja, het vrouwelijke/relationele daar kan ik moeilijker mee om I guess, omdat het daar voelt dat ik het anders/beter had kunnen doen.

En als het niets wordt, is dat gewoon een date hé. Als je geen zin hebt in een date, dan ga je beter gewoon niet, de interne tweestrijd wegens "principes", laat dat toch gewoon zo?

Meh, 't is zondag, met wat geluk ben ik dan terug beter qua humeur. Ik vind het gewoon een héél moeilijke om me in te schrijven in de "logica" van zoveel mogelijk daten om de juiste tegen te komen, terwijl ik liever wat meer tijd/moeite in een paar dates met één persoon investeer, wetende dat dat ook kan mislopen, daar niet van.

Maar dan zeg ik domweg met meer woorden (en per ongeluk ook dat ik haar één van de tofste dates vond in een lange tijd) dat ik dat begrijp en dat ze gerust die tijd voor zichzelf moet nemen, maar als ze daarna nog interesse zou hebben of in de tussentijd haar zinnen wilt verzetten met (een babbel (!)) dat ik zeker nog wel wil afspreken...
Maar daardoor is het wel een "neen" geworden naar de toekomst toe, vrees ik... Well,
***.
Als het oprecht van haar kant ook een succesvolle eerste date was en ze echt een vervolg wil, dan zie ik niet in waarom je bovenstaande niet had mogen zeggen.

Niet te veel doemdenken. ;)

Voor het eerst na een resem ***-mensen (date last minute annuleren of zelfs last minute de dag zelf ghosten) plus prioriteit aan werk/promotie een tijd niet meer gedate.
Hier ook onnoemelijk vaak cancelled vlak voor een date.
Laatste 3 dates allemaal cancelled een dag of uren voor de date.
Begin dit jaar ook 3 of 4 dates cancelled vlak ervoor.
Is soms om moedeloos van te worden.
Heropgestart:
Eén tegenvallende date (bizar genoeg in de supermarkt tegengekomen, kende die vaag van vroeger, voelde wel "apart" in deze online-tijden)
maar een langere babbel viel toch tegen) want véél te weinig gemeenschappelijk om een lang gesprek gaande te houden,
en iemand met een zéér negatieve instelling in het leven,
(genre: mannen zijn alleen uit op seks [is zelfs een mening waar ik een beetje geïrriteerd van word, ik zocht/zoek oprecht iets serieus] zelf géén hobby's noch echte interesses...)
Serves me right I guess om voor een stevig stuk wel op looks af te gaan? Better to have tried and failed I guess.

Nog ééntje die last minute annuleert, want hey, vrouwen/mensen op datingapps zijn gewoon niet te vertrouwen.
Op een slechte dag is dat nog altijd balen, op een goede dag is dat zoiets van: yep, dat is wat vrouwen/mensen doen tegenwoordig.

Dan uiteindelijk (vorige week) één écht fijne date via Breeze...
Ik hoopte op een vervolg ondanks dat ik een aantal "domme" dingen (lees: anekdotes of dingen die ik normaal niet zou delen op een eerst date, niets dom dom) had gezegd omdat ik eigenlijk naarmate het gesprek vorderde een beetje zenuwachtig werd, en directe vragen kreeg waar ik wel eerlijk op antwoorde, ook wel omdat het op de date-locatie misschien erg koud was. Maar ik vond het echt een fijne, vlotte babbel.
Ik reed naar huis mezelf een beetje vervloekend van dit had ik "beter" kunnen/moeten aanpakken en niet te veel hoop puttend uit "tot de volgende keer" of de beleefde kus op de wang op het einde.
Desondanks telefoonnummers uitgewisseld... nog even verder gebabbeld, bleek dat zij het ook een fijn gesprek vond en wel open stond voor een actievere tweede date, tweede date ideeën uitgewisseld en die leek er gaan komen.
Plots slecht nieuws voor haar: grootouder overleden, ... ze heeft tijd en energie nodig wat ik snap.
Maar dan zeg ik domweg met meer woorden (en per ongeluk ook dat ik haar één van de tofste dates vond in een lange tijd) dat ik dat begrijp en dat ze gerust die tijd voor zichzelf moet nemen, maar als ze daarna nog interesse zou hebben of in de tussentijd haar zinnen wilt verzetten met (een babbel (!)) dat ik zeker nog wel wil afspreken...
Maar daardoor is het wel een "neen" geworden naar de toekomst toe, vrees ik... Well,
***.
Als je iemand leuk vindt en beter wil leren kennen, en iemand in uw omgeving sterft, zou je zelf ook een tijd emotioneel onbeschikbaar worden en wegblijven van die persoon?
Nu heb ik nog een andere Breeze date in m'n agenda staan, maar nu heb ik eigenlijk écht géén even géén éenkele goesting meer...
kan uiteraard niet zeggen dat ik verliefd ben op iemand met wie ik maar 3h gebabbeld heb in 't echt, maar 't was/is wel het type vrouw waar ik als ik de rem los zou laten hard voor zou kunnen vallen, voor zover dat logisch klinkt... Voelt echt - en ik begrijp ten volle dat de situatie erger/moeilijker is voor haar - als iemand die ik graag een beetje beter had leren, die ik door m'n eigen schuld misgelopen ben. Zo'n vrouwen heb ik helaas ook te weinig/niet in mijn eigen kennissenkring.

Als ik nu die volgende Breeze-date annuleer wegens "geen goesting" ben ik het type persoon waar ik bij anderen een hekel aan heb, iemand die tijd in haar agenda voor mij vrijgehouden heeft laten vallen... Misschien is het karma omdat ik tegenwoordig schaamteloos meer dan één (eerste) date in m'n agenda zet, vanuit de logica dat een stevig deel ervan toch niet doorgaat of niets wordt.

Ik denk dat er weinig zaken zijn in deze wereld waar je cynischer van wordt dan (online (?)) dating.
Waarom cancellen? Een date is geen commitment.
Kan evengoed een leuke vriendschap worden.
Ik zou er toch met een positieve mindset naartoe gaan.

Als het oprecht van haar kant ook een succesvolle eerste date was en ze echt een vervolg wil, dan zie ik niet in waarom je bovenstaande niet had mogen zeggen.

Niet te veel doemdenken. ;)

Denk dat het langs haar kant dan ofwel een twijfelgeval is geweest, want wél telefoonnummers nadien uitgewisseld, en tweede date aan het plannen, maar toch... ofwel oprecht dat ze dat meende van liever iemand te willen leren kennen wanneer ze niet met de negatieve gevoelens die komen kijken bij zo'n moeilijke situatie in haar hoofd zit, wat ik perfect snap overigens...

Maar ik redeneer dan eerder vanuit het gevoel: van damn, eindelijk nog eens een fijne date, als ik nu niet vraag achter een vervolg komt dat er nooit meer van want die gaat mij vergeten zijn tegen december...

Ik heb ooit zelf wel eens afgesproken met iemand die ik al maanden niet meer gezien had, maar in mijn gevoel was de "spark" toen ook wel weg. Lag ook wel aan andere factoren.

Hier ook onnoemelijk vaak cancelled vlak voor een date.
Laatste 3 dates allemaal cancelled een dag of uren voor de date.
Begin dit jaar ook 3 of 4 dates cancelled vlak ervoor.
Is soms om moedeloos van te worden.

Ik had een reeks van 5+ op een gegeven moment. Voor goede redenen heb ik alle begrip overigens (relatie starten met een ander? Ook véél geluk), maar meerdere van die annulaties waren gewoon respectloos.

Als je iemand leuk vindt en beter wil leren kennen, en iemand in uw omgeving sterft, zou je zelf ook een tijd emotioneel onbeschikbaar worden en wegblijven van die persoon?

Die combinatie heeft zich bij mij nog nooit gesteld, daarmee dat ik het niet goed kan inschatten, ik zou denken als je iemand tof vindt sta je nog er misschien wel nog voor open.

Waarom cancellen? Een date is geen commitment.
Kan evengoed een leuke vriendschap worden.
Ik zou er toch met een positieve mindset naartoe gaan.

Idk, ik probeer positief naar zo'n zaken toe te gaan, maar dit soort voorvallen vreet aan die batterijen.

Denk dat het langs haar kant dan ofwel een twijfelgeval is geweest, want wél telefoonnummers nadien uitgewisseld, en tweede date aan het plannen, maar toch... ofwel oprecht dat ze dat meende van liever iemand te willen leren kennen wanneer ze niet met de negatieve gevoelens die komen kijken bij zo'n moeilijke situatie in haar hoofd zit, wat ik perfect snap overigens...

Maar ik redeneer dan eerder vanuit het gevoel: van damn, eindelijk nog eens een fijne date, als ik nu niet vraag achter een vervolg komt dat er nooit meer van want die gaat mij vergeten zijn tegen december...

Ik heb ooit zelf wel eens afgesproken met iemand die ik al maanden niet meer gezien had, maar in mijn gevoel was de "spark" toen ook wel weg. Lag ook wel aan andere factoren.

Ik had een reeks van 5+ op een gegeven moment. Voor goede redenen heb ik alle begrip overigens (relatie starten met een ander? Ook véél geluk), maar meerdere van die annulaties waren gewoon respectloos.

Die combinatie heeft zich bij mij nog nooit gesteld, daarmee dat ik het niet goed kan inschatten, ik zou denken als je iemand tof vindt sta je nog er misschien wel nog voor open.

Idk, ik probeer positief naar zo'n zaken toe te gaan, maar dit soort voorvallen vreet aan die batterijen.
Veel herkenbare zaken in uw verhaal en manier van denken/doen. Ik had het daar ook zo ontzettend moeilijk mee. Probeer vooral positief te blijven. Zéker niet doemdenken zoals hierboven reeds gezegd en NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander.

Je hebt echt helemaal niets verkeerd gezegd: je was lief, je gaf ruimte en je sprak uit dat je iemand graag opnieuw wou zien. Dat over analyseren is dus echt niet nodig. Who cares of je berichtje misschien aan de lange of clingy kant was. Je bent gewoon jezelf geweest en als dat al teveel is...

Stuur volgend weekend nog eens een berichtje ofzo dat je hoopt dat alles ok is. In tussentijd gaat jouw leven gewoon voort.

***.

Wat is er fout dat je dat zegt?
Iets waar je misschien rust mee vindt in het daten is je voornemen om gewoon authentiek te zijn. Jezelf zijn.
Als het afspringt omdat je jezelf bent, niet genoeg "hard to get" bent of iets anders, dan zal het waarschijnlijk niet de juiste match zijn.

Vroeg of laat kom je dan iemand tegen die jouw authenticiteit net wél waardeert, en dan kom je in een goeie zone terecht :)

En stop met raden wat het juiste ding is om te zeggen. Je wilt je niet anders voordoen dan je bent als je bezig bent met iemand die jou zou waarderen om wie jij echt bent.

En hier af en toe eens ventileren ;)

Laatst bewerkt:

Je hebt toch een goede boodschap gegeven door je begripvol op te stellen bij het verlies van haar grootvader. Je mag daarbij gerust laten weten dat je er zal zijn moest ze er nood aan hebben. Dat klinkt allemaal zeer ok hoor.

Je redenering hierboven vind ik wel wat ongepast (en ik vermoed dat je het zo niet bedoelt) want lijkt alsof je dat overlijden erg vindt omdat het een date in de weg staat eerder dan dat je het erg vindt voor haar.

Stuur gewoon nog 's een berichtje om te horen hoe het met haar gaat en take it from there.

Je hebt toch een goede boodschap gegeven door je begripvol op te stellen bij het verlies van haar grootvader. Je mag daarbij gerust laten weten dat je er zal zijn moest ze er nood aan hebben. Dat klinkt allemaal zeer ok hoor.

Je redenering hierboven vind ik wel wat ongepast (en ik vermoed dat je het zo niet bedoelt) want lijkt alsof je dat overlijden erg vindt omdat het een date in de weg staat eerder dan dat je het erg vindt voor haar.

Stuur gewoon nog 's een berichtje om te horen hoe het met haar gaat en take it from there.

Nee, daar heb je gelijk in, uiteraard is dat overlijden erger voor haar, zo was dat zeker niet bedoeld.
Zeker aangezien er nog iets meer speelde, maar wil ook niet te veel van andermans privé online gooien (grootouder die overlijdt tot daartoe).

Maar het ding is natuurlijk ook, ik ken die nauwelijks, ik was geïnteresseerd om die beter te leren kennen, maar bij een vriendin of kennis kan je misschien nog inschatten hoeveel tijd zo iemand nodig heeft om dat te verwerken. Fundamenteel is dat ook voor iedereen anders, plus ik kan soms na vele jaren nog mijmeren over bepaald verlies van sommige familieleden, bij één tante moet ik soms nog de tranen in m'n ogen bedwingen hoe hard ik die mis als ik eraan terugdenk...

Het voelt aan dat ik dat qua timing ook nooit goed ga kunnen doen: als ze erover is ga ik er haar ook wel terug aan doen denken, en dat is ook niet tof, als ze er niet over is, dan respecteer ik haar vraag om ruimte/energie om dit te verwerken niet. Ik zou gerust graag oprecht over een maand (geen idee of dat te vroeg is) kunnen vragen: hoe gaat het?
Maar dat gaat zoals ik zei altijd minstens een klein deeltje ergens met een bijbedoeling zijn... ergens jammer want heb wel oprecht sterkte gewenst, maar goed evenzeer 90% kans dat die dan misschien ook niet meer antwoord.

Positieve noot: fijne dates met toffe vrouwen (met een goede smaak qua bier), zelfs op niet zo fijne locaties, ze bestaan nog!

Ik zou haar niet sturen tbh. Als ze echt wou afspreken dan deed ze dat wel. Een overlijden is zwaar, maar het leven gaat verder. Als de date voor haar even leuk was dan stuurt ze zelf wel binnen dit en een weekje.

Ik krijg het soms hier van die politiek correcte antwoorden en white knights. Alsof eigen standaarden soms niet meer mogen bestaan en ge uzelf moet verloochenen voor anonieme internet users...

Anyway, ik zou geen moeite meer in dates steken zodra ik merk dat het meer negatieve energie oplevert dan zin en nieuwsgierigheid naar meer. Overdenken - stress - opgejaagd gevoel/ somber.

Leuk zeg.

Veel herkenbare zaken in uw verhaal en manier van denken/doen. Ik had het daar ook zo ontzettend moeilijk mee. Probeer vooral positief te blijven. Zéker niet doemdenken zoals hierboven reeds gezegd en NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander.

Je hebt echt helemaal niets verkeerd gezegd: je was lief, je gaf ruimte en je sprak uit dat je iemand graag opnieuw wou zien. Dat over analyseren is dus echt niet nodig. Who cares of je berichtje misschien aan de lange of clingy kant was. Je bent gewoon jezelf geweest en als dat al teveel is...

Stuur volgend weekend nog eens een berichtje ofzo dat je hoopt dat alles ok is. In tussentijd gaat jouw leven gewoon voort.
Klopt, dit soort van overdenken is omdat men te weinig dates heeft. Mocht je verschillende vrouwen daten (of nog in gesprekfases zitt)en en 1 bepaalde date/gesprek verloopt niet zo goed, dan zou men veel meer "ah fuck it, op naar de volgende"-mentaliteit hebben. Die mentaliteit is echt broodnodig. Anders leidt je aan "one-itis".

Klopt, dit soort van overdenken is omdat men te weinig dates heeft. Mocht je verschillende vrouwen daten (of nog in gesprekfases zitt)en en 1 bepaalde date/gesprek verloopt niet zo goed, dan zou men veel meer "ah fuck it, op naar de volgende"-mentaliteit hebben. Die mentaliteit is echt broodnodig. Anders leidt je aan "one-itis".
Tja, als je er maar 1x in het jaar, hoogstens, er in slaagt om op date te gaan, dan is het vrij normaal dat je wat moeite doet.

Tja, als je er maar 1x in het jaar, hoogstens, er in slaagt om op date te gaan, dan is het vrij normaal dat je wat moeite doet.
En waarom is dat? (ik ga geen topic van 500+ pagina's herlezen, sorry) Maar mss kan dit helpen

Ik krijg het soms hier van die politiek correcte antwoorden en white knights. Alsof eigen standaarden soms niet meer mogen bestaan en ge uzelf moet verloochenen voor anonieme internet users...

Anyway, ik zou geen moeite meer in dates steken zodra ik merk dat het meer negatieve energie oplevert dan zin en nieuwsgierigheid naar meer. Overdenken - stress - opgejaagd gevoel/ somber.

Leuk zeg.
Maar dat ligt niet aan de tegenpartij, maar aan zichzelf(gebrek aan zelfvertrouwen? Het een beetje teveel willen?,...who knows, maar het is wel een werkpunt voor hem). Klinkt mss raar maar je hebt wel een "killer" mentaliteit nodig om te daten.. Ik noem dat de "fuck me or fuck off mentaliteit".Veel mensen hebben dat onbewust. Lukt een date niet, dan gaan ze naar de volgende. No questions asked.

No offense maar ge moogt uw trieste YouTube cursus en "fuck me"-wijsheid elders gaan verkopen, kwantiteit is geen vervanging voor kwaliteit. Ik heb sinds ik single ben dit jaar toch al terug een goede 15 dates gedaan, daar zaten wat mij betreft 3 tussen waar ik echt interesse in had om die verder te leren kennen, maar niet wederzijds, die laatste date mag in die kleine groep. En het spijtige was dat hier een kans op vervolg in zat tot dat slechts nieuws kwam en ik miss te braaf/slecht reageerde...
Misschien ben ik wel te kieskeurig, idk. Ik vind 1/5 al veel.

Ben ook niet hopeloos, heb 3-tal vrouwen zelf ook afgewezen voor een vervolg, en 1 ook voor FWB toestanden: thanks but no thanks, beleefd uiteraard. De rest was denk ik gewoon langs beide kanten geen klik, zelfs al zaten daar leuke dames bij.

No offense maar ge moogt uw trieste YouTube cursus en "fuck me"-wijsheid elders gaan verkopen, kwantiteit is geen vervanging voor kwaliteit. Ik heb sinds ik single ben dit jaar toch al terug een goede 15 dates gedaan, daar zaten wat mij betreft 3 tussen waar ik echt interesse in had om die verder te leren kennen, maar niet wederzijds, die laatste date mag in die kleine groep. En het spijtige was dat hier een kans op vervolg in zat tot dat slechts nieuws kwam en ik miss te braaf/slecht reageerde...

Ben ook niet hopeloos, heb 3-tal vrouwen zelf ook afgewezen voor een vervolg, en 1 ook voor FWB toestanden: thanks but no thanks, beleefd uiteraard. De rest was denk ik gewoon langs beide kanten geen klik, zelfs al zaten daar leuke dames bij.
Dat deed je niet. Je zou verbaasd zijn hoeveel "fuck ups" vrouwen tolereren van een tegenpartij als ze écht interesse tonen. En de uwe was nog niet eens een "fuck up".

Waarom ga je er eigenlijk van uit dat dat sowieso een verloren zaak is? Uit wat je vertelt heb ik helemaal niet het idee dat je slecht gereageerd hebt.
Stuur haar gewoon over een maand een berichtje en vraag hoe het met haar gaat. En ofwel krijg je dan geen of een kort antwoord en is het over en uit en dan is dat wat het is. Maar dan had het waarschijnlijk sowieso niets geworden. Maar voor hetzelfde opent dat terug het gesprek en ben je binnen de kortste keren weer op date.

Terug
Bovenaan