Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee die zijn niet passé
Goal tegen Canada is op fantastische lange bal van Alderweireld.

Maar je moet u wel aanspeelbaar maken
Een kapotte klok is ook 2 keer per dag juist e. Het is niet dat iemand eens een goede actie doet dat die daarom ook goed speelt. Als is Alderweireld zeker niet de slechtste maar zo'n Vertonghen is hier in België niet eens bij de beste verdedigers.

Moesten al lang vervangen zijn, zie mijn repliek hierboven.
Theate heeft 1 jaar Bologna achter de rug, daarvoor KVO (andere Belgische ploegen hebben hem doorgestuurd)
Faes iets langer en 10 matchen PL tegen voornamelijk staartploegen.

We hebben iemand die jaren bij Lyon gezeten heeft en nu in zandbak speelt.

Beetje serieus blijven ook
Hun snelheid is weg maar ook hun handelingssnelheid in balbezit is gewoon veel te traag geworden, ze geraken niet eens meer aan de druk van Canada of Marokko onderuit.

Tegen dat ze hun bal zeven keer naar elkaar of naar Witsel hebben rondgetikt is de kans om een deftige aanval op te zetten al half verloren.

Neemt niet weg dat ze allebei nog momenten van klasse hebben.
Nogmaals: als je niet aanspeelbaar bent dan is dat niet de schuld van de CV's

Hun snelheid is weg maar ook hun handelingssnelheid in balbezit is gewoon veel te traag geworden, ze geraken niet eens meer aan de druk van Canada of Marokko onderuit.

Tegen dat ze hun bal zeven keer naar elkaar of naar Witsel hebben rondgetikt is de kans om een deftige aanval op te zetten al half verloren.
Wat wil je dat ze doen, achteraan de spitsen dribbelen en dan pas inspelen? De enige optie om in te spelen is Witsel en die geeft de bal altijd terug omdat er nooit iemand vrij staat. Wanneer de backs de bal krijgen, heb je hetzelfde probleem en dus spelen die ook altijd terug. Daar kan Vertonghen niks aan doen, daar kan Alderweireld niks aan doen.

Ofwel moeten middenvelders en aanvallers zich sneller vrijlopen, wat totaal niet gebeurt, kijk bv. naar de talloze keren waar middenveld en aanval tijdens de opbouw telkens van links naar rechts sloffen en passief de bal afwachten. Ofwel moet je directer spelen, bv. de knappe assist van Alderweireld op Batshuayi. Maar dan wordt De Bruyne boos.

Een kapotte klok is ook 2 keer per dag juist e. Het is niet dat iemand eens een goede actie doet dat die daarom ook goed speelt. Als is Alderweireld zeker niet de slechtste maar zo'n Vertonghen is hier in België niet eens bij de beste verdedigers.
Nog altijd een betere optie dan Boyata en Denayer zou ik zo zeggen. En die hebben we in het verleden er proberen inpassen.

Nog altijd een betere optie dan Boyata en Denayer zou ik zo zeggen. En die hebben we in het verleden er proberen inpassen.
Wie heeft het over Boyata en Denayer? Het mag ondertussen toch duidelijk zijn dat er nood is aan een nieuwe wind binnen die ploeg. Dat doet ge niet met spelers die aan het uitbollen zijn in de eigen competitie.

Los van het resultaat vanavond: ik hoop dat Marokko er heel snel uit ligt, en graag met zware cijfers. Enkel en alleen omdat een deel van hun 'supporters' blijkbaar graag de boel afbreekt op straat in Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Amsterdam... na een wedstrijd. Dat ze terug in hun hol kruipen!

YEP, net hetzelfde voor de Engelsen door het walgelijk gedrag van hun supporters.

Alderweireld zou ik nog niet afschrijven. Is het niet voor in de basis, dan zeker wel als backup. Wat ervaring in die linie kan geen kwaad.

De spoeling achteraan is ook niet zo dik momenteel. Je kan wel inzetten op Faes, Theate en Debast, maar er staan er ook geen 10 klaar.

Vertonghen is voor mij ook wel einde verhaal. Toch nog 2 jaar ouder dan Toby, blessuregevoelig en het beste is er toch wel vanaf.
Dan vergeet je nog Koni De Winter, Delcroix, Bornauw, Denayer als hij terug in een deftige competitie zou spelen die zijn allemaal jonger dan 27 jaar.

Het zijn niet de toppers zoals Toby en Jan waren maar dat zijn ze zelf ook niet meer en Faes en Theate zullen vaste waarde worden in een 4-mans verdediging liefst

Andere landen die beter presteren dan ons spelen ook met oude verdedigers, mannen zoals Vertonghen of Alderweireld zijn geen problemen gewoon omdat ze oud zijn. Ervaring is zeker ook belangrijk. Maar zoals hier al een aantal keer gezegd, als het middenveld noch kan voetballen noch kan druk zetten bij balverlies, tsja. Dan creeer je gewoon zelf je eigen problemen waarbij uw center backs keer op keer in de problemen komen. 't Is niet alsof je met Theate en Faes plots een heel andere wedstrijd gaat zien he, het probleem is op dit niveau (groepsmatchen tegen Canada en Marokko) niet centraal vanachter.
Ik zou zelf Vertonghen ook niet meer opstellen, zeker omdat die net uit blessure terug komt, maar om nu te zeggen dat we zonder hem wel gewonnen hadden, is ook gewoon maar schieten om te schieten.

En die denigrerende opmerkingen over Nations League mogen ook wel eens ophouden. Mensen zijn precies vergeten dat we voor de NL oefenmatchen speelden tegen Janneke en Mieke. Dat zulke matchen niet met dezelfde intensiteit gespeeld worden als een EK of WK, spreekt voor zich. Maar wegens onze ranking staan wij in zo'n NL wel telkens tegen topteams, en als er iemand argumenten heeft waarom vriendschappelijke wedstrijden tegen Burkino Faso of kwalificatiematchen tegen Cyprus of Estland interessanter zijn dan NL wedstrijden tegen Nederland, Denemarken, Zwitserland, Frankrijk of Italie dan hoor ik het graag.

Heeft bobby nu werkelijk gezegd dat we tegen Kroatië niks te verliezen hebben enkel te winnen .... die man zou per direct ontslagen moete´ worden.

Alderweireld en vooral Verthongen zijn passé.
2 jaar de tijd gehad om jonge gasten kansen te geven ipv te blijven vasthouden
aan het verleden.
Desalniettemin hebben die nu net wél heel behoorlijk gespeeld terwijl een paar jongeren (Tielemans, Dedoncker , Debast, Theate ) door het ijs zakten.
En ook Mertens had een sterke invalsbeurt.

Leeftijd is géén argument in topvoetbal.

Kroatisch team is ook niet bepaald jong trouwens

Wat wil je dat ze doen, achteraan de spitsen dribbelen en dan pas inspelen? De enige optie om in te spelen is Witsel en die geeft de bal altijd terug omdat er nooit iemand vrij staat. Wanneer de backs de bal krijgen, heb je hetzelfde probleem en dus spelen die ook altijd terug. Daar kan Vertonghen niks aan doen, daar kan Alderweireld niks aan doen.

Ofwel moeten middenvelders en aanvallers zich sneller vrijlopen, wat totaal niet gebeurt, kijk bv. naar de talloze keren waar middenveld en aanval tijdens de opbouw telkens van links naar rechts sloffen en passief de bal afwachten. Ofwel moet je directer spelen, bv. de knappe assist van Alderweireld op Batshuayi. Maar dan wordt De Bruyne boos.
Het probleem zit bij zo'n drama matchen natuurlijk in elke linie.
Maar wat moeten ze doen? Veel meer durf tonen en sneller passen.

Om te beginnen kan je niet met 3 op een lijn blijven staan.
Die eerste pressing linie kan je bijna niet doorbreken als je met 3 vanachter zit rond te tikken. 1 van de 3 moet indribbelen en iemand van die pressing linie naar zich toe trekken, om zo de druk van de tegenstander uiteen te trekken. Zo komt er ruimte vrij voor een van onze middenvelders.

De middenvelders kunnen zich moeilijk vrij lopen als die eerste linie van hoge druk gewoon volledig vrij spel krijgt om alles af te snijden. Er zit veel te veel ruimte tussen de verdediging en de middenvelders omdat er niemand durft in te dribbelen.
Makkelijk dan om ons volledig vast te zetten.

Ten tweede sneller spelen.
Als pakweg Alderweireld besluit om naar Vertonghen te passen, betekent dat dat het spel naar links moet verschuiven. Vertonghen moet dan snelheid maken en in 1 tijd doorspelen naar iemand aan die kant.
Niet de bal aannemen, 3 seconden staan rondloeren, overwegen om Witsel aan te spelen, ah nee toch maar naar Castagne, oei het zit vast voor Castagne nu aan die kant en ik krijg hem terug, dan maar weer naar Toby zeker.
Dit is zeventien keer gebeurd bij elke verdediger van ons.

Begrijp niet goed dat Doku niet werd opgesteld in de tweede helft... Balbezit was gedurende heel de match vrij goed voor België. Een "ongeleid projectiel" als Doku kan dan wel extra druk zetten... Waarschijnlijk wordt hij donderdag sowieso wel ingezet tegen Kroatië.

FilLC9_XEAEplZh
B

Nu gaan jullie mij eens goed uitlachen maar het middenveld tegen Kroatië voor mij is: (oh god hou u vast) Dendoncker/Debast

Debast heeft wel wat kwaliteiten om defensieve middenvelder te spelen en totaal niets te verliezen op die positie.

Waarom niet? Echt oprecht... Het is waanzin I know maar waarom niet? En welk alternatief is er eigenlijk nog?

Niet te hevig in uw repliek aub, ik besef ook dat ik zotte dingen zeg en dat het nooit of te nimmer zal gebeuren maar... ugh

Raar dat iedereen zo gefocused is op die verdediging alleen.

De problemen die ons nu nekken zijn dezelfde als 1,5j geleden en dezelfde als 4j geleden.
- Buiten Lukaku is er geen deftige spits die een bal kan bijhouden. Michy heeft nooit zijn volledige potentieel waargemaakt, niet op clubniveau en niet bij de duivels. CDK komt nog maar net piepen en kan in de Serie A nog niet al teveel potten breken.
- Witsel is over zijn top maar het is moeilijk om hem te vervangen als recuperator op het middelveld -> ik opteer voor Dendoncker.
- Carrasco is zeker geen slechte speler maar te wisselvallig. In zijn goeie dagen niet te vatten maar die goeie dagen zijn de laatste 3j eerder uitzondering dan regel.
- U verdediging is oud en niet meer van de snelste. Zet ze dan ook niet meer zo hoog. Qua positie kiezen ga je weinig center backs vinden die het beter doen dan Alderweireld en Vertonghen.

Het enige wat je Martinez kan verwijten is dat hij zijn spel niet aanpast aan het materiaal dat hij beschikbaar heeft.

Begrijp niet goed dat Doku niet werd opgesteld in de tweede helft... Balbezit was gedurende heel de match vrij goed voor België. Een "ongeleid projectiel" als Doku kan dan wel extra druk zetten... Waarschijnlijk wordt hij donderdag sowieso wel ingezet tegen Kroatië.
Kroatië gaat niet hoog spelen, die zitten lekker in een zetel. Doku kan nauwelijks een assist geven of goal maken op een open counter, laat staan zonder ruimte.

Carrasco en Trossard kunnen met De Bruyne een muur zo wel proberen af te breken. Met Lukaku in het midden heb je dan een kans.

Raar dat iedereen zo gefocused is op die verdediging alleen.

De problemen die ons nu nekken zijn dezelfde als 1,5j geleden en dezelfde als 4j geleden.
- Buiten Lukaku is er geen deftige spits die een bal kan bijhouden. Michy heeft nooit zijn volledige potentieel waargemaakt, niet op clubniveau en niet bij de duivels. CDK komt nog maar net piepen en kan in de Serie A nog niet al teveel potten breken.
- Witsel is over zijn top maar het is moeilijk om hem te vervangen als recuperator op het middelveld -> ik opteer voor Dendoncker.
- Carrasco is zeker geen slechte speler maar te wisselvallig. In zijn goeie dagen niet te vatten maar die goeie dagen zijn de laatste 3j eerder uitzondering dan regel.
- U verdediging is oud en niet meer van de snelste. Zet ze dan ook niet meer zo hoog. Qua positie kiezen ga je weinig center backs vinden die het beter doen dan Alderweireld en Vertonghen.

Het enige wat je Martinez kan verwijten is dat hij zijn spel niet aanpast aan het materiaal dat hij beschikbaar heeft.
De makkelijkste oplossing lijkt me om lager te voetballen en vooraan gebruik te maken van de snelheid die veel van onze jongens hebben. Dan denk ik bv. aan Trossard, Openda, Carrasco en Doku. Als je niet onder de druk kan uitvoetballen en als je zelf onvoldoende druk kan zetten om hoog op het veld ballen te veroveren, lijkt me dat toch de meest logische oplossing.

'Het enige' :sarcastic:, dat is gewoon zijn kerntaak he, samen met het 'materiaal' te kiezen (spelerselectie dus). Compleet gefaald die man, zoals hier al meermaals uitvoerig is uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan