Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dieje van Koolcast mocht gisteren ook z'n opstelling geven bij Karl. Kwam em toch wel ni af zeker met Witsel op de 6 en Hazard en Doku achter Lukaku 😵😵
Zit natuurlijk in de pocket van de Bond, maar toch. Welke reine ziel zet nu nog Witsel in z'n ploeg?
Achteraan dan met Alderweireld-Dendoncker-Vertonghen en Meunier en Carrasco op de flanken. Geen sprake van Castagne, noch Theate of Faes. Terwijl het toch simpel is: zet Dendoncker ipv Witsel naast KDB en zet Trossard ipv Eden.
En of ge dan met Theate of Faes naast Jan/Toby speelt, dat maakt me niet uit.

Dieje van Koolcast mocht gisteren ook z'n opstelling geven bij Karl. Kwam em toch wel ni af zeker met Witsel op de 6 en Hazard en Doku achter Lukaku 😵😵
Zit natuurlijk in de pocket van de Bond, maar toch. Welke reine ziel zet nu nog Witsel in z'n ploeg?
Achteraan dan met Alderweireld-Dendoncker-Vertonghen en Meunier en Carrasco op de flanken. Geen sprake van Castagne, noch Theate of Faes. Terwijl het toch simpel is: zet Dendoncker ipv Witsel naast KDB en zet Trossard ipv Eden.
En of ge dan met Theate of Faes naast Jan/Toby speelt, dat maakt me niet uit.

Toch niet https://twitter.com/2020Gwoww ? Ik had altijd respect voor zijn meningen op Twitter, maar als die echt voor Witsel gaat wordt dat nen unfollow...

Oei, stelt inderdaad teleur. Ik vond die heel sterk in de Serie A special van Mid Mid, maar als hij nog altijd Witsel op de zes zet… enige juiste plaats voor Witsel is op de stoel A26 van de A380 bestemming BRU.

Dat is puur voor nostalgie redenen dan want ook 10 jaar geleden al begreep Witsel niet dat je een bal vooruit moet spelen als je wil scoren.
Mijn comment was niet echt serieus bedoeld, maar ik herinner me dat die in zijn laatste twee seizoenen EDIT: bij standard, toch nogal wat goals scoorde?

Grappig dat het nu vooral PR is en gaat over de lekken en de "foute" berichtgeving en "leugens" om het maar niet te moeten hebben over het archislechte voetbal.

Dit dus zo erg he. Die laatste interviews en persconferenties focusten compleet op dat zogezegd lek naar L'Equipe. Nochtans is dat vermeende akkefietje in de kleedkamer in de pers eigenlijk nauwelijks aan bod gekomen. Het is bijna of ze het zelf zo opblazen, om de aandacht af te leiden van de problemen en voorvallen die niet te ontkennen vallen : het lamentabel niveau van de Duivels in de laatste matchen (ook vóór het WK), de bedenkelijke selectie- en wissel-keuzes van Martinez, de openlijke steken en discussies tussen individuele Duivels, enz...

Als ze nu vandaag nog miraculeus blijken te gaan winnen, gaat die aandacht op de échte problemen ook definitief afgewend zijn, vrees ik. Met als summum een contractverlenging voor Martinez, zelfs al gaan ze dan in de volgende ronde roemloos ten onder tegen Duitsland/Spanje.

Ik ben vooral benieuwd wat Witsel er gaat van bakken. Het is nu al zo goed als zeker dat hij vandaag weer start. Nochtans was de kritiek in de pers vernietigend voor hem. Vooral bij de VRT en HLN zijn ze heel scherp :
* Filip Joos in De Standaard : En dan is er Witsel. Diens onaantastbaarheid zegt alles over Martinez’ (gebrek aan of gebrekkige) voetbalvisie. ... Ook de fervente verdedigers van Witsel geven inmiddels schoorvoetend toe dat hij het niet meer kan belopen. Ik heb slecht nieuws voor hen: Witsel is nooit een goede, moderne, defensieve middenvelder geweest. Nooit. De gebreken die nu eindelijk zonneklaar zijn, zaten altijd al in zijn spel verweven.
* Marc Degryse in HLN : Marc Degryse helpt Roberto Martínez en voert een aantal serieuze wijzigingen door: “Mijn geduld met Witsel is op”
* Jan Segers in HLN : Jan Segers: “Andere coaches hadden Axel Witsel al een paar jaar bij De Kringwinkel gedeponeerd”
* Kristof Terreur in HLN : DUIVELSE DATA. Slechts tien balcontacten in de zestien, Witsel keek vooral achterom: hoe Rode Duivels er tegen Marokko een breiwerk van maakten

Zij die gaan sterven, groeten u!

Straks letterlijk 'fight or flight'!

Het zou me trouwens verbazen als Lukaku start, na zo'n lange blessure. Geen idee hoeveel minuten die het al gaat kunnen trekken.
In die opstelling van @Vinceness wordt Hazard dan centraal uitgespeeld. Op zich is dat al logischer dan hem op de flank te zetten (daar heb je dan beter Trossard), maar bon. We zullen zien

Mijn comment was niet echt serieus bedoeld, maar ik herinner me dat die in zijn laatste twee seizoenen EDIT: bij standard, toch nogal wat goals scoorde?
Standaard was blijkbaar tot 2011. Mijn 10 jaar comment stands :tongue:

Ik denk dat het bij Standaard ook vooral Defour op de 6 was met Witsel & Fellaini meer vooruit geschoven? Driehoek met de punt naar achter dus. Maar goed, voetbal is in de laatste 10 jaar enorm geëvolueerd. Het belang van snelheid van uitvoering is dramatisch toegenomen.

WE GAAN HET DOEN JONGENS, IK VOEL HET
giphy.gif

Hij heeft inderdaad meer doelpunten gescoord in zijn jaren bij Standard (33), dan in al de jaren nadien tezamen (32) (volgens zijn Wiki)

SeizoenClubW (G)
2006–2011
2011–2012
2012–2017
2017–2018
2018–2022
2022–
Vlag van België Standard Luik
Vlag van Portugal Benfica
Vlag van Rusland FK Zenit
Vlag van China Tianjin Quanjian
Vlag van Duitsland Borussia Dortmund
Vlag van Spanje Atlético Madrid
148(33)
32(1)
122(16)
36(5)
105(10)
0(0)

Laatst bewerkt:
WE GAAN HET DOEN JONGENS, IK VOEL HET
Ik hoop het echt... Ik hoop dat we op 18 december rond 18u iets hebben van "Amai, en dan te denken dat we 3 weken geleden allemaal in zak en as zaten na de nederlaag tegen Marokko, wie had dit durven dromen toen?" Maar... ik vrees ervoor :rolleyes:

Ik hoop het echt... Ik hoop dat we op 18 december rond 18u iets hebben van "Amai, en dan te denken dat we 3 weken geleden allemaal in zak en as zaten na de nederlaag tegen Marokko, wie had dit durven dromen toen?" Maar... ik vrees ervoor :rolleyes:

Zolang Martinez nog altijd coach is, gaan de meesten van ons nog altijd in zak en as zitten. Daar gaat een overwinning vanavond niks aan veranderen.

Bizar toch maar weer dat na Canada en Marokko we quasi unaniem Martinez buiten wilden, maar nu hier een hoop mensen toch gaan hopen op een overwinning tegen Kroatie. Je kan niet beiden hebben he mensen, winst tegen Kroatie is contractverlenging voor Martinez.

Ofwel ben je een successo en wil je gewoon je land vandaag zien winnen, ofwel ben je iemand die het beste voor heeft met de nationale ploeg en hoop je op een nederlaag en ontslag voor Martinez zodat we tabula rasa kunnen doen en een jongere, betere ploeg kunnen opbouwen vanaf Maart.

da's een valse vergelijking, want iedereen weet dat ze sowieso niet met een goeie vervanger gaan afkomen mocht het fout lopen vanavond :unsure:

Zolang Martinez nog altijd coach is, gaan de meesten van ons nog altijd in zak en as zitten. Daar gaat een overwinning vanavond niks aan veranderen.

Bizar toch maar weer dat na Canada en Marokko we quasi unaniem Martinez buiten wilden, maar nu hier een hoop mensen toch gaan hopen op een overwinning tegen Kroatie. Je kan niet beiden hebben he mensen, winst tegen Kroatie is contractverlenging voor Martinez.

Ofwel ben je een successo en wil je gewoon je land vandaag zien winnen, ofwel ben je iemand die het beste voor heeft met de nationale ploeg en hoop je op een nederlaag en ontslag voor Martinez zodat we tabula rasa kunnen doen en een jongere, betere ploeg kunnen opbouwen vanaf Maart.
Ik ben constant in dubio menne man.
Ik wil mijn land absoluut zien winnen op het WK, hell, ik wil ze wereldkampioen zien worden, tegen beter weten in.
Op hetzelfde moment wil ik Martinez geen minuut langer als bondscoach zien.

:headshake:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan