Het grote BeyondGaming Dating topic

Het feit dat niet enkel jij maar ook een paar anderen in deze thread niets anders kunnen dan mij persoonlijk aanvallen bewijst gewoon mijn punt.

Als 1 iemand je tegenspreekt kan je twijfelen of stelling nu debiel is of niet.
Als meerdere dat doen kan je er zeker van zijn :)

Hij kan niet meer antwoorden want zijn meme is verwijderd en hij is banned :ROFLMAO:

Ik weet niet of er mensen in deze thread zijn met veel sociaal contact buiten beyondgaming maar indien dat wel zo zou zijn zal het voor de aandachtige luisteraar normaal al opgevallen zijn dat vrouwen vaak best hard kunnen zijn voor het seksueel verleden/gedrag van andere vrouwen.

Insert studie twee:

Het komt op mij over alsof er in deze thread een vrij banale sociale realiteit ontkend wordt gewoon omdat het niet leuk is om te horen.
We zijn meer dan 10 jaar verder. Ik mag hopen dat eenzelfde studie dan ook andere resultaten zou opleveren nu.
Maar het is niet omdat bepaalde opvattingen nog wijdverspreid zijn in een maatschappij dat ze ook correct zijn. Nog belangrijker, het wil niet zeggen dat mensen die die opvattingen nog impliciet hebben daar ook achter staan.
Simpel voorbeeld daarvoor: racisme. Iedereen maakt zich schuldig aan vooroordelen op basis van ras, dat zit zo ingeburgerd in de maatschappij, hoe ge opgroeit,... en toch zullen de meeste weldenkende mensen bewust weten dat dat niet oké is en daar tegenin gaan als ze zich bewust worden van handelingen die ze zelf stellen gebaseerd op racistische opvattingen.

Ik ken trouwens van geeneen van mijn vriendinnen het aantal bedpartners. Ook niet van mijn vrienden. (Maar blijkbaar is het aantal bedpartners alleen belangrijk genoeg om over te discussiëren als het over vrouwen gaat)

Als 1 iemand je tegenspreekt kan je twijfelen of stelling nu debiel is of niet.
Als meerdere dat doen kan je er zeker van zijn :)

Wat is dat nu voor een idiote stelling. Omdat iedereen A zegt is A waar? Komaan. Maar nu ik weet dat je zo denkt verklaart dat wel je reacties.

De afgelopen 2 pagina's waren best pittig om anno 2024 te lezen...

Ik wil weten wie zij is als mens, haar doelen/ambities, is ze een warm/koud persoon, hoe ze graag liefde krijgt/geeft, kunnen we goed communiceren, wat heeft haar gevormd, kan je elkaar goed aanvoelen, ben je complementair, maak je elkaar beter, kan je rust vinden bij elkaar, is ze vergevingsgezind, wat zijn de valkuilen enz. Het allerlaatste dat mij interesseert is hoeveel bedpartners ze heeft gehad.
Deze zaken zijn zeker belangrijk.
Maar zelf ben ik wel vrij "seksueel" ingesteld.
Verschillende bedpartners leren je meer ontdekken en hoeveel zijn er niet die zich afvragen indien ze maar 1 bedpartner gehad hebben hoe het zou zijn met een ander.
Bij elke vorige relatie werd het seksuele toch uitgebreid besproken in begin van de relatie, niet per se om te weten hoeveel bedpartners exact, maar het speelde toch telkens een hele grote rol om op seksueel vlak elkaar beter te leren kennen.
Want hoe je het ook draait of keert, als je binnen de relatie over seks gaat praten en welke rol het voor elkaar speelt, dan zal je toch snel wel een idee hebben hoeveel bedpartners er waren bij beide partijen.

Ik denk dat het van persoon tot persoon wel zal verschillen in hoeverre het seksuele een grote of kleine rol speelt binnen de relatie. Zolang je maar op eenzelfde lijn zit en complementair bent.

Deze zaken zijn zeker belangrijk.
Maar zelf ben ik wel vrij "seksueel" ingesteld.
Verschillende bedpartners leren je meer ontdekken en hoeveel zijn er niet die zich afvragen indien ze maar 1 bedpartner gehad hebben hoe het zou zijn met een ander.
Bij elke vorige relatie werd het seksuele toch uitgebreid besproken in begin van de relatie, niet per se om te weten hoeveel bedpartners exact, maar het speelde toch telkens een hele grote rol om op seksueel vlak elkaar beter te leren kennen.
Want hoe je het ook draait of keert, als je binnen de relatie over seks gaat praten en welke rol het voor elkaar speelt, dan zal je toch snel wel een idee hebben hoeveel bedpartners er waren bij beide partijen.

Ik denk dat het van persoon tot persoon wel zal verschillen in hoeverre het seksuele een grote of kleine rol speelt binnen de relatie. Zolang je maar op eenzelfde lijn zit en complementair bent.

Ik vraag me af of dat ook zo is?
Ik denk dat je van 20 one night stands nu net veel minder leert ontdekken dan 5 relaties van telkens 4 jaar.
Het is toch pas als je elkaar deftig leert kennen dat je dingen begint te ontdekken, experimenteren, taboes wegvallen,...

Ik denk dat je van 20 one night stands nu net veel minder leert ontdekken dan 5 relaties van telkens 4 jaar.
Het is toch pas als je elkaar deftig leert kennen dat je dingen begint te ontdekken, experimenteren, taboes wegvallen,...
20 one night stands zal inderdaad minder meerwaarde zijn.
5 relaties van 4 jaar zijn in mijn ogen inderdaad voldoende verschillende bedpartners om genoeg te ontdekken.
Maar na een aantal jaar binnen een relatie zal er bij velen steeds terug het gevoel zijn waarbij ze zich af en toe afvragen hoe het nu weer zou aanvoelen met iemand anders.
Zo een zaken bij begin van een relatie bvb bespreekbaar maken vind ik toch belangrijk.

20 one night stands zal inderdaad minder meerwaarde zijn.
5 relaties van 4 jaar zijn in mijn ogen inderdaad voldoende verschillende bedpartners om genoeg te ontdekken.
Maar na een aantal jaar binnen een relatie zal er bij velen steeds terug het gevoel zijn waarbij ze zich af en toe afvragen hoe het nu weer zou aanvoelen met iemand anders.
Zo een zaken bij begin van een relatie bvb bespreekbaar maken vind ik toch belangrijk.

Mja absoluut, daarom dat ik dat verleden oa ook wel belangrijk vind om over te praten.
Al de details moet ik niet weten, maar we hebben dat gesprek toch snel gehad en ook na een paar weken een wat awkard (maar eigenlijk ook grappig en leuk) gesprek over wat de ene echt leuk vindt en niet en wat we nog es zouden willen proberen.
Al lijkt dat lijstje altijd wel wat aan te dikken als je langer bij elkaar bent :lol:

Hij kan niet meer antwoorden want zijn meme is verwijderd en hij is banned :ROFLMAO:

Ik weet niet of er mensen in deze thread zijn met veel sociaal contact buiten beyondgaming maar indien dat wel zo zou zijn zal het voor de aandachtige luisteraar normaal al opgevallen zijn dat vrouwen vaak best hard kunnen zijn voor het seksueel verleden/gedrag van andere vrouwen.

Het komt op mij over alsof er in deze thread een vrij banale sociale realiteit ontkend wordt gewoon omdat het niet leuk is om te horen.
Goh ik heb het hier al gezegd, voor mij is dat iets dat door "opvoeding" (insert katholieke traditie van schaamte) een negatieve bijklank heeft terwijl rationeel gezien er weinig argumenten zijn om dat als negatief te zien. Ik heb de indruk ook wel dat toen ik tiener of twintiger was, ik vaker commentaar hoorde genre "ja maar dat is nu ook wel een matras, amai", dan nu, al kan dat ook aan de leeftijd zelf liggen (het is niet of er zijn nog veel relatiewissels in de vriendengroep). Ik heb ook niet de indruk dat de vrouwen die vroeger een 'reputatie' hadden nu minder trouwe partners zijn ofzo. Zoals anderen hier al zeiden zou ik me dan eerder zorgen maken over mensen met een geschiedenis van bedrog.

Punt is dat ik best geloof dat veel mensen veel bedpartners als iets negatief zien, en dat meer bij vrouwen dan bij mannen, maar dat het daarom nu ook niet per definitie iets is waar we moeten aan vasthouden. Zie ook wat @Tha_nOn zegt. Om de analogie met racisme verder te zetten: ik snap wel waarom een oudere mensen racistische trekken vertoont, maar die verzachtende omstandigheden zijn minder aanwezig bij jonge personen.

Het is ook wat cultureel, iets wat ingaat tegen onze instelling van "doe maar gewoon en amuseer je niet teveel". Mijn vrouw komt uit een land dat katholieker is dan het onze, en waar men qua gelijkheid van man en vrouw nog wel enkele jaren achterzit op ons, maar heeft een minder "krampachtige" kijk op seksualiteit. Die haar instelling is eerder dat je je maar beter amuseert wanneer je nog jong en aantrekkelijk bent, en dan kan leren wat je wel en niet leuk vindt. Als ik dan de typische "dad jokes" maak dat ik al bang ben voor wanneer er een jongen aan de deur staat voor mijn dochter, krijg ik vrij sterke tegenwind dat dit maar normaal en zij haar wel zal leren dat er niks gebeurt zonder condoom maar ze verder vrij is.

Anyway, het is ook duidelijk dat er bijna automatisch een zekere morele superioriteit wordt gekoppeld aan want mensen zelf als het ideaal zien, en dan zijn verwijten nooit ver weg natuurlijk.

Insert studie twee:

Amerikaanse studie.... dat is natuurlijk cultureel volledig hetzelfde als Vlaanderen, dus kan je die resultaten gewoon doortrekken.

Maar nu moet je me excuseren de kinderen hebben een shooterdrill op school. Daarna ga ik de kuisheidsring voor de dochter shoppen, wat blikjes schieten in de tuin en vanavond nog een anti-abortusbetoging.

Evolutionaire psychologie is wel degelijk wetenschappelijk domein
Laat mensen eens doen.
Zolang twee (of meer) mensen instemmen met wat ze doen is dat prima en niemand hun zaak.

Studies over verschillen tussen mannen en vrouwen zitten vol met replicatieproblemen en bias.
Alles dat te maken heeft met evolutionaire psychologie is onwetenschappelijk.

Ik geloof dat bij elke relatie mensen een nieuwe band maken en dat dit altijd uniek is. Verleden is dan gewoon verleden. De unieke connectie tussen mensen is wat relevant is.

Natuurlijk is het wel oké om de mening te hebben dat iemand die heel veel losse seksuele contacten heeft kampt met een gebrek aan zelfrespect. Dat zal inderdaad niet bij iedereen het geval zijn, dat kan ook niet, maar naar mijn mening toch wel genoeg om die mening te kunnen vormen. Ik weet niet of er ooit onderzoek is gebeurd naar de link/correlatie tussen hoeveelheid sekspartners en zelfbeeld, als we dat kunnen vinden is het uitgeklaard.
Ik vind het gewoon raar dat ge op zoek gaat naar argumenten en wetenschappelijke papers om toch maar van iemand die ge niet kent te kunnen zeggen dat ze een gebrek heeft aan zelfrespect. Met uw redenering werkt ge mee een dubbele standaard in de hand waarvan ik van mening ben dat we die niet moeten handhaven. Het is ook een optie om gewoon aan te nemen dat mensen complex zijn, dingen doen om veel verschillende redenen, en dat ge daar niet per se een waardeoordeel over hoeft te hebben. Leven en laten leven, ge weet wel.

De vooroordelen en assumpties tegenover vrouwen in het algemeen EN mede-forumgebruikers stopt hier.
De afgelopen 2 pagina's waren best pittig om anno 2024 te lezen...

Ik wil weten wie zij is als mens, haar doelen/ambities, is ze een warm/koud persoon, hoe ze graag liefde krijgt/geeft, kunnen we goed communiceren, wat heeft haar gevormd, kan je elkaar goed aanvoelen, ben je complementair, maak je elkaar beter, kan je rust vinden bij elkaar, is ze vergevingsgezind, wat zijn de valkuilen enz. Het allerlaatste dat mij interesseert is hoeveel bedpartners ze heeft gehad.
Tja je hebt mannen en je hebt jongens in volwassenlichamelen natuurlijk. Wat jij hier zegt is gewoon de propagandamachine van feminisme napraten als een papegaai. Als je héél uw leven deelt met een partner, dan zou je ook héél haar geschiedenis willen weten. Dat valt toch ook onder "goed communiceren"? Je doet gewoon wat de andere jongens hier in deze topic doen, uw kop in het zand te steken. Jij hebt het recht om te weten dat uw partner een ONS had in de wc van de PI-NUTS in Gent. Geen enkele man wilt trouwen met een "matras".

Dat was bij ons zeker niet het geval .
Wij hebben onmiddellijk tijdens het daten aan elkaar onze kinderwens duidelijk gemaakt, dat is voor ons beiden altijd een cruciaal punt geweest.
Funtime tijdens studententijd, daarna tikte de biologische klok. Een klassieker toch?

Tja je hebt mannen en je hebt jongens in volwassenlichamelen natuurlijk. Wat jij hier zegt is gewoon de propagandamachine van feminisme napraten als een papegaai. Als je héél uw leven deelt met een partner, dan zou je ook héél haar geschiedenis willen weten. Dat valt toch ook onder "goed communiceren"?
Dat valt bij mij niet onder goed communiceren, maar over controleren/bezit

Er is niets mee dat je partner sommige dingen niet zegt, er is wel een probleem als je partner sommige dingen niet durft te zeggen.
Je doet gewoon wat de andere jongens hier in deze topic doen, uw kop in het zand te steken. Jij hebt het recht om te weten dat uw partner een ONS had in de wc van de PI-NUTS in Gent. Geen enkele man wilt trouwen met een "matras".
Sorry maar hoe denigrerend kunt ge iemand noemen als matras. En partner zijn van iemand geeft u juist geen rechten. Het enige wat ge moogt is blij zijn dat er iemand waar jij gevoelens voor hebt, bij u wilt zijn
Funtime tijdens studententijd, daarna tikte de biologische klok. Een klassieker toch?
So What? Iedereen doet het wat het wilt.

Kunnen we dit naar P&A verhuizen, ik begin me er even hard in op te jagen merk ik

Kunnen we dit naar P&A verhuizen, ik begin me er even hard in op te jagen merk ik
Tgoh waarom?
Er bestaan echt mensen in de wereld die zo denken. Maar meestal zitten die in een donker incel hoekje van het internet. Over die mensen moet ge u oprecht zorgen maken.
De deze is toch overduidelijk aan het trollen? Dus waarom u opjagen.

Tgoh waarom?
Er bestaan echt mensen in de wereld die zo denken. Maar meestal zitten die in een donker incel hoekje van het internet. Over die mensen moet ge u oprecht zorgen maken.
Ge moet u soms ergens aan opjagen zeker.

Anderzijds heb ik de naïeve gedachte, dat er hier meer volk gewoon meeleest dan post. Ik zou het erg vinden als er een puber/jong volwassene dit leest en aan zichzelf begint te twijfelen.

Dat is zeker een terechte opmerking. Al weet ik niet of een puber sowieso geholpen is met dating advies te vragen op een forum van 30/40 jarige venten :tongue:.
Het gaat er juist om dat ze het niet vragen, maar wel lezen en daarop verder gaan.

En we zijn inderdaad vooral een bende oude zagers.

Tgoh waarom?
De deze is mogelijk gewoon gefrustreerd wegens een recente scheiding, al kan dat allemaal getroll zijn natuurlijk.

In beide gevallen niet echt waardevol relatieadvies.

Ik heb mijn studententijd beleefd met 1 en dezelfde vaste partner. Wij deelden een klein flatje ipv 2 koten om de kosten te drukken. Mijn studententijd heeft ook maar de 4 normale studentenjaren geduurd en niet tot mijn 30ste 😅.
Ook langdurige relaties kunnen ten einde komen, de ene heeft op dat moment al kinderen, de anderen niet.
Ik ben zelf vrij pijnlijk bedrogen geweest maar moet zeggen dat dat bij mij nooit enige rancune of blijvende achterdocht geschept heeft. Je weet wat je aan uw partner hebt, ik voel niet de minste nood om zijn verleden uit te spitten of hem te controleren. Ik voel mij oprecht graag gezien en gewaardeerd en voel geen nood daaraan te twijfelen.

Maar dat is een valse dichotomie hé. Je kan 5 relaties gehad hebben van telkens 4 jaar én ook 20 one night stands. Ik heb altijd vaste relaties gehad (gaande van 8 maand tot 6 jaar) maar tegelijk heb ik zoveel bedpartners gehad dat ik de tel ben kwijt geraakt. Je kan gewoon beide hebben hoor. En je kan ook zotte experimenten doen en taboes breken in je eentje, je hebt daarvoor geen vaste partner nodig?

En 't laatste waar je mij van kan betichten, is van geen zelfrespect te hebben.

Terug
Bovenaan