Het grote BeyondGaming Dating topic

Hangt allemaal van persoon tot persoon af, mijne truc is gewoon om creatief om te springen door te commentaren/vragen ivm foto's van de dame in kwestie.

Talloze voorbeelden waarop meiden op de foto staat met een glas rosé, vakantiefoto, huisdier, hobby waarover je wel een komische noot aan kan geven, een vraag stellen uit interesse (wekt averechtse interesse op) zeggen dat je dat ook doet of whatever... dan heb je ineens alles.
Je wekt interesse op, toont gelijkenissen, brengt humor over, en je hebt al direct een onderwerp om op voort te gaan.
Allemaal beter dan de zoveelste beknopte "hoi, hoe gaat het".

Thank me later...

Sommige (gelukkig niet allemaal!) hier denken dat er maar 2 opties zijn precies 🤔
Ofwel een doodsaaie, onpersoonlijke "hey, hoe is het?" ofwel een even onpersoonlijke grappige openingszin.
Humor én persoonlijkheid kunnen best in 1 post tegelijk hoor. Zoals inderdaad iets te zoeken op de foto's of bio waarmee je met een kwinkslag toont dat je moeite hebt gedaan te lezen, te denken, te personaliseren...

Sommige (gelukkig niet allemaal!) hier denken dat er maar 2 opties zijn precies 🤔
Ofwel een doodsaaie, onpersoonlijke "hey, hoe is het?" ofwel een even onpersoonlijke grappige openingszin.
Humor én persoonlijkheid kunnen best in 1 post tegelijk hoor. Zoals inderdaad iets te zoeken op de foto's of bio waarmee je met een kwinkslag toont dat je moeite hebt gedaan te lezen, te denken, te personaliseren...
Verwacht je dat dan in het normale leven ook dat een man je benaderd met een wel doordachte, grappige, persoonlijke openingszin?

Ik weet dat je als vrouw veel matchen hebt, been there done that. En in mijn ogen zijn er 2 redenen waarom je wel of niet antwoordt:
1. het profiel sprong er uit en is u bijgebleven om een of andere reden, waardoor je sowieso gaat antwoorden omdat bij het zien van dat profiel al een iets grotere interesse is gewekt.
2. het eerste berichtje komt op een moment dat ge toch niks beters te doen hebt dan antwoorden of staat nog vrij bovenaan op een dood moment, waardoor ge dan antwoordt en die mens heeft de chance net dan ook tijd te hebben om terug te antwoorden.

98% zit in categorie 2 en dan, dat was voor mij toch zo, was het een belangrijker punt dat ik net uitgebreid op't gemak zat of net lag te weken in bad, op't moment dat het eerste berichtje komt (of dat die persoon dan antwoordt op een antwoord op dat berichtje) dan wat de inhoud van dat berichtje nu net was.

Dat is idd net het verschil met in het gewone leven; bij apps heb je er geen idee van wat de andere op dat moment aan het doen is, enkel dat ze als vrouw een stortvloed aan reacties blijkt te krijgen. Dan is het eerste bericht (en inderdaad geluk met de timing) het enige waar je als man zelf wat aan kan doen. In het echte leven is dat eerste contact toch al gemakkelijker in een context waarin je sowieso exclusieve(re) aandacht kan verwachten van wie je aanspreekt. Nog los van het resultaat dat opbrengt 😆

Verwacht je dat dan in het normale leven ook dat een man je benaderd met een wel doordachte, grappige, persoonlijke openingszin?
Ja. Dat OF hij speelt in op iets dat niet tegen elke andere persoon die in een straal van 5m staat, gezegd kan worden.
"mooi weer he?" zal op een droge "ja" kunnen rekenen.
"sta je altijd zo dromerig te kijken of was je net als mij aan het dromen van een toekomst samen?" zou - afhankelijk van hoe creepy of aantrekkelijk de uitstraling - een totaal andere reactie geven 😜

Ja. Dat OF hij speelt in op iets dat niet tegen elke andere persoon die in een straal van 5m staat, gezegd kan worden.
"mooi weer he?" zal op een droge "ja" kunnen rekenen.
"sta je altijd zo dromerig te kijken of was je net als mij aan het dromen van een toekomst samen?" zou - afhankelijk van hoe creepy of aantrekkelijk de uitstraling - een totaal andere reactie geven 😜

Ik vind dat een bizarre ingesteldheid. Want net zoals jij die persoon niet kent, kent die jou ook niet. Dus op dat moment heeft die nog geen enkele reden om 'moeite' te moeten doen. Je weet immers beide niet of je elkaar wel tof vindt. Dus in mijn hoofd is het dan veel logischer van een gesprekje aan te knopen met een banale opener en te zien waar dat heen gaat, dan een of andere gevatte opener waaruit al een duidelijke intentie tot meer blijkt, die dan alleen is ingegeven door louter fysieke, oppervlakkige waarnemingen.

Ik vind dat een man best wel wat moeite mag doen voor een vrouw (en omgekeerd ook), maar dat dat moet geïnspireerd zijn vanuit een oprechte interesse. Ik hoef (of beter hoefde) geen moeite van een man, louter omwille van het feit tetten te hebben, want dan gaat die voor 50% van de bevolking moeite doen, dus wil dat nog heel weinig zeggen.

Dus ik functioneerde als vrijgezel echt wel totaal omgekeerd van jou. Want die "mooi weer eh", zou voor mij perfect een opener van een gesprek kunnen zijn en die tweede openingszin die je daar geeft, zou ik vooral eens met mijn ogen gedraaid hebben.

Gelukkig is er veel variatie bij zowel mannen als vrouwen waardoor er voor elk potje wel een dekseltje te vinden is! 💚

fascinerend om die verschillen zo uitgesproken te zien; helpt ook wel ter relativering van “eigen falen” 👌 Bedankt beide! 👍

=>
ik zeg vaak gewoon een woordspeeling op hun naam dat op niets slaat
zoals mulan spulan
het wtf gehalte is zo hoog dat ze antwoorden en geintigreerd zijn.
Pas na een paar dagen slaat hun ontgoocheling toe.
Sup mulan truman
Er is er eentje notities aan het nemen :sneaky:
Het heeft alles dat je vroeg: Kwinkslag, moeite gedaan te lezen & denken, personalisatie, humor EN de persoonlijkheid schijnt duidelijk door !!!

=>

Er is er eentje notities aan het nemen :sneaky:
Het heeft alles dat je vroeg: Kwinkslag, moeite gedaan te lezen & denken, personalisatie, humor EN de persoonlijkheid schijnt duidelijk door !!!

Humor is natuurlijk wel HEEL subjectief, er zijn bvb mensen die Raf Coppens grappig vinden, kaartjes kopen voor Han Coucke,... 🤷 :unsure:

wie of wat is een han coucke?
Ik doe gewoon waar ik op het moment zelf zin in heb.
Als ik een hele handleiding moet volgen om iemand zijn interesse te wekken, then thanks but no thanks.
Het laatste beetje natuurlijke is er dan ook af.

Als vrouw vind ik humor in berichten ZO fucking belangrijk!!!!!
Volgende berichten verdienen dit 🤮 als enige reactie:
- hey, alles goed?
- hoi, wat heb je gedaan vandaag?
- hey, je ziet er wel leuk uit, vertel eens wat meer over jezelf?

Met wat open jij dan meestal? :)

Terug
Bovenaan