Het grote BeyondGaming Dating topic

Goh.
Ik heb al vaak een crush gehad op oudere vrouwen, ik heb zelfs kort een relatie gehad toen ik 22 was met iemand van 28.

lol
Ik had mss moeten schrijven "oude" ipv "oudere". 28 os nog niet oud voor een vrouw.
Op 100 mannen v pakweg 35 jaar, hoeveel zouden er kiezen voor een twintiger en hoeveel voor een veertiger voor een relatie ?
We weten allemaal dat het overgrote deel voor de jongere dame zouden kiezen.
En ja, uitzonderingen bevestigen de regel.

Op 100 mannen v pakweg 35 jaar, hoeveel zouden er kiezen voor een twintiger en hoeveel voor een veertiger voor een relatie ?
Veertiger tiens. (ja oké, als bijna veertiger ook logisch misschien, maar op mijn 35ste ging ik net hetzelfde gezegd hebben)

Wat ben je nu als 35-jarige met een jong poppemieke dat nog aan haar leven moet beginnen?

Is er ook geen verschil tussen een twintiger van 22 en eentje van 28? Dat is m.i. (mid-dertiger) toch een verschil. Die zes jaar kunnen het verschil maken tussen "no way José" en "misschien toch wel".

Ik had mss moeten schrijven "oude" ipv "oudere". 28 os nog niet oud voor een vrouw.
We weten allemaal dat het overgrote deel voor de jongere dame zouden kiezen.
En ja, uitzonderingen bevestigen de regel.
Maar bevestigen niet je biologische zever van hierboven.

Veertiger tiens. (ja oké, als bijna veertiger ook logisch misschien, maar op mijn 35ste ging ik net hetzelfde gezegd hebben)

Wat ben je nu als 35-jarige met een jong poppemieke dat nog aan haar leven moet beginnen?
De ene twintiger is de andere niet hé. Genoeg twintigers die matuur zijn en er zijn ook dertigers die nog bij het handje moeten worden genomen. Puur esthetisch begrijp ik de drang naar een jonge twintiger ook wel: nog strak, niets uitgezakt, geen rimpels, ... Enfin, onze Leonardo is bijvoorbeeld zo'n kadee die alleen maar strakke vrouwen onder 25 wil. :unsure:

Zo'n veel jonger iemand is toch ook enorm onpraktisch qua levensstijl. Denk al aan het financiële om op vakantie te gaan of te gaan uiteten. En ook als ge ouder wordt. Ga je op pensioen en als je met 1 been in de kist staat, mag je partner ook eindelijk stoppen met werken.

Maar los daarvan vind ik een iets oudere vrouw vaak wel aantrekkelijker dan een jong ding van 20.

Zo'n veel jonger iemand is toch ook enorm onpraktisch qua levensstijl. Denk al aan het financiële om op vakantie te gaan of te gaan uiteten. En ook als ge ouder wordt. Ga je op pensioen en als je met 1 been in de kist staat, mag je partner ook eindelijk stoppen met werken.

Maar los daarvan vind ik een iets oudere vrouw vaak wel aantrekkelijker dan een jong ding van 20.
Hangt allemaal af hoe groot het leeftijdsverschil is én waar in de twintig je partner zit: 20 en nog aan het studeren of 24 en al aan het werken. Je zit ook vaak met botsende vriendengroepen in de zin van dat de ene vriendengroep nog volop wil feesten en reizen terwijl de andere continu ligt te neuten over verbouwen en kinderen.

Hangt allemaal af hoe groot het leeftijdsverschil is én waar in de twintig je partner zit: 20 en nog aan het studeren of 24 en al aan het werken. Je zit ook vaak met botsende vriendengroepen in de zin van dat de ene vriendengroep nog volop wil feesten en reizen terwijl de andere continu ligt te neuten over verbouwen en kinderen.
Ik merk dat hier in de gesprekken op het werk hoe hard die levensfase verschilt tussen mij en de jongere collega's (die dan soms niet zo heel veel schelen in leeftijd). Die zijn gewoon met totaal andere dingen bezig dan ik: Ofwel nog vollenbak reizen en feestjes en festivals en zo, ofwel in de babyfase. Terwijl hier de oudste zoon net in het middelbaar is gestart.

Langs de andere kant valt het mij ook op hoe hard veel mensen van mijn leeftijd al vasthangen in de Vlaamse kerktorenmentaliteit. Die gesprekken gaan dan over welke beenhouwer het beste vlees heeft en van die dingen en dan gaat het van "OMG gij gaat met uw kinders op uitstap naar Brussel en dan nog ZONDER PARTNER en gij pakt daar de metro enal" alsof ik ze efkes meeneem op een tripje naar Oekraiens oorlogsgebied of zo.

Dat is helemaal waar. We hebben 2 bevriende koppels die toch met een vrij groot leeftijdverschil zitten en dat lijkt te werken (al is 1 koppel nog vrij pril). En dat zijn ook 2 verschillende situaties qua werken en studeren.

Maar qua pensioen blijft het toch wel een probleem vind ik. Er vanuit gaan dat je niet rijk genoeg bent om eerder te stoppen.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat het goed voelt voor de betrokkenen en dat de commentaar van buitenaf waardeloos is.
Daarmee bedoel ik niet de commentaren van personen die van nabij de situatie meevolgen aka die effectief inzicht hebben in die specifieke situatie. Maar alles wat social media en dergelijke betreft kan gewoon geen uitspraken doen over de situatie. Die beschikken niet over de data die essentieel zijn om conclusies te trekken.

Ik denk toch dat het belangrijkste aspect eruit bestaat dat het op het moment zelf goed moet aanvoelen, ongeacht leeftijd/levensfase/... Dan pas kan je kijken naar andere data die mogelijks moeilijkheden opleveren.
Het is immers niet dat het per definitie zal werken tussen personen van dezelfde leeftijd(scategorie). Net zo min als 't idee dat het niet kan werken tussen personen met een (aanzienlijk) leeftijdsverschil.

Als iemand per sé conclusies/waardeoordelen/... wil vellen over een situatie, dan moet die persoon beschikken over de daar bijhorende data. Indien die er niet over beschikt, dan is de commentaar irrelevant.

Mijn ouders zijn van 't zelfde jaar maar die leven naast elkaar. Ik kijk al uit naar het ogenblik dat m'n moeder ook op pensioen zal zijn, *KUCH*

Er zijn op dit vlak gewoon geen garanties mogelijk denk ik dan. Je kan er een kansberekening op loslaten en hopen dat je tot het juiste percentiel behoort maar garanties zijn er niet.

De beste situatie is de situatie waarbij twee (of meerdere) personen graag bij elkaar zijn. Spreekt in theorie voor zich maar in praktijk niet bepaald heb ik de indruk. De kans op het ontstaan van schade is dan minimaal. Je kan dan wel quasi dezelfde leeftijd hebben maar als je naast elkaar leeft is de kans op schade vele malen groter dus zolang het werkt is commentaar zinloos.

Dan kom je mogelijks op het punt dat het niet meer werkt en dan is het natuurlijk wel zo handig dat je vredelievend uit elkaar kan gaan. Maar ook hier hoeft leeftijd of een ander aspect niet de drempel te wezen.

Er is minstens één cruciaal aspect en da's communicatie. Praten met elkaar. Inhoudelijk. Geen metacommunicatie. Als er iets is, dat ook quasi meteen aangeven en het niet laten sluimeren. Want dan krijg je een orkaan. Ik veronderstel dat de absolute meerderheid niet veel zin heeft om te verzuipen, tegen een wegvliegende koe te kwakken en geëlektriseerd te worden door een blikseminslag. Communicatie. Praat met elkaar en niet naast elkaar.

Terug
Bovenaan