Het grote BeyondGaming Dating topic

Toen ik nog op Tinder zat woonde ik op 500 meter van de grens, dus inderdaad meer Franstaligen dan Nederlandstaligen, wat mij ook enorm stoorde. Dan maar het goedkoopste abonnement genomen (paar euro per maand dacht ik) en dan kan je je locatie eender waar zetten, dus dat loste dat probleem ook weer op. :p
Als je in co-ouderschap zit: niet echt. 😓

(Locatie ook wel 10km opgeschoven hoor. Maar dus nog steeds 50% "nutteloze" likes.)

Ik vermoed omdat je minder flexibel bent dan?

Ik woonde in Hoegaarden maar zette mijn locatie soms in Leuven of Brussel, veel kwalitatievere matches en niet vol met Walen. :)

Aangezien ik ook een uitsluitend Nederlandstalig profiel heb en de helft van mijn "likes" komen van mannen die uitsluitend Frans spreken: niet zo logisch. :S

Maar misschien willen ze speciaal voor jou wél Nederlands leren? Niets dat zo goed helpt om een andere taal te leren, als een anderstalig lief. ;)Meestal geef jij mij hier een dosis optimisme/realisme om mijn cynisme te counteren, en nu doen we precies het omgekeerde. :LOL:

Ik heb het al eerder gezegd: had ik geweten dat ik 2 toffe Duitse kotgenoten zou hebben toen ik aan de unief van Antwerpen studeerde, dan had ik wel meer proberen te onthouden uit de lessen Duits in het 4e middelbaar dan Bähnhof, buchstabieren en Schmetterling. Nu ja, ik betwijfel of het een verschil had gemaakt in m'n kansen bij hen, maar toch...

Dankzij al die Franstalige in m'n datingapps heb ik ook wel geleerd wat het Frans is voor one-night stand (dat wat vrouwen doorgaans al op voorhand aangeven dat ze niet willen), dat leer je niet op de schoolbanken... 😅

In de zin van? Lastig om matches te strikken omdat je een kind hebt en ze daarop afknappen?

Als het dan toch per se serieus moet blijven, niet dat ik volledig voor Mulan kan spreken maar ik zie het duidelijk bij m'n buurvrouw en haar nieuwe relatie: co-ouderschap betekent dat je ofwel in een regio rond de school van je kinderen en ex blijft wonen, of meer van het hoederecht afstaat aan je ex als je verder gaat wonen. Je kind kan niet de ene week naar een school in Hasselt en de week erop naar een school in Antwerpen gaan.
Zelf 2 woningen erop nahouden is een mogelijke oplossing (mijn buurvrouw doet het), net als co-nesting, maar dat zijn allebei dure en niet evidente oplossingen.

Als jij een nieuwe partner gaat zoeken, moet die uit de eigen regio komen of bereid zijn naar jouw regio te verhuizen, dat kan een afknapper zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Omdat vrijgezellen met kinderen minder makkelijk kunnen/willen verhuizen omwille van school, co-ouderschap, ... ?
Ik kwam er zelfs niet op dat dat de reden kon zijn met dat ik er voor mijzelf ook allang uit ben dat mijn "actieradius" nu eenmaal beperkt is door het feit dat ik kinderen heb.

De BG-fotografen kunnen wel mooie foto's van jullie singles maken aan €500/foto. :unsure:

Het klinkt wel oppervlakkig, maar toen ik nog op Tinder zat eeuwen geleden waren brakke of slechte foto's een mogelijke dealbreaker.
En ik ben de BG profielchecker van dienst!
Profielen met de daarbij horende foto's worden gecontroleerd voor publicatie en daar waar nodig aangepast.
At ur service!💁‍♀️

Btw, ik vraag 500€/profiel of potk!
Het zijn skere tijden jongens!

En ik ben de BG profielchecker van dienst!
Profielen met de daarbij horende foto's worden gecontroleerd voor publicatie en daar waar nodig aangepast.
At ur service!💁‍♀️

Btw, ik vraag 500€/profiel of potk!
Het zijn skere tijden jongens!
En dan te bedenken dat het goedkoper kan :unsure:

In de zin van? Lastig om matches te strikken omdat je een kind hebt en ze daarop afknappen?
Euhm... Ik denk niet dat ik hier al ooit gezegd heb dat ikzelf te weinig likes KRIJG. :s
Puur omwille van de afstand tot ex en school idd, daarnaast woon ik nu "achter den hoek" van mijn ouders die ook een dagje ouder worden, ik zie mezelf niet echt meer verhuizen...

Een Franstalig lief is nochtans goed voor uw Frans.
Ja, niets zo goed voor een relatie als een lief dat je taal niet spreekt, klinkt als een toprecept voor een duurzame relatie, zeker voor iets zo futiel als humor of communicatie! 🙈

@Myllana krachten bundelen? 😇

@Mr. Rager: de Waalse grens loopt wel meer dan 100km doorheen ons Belgenlandje he! 🤣

Maar misschien willen ze speciaal voor jou wél Nederlands leren? Niets dat zo goed helpt om een andere taal te leren, als een anderstalig lief. ;)Meestal geef jij mij hier een dosis optimisme/realisme om mijn cynisme te counteren, en nu doen we precies het omgekeerde. :LOL:
Klopt, liefde overwint elke taalbarrière.

In België loopt nu eenmaal een taalgrens maar dat is geen ijzeren gordijn he.

Dankzij al die Franstalige in m'n datingapps heb ik ook wel geleerd wat het Frans is voor one-night stand (dat wat vrouwen doorgaans al op voorhand aangeven dat ze niet willen), dat leer je niet op de schoolbanken... 😅
Kleine correctie: vrouwen geven doorgaans (enfin, in de meeste gevallen) op voorhand aan dat het niet hun intentie is om via dating apps op zoek te gaan naar een ONS. Dat betekent echter helemaal niet dat ze nooit op een eerste date samen tussen de lakens zullen belanden. Als de sterren juist staan zal dat wel gebeuren.

Un état de single nuit? :p

Je komt meestal "(pas besoin de) plan cul" tegen, occasioneel "coup d’un soir". In het woordenboek vond ik ook "aventure sans lendemain" terug, maar in datingapps nog nooit tegengekomen.

Klopt, liefde overwint elke taalbarrière.

In België loopt nu eenmaal een taalgrens maar dat is geen ijzeren gordijn he.

Ja, tuurlijk, maar het nadeel bij flirten is wel natuurlijk dat woordgrapjes en minder formeel taalgebruik zaken zijn die je doorgaans niet echt op de schoolbanken leert. Ik bedoel dan niet eens het "vulgaire" taalgebruik, maar gewoon dagdagelijks versus plechtig. Er lopen zonder twijfel veel fantastische vrouwen rond beneden de taalgrens denk ik dan... die taalgrens is geen ijzeren gordijn, maar onvermijdelijk een zekere barrière tenzij één van beiden zeer vlot de andere taal beheerst of je beiden vlot Engels kan.

Mensen met ervaring met relaties over taal- en landsgrenzen heen zoals @Sylverscythe mogen gerust hun mening daar eens over geven, maar ik vermoed dat het daar bijvoorbeeld Engels is dat de voertaal is, en geen Nederlands of Spaans?

Ik ben quasi altijd formeel en heb (vergezochte) (woord)grapjes die niet vaak begrepen worden. Vreemde eend in de bijt al is dat een reden waarom ik me hard herken in het vroegere Asperger Syndroom wat nu tot ASS behoort.

Talen vind ik op zich wel leuk maar ik kan ze veel te weinig praktiseren. In de grote vakantie naar Duitsland geweest bijvoorbeeld en toen heb ik 't meeste van de communicatie uitgevoerd. Enkele jaren terug naar Sankt-Vith geweest. M'n teleurstelling was groot toen we in 't Nederlands werden aangesproken. Dat voelde niet als op reis gaan. Op reis gaan link ik met een andere spreken. Frans en Engels ook gehad maar te weinig zelfvertrouwen om het te spreken. Hadden een keer een verjaardagsfeestje voor een nicht in Frankrijk. Pas de laatste uren begon ik Frans te spreken. Onterecht maar bon.

Wat betreft de taalgrens of eender welke taal. Als het je moedertaal niet is (en zelfs dan) mis je inderdaad wel wat. De tussentaal leer je niet uit de cursus maar door het te ervaren. Dus er gaat wel veel waardevolle info verloren.

Da's ook één van de redenen waarom ik totaal niks weet over de leefwereld van m'n leeftijdsgenoten. Enerzijds het gebrek aan contact ermee maar anderzijds ook het gebrek aan kennis van straattaal en 'hedendaagse' termen etc. Dus je hoeft al niet te denken aan andere talen, gewoon het Nederlands op zich kan al barrières inhouden. Zeker op informeel vlak.

Mensen met ervaring met relaties over taal- en landsgrenzen heen zoals @Sylverscythe mogen gerust hun mening daar eens over geven, maar ik vermoed dat het daar bijvoorbeeld Engels is dat de voertaal is, en geen Nederlands of Spaans?
Wij hebben elkaar leren kennen in het Engels. Ondertussen hebben we beiden wel een redelijke kennis van elkaars taal maar uiteindelijk blijft Engels een gewoonte. En na een aantal jaren ontwikkel je ook wel wat je "eigen" taal. Mijn vrouw kent dingen in het Nederlands die ze niet in het Engels kende, en haar taal is soms nogal kleurrijk waardoor ik dingen overneem, dus soms brabbelen we een beetje alles door elkaar.

Ik denk dat er een verschil is tussen beiden een "extra" taal spreken, en de moedertaal van een van de twee. In dat laatste geval is er altijd iemand verbaal sterker denk ik. Mijn Engels is of was toch wel goed lijkt me, maar ik heb voor ik mijn vrouw leerde kennen ook met Amerikaanse vrouwen gedate en dan mis je al eens een extra betekenis of heb je een bepaald idioom nog nooit gehoord.

Nuja, al de spraakverwarringen en misverstanden krijg je er sowieso gratis bij.

EDIT: ook waren we beiden vlot in het Engels. Heb zo wel eens een date gehad met een Waalse maar door mijn steenkolenfrans en haar allo-alloengels ging dat niet zo vlot.

Laatst bewerkt:
Excuses dat ik dit topic als dagboek gebruik maar heb er precies toch nood aan wat neer te pennen.
Hadden zaterdagavond derde date, voor haar gekookt, weer film gezien en hele nacht geknuffeld als een verliefd koppel. In de ochtend ging het ook goed. Dan weer via whatsapp vrij afstandelijk. Ik veronderstel dat het gewoon haar stijl van online communiceren is. Als ik uren bij haar zit kijkt ze misschien net geen 5 minuten op haar gsm. Loopt dus gewoon normaal maar in tegenstelling tot de vorige personen die ik date zit ik precies met keiveel onzekerheid en angst dat ze het plots gaat afblazen of geen interesse meer gaat hebben. Ik kan het niet goed uitleggen maar het komt in mijn stomme kop naar boven dat ze precies toch niet geïnteresseerd meer is omdat ze 2 uur na een whatsappke nog niet antwoordt. Ik weet hoe onnozel het klinkt en dat zij me eigenlijk ook niets verschuldigd is maar kan het toch maar moeilijk loslaten.

Heb afgelopen jaar redelijk wat afgedate, one night stands gedaan etc. maar dat was meer om wat plezier te hebben of bezig te zijn. Ik bekeek het toen ook allemaal wat luchtiger. Nu ben ik nerveus als ik voor haar deur sta.

Excuses dat ik dit topic als dagboek gebruik maar heb er precies toch nood aan wat neer te pennen.
Hadden zaterdagavond derde date, voor haar gekookt, weer film gezien en hele nacht geknuffeld als een verliefd koppel. In de ochtend ging het ook goed. Dan weer via whatsapp vrij afstandelijk. Ik veronderstel dat het gewoon haar stijl van online communiceren is. Als ik uren bij haar zit kijkt ze misschien net geen 5 minuten op haar gsm. Loopt dus gewoon normaal maar in tegenstelling tot de vorige personen die ik date zit ik precies met keiveel onzekerheid en angst dat ze het plots gaat afblazen of geen interesse meer gaat hebben. Ik kan het niet goed uitleggen maar het komt in mijn stomme kop naar boven dat ze precies toch niet geïnteresseerd meer is omdat ze 2 uur na een whatsappke nog niet antwoordt. Ik weet hoe onnozel het klinkt en dat zij me eigenlijk ook niets verschuldigd is maar kan het toch maar moeilijk loslaten.

Heb afgelopen jaar redelijk wat afgedate, one night stands gedaan etc. maar dat was meer om wat plezier te hebben of bezig te zijn. Ik bekeek het toen ook allemaal wat luchtiger. Nu ben ik nerveus als ik voor haar deur sta.
Zet de vinkjes bij je WA eens uit en zie wat het geeft :) Zij ziet niet wanneer jij wat gelezen hebt en omgekeerd.

Terug
Bovenaan