Het grote BeyondGaming Dating topic

Ik denk dat het wat genuanceerder is dan gewoon "goed". Ja, dat mensen niet meer ongelukkig samenblijven, soms zelfs in situaties van misbruik, is een goede zaak. Maar ik denk ook dat er meer mensen uit elkaar gaan voor, van op een afstand bekeken, triviale redenen. En eenmaal er dan kinderen bij komen kijken weet ik niet of dat altijd een goede zaak is. Een relatie zal niet altijd leuk en spannend zijn.

Ik denk ook dat het vandaag de dag misschien makkelijker is om "uit de boot" te vallen wanneer je communicatief zwakker bent.

Moeilijker dan vroeger? Vroeger had je geen internet, geen apps, etc. Vroeger werd er wrs minder echt versierd, maar wrs meer soort van uithuwelijken/koppelen door ouders? Het is nu gewoon anders, lijkt me. Nu kan je toch, zelfs al ben je "communicatief zwakker" of heb je weet ik wat, veel makkelijker in contact geraken met gelijkgezinden/lotgenoten (op dat vlak)?

Moeilijker dan vroeger? Vroeger had je geen internet, geen apps, etc. Vroeger werd er wrs minder echt versierd, maar wrs meer soort van uithuwelijken/koppelen door ouders? Het is nu gewoon anders, lijkt me. Nu kan je toch, zelfs al ben je "communicatief zwakker" of heb je weet ik wat, veel makkelijker in contact geraken met gelijkgezinden/lotgenoten (op dat vlak)?
Ik heb daar geen cijfers over, maar het lijkt me al gewoon een kwestie van meer aanbod aan potentiële partners, dus meer "concurrentie". Je ziet in deze thread toch genoeg frustraties over hoe het maar niet lukt bijvoorbeeld. Ik denk dat vroeger, binnen de kleine kring van het dorp, veel mensen wel van het straat waren begin 20. Het was ook gewoon "abnormaal" dat dit niet zo was. Dat zal dan niet altijd met de droompartner geweest zijn, maar goed, er zijn culturen waar men alles voor jou regelt en je net voor je trouw je partner leert kennen. Echt uithuwelijken lijkt me hier nu wel al lang geleden, maar dat de bomma wel iemand kende wiens kleinkind ook nog single was, ja dat zal toen wel redelijk gewoon geweest zijn.

Volgens mij zouden heel wat mensen die vandaag de dag gefrustreerd zijn als single in die tijd gelukkiger geweest zijn, net zoals veel mensen die nu gelukkig zijn dat toen niet zouden zijn. Ik leef ook liever vandaag, maar ik denk dat het moeilijk is om daar een objectieve score op te plakken om te zeggen dat het nu beter is.

Ik denk dat vroeger, binnen de kleine kring van het dorp, veel mensen wel van het straat waren begin 20. Het was ook gewoon "abnormaal" dat dit niet zo was. Dat zal dan niet altijd met de droompartner geweest zijn, maar goed, er zijn culturen waar men alles voor jou regelt en je net voor je trouw je partner leert kennen. Echt uithuwelijken lijkt me hier nu wel al lang geleden, maar dat de bomma wel iemand kende wiens kleinkind ook nog single was, ja dat zal toen wel redelijk gewoon geweest zijn.
In het (boeren)dorp waar ik van kom zijn er nog steeds wel wat van mijn leeftijdscategorie die zo met iemand zijn samengeraakt van in datzelfde dorp. Er zijn er bij die dan samen wel zijn verhuisd, maar veel meer die daar dan zelf ook blijven.

In het (boeren)dorp waar ik van kom zijn er nog steeds wel wat van mijn leeftijdscategorie die zo met iemand zijn samengeraakt van in datzelfde dorp. Er zijn er bij die dan samen wel zijn verhuisd, maar veel meer die daar dan zelf ook blijven.
De lokale jeugdbeweging in boerendorpen is toch dé visvijver bij uitstek. Waar ik vandaan kom toch. Nu zijn hun kinderen naar dezelfde jeugdbeweging aan het gaan, en gaan ze daar wellicht ook hun partner vinden. En vervolgens in hetzelfde dorp wonen, waar hun nageslacht ook dezelfde weg bewandelt. Kwestie van de goede genen in het dorp te houden.

De lokale jeugdbeweging in boerendorpen is toch dé visvijver bij uitstek. Waar ik vandaan kom toch. Nu zijn hun kinderen naar dezelfde jeugdbeweging aan het gaan, en gaan ze daar wellicht ook hun partner vinden. En vervolgens in hetzelfde dorp wonen, waar hun nageslacht ook dezelfde weg bewandelt. Kwestie van de goede genen in het dorp te houden.

Loll, sounds like hell. Over wat voor dorpen van welke grootteorde gaat dat dan?

Och zot!!! Ga jij nu echt beweren dat er nog plaatsen zijn waar jeugd effectief dingen doet met leeftijdsgenoten, in't echt, niet digitaal? En dat die daar dan ook nog eens sociale interacties bij hebben waaruit vriendschappen en relaties ontstaan? Duidelijk te veel geschiedenisboekskes gelezen gij!

Och zot!!! Ga jij nu echt beweren dat er nog plaatsen zijn waar jeugd effectief dingen doet met leeftijdsgenoten, in't echt, niet digitaal? En dat die daar dan ook nog eens sociale interacties bij hebben waaruit vriendschappen en relaties ontstaan? Duidelijk te veel geschiedenisboekskes gelezen gij!
Ik doelde toch gewoon op het feit dat dat in kleinere dorpen gewoon nog heel normaal is. Echt geen reden om mij belachelijk te maken hoor.

Op zich ook ergens normaal he...
Die dorpen hebben vaak maar 1 à 2 plekken waar de jeugd quasi elk weekend samenkomt dus het zal wel vaak genoeg gebeuren dat er zo koppels gevormd worden. Uiteindelijk ben ik ook maar mensen buiten mijn gemeente leren kennen door verder te gaan studeren en door optredens te gaan kijken over heel het land.
En hell, op 1 relatie (via tinder) en misschien 2 one night stands niet meegeteld denk ik dat elke partner die ik al gehad heb van dezelfde postcode was als mij 😅

Ik doelde toch gewoon op het feit dat dat in kleinere dorpen gewoon nog heel normaal is. Echt geen reden om mij belachelijk te maken hoor.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om u belachelijk te maken maar eerder de absurditeit van de gedachtengang van de huidige maatschappij in de verf te zetten. Alle, zo zie ik het toch.

Loll, sounds like hell. Over wat voor dorpen van welke grootteorde gaat dat dan?
En waarom klinkt dat als de hel? Als die mensen daar gelukkig mee zijn dan is dat toch perfect? Die hebben ook internet, die hebben ook Tinder, die hebben ook sociale media, ... Het is dus niet zo dat die door een of andere boerse onwetendheid in hun dorpen blijven en eigenlijk niet beter weten dan de eerste de beste dochter van de aardappelboer in huis te nemen.

Als je gelukkig bent in je geboortedorp en je vindt daar iemand met wie je je leven wilt doorbrengen is dat helemaal OK. Voor sommigen maakt dat de wereld misschien te klein en beperkt, maar niet iedereen heeft de behoefte om de wereld te zien, of om zo veel mogelijk romantische ervaringen mee te maken vooraleer ze settelen, of om (een tijd) in de stad te wonen.

En waarom klinkt dat als de hel? Als die mensen daar gelukkig mee zijn dan is dat toch perfect? Die hebben ook internet, die hebben ook Tinder, die hebben ook sociale media, ... Het is dus niet zo dat die door een of andere boerse onwetendheid in hun dorpen blijven en eigenlijk niet beter weten dan de eerste de beste dochter van de aardappelboer in huis te nemen.

Als je gelukkig bent in je geboortedorp en je vindt daar iemand met wie je je leven wilt doorbrengen is dat helemaal OK. Voor sommigen maakt dat de wereld misschien te klein en beperkt, maar niet iedereen heeft de behoefte om de wereld te zien, of om zo veel mogelijk romantische ervaringen mee te maken vooraleer ze settelen, of om (een tijd) in de stad te wonen.

Het ene sluit het andere ook niet uit. Het is niet omdat je ergens in een boerendorp opgroeit en je daar ook settelt dat daar geen periode kan tussen zitten van zaken als op kot gaan en op Erasmus. En ook mensen op het plattenland hebben tegenwoordig al andere vervoersmiddelen dan paard en kar, dus die kunnen perfect jaarlijks hun groot verlof in een of andere exotische locatie gaan doorbrengen.

Fyi, "sounds like hell" is een persoonlijke subjectieve mening. Voor mij klinkt dat als de hel, heel uw leven rond de lokale kerktoren inrichten.
Kan perfect begrijpen dat sommige mensen daar al van kleins af mee zijn opgegroeid en dat later ook willen doen, maar mij zegt het niets. Ik wil leven rond mij, en dat heb je niet in een dorp/kleine gemeente waar de enige hoogdag de jaarmarkt met de lokale DJ is. Nu niet dat je in Vlaanderen in eender welk dorp (uitgezonderd de Westhoek misschien) lang moet rijden voor je een ietwat grotere gemeente of stad tegenkomt. Maar bon, dit is de eeuwige discussie van ruraal vs. stedelijk. Mij krijg je niet in een dorp, en anderen niet in een stad. "Rust en natuur" spreken mij niet aan.

Een stad is stukken anoniemer en dat heeft wel wat voordelen. Rond de kerktoren wordt er toch een stuk meer geroddeld en is het ons-kent-ons en gaat het er wat provincialer aan toe. In een stad kan je toch wat discreter daten.

Ik heb daar geen cijfers over, maar het lijkt me al gewoon een kwestie van meer aanbod aan potentiële partners, dus meer "concurrentie". Je ziet in deze thread toch genoeg frustraties over hoe het maar niet lukt bijvoorbeeld. Ik denk dat vroeger, binnen de kleine kring van het dorp, veel mensen wel van het straat waren begin 20. Het was ook gewoon "abnormaal" dat dit niet zo was. Dat zal dan niet altijd met de droompartner geweest zijn, maar goed, er zijn culturen waar men alles voor jou regelt en je net voor je trouw je partner leert kennen. Echt uithuwelijken lijkt me hier nu wel al lang geleden, maar dat de bomma wel iemand kende wiens kleinkind ook nog single was, ja dat zal toen wel redelijk gewoon geweest zijn.

.
Keuze was vroeger kleiner maar ook de verwachtingen lagen elders.
Men zocht meer iemand voor zekerheid, om samen kinderen op te voeden...
Net zoals het in de meeste niet-Westerse culturen nog steeds is.

Nu zijn de tijden anders, vrouwen hoeven niet te huwen voor (financiële redenen), en men is met andere zaken bezig ( YOLO ).
Mogelijkheden om te veranderen van partner zijn nu ook veel groter, zeker voor jonge en aantrekkelijke vrouwen is de volgende man slechts een muisklik ver weg.

Na maanden geduld, eindelijk nog eens een match. :coolbrows: De hoofdprijs heb ik nu wel niet afgeschoten, gezien de vele schrijffouten in haar chat, maar wie weet wordt het wel iets. Een zomerlief zou ook al top zijn, hoeft niet perse de vrouw van mijn leven te zijn. :biglaugh:

Ze willen u maximaal pushen naar hun abonnementen. Hun algoritme is ook sneaky op dat vlak. Ik heb eens met een promo een maandje genomen. Met abonnement 10tal likes per dag. Abonnement loopt af en plots 100+ likes op twee dagen. Ze smijten u gewoon bovenaan de stapel als uw abonnement is gestopt om u weer nieuwsgierig te maken naar die likes. Of iedereen begint massaal te swipen omdat de vakantie is begonnen.
Was jij niet met Mulan samen?
Of is dat iemand anders?

Het wordt tijd dat ik m'n eigen zoekmachine eens tegoei gebruik voor de liefde tijdens de zomer
Of ik ben sociaal gehandicapt, of ik heb nooit de lessen meegekregen om van smalltalk over te schakelen naar flirten.
Ik kan dit dus eigenlijk niet. Her en der krijg ik complimenten van tantes die 50+ zijn en niet begrijpen dat ik single ben, maar ja geen idee over wat ik moet praten met vrouwen :unsure:.
Hoe moet dit? Ik doe dan alsof ik een observeer in de ruimte waar ik ben tijdens het smalltalken :unsure:

Ik zou niet zo meteen de "fout" bij uzelf leggen, gezien een fijn gesprek van langs beide kanten moet komen.
Heb ook al momenten gehad waar je er echt moet aan sleuren om een gesprek gaande te houden, laat staan dat het iets meer zou worden,
Terwijl, als er een fijne klik is, je geen moeite moet doen en dan maakt het echt niet uit of je van nature mogelijks wat meer introvert bent.

Me niet verkeerd verstaan eh. Dat ik nul verwachtingen heb wil niet zeggen dat ik niet opensta voor wat dan ook. Maar ik heb haar wel gezegd dat een van de redenen om dit te doen was om mezelf te dwingen wat meer onder de mensen te komen.

Er is een 'date #4' afgesproken aangezien het een Finse is en ze is verontwaardigd dat ik nog nooit in een sauna ben geweest dus dat moet opgelost worden.
Ik heb de indruk dat het van beide kanten duidelijk is dat dit geen lange termijn gegeven zal of moet worden, maar het geeft beide een reden om effectief iets te gaan doen.

Terug
Bovenaan