Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vertonghen wou zelf de band niet dragen gisteren. Reden genoeg om hem op de bank te zwieren.

Vertonghen heeft toch niet de correcte mentaliteit, heeft die ook nooit gehad.

Hazard heeft toch de verdediging niets verweten, heeft gezegd met een kwinkslag dat ze niet meer van de rapste zijn wat ook gewoon klopt (slim was dit niet natuurlijk). Maar Vertonghen moet dan persé weer de eikel gaan uithangen :sick:

Ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. Hazard zijn uitspraak zie ik niet als bijster serieus of verwijtend. Hij zei in essentie dat we naar onze kwaliteiten zullen spelen, ook al liggen die niet bij pure snelheid.

Kevin zijn uitspraak daarentegen was erger dus ik kan wel verstaan dat Vertonghen daar wat over zegt.

Ik betwijfel wel of het echt fysiek werd. Al zal de olifant in de kamer wel zijn: Hazard is dead en Witsel is nutteloos. Maar nooit zal men dat zeggen zonder zware aanleiding.

Maar bon, na zo een altercatie is het wel tijd om de lucht te klaren. Iedereen de woorden op tafel leggen en go.

Is dit ook geen teken aan de wand dat Bobby niet de people manager is waarvoor hij wordt geprezen? Dan is die toch eerder een karikatuur van zichzelf, Comical Bobby. Zie bvb Kameroen waar Rigobert Song Onana gewoon naar huis heeft gestuurd.

Is dit ook geen teken aan de wand dat Bobby niet de people manager is waarvoor hij wordt geprezen? Dan is die toch eerder een karikatuur van zichzelf, Comical Bobby. Zie bvb Kameroen waar Rigobert Song Onana gewoon naar huis heeft gestuurd.
Martinez lijkt me in de verste verte geen people manager. Gewoon de sterren naar de mond praten, wat dan voor frustraties zorgt bij de mindere goden. Courtois vs. Mignolet is daar ook een mooi voorbeeld van.

De speech van Martinez over hoe familie soms ruzie maakt, leek me bijna woord voor woord overgenomen van David Brent of Michael Scott uit The Office. Die mens is gewoonweg een cartoon geworden.

Dat het scheef zit in de kleedkamer is me al jaren duidelijk. Alle signalen zijn er.

Van de people skills van Bobby, daar weten we gewoon toch te weinig vanaf hé. Dan zijn we toch veel aan het gokken.

Alles wordt nu opgeblazen in de media. Achter alles wordt iets gezocht.

Natuurlijk zullen er discussies zijn, lopen spelers niet happy rond en zal het dus zeker ook eens botsen. Dat lijkt me heel normaal als het niet draait zoals het zou moeten.

4 jaar geleden hadden ze nu 6 op 6, en al 8(!) keer gescoord. Die sfeer zal wel anders geweest zijn natuurlijk...

Van de people skills van Bobby, daar weten we gewoon toch te weinig vanaf hé. Dan zijn we toch veel aan het gokken.

Alles wordt nu opgeblazen in de media. Achter alles wordt iets gezocht.

Natuurlijk zullen er discussies zijn, lopen spelers niet happy rond en zal het dus zeker ook eens botsen. Dat lijkt me heel normaal als het niet draait zoals het zou moeten.

4 jaar geleden hadden ze nu 6 op 6, en al 8(!) keer gescoord. Die sfeer zal wel anders geweest zijn natuurlijk...
Dit dus. Wij kunnen daar niks van weten. Als je al zag hoe overdreven er gereageerd werd op die "discussie" tussen Alderweireld en KDB. Mijn god, wat een trieste manier om drama te maken. Uiteraard zal het nu wat feller eraan toe gaan, dat is normaal als het niet loopt, maar we hoeven het ook niet spannender te maken dan het is.

Ik ben nochtans benieuwd naar Hazard en Vertonghen deze namiddag. Als het een woordje is om het geloof in de coach te bevestigen en om de resterende match positief te benaderen, dan weet je dat het moeilijk wordt.

Zeer boeiend allemaal, deze dynamiek in de groep 🤓

Slechter kan het toch niet? Degene die toen zeiden dat Martinez laten blijven de enige juiste keuze was, kunnen die echt niet toegeven dat ze fout waren?
Hebben we al een goeie bondscoach gehad de laatste 20 jaar?

Leekens (Mijn werk is voor 90% af eh mannekes!)
Wilmots - No comment - gewoon *zucht*
(Advocaat --> Die konden ze gewoon niet houden / betalen)
Martinez - ahum

Een goeie bondcoach kost gewoon veel geld. Geld dat ze niet hebben.
Martinez hebben ze zelfs TD moeten maken zodat hij voldoende zou verdienen - en dat is dan nog gene goeie bondscoach! Dat zegt al genoeg zeker?

Misschien is het eens tijd een onbekende Belgische bondcoach te nemen van 30 jaar, zonder enige ervaring. Die mens heeft misschien wel de motivatie om het goed te doen.

Hebben we al een goeie bondscoach gehad de laatste 20 jaar?

Leekens (Mijn werk is voor 90% af eh mannekes!)
Wilmots - No comment - gewoon *zucht*
(Advocaat --> Die konden ze gewoon niet houden / betalen)
Martinez - ahum
Goh, imo hebben zowel Wilmots als Martinez beide hun verdienste gehad. Hell, ik herinner me dat op het legacy forum Wilmots verdedigd werd bij de eerste mensen die negatieve zaken opmerkten. Feit is dat beide gewoon niet op tijd vertrokken zijn.

Normaal zijn het de fransen die imploderen op een groot toernooi :unsure:

Nu ben ik toch curieus wat Martinez gaat doen donderdag want ik zie hem doodleuk weer hetzelfde elftal plaatsen als tegen Canada. Die man is gewoon te beperkt in tactiek wat uiteraard niet betekent dat sommige spelers ook eens in de spiegel mogen kijken.

Waseige : sfeer is goed
Erg dat meeste Belgische bondscoaches gekend zijn voor 1 of ander uitspraak ipv resultaten.

Nu goed, we kunnen het positief bekijken en mss zeggen dat het verlies, de uitbarstingen in kleedkamer, de nodige kritiek op team vanuit spelers op een gepast moment komt nu dat er nog iets mogelijk is.

Dit gaan we allemaal wel donderdag zien.

Die uitspraak van Hazard was ook wel totaal not done. Zoiets zeg je niet. En dan nog lachend erbij zeggen dat de oplossing misschien is om een snellere verdediger op te stellen. Dat is Hazard en die denkt daar misschien allemaal niet bij na maar dat was fout. Als iemand iets over de snelheid zegt, zeg je diplomatisch dat je dat collectief oplost, of dat ze op hun ervaring zaken aanpakken, etc.

Maar het probleem zit veel dieper. Frustraties alom. In datzelfde stuk van L'équipe stond dat KDB en Courtois nog altijd niet praten. Is dat echt? Ik wist van die problemen van vroeger maar is dat nooit opgelost geraakt?

Waseige : sfeer is goed
Erg dat meeste Belgische bondscoaches gekend zijn voor 1 of ander uitspraak ipv resultaten.

Nu goed, we kunnen het positief bekijken en mss zeggen dat het verlies, de uitbarstingen in kleedkamer, de nodige kritiek op team vanuit spelers op een gepast moment komt nu dat er nog iets mogelijk is.

Dit gaan we allemaal wel donderdag zien.
Het zal nu inderdaad wel erop of eruit zijn. Maar ik vrees dat laatste. Martinez lijkt het mij te veel onder de mat te willen vegen allemaal terwijl je de boel beter even kan laten ontploffen nu.

Dat denk ik ook. Het zal spannend worden. De Kroaten strijden voor elke meter, de Belgen minder. Maar de Belgen hebben meer kwaliteit.
Kwaliteit is er niet geweest de 2 matchen, en dat gaat nu ook niet ineens veranderen. Ik had overuren gepakt om op tijd naar huis te komen. Ik heb ze al geannuleerd :-D

Die uitspraak van Hazard was ook wel totaal not done. Zoiets zeg je niet. En dan nog lachend erbij zeggen dat de oplossing misschien is om een snellere verdediger op te stellen. Dat is Hazard en die denkt daar misschien allemaal niet bij na maar dat was fout. Als iemand iets over de snelheid zegt, zeg je diplomatisch dat je dat collectief oplost, of dat ze op hun ervaring zaken aanpakken, etc.

Maar het probleem zit veel dieper. Frustraties alom. In datzelfde stuk van L'équipe stond dat KDB en Courtois nog altijd niet praten. Is dat echt? Ik wist van die problemen van vroeger maar is dat nooit opgelost geraakt?
Eden is ook captain. Dan zeg je zoiets niet, ook al is het schertsend. De pers vliegt daar op..

Volgens de Franse krant stapte Jan Vertonghen daarna naar de kleedkamer, waar hij stevig zijn ongenoegen en frustratie uitte over de communicatie van de Belgische aanvoerder. De verdediger voegde er naar verluidt nog aan toe: “Zulke zaken worden niet buiten de kleedkamer gezegd” en benadrukte dat hijzelf alle spelers altijd had beschermd, ook als ze niet in de selectie zaten of niet goed waren.

Daarop zou naast Eden Hazard ook Kevin De Bruyne zich geviseerd gevoeld hebben, waarop alle partijen in de clinch gingen en neus aan neus gingen staan.

Een spectaculair verhaal, maar toen wij navraag deden binnen de nationale ploeg, werd het wel overal ontkend. Een Rode Duivel liet zelfs weten: “Da’s bullshit.”

Jan heeft wel gelijk in deze, zoiets zeg je niet in de pers en al zeker niet als kapitein zijnde.*

*Als het dus effectief waar zou zijn.

Vertonghen wou zelf de band niet dragen gisteren. Reden genoeg om hem op de bank te zwieren.

Vertonghen heeft toch niet de correcte mentaliteit, heeft die ook nooit gehad.

Hazard heeft toch de verdediging niets verweten, heeft gezegd met een kwinkslag dat ze niet meer van de rapste zijn wat ook gewoon klopt (slim was dit niet natuurlijk). Maar Vertonghen moet dan persé weer de eikel gaan uithangen :sick:
Met een kwinkslag?
Hij heeft openbaar gezegd dat de oplossing snellere spelers achtereaan zetten is. Dat is dus letterlijk zeggen "zet die uit de ploeg want ze zijn te traag"
Ik snap dat Toby en Jan daar niet mee kunnen lachen. Ook al was het maar een "mopje" Onze 2 centrale verdedigers zijn misschien de enige spelers op niveau! Ja ze zijn traag maar ze staan er wel en kunnen niet veel aan die tegengoals doen en ze krijgen ook 0 hulp van het rampzalige middenveld daarvoor. Als die 2 dan het verwijt krijgen van de kapitein, die zelf al 2 jaar GEEN HOL uitsteekt en eigenlijk gewoon op de bank zou moeten zitten of zelf niet in de selectie, snap ik wel dat dat niet goed aankomt. Hetzelfde met KDB. Als ge het wilt uithangen dan moeten daar prestaties tegenover staan.

Als ge zelf aant zuigen zijt moet ge u bakkes houden.

Goh, imo hebben zowel Wilmots als Martinez beide hun verdienste gehad. Hell, ik herinner me dat op het legacy forum Wilmots verdedigd werd bij de eerste mensen die negatieve zaken opmerkten. Feit is dat beide gewoon niet op tijd vertrokken zijn.
Wilmots had nooit T1 moeten worden, zeker niet op dat moment. Als T2 had die echt wel een meerwaarde kunnen zijn. Zijn sollicitatie-match was een match waar hij Hazard als valse 9 zette. Dan moest de bond al genoeg weten. Soit, Martinez is zeker geen hoogvlieger, maar nog steeds niet zo dramatisch als Wilmots. Hadden ze Martinez na het EK bedankt voor zijn bewezen diensten, was er (misschien) niks aan de hand.

Naïef moeten we ook niet zijn. Een echte topcoach ging het nooit worden. Er zijn sowieso maar zeer weinig landen met een echte topcoach. Van Gaal had ik wel graag gezien, maar ook die krijgt kritiek op dezelfde punten als Martinez, namelijk het opstellen/selecteren van namen omdat ze bij Ajax spelen en niet in vorm zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan