Het grote BeyondGaming Dating topic

Wat voor een redenering is dat nu? Zij gaan met u op eerste date met de intentie te zien waar het toe leidt en of er potentieel een volgende date in zit. Blijkt dat het voor hen niks wordt, jammer. Jij gaat met iemand op eerste date terwijl je op voorhand al weet dat het niks wordt en nul komma nul intentie tot meer hebt.

Jij zou in het eerste geval verliezen en zij in het tweede geval niet? Euh? Twee maten, twee gewichten?
Denk dat het verschil is dat hij steeds het eten betaalt, dus in geval dat hij de vrouw niet meer wil zien heeft zij enkel wat tijd verloren maar wel een gratis maaltijd gehad maar als zij beslist om hem niet meer te zien heeft hij zowel tijd als geld verloren.

Denk dat het verschil is dat hij steeds het eten betaalt, dus in geval dat hij de vrouw niet meer wil zien heeft zij enkel wat tijd verloren maar wel een gratis maaltijd gehad maar als zij beslist om hem niet meer te zien heeft hij zowel tijd als geld verloren.
Dat is dan stom van hem he. Niemand verplicht je om te betalen. Afgaande van zijn historie hier zal de schade wel meevallen.

heeft zij enkel wat tijd verloren maar wel een gratis maaltijd gehad
Das gewoon napraten wat in van die cliché filmkes over "de huidige datingscène" wordt getoond. Als iemand met dat soort blik op vrouwen op de datingmarkt zit is het niet moeilijk dat het niet lukt.

Er zitten wat rare figuren op de datingmarkt maar vrouwen by default zien als profiteurs die efkes voor niks komen eten is zo'n enge en triestige blik op de wereld zeg.

Das gewoon napraten wat in van die cliché filmkes over "de huidige datingscène" wordt getoond. Als iemand met dat soort blik op vrouwen op de datingmarkt zit is het niet moeilijk dat het niet lukt.

Er zitten wat rare figuren op de datingmarkt maar vrouwen by default zien als profiteurs die efkes voor niks komen eten is zo'n enge en triestige blik op de wereld zeg.
Kunt nu toch moeilijk ontkennen dat bij een gefaalde date, waarbij de ene een gratis maaltijd heeft gekregen en de andere twee maaltijden heeft betaald, diegene die betaald heeft iets meer verloren heeft op de date dan de andere. Ongeacht of betalen voor het eten van je date iets goeds of slechts is. En dat gaat niet over vrouwen by default zien als profiteurs, kweet niet waar je dat vandaan gehaald hebt.

Kunt nu toch moeilijk ontkennen dat bij een gefaalde date, waarbij de ene een gratis maaltijd heeft gekregen en de andere twee maaltijden heeft betaald, diegene die betaald heeft iets meer verloren heeft op de date dan de andere. Ongeacht of betalen voor het eten van je date iets goeds of slechts is. En dat gaat niet over vrouwen by default zien als profiteurs, kweet niet waar je dat vandaan gehaald hebt.
Hij heeft voor een klein bedrag mogen genie te en van iemand haar aanwezigheid waarbij dat anders niet had geweest. :unsure:

Hij heeft voor een klein bedrag mogen genie te en van iemand haar aanwezigheid waarbij dat anders niet had geweest. :unsure:
Klein bedrag? Voor mij is 60€ geen klein bedrag.

Trouwens "mogen genieten van iemands aanwezigheid"...? :laugh:

Het is niet dat ik met miss België ben gaan eten of met iemad zo uitzonderlijk en boeiend dat ik twee dagen later nog altijd aan heb bekomen ben. :crazy:

Dat is dus de reden waarom ik in mijn datingfase consequent weigerde om getrakteerd te worden op een eerste date. Want dat wordt voorgedaan als gentleman bladieblabla, maar als het erop aan komt voelen veel mannen wel alsof die vrouw hen achteraf iets verschuldigd is.
Als dat de manier is waarop je er tegenaan kijkt, stel dan gewoon voor op voorhand al van de rekening te splitten. En als je wel aanbiedt te trakteren doe dat dan omdat je dat wil doen, niet omdat je een verwachting bij de anderlegt, waar die misschien helemaal niet kan of wil aan voldoen.

Mannen die trakteren, zeggen dat ze geen verwachtingen hebben door te trakteren, maar dan toch stiekem verwachtingen hadden. Typisch. En ja, ooit had ik dit ook wel, maar snel overgestapt naar splitsen, dat is het beste, zo kan je er meteen de golddiggers/mealdiggers mee uitfilteren, die bestaan helaas echt.

Klopt, gaan eten lijkt me vreselijk als eerste date :)

Ga gewoon kort iets drinken, kan zelfs een koffie zijn in het weekend.
Na een kwartier weet je meestal wel al of je een tweede date ziet zitten!

Klopt, gaan eten lijkt me vreselijk als eerste date :)

Ga gewoon kort iets drinken, kan zelfs een koffie zijn in het weekend.
Na een kwartier weet je meestal wel al of je een tweede date ziet zitten!
Dit dus 100%.

Een korte eerste ontmoeting, koffie/wandeling/glaasje, filtert echt al heel veel.
Als het leuk is en klikt loopt die vanzelf wat uit.

Ik vond van die korte dates dan weer de moeite niet. Op 15 min heb je IMO toch te weinig interactie om daar nu wat uit te besluiten, voor zoverre je dat met een ontmoeting al kan. De meeste van mijn dates destijds waren met eten eigenlijk. Dat was via een app dus echt blind was dat niet, ik wist al of ik er een maaltijd mee kon delen zonder problemen.

Ik vond van die korte dates dan weer de moeite niet. Op 15 min heb je IMO toch te weinig interactie om daar nu wat uit te besluiten, voor zoverre je dat met een ontmoeting al kan. De meeste van mijn dates destijds waren met eten eigenlijk. Dat was via een app dus echt blind was dat niet, ik wist al of ik er een maaltijd mee kon delen zonder problemen.
Iets gaan drinken duurt toch veel langer dan 15 minuten?

Ik vond van die korte dates dan weer de moeite niet. Op 15 min heb je IMO toch te weinig interactie om daar nu wat uit te besluiten
Er zitten toch heel wat mogelijkheden tussen een paar uur gaan eten vs. 15 minuten babbelen? Terrasje, wandeling, ergens iets gaan bezoeken, ... Mogelijkheden genoeg om kennis te maken met iemand zonder verplicht een paar uur face to face aan een tafel te moeten zitten, wat heel lang kan zijn als het tegenvalt.

Als je korte en luchtige eerste ontmoeting voorstelt ga je ook (imo) veel minder potentiële partners afschrikken. Als het direct gaan eten is dan heb je toch veel grotere drempel om over te moeten.

Weinig mensen gaan neen zeggen tegen een snelle drink of koffie, de andere weet dan ook dat er geen verwachtingen zijn en je na een half uurke het al kan afbollen moest er echt geen vonk zijn.

Ik denk niet dat ik ooit een date korter dan 1u30 heb gehad

Woensdag date time!!!

Vlotte match, duidelijk gezegd dat ik liever gewoon direct afspreek ipv zo 2 weken heen en weer te sturen.
Uiteindelijk de date pas 2 weken vooruit kunnen inplannen omdat de agenda goed gevuld zat, en in tussentijd belachelijk veel naar mekaar blijven sturen. Dit is de eerste keer dat zo een chat vanzelf loopt, dat ik het interessant vind ipv een opgave,... lijkt veelbelovend.
Hopelijk bevestigt dat ook in het echt.

Tegen al de haters hier, we gaan iets gaan eten en ik ga dat betalen - zonder bijbedoelingen of verwachtingen :shy:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan