Het grote BeyondGaming Dating topic

Hier iemand ervaring met polyamorie?

Ben nu anderhalve maand of iets langer aan het daten met iemand die naast mij nog iemand regelmatig ziet en terwijl verkennend aan het daten is met nog iemand. We spreken wel echt veel af, dus heel fijn. Soms vind ik het wel lastig als we een datum aan het zoeken zijn en ze dan zegt dat dat niet gaat wegens afspraak met X. Maar paar berichtjes/telefoon later ben ik dat dan weer helemaal vergeten.. Onze dates zijn dan ook heel waardevol/liefdevol.
Alles verloopt ook los, er wordt niks benoemd of geen verwachtingen buiten tijd vrijmaken voor elkaar.

Na mijn laatste vaste relatie heb ik besloten dat ik dat toch voor een lange tijd niet wil. (toch zeker niet de klassieke 'hey het klikt laten we samenwonen en zeggen wat mag en niet mag) Dus misschien werkt dit wel voor mij. Moet ik zelf ook eens exploreren door nu andere te daten, daar open over te zijn, maar ook wat schrik dat dat mij gaat verwarren..
Mijn vriendin en ik hebben geen conventionele relatie al zou ik het nu wel geen polyamorie noemen. Ik denk dat op vlak van relaties alles werkt wat tussen de betrokkenen goed aanvoelt. Hoe meer betrokkenen hoe meer aandacht er moet zijn om te controleren of het voor iedereen ok is. Alles sterren op dezelfde lijn krijgen en daarbij elke grens respecteren is niet eenvoudig maar het kan.

Het start met openheid en bespreken wat voor vorm jullie elk voor ogen hebben.

Laatst bewerkt:
Hier iemand ervaring met polyamorie?

Ben nu anderhalve maand of iets langer aan het daten met iemand die naast mij nog iemand regelmatig ziet en terwijl verkennend aan het daten is met nog iemand. We spreken wel echt veel af, dus heel fijn. Soms vind ik het wel lastig als we een datum aan het zoeken zijn en ze dan zegt dat dat niet gaat wegens afspraak met X. Maar paar berichtjes/telefoon later ben ik dat dan weer helemaal vergeten.. Onze dates zijn dan ook heel waardevol/liefdevol.
Alles verloopt ook los, er wordt niks benoemd of geen verwachtingen buiten tijd vrijmaken voor elkaar.

Na mijn laatste vaste relatie heb ik besloten dat ik dat toch voor een lange tijd niet wil. (toch zeker niet de klassieke 'hey het klikt laten we samenwonen en zeggen wat mag en niet mag) Dus misschien werkt dit wel voor mij. Moet ik zelf ook eens exploreren door nu andere te daten, daar open over te zijn, maar ook wat schrik dat dat mij gaat verwarren..
De vraag is hoelang het duurt vooraleer de ene er toch meer problemen mee heeft dan de andere. Op gebied van vertrouwen, jaloersheid..

Zoals altijd is communicatie daarin belangrijk en aangeven wat goed voelt en wat knaagt.

Als jullie dat beiden nu zien zitten en je hebt nog niets te verliezen?

Lijkt me moeilijker als je in een relatie zit en je partner dit plots voorstelt en jij erin meegaat omdat je schrik hebt om haar te verliezen.

Kans wordt groter en groter dat ik ook terug kan gaan daten, vermoedelijk vanaf morgen :unsure: .
Beetje gratuit liegen terwijl ik een vraag stel via whatsapp en ik iemand tegenover mij heb zitten die duidelijk aangeeft dat ze aan t liegen is en dan krijgde nog een antwoord genre euh jawel.

Ah dan heb ik verkeerde info gehad? Euh ja blijkbaar.

En dan gisteren ineens waarom zijde zo kort, scheelt er iets? :laugh:

Het is dat ik zoiets niet graag via de telefoon doe anders had ik vandaag al gezegd op deze manier stopt het denk ik.

Kans wordt groter en groter dat ik ook terug kan gaan daten, vermoedelijk vanaf morgen :unsure: .
Beetje gratuit liegen terwijl ik een vraag stel via whatsapp en ik iemand tegenover mij heb zitten die duidelijk aangeeft dat ze aan t liegen is en dan krijgde nog een antwoord genre euh jawel.

Ah dan heb ik verkeerde info gehad? Euh ja blijkbaar.

En dan gisteren ineens waarom zijde zo kort, scheelt er iets? :laugh:

Het is dat ik zoiets niet graag via de telefoon doe anders had ik vandaag al gezegd op deze manier stopt het op denk ik.
Waarover was ze aan het liegen dan?

Waarover was ze aan het liegen dan?
Geen idee of ik dat zo specifiek hier wil zetten, ze zegt vorige week twee keer ik ga x halen bij iemand (nee geen drugs of whatever). Was iets dat vrijdag handig van pas had gekomen. Ware het niet dat ze een uur voor er vrijdag was afgesproken geen tijd meer had want ze moest de mama nog ergens naartoe voeren op dat uur (geen problemen mee he, dat kan gebeuren).

Ik zit zaterdag bij die iemand waar ze het ging halen en ik dacht ik pols gewoon is, is ze x komen halen bij u? Ah nee, die heeft dinsdag wel gevraagd of ik dat had liggen maar daar is het bij gebleven.

Dus ik zeg, ah tis toch niet gelukt om x te gaan halen schat?

Antwoord: Euh jawel. Enfin de rest van de "conversatie" staat hierboven.

Geen idee of ik dat zo specifiek hier wil zetten, ze zegt vorige week twee keer ik ga x halen bij iemand (nee geen drugs of whatever). Was iets dat vrijdag handig van pas had gekomen. Ware het niet dat ze een uur voor er vrijdag was afgesproken geen tijd meer had want ze moest de mama nog ergens naartoe voeren op dat uur (geen problemen mee he, dat kan gebeuren).

Ik zit zaterdag bij die iemand waar ze het ging halen en ik dacht ik pols gewoon is, is ze x komen halen bij u? Ah nee, die heeft dinsdag wel gevraagd of ik dat had liggen maar daar is het bij gebleven.

Dus ik zeg, ah tis toch niet gelukt om x te gaan halen schat?

Antwoord: Euh jawel. Enfin de rest van de "conversatie" staat hierboven.
goh zonder te weten wat X is en wat de gevolgen waren van de afwezigheid van X kan dat ook gewoon een leugentje om bestwil.
Misschien vraagt ze gewoon niet graag dingen aan mensen en denkt "ik los dat wel op op mijn manier".
Ik durf mij daar ook schuldig aan maken.. "vraagde gij hulp voor die kast te verzetten? "ja ja komt in orde"
en ik mijn eigen denk ik: ik doe het wel alleen.
Of vergeten sturen om af te spreken met die persoon om het te gaan halen en dan denken "zo last minute durf ik het niet meer te vragen"

Als het natuurlijk natuurlijk had afgesproken om de vrijdag te gourmetten me 13 en zij ging het 2e gourmetstel meebrengen dan snap ik dat met 13 op 1 gourmetstel wreed onpraktisch was?

Wat afhankelijk hoe goed de relatie voor de rest is natuurlijk.. is het the druppel when the bucket is allready full of een fait divers.

Het ging gewoon om tickets die gewonnen waren (niet dat die vervallen in t kort ofzo) gaat me ook niet om t feit dat ze het niet gaan halen is he, redenen met hopen waarom dat dat toch niet zou lukken ondanks dat je zegt ik ga ze halen twee keer, zelfs gewoon vergeten zou kunnen geen enkel probleem mee. Maar als ik dan zeg en is t niet gelukt? Kom dan niet af met jawel ze. En als ik dan nog is wat "doorduw" met ah dan heb ik verkeerde info gehad, antwoord je niet met ja blijkbaar.

Hoe idioot denkte dat ik ben, ik stel die vraag alleen maar omdat ik weet dat het niet gelukt is. Zeg dan gewoon ja nee sorry tis er idd overgeschoten. Ik vind dat geen leugentje om bestwil, dat is (mag ik toch hopen) duidelijk beseffen dat ik weet dat je ze niet gaan halen bent en toch denken ah nee ik volhard in de leugen, ik ben ze wél gaan halen, nah.

Soit, t moest er is uit, we zien wel morgen of en wat er nog te redden valt het is inderdaad eerder den druppel die momenteel voor een overstroming zorgt in mijn hoofd ofzo. Toekomst opbouwen lijkt verder weg dan ooit (tis nog maar drie a vier maanden bezig ook daar niet van) en ik ben wel op een leeftijd gekomen waarin dat een belangrijk criterium is om een relatie een kans op slagen te geven.

Het ging gewoon om tickets die gewonnen waren (niet dat die vervallen in t kort ofzo) gaat me ook niet om t feit dat ze het niet gaan halen is he, redenen met hopen waarom dat dat toch niet zou lukken ondanks dat je zegt ik ga ze halen twee keer, zelfs gewoon vergeten zou kunnen geen enkel probleem mee. Maar als ik dan zeg en is t niet gelukt? Kom dan niet af met jawel ze. En als ik dan nog is wat "doorduw" met ah dan heb ik verkeerde info gehad, antwoord je niet met ja blijkbaar.

Hoe idioot denkte dat ik ben, ik stel die vraag alleen maar omdat ik weet dat het niet gelukt is. Zeg dan gewoon ja nee sorry tis er idd overgeschoten. Ik vind dat geen leugentje om bestwil, dat is (mag ik toch hopen) duidelijk beseffen dat ik weet dat je ze niet gaan halen bent en toch denken ah nee ik volhard in de leugen, ik ben ze wél gaan halen, nah.

Soit, t moest er is uit, we zien wel morgen of en wat er nog te redden valt het is inderdaad eerder den druppel die momenteel voor een overstroming zorgt in mijn hoofd ofzo. Toekomst opbouwen lijkt verder weg dan ooit (tis nog maar drie a vier maanden bezig ook daar niet van) en ik ben wel op een leeftijd gekomen waarin dat een belangrijk criterium is om een relatie een kans op slagen te geven.
Snap ik helemaal en is heel herkenbaar.
Een ex loog ook over de meest banale zaken, zelfs wanneer de bewijzen voor uw neus liggen. Ik herinner me concreet geval dat ik thuis een pizza doos bovenop de doos met karton zag liggen. “En welke pizza had je besteld?”
En dan gewoon ontkennen dat ze pizza besteld had :wtf:.
An sich gaat dat allemaal nergens over, maar bleek dus uiteindelijk dat ze bij élke “confrontatie” als eerste reflex had om te vluchten in een leugen. Dat ging voor mij ook niet.

Ik herinner me concreet geval dat ik thuis een pizza doos bovenop de doos met karton zag liggen. “En welke pizza had je besteld?”
En dan gewoon ontkennen dat ze pizza besteld had :wtf:.
Ene met ananas wss? 😋

Kleine leugentjes die onnodig zijn zeggen vaak wel veel idd

Uhu, al vind ik de "conventionele" manier ook wat raar aanvoelen. Ik ben er nu 29, en tijdens uitgaan of dergelijken heb ik nooit de drang gevoeld om naar een meisje toe te gaan. Zogezegd moet men gewoon aan de praat geraken, maar wat zeg je dan? Dan zijn er niet eens gevoelens of dergelijke aan de orde, maar gewoon de gedachte: "mooi meisje", Googke kijkt even en gaat verder met z'n leven.

Enige moment dat ik ietwat initiatief nam - met omwegen - was op het 2de middelbaar. Daar werd ik ietwat van m'n sokken geblazen en vroeg haar MSN via een vriend die met haar in de klas zat :unsure:.

Ik begrijp ook gewoon niet waarom ge een praatje zou slaan met een wildvreemde. Ja, als ik wat gedronken heb en ik sta aan de toog te wachten of met de voetbal ja, maar met vrouwen? :unsure:.

Ik kan me slecht van de indruk ontdoen dat ge liefde moet "zoeken" en dat vrouwen heus wel weten waarom Pietje Belg met hun komt praten.
Als ge als man niet veel initiatief neemt zal er niet veel (zeg maar niks) gebeuren.
Ook in 2023 verwachten vrouwen dat de man initiatief neemt.
En ja natuurlijk weten ze wat mannen willen (duh) en natuurlijk is dat héél vaak ongemakkelijk.
Gewoon regelmatig mensen (niet alleen vrouwen) aanspreken en uiteindelijk zal het allemaal minder awkward worden.
Afwijzingen horen erbij, zet je daar over neemt het niet te serieus, ze kent je tenslotte niet.
Win some, lose some.

Ik heb vandaag de app Breeze gedownload. De bedoeling van die app is onmiddellijk op date te gaan met een match in plaats van eindeloos te chatten. Bij een match betaal je 9 euro voor de date, daar zit een drankje ter plaatse in. Het profiel dat ik moest invullen was al een pak gedetailleerder dan op Tinder. Je krijgt elke dag om 7u en om 19u een aantal nieuwe potentiële matchen voorgesteld, dus eindeloos swipen is niet mogelijk. Voor mij is dat wel goed want daar maak ik mij vaak schuldig aan. Tinder is mij te oppervlakkig. Ik selecteer daar vooral op de foto's want van het innerlijke van iemand krijg je weinig mee. En er zitten veel mensen die geen serieuze relatie willen. Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig single wil blijven.

Zit wat met een dilemma :S.
Ik heb mij ingeschreven op Parship omdat ik via via een kortingscode had.
Nu twijfel ik of ik in mijn bio zou zeggen dat ik in een rolstoel zit (met bijhorende foto) of niet.
Het eerlijkste zou zijn van wel, ook om onze tijd niet te verspillen.
Maar ergens schrikt mij dat wel af om het wel te doen omdat je dan volgens mij voor 99% kans meteen een njet krijgt.

Ik weet dat ik zelf de keuze moet maken, maar geraak er niet uit. Vandaar dat ik eens pols hier.
Is ook de eerste keer dat ik terug zou daten na mijn ongeluk. Vandaar mijn onzekerheid vermoed ik.

Zit wat met een dilemma :S.
Ik heb mij ingeschreven op Parship omdat ik via via een kortingscode had.
Nu twijfel ik of ik in mijn bio zou zeggen dat ik in een rolstoel zit (met bijhorende foto) of niet.
Het eerlijkste zou zijn van wel, ook om onze tijd niet te verspillen.
Maar ergens schrikt mij dat wel af om het wel te doen omdat je dan volgens mij voor 99% kans meteen een njet krijgt.

Ik weet dat ik zelf de keuze moet maken, maar geraak er niet uit. Vandaar dat ik eens pols hier.
Is ook de eerste keer dat ik terug zou daten na mijn ongeluk. Vandaar mijn onzekerheid vermoed ik.
Ik heb nog iemand naar rechts geswiped die ook in een rolstoel zit, ik kan zo een eerlijkheid wel appreciëren.

Wat ik waarschijnlijk zelf zou doen in jouw geval: niet expliciet vermelden, maar de rolstoel niet volledig verbergen op de foto's. Daarom moet die er niet prominent op staan, maar de alerte swiper zal het wel zien en ook wel kunnen inschatten dat dat geen "ziekenfondsrolstoeleke" is.

Parship vind ik trouwens HEEL karig qua aanbod in onze wijde regio.
Als afstand voor jou minder uitmaakt: zeker wel expliciet vermelden in je bio.

Ik heb nog iemand naar rechts geswiped die ook in een rolstoel zit, ik kan zo een eerlijkheid wel appreciëren.
<--->
Wat ik waarschijnlijk zelf zou doen in jouw geval: niet expliciet vermelden, maar de rolstoel niet volledig verbergen op de foto's. Daarom moet die er niet prominent op staan, maar de alerte swiper zal het wel zien en ook wel kunnen inschatten dat dat geen "ziekenfondsrolstoeleke" is.
Eerlijk appreciëren maar er dan een alertheidstest van maken vind ik wel wat contradictorisch.

@lammeken, ik vind dat ook een moeilijke. Enerzijds is het meteen duidelijk maken wel fair, maar mogelijk afschrikkend. Anderzijds is wanneer je dat zegt na enkele leuke babbels voor sommigen dan misschien geen probleem meer en voor anderen net hoogverraad.

<--->

Eerlijk appreciëren maar er dan een alertheidstest van maken vind ik wel wat contradictorisch.

@lammeken, ik vind dat ook een moeilijke. Enerzijds is het meteen duidelijk maken wel fair, maar mogelijk afschrikkend. Anderzijds is wanneer je dat zegt na enkele leuke babbels voor sommigen dan misschien geen probleem meer en voor anderen net hoogverraad.
Ik weet begot niet meer of die persoon expliciet had vermeld in zijn tekst dat hij rolstoelgebonden is of niet, maar ik kon hem wel zien op verschillende foto's.

Er is een verschil tussen de rolstoel prominent op foto te zetten en foto's te gebruiken waarop telkens wel een wiel of een handvat in beeld is. Als Lammeke bvb een foto voor zijn profiel gebruikt van op restaurant getrokken door de persoon die naast hem zit, is de rolstoel wel zichtbaar zonder prominent in beeld te zijn.

Terug
Bovenaan