Het grote BeyondGaming Dating topic

Perfect ok om te beseffen dat je een huismus bent en een partner die graag reist geen goede match is. Maar dat afkeuren omdat reizen niet origineel is.... :wtf:
Inderdaad, en er is ook niks met interesses die iedereen doet, zoals reizen, koken, muziek, sport.
Het is gewoon ergens een indicatie wat iemand bezighoudt, maar meer ook niet.

Heb er nu 2 maanden Bumble opzitten en met 5 van men matches effectief op date gegaan.
Met eentje daarvan dit weekend date 5. Fingers crossed.

De andere apps heb ik ook geïnstalleerd maar eigenlijk nooit verder op in gegaan.
Had veruit het beste gevoel bij Bumble.
Of alleszins bij Bumble het minst afstandelijk / oppervlakkig / vleeskeuring voor kebabzaken gevoel.

Ik heb niet mega veel likes denk ik, maar degene die ik heb zijn meestal wel de juiste, of volgt op zijn minst een leuk gesprek of optie tot date uit.
Gezien ik geen 5%'er ben heb ik wel echt moeite in mijn profiel gestoken (Bio, foto's, leuke vragen, feedback van vrienden/familie) om me toch op één of andere manier te proberen onderscheiden.

Ik denk dat als je iemand afrekent op het feit dat reizen als hobby niet origineel is, ge daar uw eigen probleem hebt geïdentificeerd.

Perfect ok om te beseffen dat je een huismus bent en een partner die graag reist geen goede match is. Maar dat afkeuren omdat reizen niet origineel is.... :wtf:
Nogal een kortzichtige reactie IMHO. Het ging erover dat er heel veel profielen zijn die niet meer aangeven dan "interesse in reizen en wijn" en dat dat vooral veel eenheidsworst oplevert. Dat betekent niet dat iemand die houdt van reizen wordt afgeserveerd, wel wie alleen die twee dingen opgeeft en dus opgaat in de massa van dat soort profielen.

Maar hé, bij deze bedankt voor de stempel van huismus :unsure:

Ben nu sinds een 6 maand terug single na een relatie van 10 jaar en heb nog steeds geen behoefte om mij ‘op de markt te smijten. Benieuwd wanneer dit zal veranderen.
Ik merk wel dat ik al sneller ‘scan’ maar geen stappen onderneem, terwijl ik vroeger wel al sneller eens in een vlotte babbel terechtkwam. Sommige maten vrezen dat ik mij isoleer maar zo voelt het niet aan voor mij.

Anyhow.. we shall see

Ben nu sinds een 6 maand terug single na een relatie van 10 jaar en heb nog steeds geen behoefte om mij ‘op de markt te smijten. Benieuwd wanneer dit zal veranderen.
Ik merk wel dat ik al sneller ‘scan’ maar geen stappen onderneem, terwijl ik vroeger wel al sneller eens in een vlotte babbel terechtkwam. Sommige maten vrezen dat ik mij isoleer maar zo voelt het niet aan voor mij.

Anyhow.. we shall see
Elk zijn eigen tempo daarin ook he, hier heeft dat 2 jaar geduurd. Het loopt toch fout als je het te vroeg probeert.
(Maar ook als je je er wèl klaar voor voelt kan het fout lopen natuurlijk.)

De ene wil vooral terug op z'n plooi komen in z'n nieuwe leven, een ander wil zijn marktwaarde eerst ontdekken als verwerkingsproces, nog een ander sluit zich op en zweert alles en iedereen af,...
Je vooral niet onder druk laten zetten, ik kreeg het ook genoeg te horen van anderen "dat het nu wel tijd werd om te gaan daten". Lijkt me dat dat vooral mijn eigen beslissing moest zijn ipv die van een ander...

Anyhow.. we shall see
6 maanden na een relatie van 10 jaar is echt niks hoor. Neem gewoon de tijd die je wil nemen.

6 maanden na een relatie van 10 jaar is echt niks hoor. Neem gewoon de tijd die je wil nemen.
Ik heb ook een zoontje van 3 jaar waar ik alle aandacht aan besteed op de momenten waar hij bij mij is. In de andere weekends plan ik nog steeds heel weinig, terwijl de weekends steeds volgeboekt waren. De rust doet inderdaad deugd. Nu en dan eens een optreden, quiz of een spelletjesavond met vrienden is er wel degelijk maar vaak op vraag van anderen. Ook al 2 keer alleen naar de cinema geweest, wat ik eigenlijk best fijn vond. :)

Ja vooral wat zijn de alternatieven :p Ik kom buiten, ik doe dingen maar veel nieuwe mensen onder de vrienden zijn er niet.
Ik vind het ook super moeilijk om te swipen op wat foto's en tekst (als die er al is). Ik zie mezelf eigenlijk ook nooit zeggen na 1-2-3 dates van ja, gij zijt mogelijks de persoon en met u wil ik verder en zien wat er komt. Ik moet iemand toch al iets langer kennen dan 2 weken / maand voor dat echt evolueert :thinking: Ofwel gewoon nog nooit de juiste tegengekomen die mij dat gevoel gaf, toch niet via datingapps. 't Is gewoon mijn ding niet denk ik en wat te geforceerd.
Dat hoeft toch ook niet na 2 of 3 dates. Zolang ge het beiden plezant vindt kunt ge 'vrijblijvend' blijven afspreken en dan merkt ge op den duur wel of ge die mist/ge elke keer er naar uitkijkt om die te zien/etc. Ik ken er die zo maanden gedate hebben voor ze het dan toch eens exclusief gemaakt hebben om te proberen...

Maar is dat ook niet gewoon een "type" persoon? Een beetje zoals ze in de VS het stereotype van de basic bitch hebben, denk ik dat er hier ook wel een hoop mensen overtuigd zijn van het feit dat "wijntjes drinken, wanderlust, instagram" je een interessant persoon maken, of dat dit "moet" ofzo. Allez, of ze drinken gewoon graag wijn en reizen graag :unsure:
Yep, dat dus. Ik zat onlangs ook eens op Tinder en ik vind daar dus echt mijn gading niet hé, dat zijn precies allemaal kloontjes van elkaar.

Maar zet mij op OKCupid en dat zijn allemaal 'my kind of people'. Terwijl die ook eenheidsworst zijn hé (allemaal bi en poly en into kink en neurodivers), alleen dan de andere kant op 😁

Dat hoeft toch ook niet na 2 of 3 dates. Zolang ge het beiden plezant vindt kunt ge 'vrijblijvend' blijven afspreken en dan merkt ge op den duur wel of ge die mist/ge elke keer er naar uitkijkt om die te zien/etc. Ik ken er die zo maanden gedate hebben voor ze het dan toch eens exclusief gemaakt hebben om te proberen...
Ja inderdaad dat kan best en zo zou ik het ook het liefst zien denk ik. Maar vele willen dat niet ofwel nog niemand tegengekomen waarvan ik dat zelf wil (via datingapps). Of misschien als ik eens "de juiste" tegenkom ik toch al sneller heb van "ik wil meer" :p Kan evengoed. Liefst van al iemand via via, op den bots of via iets sociaals leren kennen éérst en dan daten. Bij datingapps blijf ik het gewoon te geforceerd vinden en merk ik dat ik zelf al snel denk van hmm wat doen we hiermee, ja of nee. Ahja ik weet het niet meer op den duur wat ik moet doen en leuk vind ik het niet meer.

Ivm de apps bumble vind/vond ik ook 'het leukste/beste'. Fb dating meh hangt er heel hard vanaf. Tinder ja ... 😅

Ja inderdaad dat kan best en zo zou ik het ook het liefst zien denk ik. Maar vele willen dat niet ofwel nog niemand tegengekomen waarvan ik dat zelf wil (via datingapps). Of misschien als ik eens "de juiste" tegenkom ik toch al sneller heb van "ik wil meer" :p Kan evengoed. Liefst van al iemand via via, op den bots of via iets sociaals leren kennen éérst en dan daten. Bij datingapps blijf ik het gewoon te geforceerd vinden en merk ik dat ik zelf al snel denk van hmm wat doen we hiermee, ja of nee. Ahja ik weet het niet meer op den duur wat ik moet doen en leuk vind ik het niet meer.

Ivm de apps bumble vind/vond ik ook 'het leukste/beste'. Fb dating meh hangt er heel hard vanaf. Tinder ja ... 😅
Begrijp ik volledig, ik had dat ook bij mijn laatste Tinder/datingapp avonturen. Zo het gevoel alsof het een wederzijds sollicitatiegesprek was bijna. Dat zat ook wel gewoon in mijn hoofd maar dat vond ik ook wel wat eigen aan online dating, zeker de latere keren. Geen idee hoe je dat gevoel kan vermijden.

Zijn reisjes niet gewoon HET moment dat er foto’s van jou genomen worden :thinking:. De enige momenten dat wij als koppel zelf eens foto’s van onszelf hebben is op vakantie, op festivals. op (familie)feestjes of eens daguitstap. Dat viel mij op omdat de oma altijd na vakantie vraagt of we paar nieuwe foto’s hebben om haar fotokaders te vernieuwen :p.
Dat wil nog niet zeggen dat reizen en feesten het enige is wat je doet.

Ik ben in juni op vakantie geweest met een single vriendin, zij heeft toen bewust gevraagd paar nieuwe foto’s voor haar tinder te maken. Verder had ze enkel foto’s van zichzelf die intussen 2 jaar oud waren. Is enig moment als je alleen bent waarop iemand eens paar spontanere foto’s van jou kan maken. Lijkt mij niet raar toch?

Ik wou vroeger ook bewust geen foto’s op tinder plaatsen met andere mensen erop. Je wil niet jouw vrienden/familie op tinder zetten zonder hun medeweten. Dat maakt imo dat je nog sneller naar een vakantiefoto van jouzelf gaat grijpen.

Ik wou vroeger ook bewust geen foto’s op tinder plaatsen met andere mensen erop. Je wil niet jouw vrienden/familie op tinder zetten zonder hun medeweten. Dat maakt imo dat je nog sneller naar een vakantiefoto van jouzelf gaat grijpen.
Is het geen ding om die mensen gewoon even te blurren dan? Gaat de focus ook meteen naar jou in de foto.

Aangezien ik hier meestal de foto's maak, ook haast geen recente foto's 😁

Is het geen ding om die mensen gewoon even te blurren dan? Gaat de focus ook meteen naar jou in de foto.
Mijn indruk: mensen die een groepsfoto plaatsen en geen individuele, doen dit bewust omdat ze niet zo zeker zijn over hun uiterlijk. Zo blijft het vaag wie de persoon nu is waarmee je chat...
Plaats je 3 individuele en 1 groepsfoto is het natuurlijk iets anders!

Mijn indruk: mensen die een groepsfoto plaatsen en geen individuele, doen dit bewust omdat ze niet zo zeker zijn over hun uiterlijk. Zo blijft het vaag wie de persoon nu is waarmee je chat...
Plaats je 3 individuele en 1 groepsfoto is het natuurlijk iets anders!
Dan val je toch gewoon door de mand als ze vragen wie je bent op de foto.

Zijn reisjes niet gewoon HET moment dat er foto’s van jou genomen worden :thinking:. De enige momenten dat wij als koppel zelf eens foto’s van onszelf hebben is op vakantie, op festivals. op (familie)feestjes of eens daguitstap. Dat viel mij op omdat de oma altijd na vakantie vraagt of we paar nieuwe foto’s hebben om haar fotokaders te vernieuwen :p.
Dat wil nog niet zeggen dat reizen en feesten het enige is wat je doet.

Ik ben in juni op vakantie geweest met een single vriendin, zij heeft toen bewust gevraagd paar nieuwe foto’s voor haar tinder te maken. Verder had ze enkel foto’s van zichzelf die intussen 2 jaar oud waren. Is enig moment als je alleen bent waarop iemand eens paar spontanere foto’s van jou kan maken. Lijkt mij niet raar toch?

Tuurlijk. De meeste mensen hebben vooral veel reisfoto’s van zichzelf, hier is dat niet anders.
Met reisfoto’s en een bio waar niet meer in staat dan “ik reis graag en drink wijntjes” val je alleen niet op tussen de massa profielen. Bijna iedereen reist graag. Je trekt dan vooral de profielen aan die puur op uiterlijk swipen. Is dat iemands ding? Prima hoor maar niet het mijne.

Toch al verscheidene keren gehad dat ik bij het zien van de eerste foto, een groepsfoto, de verkeerde voor heb. Diegene die het meest in het oog springt of toevallig centraal staat op de foto.
Als je dan verder klikt, zie je dat het dan toch niet die persoon is...
Tja...

Terug
Bovenaan