Het grote BeyondGaming Dating topic

Om het eens terug wat lucht in dit topic te laten:
waarom is in het ogen van zoveel mannen (en/of vrouwen) paardrijden zo'n gigantische rode vlag?

Misschien scheelt er iets met mij, maar ik zie het niet zo, ik denk: ik vind liefde voor de natuur belangrijk, iemand die van paarden houdt heeft dat meer dan gemiddeld dus... maar ondanks dat ze een tikkeltje overgewaardeerd zijn door paarenliefhebbers zelf maar desondanks prachtige dieren.

Oké, kan wel raden: paarden kost veel geld, tijd, moeite, etc. maar dat is toch een zorg voor de partner zelf of zie ik dat verkeerd? Iemand die trauma's van daten met een amazone/cowboy wilt delen?

waarom is in het ogen van zoveel mannen (en/of vrouwen) paardrijden zo'n gigantische rode vlag?

Misschien scheelt er iets met mij, maar ik zie het niet zo, ik denk: ik vind liefde voor de natuur belangrijk, iemand die van paarden houdt heeft dat meer dan gemiddeld dus... maar ondanks dat ze een tikkeltje overgewaardeerd zijn door paarenliefhebbers zelf maar desondanks prachtige dieren.

Oké, kan wel raden: paarden kost veel geld, tijd, moeite, etc. maar dat is toch een zorg voor de partner zelf of zie ik dat verkeerd? Iemand die trauma's van daten met een amazone/cowboy wilt delen?
Ik zou vooraleerst er niet van uitgaan dat iemand die aan paardrijden doet meer van de natuur zou houden. In't Waregemse is dat een en al posh status gedoe, en 't zal daar niet alleen zijn. Als ge dan ziet dat er tijdens de "grote koerse" meer wel dan niet een paard moet worden ingeslapen is de liefde voor de natuur ver te zoeken. Dit efkes terzijde

Ik ken aangename mensen die paardrijden maar stuk voor stuk neemt dat wereldje een beetje hun leven over. Het is niet gewoon het dier zelf dat tijd en geld kost, maar alle vrienden hebben dezelfde hobby, iedereen gaat "op wedstrijd", het is gespreksonderwerp nr. 1, ...

Een vriend is met zo iemand samen en die mag al jaar en dag elke zondag tijdens het seizoen voor dag en dauw opstaan om mee te gaan naar een wedstrijd. Een vriendin is in dat wereldje gerold na haar middelbaar en ondertussen getrouwd met iemand van "de club" en heeft nu een halve manège. De trouwfoto in de woonkamer is ook, I kid you not, zij+hem+haar paard in het midden.

Ik denk dat het gewoon zo'n groot deel van die mensen hun leven is, dat ze een beetje een eigen sociale wereld hebben.

Laatst bewerkt:
Yep,

En die praten niet enkel over paarden, hun wereld is heel ruim, die praten ook over paardenaanhangers,zadels,wedstrijden,manege’s,..

heck, ik ken grieten die enkel palm bier dronken, (dat ze niet eens lekker vonden) gewoon omdat er een paard op het logo stond.

Elke zondag van uw vrij leven is er aan….

Ik lees eens een paar dagen niet mee en ik mag 15 pagina's inhalen 🤨

Een relatie aangaan lukt precies niet maar gewoon los poepen met venten wel. Op vlak van evolutionaire datingstrategie ben je dus als vrouw volledig gefaald: enkel goed voor one night stands of losse scharrels, zie ook uw job. Vanuit uw bril bekeken ook logisch, welke high value male wil nu een relatie met een prostituee (letterlijk of figuurlijk) en/of iemand die geen lange relaties kan aanhouden? Goed bezig, boss girl 😂

Nooit vergeten dat dit oorspronkelijk een forum voor gamers was. Sociale vaardigheden zijn dan vaak wat moeilijker...
Ik heb een 16 jaar lang een vaste relatie gehad met een high value man tijdens het beoefenen van de job als prostituee dus zo onmogelijk is dat niet. En er zijn momenteel wel degelijk enkele high value mannen in mij geïnteresseerd voor een vaste relatie. Zelfs iemand die op dit forum meeschrijft. Tot slot zie ik mezelf verre van als een boss girl en ik denk ook niet dat iemand die mij kent of mij leert kennen mij zo zou omschrijven. Uw post slaat echt nergens op...

Ze zijn sowieso niet allemaal zo maar ik kan er wel wat over kwijt… Het is soms een combinatie van en soms gewoon de volledige collectie van de volgende dingen :

- Angstaanjagend hechte band met paard
- Rotverwende rijke nest wiens afwezige ouders zijn vervangen door de manège
- Paard - Paardenvrienden - Manege - Hond op manege - Partner. Dat is de volgorde van prioriteiten
- Alles in het teken van paarden, van mode tot thuisdecoratie
- Familie die op een andere planeet leeft en ge wordt verwacht de decadente levensstijl vanzelfsprekend mee over te nemen
- Giga vreemd en achterbaks wereldje
- Goodbye weekends, want als ge niet meegaat zit er wel ne charlatan te zeggen hoeveel paarden en karren hij voor haar kan kopen

En als ge er mee samen zijt mag ge er zeker van zijt dat ge op een bepaald moment belachelijke kosten mee zult mogen dragen. Want als ze plots tegen papa zeggen dat ze zelf alles zullen spekken bedoelen ze eigenlijk dat gij een paar honderd euro per maand mee mag uitleggen voor dat paard en alle broodnodige verzorging. Want geen enkel modaal loon is voldoende om die kosten solo te dekken. En in een latere fase in uw leven ‘moet’ jullie kind die klotehobby ook gaan doen natuurlijk. En dan mag ge een maand gaan werken om een zadel te kunnen kopen.

Bron: ik ken wel wat van die zotten, eentje die zich daar zwaar aan heeft verbrand

Ik heb een 16 jaar lang een vaste relatie gehad met een high value man tijdens het beoefenen van de job als prostituee dus zo onmogelijk is dat niet. En er zijn momenteel wel degelijk enkele high value mannen in mij geïnteresseerd voor een vaste relatie. Zelfs iemand die op dit forum meeschrijft. Tot slot zie ik mezelf verre van als een boss girl en ik denk ook niet dat iemand die mij kent of mij leert kennen mij zo zou omschrijven. Uw post slaat echt nergens op...
Wat in godsnaam is een high value man? Is dat vanaf een bepaald loon? Of een bepaald merk van kledij?

Over de horloge/handtassen-discussie: persoonlijk ken ik het verschil niet tussen een Louis Vuitton en een handtas van de markt. Van horloges zeker al niet. Maar als het merk van eender wat overduidelijk gezegd moet worden, en belangrijk is voor iemand, dan zal het niet snel een match worden.

My 2 cents over heel de horloge discussie, en ik ga ze niet helemaal teruglezen, want time is precious enzo (pun intended)

Maar een horloge is één van de weinige accessoires die een man kan aandoen. Bij mij is het nu ook "maar" een sporthorloge, maar een mooie horloge maakt een outfit wel af, vind ik. En dat moet zeker geen dure horloge zijn.
Maakt niet uit of je dat bewust ziet of niet, het is zoals oorbellen voor een vrouw, een riem die matcht met je schoenen,... Details zijn het, maar details kunnen een meerwaarde bieden.

En inderdaad als een vrouw voor je valt omdat je een rolex aanhebt is dat allicht niet het type dat je zoekt. Maar het kan bij een eerste indruk wel dat tikkeltje verschil maken.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier gisteren Happn aangemaakt en op instagram wat liggen scrollen door profielen die me aanspraken en ben ze gaan volgen.
Ze zijn me allemaal gaan terugvolgen en ook op Happn loopt het vlot. Vind het ook wel fijn eigenlijk, ook door stad wandelen wat oogcontact maken en es lachen bij wat langer contact. Dingetjes waar ik wel van kan genieten en die ik vroeger niet kon doen.

Niet dat ik morgen me al in de dating-wereld wil storten maar het is enerzijds goed voor mijn sociaal leven om wat mensen te leren kennen. En anderzijds kan ik es kijken wat er op de markt is en ook voor de toekomst wat in het achterhoofd houden én wie weet toch es een koffieke gaan drinken met iemand als ik me verveel. Uiteraard wel duidelijk makend dat ik niet direct in een relatie wil springen, maar zo lopen er nog wel rond denk ik dan.

Er is dan ook helemaal niks met paardrijden, net zoals er verkeerds is aan harp spelen, beachvolleybal, golfen, boeken verzamelen of designer handtassen verzamelen ( 😜 )...Het feit dat iemand een hobby heeft en daar passie kan insteken is het belangrijkste en hetgeen bovenstaanden met elkaar verbindt. Ah en de botten en het zweepje kunnen nog van pas komen buiten de manege:)

Er is dan ook helemaal niks met paardrijden, net zoals er verkeerds is aan harp spelen, beachvolleybal, golfen, boeken verzamelen of designer handtassen verzamelen ( 😜 )...Het feit dat iemand een hobby heeft en daar passie kan insteken is het belangrijkste en hetgeen bovenstaanden met elkaar verbindt. Ah en de botten en het zweepje kunnen nog van pas komen buiten de manege:)
Ik denk ook dat de afwijzende reflex vooral stamt uit de connotatie dat de reële impact op het dagdagelijkse leven tussen iemand die een paard heeft en iemand die beach volley speelt toch wel heel anders is. Iemand die twee keer per week een uur gaat paardrijden in het bos met een paard van de manège zou ik nog wel schattig vinden, maar meestal is het niet 'gewoon' dat he. Soms hangt er gewoon echt een hele identiteit aan vast die wel verder gaat dan de doorsnee sportactiviteit.

Denk dat dat een beetje is gelijk samen zijn met iemand die echt zo mega into fitness is. Het heeft wel een impact op u en uw relatie wanneer iemand 7 dagen per week kipfilet met pasta moet eten. Het heeft ook een impact op u als ge moeilijk op verlof kunt omdat uw partner schrik heeft dat Bliksemschicht in een depressie gaat vervallen als haar bles 2 dagen lang niet gekamd wordt.

Ik denk als ge onironisch praat over 'high value' en 'low value' in termen van een levenspartner vinden, dat ge al te ver zijt gevaren om nog deftig en diepgaand geluk te vinden. Als ge gewoon wat sappen wilt uitwisselen, dan maakt het niets uit natuurlijk.

De afkomst, economische standing, job enzovoort van mijn vriendin kunnen mij nu eens geen reet schelen. Iedereen rondom mij papt aan met de rijkste die kunnen vinden (geen idee of het toevallig is of niet) maar ik heb gewoon gekozen voor de vrouw die ik interessant, slim, lief en mooi vond. Dat was en is nog steeds een persoon waar ik mee wil leven en iets mee wil blijven verderbouwen, los van alle randzaken in de samenleving en economie.

Maar mensen benaderen op een manier om er schijnbaar iets uit te halen ofzo... Eng. Maar ja, dat is ieder zijn keuze. Voor sommigen is een relatie in het beste geval effectief een companionship met financiële incentives. Als ge daar mee uw geluk hebt, more power to you.

We steken ook wel een beetje de draak met paardenliefhebberij, net zoals we de draak steken met Nickelback.

Als het duidelijk is dat je date paarden "lief heeft" en daar veel tijd en moeite in steekt moet je beseffen dat dit deel gaat uitmaken van je leven. Het lijkt me de verkeerde insteek om de passie en hobbies van je partner scheef te bekijken en die uiteindelijk af te pakken. Als je elkaar die ruimte niet wil gunnen begin je beter niet aan een relatie.

Dat gezegd zijnde: mijn vrouw heeft in het verleden al vaak ambras gehad met vriendinnen die van paarden hielden ("paardenvolk") en wil niet dat onze dochter later met paarden gaat rijden. :unsure:

Ik denk als ge onironisch praat over 'high value' en 'low value' in termen van een levenspartner vinden, dat ge al te ver zijt gevaren om nog deftig en diepgaand geluk te vinden. Als ge gewoon wat sappen wilt uitwisselen, dan maakt het niets uit natuurlijk.

De afkomst, economische standing, job enzovoort van mijn vriendin kunnen mij nu eens geen reet schelen. Iedereen rondom mij papt aan met de rijkste die kunnen vinden (geen idee of het toevallig is of niet) maar ik heb gewoon gekozen voor de vrouw die ik interessant, slim, lief en mooi vond. Dat was en is nog steeds een persoon waar ik mee wil leven en iets mee wil blijven verderbouwen, los van alle randzaken in de samenleving en economie.

Maar mensen benaderen op een manier om er schijnbaar iets uit te halen ofzo... Eng. Maar ja, dat is ieder zijn keuze. Voor sommigen is een relatie in het beste geval effectief een companionship met financiële incentives. Als ge daar mee uw geluk hebt, more power to you.
Maar goed, ik neem aan dat de term 'high value' hier ook wel meer betekent dan inkomen, maar dat het een combinatie is van goeie job/sociaal/grappig/knap etc he. Op zich is uw dat allemaal niet zo heel anders dan wat iedereen wel graag heeft (hoewel het gewicht dat aan elk van die eigenschappen gehangen wordt wel kan variëren natuurlijk), het is gewoon wanneer ge vrij rechttoe rechtaan begint te spreken in categorieën van alpha/beta of high value/low value dat het bij mij wel heel onsympathiek begint binnen te komen.

En wat is dan de verhouding met "high maintenance"? Is dat dan het freeloadende type dat verwacht dat manlief haar paait met dure cadeau's en jetsettripjes naar locaties waar je 15 euro betaalt voor een koffie? Of kan het ook gaan om iemand die een duurdere levensstijl gewoon is en niet kan aarden in een goedkopere setting?

het is gewoon wanneer ge vrij rechttoe rechtaan begint te spreken in categorieën van alpha/beta of high value/low value dat het bij mij wel heel onsympathiek begint binnen te komen.
En dan komen we bij de checklists waarbij potentiële partners al dat soort vakjes moeten afvinken, en dan klagen dat er niemand wordt gevonden. Moet universitair diploma hebben, moet minstens x € inkomen hebben, moet een schone auto hebben, ...

Liever een leuke, interessante vrouw dan één met miss België looks, een BMW en kaderfunctie hoor. (tenzij het een toffe is hé)

Terug
Bovenaan