Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik ga er vanuit dat degene die uitnodigt op zijn minst zal aanbieden om te betalen. Maar 50/50 lijkt me toch wel de norm in deze tijd?

Ik vond dat toen ik aan het daten was echt niet tof wanneer bij een van de eerste dates de man persé wilde betalen. Zolang er niets duurzaams was opgebouwd, wilde ik op geen enkele manier een gevoel hebben van 'in schuld te staan'.
Ik benoemde dat ook altijd. Dat ik het gebaar apprecieerde, maar dat geen fijn gevoel vond op dat moment en dat dus liever niet wilde. Als ze daarna bleven volharden, deden ze dus doelbewust iets waarvan ze wisten dat ik dat niet fijn vond. Dat is telkens ook de laatste date geweest.

Same here, voor iets te drinken op café vind ik het minder een dealbreaker omdat je eventueel nog eens kunt afspreken en dan betalen, of als de date je niets zegt heb je op z'n minst geen even grote "schuld" als op restaurant.

Maar samen gaan eten en blijven willen doordringen op betalen terwijl je het al twee keer aanbiedt om te splitsen en je u anders niet comfortabel bij voelt is al een rode vlag bij mij tbh, de date wordt dan ook gewoon met een oncomfortabel gevoel afgesloten

En eens er een relatie is, heb je er dan geen probleem mee om "in schuld te staan"? Omdat je toch al "in natura terugbetaalt"? Of hoe moet ik dat nu interpreteren?
Ik verwacht dan in elk geval ook niet dat die constant alles voor mij betaald, maar dat dat een gezonde wisselwerking is waarin ge niet meer elke euro telt.
Dat is voor mij hetzelfde bij vrienden trouwens. Mijn beste vriendinnen ken ik al meer dan 25 jaar en daar wordt al lang niet meer bijgehouden wie nu net wat betaald heeft, terwijl daar sowieso geen sprake is van enig terugbetalen in natura.

Dus interpreteer het vanuit de context van een normale relatie tussen mensen waar niet elke euro wordt genoteerd, maar het uiteindelijk allemaal wel wat in evenwicht is.

Als ik trouwens ooit in een relatie sukkel waar seks een betaalmiddel is en niet iets dat gewoon ontstaat uit liefde en lust dan hoop ik zo snel mogelijk van gans die relatie verlost te zijn.

Hier een date waar het via chat goed mee klikte.
Ze was mega enthousiast en stelde zelf voor af te spreken. We hebben zelfs een gemeenschappelijke vriendin. Date is voor vanavond voorzien... Kheb ze al sinds donderdag niet meer gehoord. Gisteren ochtend gevraagd hoe het met haar ging...geen antwoord.
Vraag me dus af of het wel doorgaat... ook beetje weird als het niet zou doorgaan van hare kant, dat ze gewoon niks laat weten. überhaupt gewoon al raar dat ze van de aardbol verdwijnt, want ze was effectief kei enthousiast..
Been there done that... Redelijk recent gebeurd zelfs. 2 keer afgesproken met een prachtige Francaise om dan plots out of the blue geghost te worden. Eerste keer bij mij aperitiefje gedronken om dan naar het restaurant te gaan en terug te keren naar mijn woning. Date afgesloten met wat (braaf) gekus. Vervolgens stelde ze zelf enthousiast voor om hij haar te gaan eten. Op haar verzoek blijven slapen (heb niet aangedrongen op seks omdat ik de dingen eens rustig/serieus wilde aanpakken en zij ook iets serieus zocht). Vervolgens wat heen en weer gechat zonder iets dat er ook maar op wees dat er iets aan de "hand" was. Plotseling geen enkel bericht meer van haar. Dan heb ik eventjes afgewacht met het sturen van berichten kwestie van niet te opdringerig te zijn naar haar toe. Uiteindelijk heb ik dan mits het uitblijven van een bericht toch een (respectvol) bericht gestuurd met de vraag waarom ze zomaar verdween. Hierop krijg ik dan het vage bericht "dat ze een moment van zwakte heeft en het niet aan mij lag blabla" (wat dat ook mag betekenen) om vervolgens nooit meer iets van haar te laten horen. Raar dat ze me dan niet blokkeert. Zoals al gezegd hierboven is dit gewoon een gebrek aan respect. Niets meer en niet minder. Op naar de volgende.

Dat is het inderdaad, ik betrapte mezelf er ook soms op dat ik potentiële dates ghoste, maar dan was het echt wel omdat ik het druk had met 't werk of andere zaken terwijl het bij een vrouw evengoed ook zoiets kan zijn maar dan veel meer kans dat ze twijfelen over 10tallen of 100en andere kandidaten uit de zee.

Maar dan had ik ten minste het lef me te excuseren en de draad weer op te pikken waarbij dat bij de tegenpartij 9 kansen op 10 nooit gebeurde.

'k Vind het gewoonweg niet respectvol om geghost te worden. En dan vooral als je lang gechat en misschien al een eerste date hebt gehad, ook al heb je niks te verwachten of te bewijzen aan mekaar is er toch nog altijd elementaire beleefdheid. Het is alleszins een definitieve red flag voor mij en ik vraag me dan af of het ook niet aan de opvoeding ligt van bepaalde mensen...

Op alle dates die ik had misschien 3 no shows gehad, bij 2 goed uitgedraaid want in de buurt gaan feesten en zuipen met een vriend.

Anyway, old times. Volgend jaar trouwen!
3 no shows? Dat heb je me nu nog nooit verteld 😮

Vervolgens stelde ze zelf enthousiast voor om hij haar te gaan eten. Op haar verzoek blijven slapen (heb niet aangedrongen op seks omdat ik de dingen eens rustig/serieus wilde aanpakken en zij ook iets serieus zocht).
Mja, met de ene date wil je het dan beter, kalmer en voorzichtiger aan doen dan met bv. alle vorige, je leert uit je zogezegde fouten, ook al zijn het er niet echt, terwijl in dit geval lijkt of die vrouw toch wat meer 'specerijen' van jou had verwacht dan het voorzichtige, ondanks ze aangaf van niet.
Dan krijg je er toch wel spijt van dat er niks meer gebeurd is voor dat je 't deksel van zo'n ghosting scharminkel op uw kop krijgt (en hiermee bedoel ik zowel een man of vrouw die ghost).
Wellicht wou ze ook niet echt iets serieus of zat ze zelf nog in een relatie en had ze het nog wat moeilijk, of kwam haar ex plots weer opdagen om haar te heroveren... Who knows... Het is dan jammer dat men de waarheid niet kan zeggen, ja het kan dan kwetsten, maar dan ligt het 'slachtoffer' er niet over te piekeren zoals jij wellicht wel even deed.

Het is normaal van bepaalde verwachtingen te hebben, maar tegenwoordig mag je er helemaal geen meer hebben.
Als ik op date ga om kennis te maken met een potentiële partner heb ik echt wel verwachtingen dat het iets leuks zal worden in alle openheid en eerlijkheid, ook al valt het uiteindelijk tegen dan ga ik de knoop doorhakken en er open en eerlijk over zijn naar het midden of einde toe, dan heb je beiden minstens een fijne avond gehad en hoef je niet achteraf nog eens ghosten of berichten gaan sturen.
't Is soms om depressief van te worden hoe sommige mensen interageren. Ik ben alleszins blij dat ik daarvan af ben.

3 no shows? Dat heb je me nu nog nooit verteld 😮
Jup, ene van de kust, maand aan een stuk chatten, mekaar op social media toegevoegd enz. Op de avond dat we op eerste date zouden gaan was die met de trein naar Antwerpen gaan shoppen met haar moeder en in de late namiddag bevestigde die nog de date en dat ze huiswaarts vertrokken was om zich klaar te maken en dan ging afkomen. Zat ik daar dus te wachten in een volkscafétje, niks meer van nieuws, straal genegeerd bij het bellen, want ik had 'r nr. Die antwoorde dus niet eens, berichten & chat idem. Zielig mens gewoonweg. En neen ik denk niet er toen iets ernstig gebeurd was, enkel dat haar ouders het wellicht niet ok vonden ofzo, en ik denk ook niet dat ze me gezien heeft toen ik er al zat. Maar er zat daar dus een klant-vriend en dus maar wat zitten babbelen & zuipen met dat ervaren kaliber van een mens die al een 4-tal keer getrouwd was.

De andere heilige maria, een studente van Gent, 2 dates mee gehad, en voor de 3de had ze me uitgenodigd in Gent om eens uit te gaan en op 'r kot te 'overnachten' gezien de dronken toestand waarin we zouden verkeren.
Ze stuurde dat ze in café A was, ik kom daar toe, nergens te zien, dan zat ze in café B, zo'n 400m verder, ook nergens te zien, probleem was dat die zeer traag antwoordde op berichten.
Dan wat in de auto blijven zitten wachten en was 't plots café C. Ben dan naar haar kot gereden in de veronderstelling dat die daar in de buurt zou zijn, nope. Naar huis gereden en nooit meer iets gestuurd met mekaar. Nooit geen antwoord of excuses whatsoever. Zeer vreemde interactie achteraf gezien.
Wat voor een zielig persoon moet je wel niet zijn om zo met iemand z'n voeten te spelen. Dus ja, ondanks we mekaar al gezien hadden en er toch een bepaalde klik was, een no show...

De derde meest recente was in Oekraïne, niet zo erg want ik had binnen het uur weer een andere date.

Heb ik ook gehost? Jawel, maar tenzij het gesprek verwijderd werd door de andere persoon waardoor je niks meer kon sturen, liet ik toch nog iets weten... Er zullen er wel nog een paar zijn maar ik kan er niet meer opkomen.

De date voorstellen na weken of maanden chatten die dan plots zonder antwoord bleven op Tinder of andere dating sites kan ik ook niet meer op 1 hand tellen, het is jammer dat ghosten bestaat, maar het is wel degelijk menselijk.

Ben sinds kort ook terug in de 'datingscene', nooit echt tof gevonden, tegelijk ook spannend!

No shows nu nog nooit voorgehad, maar dat ghosten vind ik ergerlijk :D
Zo 3 dagen aan het chatten over heel de dag en savonds en dan ineens is dat gestopt en 3 dagen niets. Dat je het druk hebt tot daaraan toe, maar voor je in uw bed kruipt heb je altijd wel eens 10 minuten zekers? Of laat het dan iets weten dat het toch niet zo interessant is als je had gehoopt :D

Achja, nog maar week 2 dat ik Tinder en Bumble terug heb (Bumble is mijn eerste keer, die Best Bees, zitten er altijd zo ver naast :D ), dus we zullen wel zien :D

Ben sinds kort ook terug in de 'datingscene', nooit echt tof gevonden, tegelijk ook spannend!

No shows nu nog nooit voorgehad, maar dat ghosten vind ik ergerlijk :D
Zo 3 dagen aan het chatten over heel de dag en savonds en dan ineens is dat gestopt en 3 dagen niets. Dat je het druk hebt tot daaraan toe, maar voor je in uw bed kruipt heb je altijd wel eens 10 minuten zekers? Of laat het dan iets weten dat het toch niet zo interessant is als je had gehoopt :D

Achja, nog maar week 2 dat ik Tinder en Bumble terug heb (Bumble is mijn eerste keer, die Best Bees, zitten er altijd zo ver naast :D ), dus we zullen wel zien :D
Mja, soms is het wel teveel hoor, en als vrouw nog meer met al die 'hopeloze' mannen die achter de hoek loeren... 😂
In feite totaal begrijpelijk ook al is het niet leuk gehost te worden.

Mja, soms is het wel teveel hoor, en als vrouw nog meer met al die 'hopeloze' mannen die achter de hoek loeren... 😂
In feite totaal begrijpelijk ook al is het niet leuk gehost te worden.
Is met de mannen net hetzelfde hoor. Dagenlang dagelijks berichten en dan plots niets meer. 🤷‍♀️

Is met de mannen net hetzelfde hoor. Dagenlang dagelijks berichten en dan plots niets meer. 🤷‍♀️
Ik was wel altijd eerlijk! Als het gesprek door mij stil viel, zei ik wel waarom. En na een date zei ik dat ook dat het als het niet was wat het moest zijn voor mij.

En ik denk (allee, ik weet) wel dat die apps voor vrouwen 'iets' drukker zijn dan voor mannen.

Ja, maar pas op dat is vaak de schuld van beide kanten, zene.
Vroeger toch paar keer meegemaakt dat ik met iemand matchte op tinder/bumble/..., date(s) hadden, maar dat ik eigenlijk niks 'voelde' en zij ook niet heel 'gretig' was om contact te blijven houden, en ik dan maar zei ja foert dan eh. En dan kom je ze terug eens tegen ergens online of offline, en dan krijg je het commentaar dat je niks meer hebt gestuurd. 😂 Gtfo eh serieus.

Is er eigenlijk iemand die dat dagen-/wekenlang liggen chatten over uw privéleven met een wildvreemde eigenlijk 'aangenaam' vindt?
Aangenaam, in die zin dat je het een leuk tijdverdrijf vindt?
Want de essentie is uiteindelijk wel om elkaar te ontmoeten, op een eerste date.

Ik snap wel dat je ook niet meteen wil afspreken met een wildvreemde, maar dat chatten vind ik persoonlijk even vreemd.
Om dan uiteindelijk, na alle energie en het opbouwen van een zeker verlangen, geghost te worden en terug opnieuw te moeten te beginnen, van voor af aan met iemand anders.
Als er al iemand anders is.,.

Is er eigenlijk iemand die dat dagen-/wekenlang liggen chatten over uw privéleven met een wildvreemde eigenlijk 'aangenaam' vindt?
Aangenaam, in die zin dat je het een leuk tijdverdrijf vindt?
Want de essentie is uiteindelijk wel om elkaar te ontmoeten, op een eerste date.

Ik snap wel dat je ook niet meteen wil afspreken met een wildvreemde, maar dat chatten vind ik persoonlijk even vreemd.
Om dan uiteindelijk, na alle energie en het opbouwen van een zeker verlangen, geghost te worden en terug opnieuw te moeten te beginnen, van voor af aan met iemand anders.
Als er al iemand anders is.,.
Het chatten zelf vind ik niet onaangenaam of vreemd, ja meestal zelfs leuk. Maar zoals je zegt, als het dan uitdraait op niks (al dan niet met een fysieke date) of een verlangen/beeld dat niet overeenkomt met de realiteit, is de nasmaak wrang en vond ik het moeilijk om bij een andere niet (onbewust?) wat terughoudender te zijn, wat ook weer niet ideaal is.
Daarom dat ik grote fan ben geworden van (zeer) snel aansturen op een eerste date.

Het chatten zelf vind ik niet onaangenaam of vreemd, ja meestal zelfs leuk. Maar zoals je zegt, als het dan uitdraait op niks (al dan niet met een fysieke date) of een verlangen/beeld dat niet overeenkomt met de realiteit, is de nasmaak wrang en vond ik het moeilijk om bij een andere niet (onbewust?) wat terughoudender te zijn, wat ook weer niet ideaal is.
Daarom dat ik grote fan ben geworden van (zeer) snel aansturen op een eerste date.
Inderdaad. Vroeger ging ik veel langer chatten voor ik afsprak. Bepaalde ervaringen hebben me dan toch doen inzien dat dat meestal geen goed idee is met iemand die je nog nooit gezien hebt/niet kent. Maar dan moet het online ook al een beetje "klikken" vind ik. Als dat er is dan ga ik al rap ja zeggen om eens afspreken. Meestal gaan die gesprekken heel vlot en hebt ge toch al een basisidee van die persoon. Als het dan niet verder gaat heb je er beide ook niet veel tijd aan verspeeld.
Als die "basisklik" er niet echt is (wat eig heel vaak voorkomt) dan ben ik minder snel geneigd dat te doen. Maar dan probeer ik als het gesprek niet vlot of de andere doet geen moeite om het gewoon na bepaalde tijd volledig stop te zetten. Wat lastiger is als ge dan toch beslist om op date te gaan en die date pas kan binnen 3-4 weken.
Nuja ik heb algemeen gezien ook gewoon geen zin om met iédereen waarmee ik begin te praten af te spreken. Ik wil vaak toch eerst eens aftoetsen wie zit er achter dat profiel dat ik nu geliked heb :p

Het internet hangt aan elkaar van chat rooms, fora en discord servers?

Ja, maar, ik vind dit forum bijvoorbeeld ook helemaal niet aangenaam, hoor...
(grapje, voor de duidelijkheid)

In lang vervlogen tijden had ik ook af en toe wel eens een privé-chat met een wildvreemde uit een chat room.
Die gesprekken waren best wel oké, omdat er geen dating aspect aan vasthing.

Als er een chat voortvloeit uit een datingapp heb ik de indruk dat daar zo'n gewicht aanhangt.
Voelt soms wat als een ondervraging aan en als je niet meteen antwoordt krijg je onmiddellijk een spreekwoordelijke veeg uit de pan.

Of ik heb tot nu toe de verkeerde gematcht via die apps....

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan