Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sowieso hopen op Lukaku. CDK is intrinsiek waarschijnlijk nog de beste keuze als vervanger van Lukaku (in dit systeem), omdat hij wel goed kan kaatsen. Maar gezien Martinez sowieso Hazard gaat opstellen, zou ik eerlijk gezegd Trossard in de spits zetten (indien Lukaku niet speelt).

Pfff ik weet het niet, hoor.
Trossard heeft straks dan overal eens gespeeld behalve op zijn beste positie (aanvallend op de linkerflank). Ik denk dat hij bij Brighton ook heel af en toe eens als een soort valse spits heeft moeten spelen, maar naar mijn weten niet erg succesvol.

Het is trouwens sowieso geen cadeau voor Trossard om net op dit moment eindelijk in de basis gezet te worden. Direct zo'n belangrijke match, en half het land hoopt dat hij ons kan redden (in een ploeg die de voorbije weken vierkant draait). Los daarvan moet hij er natuurlijk in (maar hij moest er dus eigenlijk al in vanaf de eerste wedstrijd).
Dan maar hopen dat hij scoort, zou in ieder geval het ongelijk van Martinez in de verf zetten.

Pfff ik weet het niet, hoor.
Trossard heeft straks dan overal eens gespeeld behalve op zijn beste positie (aanvallend op de linkerflank). Ik denk dat hij bij Brighton ook heel af en toe eens als een soort valse spits heeft moeten spelen, maar naar mijn weten niet erg succesvol.

Het is trouwens sowieso geen cadeau voor Trossard om net op dit moment eindelijk in de basis gezet te worden. Direct zo'n belangrijke match, en half het land hoopt dat hij ons kan redden (in een ploeg die de voorbije weken vierkant draait). Los daarvan moet hij er natuurlijk in (maar hij moest er dus eigenlijk al in vanaf de eerste wedstrijd).
Dan maar hopen dat hij scoort, zou in ieder geval het ongelijk van Martinez in de verf zetten.

Dit geldt nu eigenlijk zowat voor elke spelers hé.

Het is nu of nooit, erop of eronder, en nu moet hij dan eindelijk spelers kansen gaan geven die dat eigenlijk al lang verdienen. Niet alleen Trossard, maar ook in de verdediging, de roep om Faes en/of Theate is er al langer, maar nu in deze wedstrijd die gaan zetten is natuurlijk wel een risico en eigenlijk niet echt fair om hen achteraf te gaan beoordelen.

Dus ofwel doet Martinez dat, verliezen we en kan hij zeggen "zie je wel, het werkt niet met hen". Ofwel winnen we en is hij de gevierde man want eindelijk de juiste keuzes gemaakt. Verlies met zijn oude typeploeg zou hem in elk geval veel harder verweten worden dan verlies met enkele nieuwe krachten. Dus als hij slim is, voor zijn eigen hachje, doet hij het gewoon.

Maar Martinez zal denken dat die oude knarren toch echt nog wel eens boven zichzelf gaan uitstijgen. Maar dat zit er imo toch echt niet meer in.

Zolang Martinez nog altijd coach is, gaan de meesten van ons nog altijd in zak en as zitten. Daar gaat een overwinning vanavond niks aan veranderen.

Bizar toch maar weer dat na Canada en Marokko we quasi unaniem Martinez buiten wilden, maar nu hier een hoop mensen toch gaan hopen op een overwinning tegen Kroatie. Je kan niet beiden hebben he mensen, winst tegen Kroatie is contractverlenging voor Martinez.

Ofwel ben je een successo en wil je gewoon je land vandaag zien winnen, ofwel ben je iemand die het beste voor heeft met de nationale ploeg en hoop je op een nederlaag en ontslag voor Martinez zodat we tabula rasa kunnen doen en een jongere, betere ploeg kunnen opbouwen vanaf Maart.
Ik wil België ook zien winnen.. Dat wil niet zeggen dat ik daarna Martinez nog wil. Het ene sluit het andere niet uit hé.

Ik wil België ook zien winnen.. Dat wil niet zeggen dat ik daarna Martinez nog wil. Het ene sluit het andere niet uit hé.

Toch wel, omdat een overwinning voor Belgie met quasi zekerheid een contractverlenging voor Martinez betekent. Of alleszins een voorstel van de Bond. Blijft de vraag of Martinez dat gaat accepteren. Maar gezien de negatieve kritiek in buitenlandse pers na de matchen tegen Canada en Marokko denk ik dat er weinig interesse is en dat hij zal proberen wat van zijn reputatie te redden door verder te gaan met Belgie en hopen op enkele relatieve successen.

In een ideale wereld komt Kroatië op het veld met voedselvergifting en wat verkoudheden van de airco. Na wa tgetaffel van Witsel en Hazard worden die vervangen in de 60ste minuut, Kroatië is inmiddels op sterven na dood en Trossard schiet er drie binnen en draagt ze allemaal op aan Onana.

Martinez heeft voor de match een dealtje gesloten met Jupiler en trekt na het laatste fluitsignaal een pintje open en loopt richting de camera. De zedenpolitie rijdt met hun combi richting Martinez, pakken hem op en wij gaan richting de finale nadat Bob Peeters overneemt als bondscoach en zich vooral bezig houdt met mopjes tappen voor de camera.

Toch wel, omdat een overwinning voor Belgie met quasi zekerheid een contractverlenging voor Martinez betekent. Of alleszins een voorstel van de Bond. Blijft de vraag of Martinez dat gaat accepteren. Maar gezien de negatieve kritiek in buitenlandse pers na de matchen tegen Canada en Marokko denk ik dat er weinig interesse is en dat hij zal proberen wat van zijn reputatie te redden door verder te gaan met Belgie en hopen op enkele relatieve successen.
Ik ben niet overtuigd of Martinez zelf nog wel wil blijven. Begint toch ook wel te voelen dat de publieke opinie meer en meer tegen hem keert... Anderzijds boeit het me ook niet, laat België vandaag nog maar 1 keer stunten en een prestatie neerzetten.

Ik zou, moest ik zelf Martinez zijn, toch ook liever in schoonheid willen afsluiten dan nog eens op mijn kloten te krijgen door Kroatië nu. Maar ik vrees wel, stel dat België doorgaat en hij blijft toch aan, dat er dan niet veel vernieuwing zal zijn bij de RD.

Ik mag hopen dat ze het op een onderonsje hebben gegooid met de Kroaten

Eerste helft op 0-0 spelen en het resultaat afwachten in de andere match
Komt Marokko voor dan krijgen we een open match de resterende tijd
Komt Canada voor kan Kroatië het zich permitteren om te verliezen

Ik ben er nog niet uit wat ik liefst heb. Dat Trossard speelt en hij er 3 in knalt of dat ze kansloos ten ondergaan en dat we zo van Martinez af geraken.

Hij heeft inderdaad meer doelpunten gescoord in zijn jaren bij Standard (33), dan in al de jaren nadien tezamen (32) (volgens zijn Wiki)

SeizoenClubW (G)
2006–2011
2011–2012
2012–2017
2017–2018
2018–2022
2022–
Vlag van België Standard Luik
Vlag van Portugal Benfica
Vlag van Rusland FK Zenit
Vlag van China Tianjin Quanjian
Vlag van Duitsland Borussia Dortmund
Vlag van Spanje Atlético Madrid
148(33)
32(1)
122(16)
36(5)
105(10)
0(0)
Dat is van de competitie geloof ik? Want Witsel maakte er al 2 tegen Twente in de CL voorronde. Dat was toen een serieuze binnenkomer :love:

En als hij Doku opstelt in plaats van Trossard ga ik met iets gooien straks.
Wat voor Lukaku geldt, geldt nog meer voor Doku. Die gaat geen ganse match aankunnen dus ze gaan die zeker niet laten starten.

Volgens mij wordt het ofwel de klassieke basis (Lukaku dus ipv Batshuayi, Tielemans naast Witsel, links en rechts nog kiezen), ofwel schuift KDB naar de 8 en krijg je Trossard erbij achter de spits. Als Lukaku gezet kan worden.

't Is al erg dat we een overwinning tegen ocharme Kroatië tegenwoordig als "stunten" moeten bezien... :unsure:

Dat is toch een sterke ploeg?

12e op de fifa ranking
Op het EK in 2020 wel redelijk vroeg uitgeschakeld door Spanje
Op het vorige WK in 2018 verliezend finalist

Toch niet evident om daar tegen te winnen...

Droomscenario: We worden wereldkampioen en na het WK staan de clubs in de rij aan te schuiven voor Martinez die ons dan *kuch* jammer genoeg *kuch* moet verlaten. Zijn afscheid gaat samen met het door de grote poort eindigen van de interlandcarrière van E. Hazard, Witsel, Vertongen en Mertens.

Realistisch doemscenario: Met meer geluk dan kunde winnen we van de Kroaten waardoor we een ronde verder geraken. Daar gaan we onderuit tegen de toekomstige finalist dus ja, "dat kan gebeuren en ligt aan de loting" Bobby krijgt een contractverlenging. Bij de eerstvolgende selectie is Witsel de eerste die telefoon krijgt.

Realistischer hoopscenario: We starten met Witsel en Hazard in de basis en krijgen er 3 om ons oren door de Kroaten en zitten zaterdag al op de vlieger naar huis. De bond kan niet anders dan Martinez te bedanken voor bewezen diensten en haalt een nieuwe bondscoach die onmiddellijk kiest voor verjonging. Hij gebruikt de matchen in de kwalificatie en de nations league om verschillende systemen uit te testen en heeft een goeie ploeg tegen het EK waar we een outsider worden voor de eindwinst.

Zolang het scenario 2 niet is ist voor mij allemaal goed 😅

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan