Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Don't get your hopes straight, guys. T is nog steeds Martinez aan het wiel en die zal wel weer gwn zijn poulainkes gebruiken.
Dus maw, Mertens in de basis sws.

Het zal wel een uitwuifwedstrijd worden voor de oudjes donderdag.
Het ergst van al is dat onze sterkhouders, nl Debruyne, Courtois, Lukaku ook al tegen de 30 hinken of er net over zijn. Nog 1 tornooi en de grote leegte gaapt

Grappig. Mijn vriendin vroeg wat mijn pronostiek was voor de match. Ik zei 3-0 voor Marokko, enigszins om te lachen. Scheelde dus niet veel met die afgekeurde goal. 😂 😂

Exit België dus. No way dat deze ploeg een kans maakt tegen Kroatië. 😂

Maar stond al klaar om in te vallen op dat moment dacht ik.

Verder, laat ons maar hiervoor gaan tegen Kroatië. Er uit gaan we toch, kunnen we tenminste al beginnen oefenen met de nieuwe jongens.

Bekijk bijlage 15508
Neen, niks van.

Martinez mag met zijn favorietjes ten onder gaan (of zich kwalificeren en dan ten onder gaan). Theate en Faes moeten nu niet met druk gaan spelen na genegeerd te zijn om de boel om te gooien, laat die maar mooi op de bank. Het is al goed dat Onana geschorst is zodat die Martinez niet gaat redden, na er geen aandacht te hebben aan gegeven voor dit WK. Dat die nu plots onmisbaar, is hét teken dat het niet klopte de vorige matchen. Ik vind het nogal een hoog "ah hier, ne 27-jarige Senegalees die de fysieke kracht heeft die ik nodig heb maar eigenlijk niet wil opstellen"-gehalte heeft, terwijl hij Witsel als onaantastbaar blijft gebruiken. Trossard en Doku moeten ook niet starten of spelen, geef het maar volledig aan Hazard (die best degelijk was voor zijn situatie en lage lat) en Mertens zoals vandaag. De Ketelaere moet ik ook niet meer zien invallen, die was daar ook niet goed genoeg voor toen het niet zo slecht liep.

Die nieuwe jongens zullen hun kans wel krijgen na dit WK, met een schone lei in plaats van direct dit soort afgang als start te hebben.

Als Martinez stopt dan is de kans stevig dat hij wel technisch directeur blijft?

Want aangezien hij toch al gesproken heeft over hoe België zijn stijl van voetbal over de gehele lijn invoert en zou blijven hanteren zijn we toch totaal fucked dan? Als hij dus trainers-namen gaat schrappen die niet volgens zijn voetbal ideologie spelen... jezus ik ben misselijk.

Als het tegen Kroatië slecht afloopt, en die kans is heel groot, dan zie ik Martinez toch niet blijven hoor. En enkel en alleen als TD dat verwacht ik ook niet.

Over Martinez, zijn systeem, zijn wissels, ... zal nog veel gezegd en geschreven worden. Maar het was vandaag, net zoals tegen Canada, toch pijnlijk duidelijk hoe weinig Duivels individueel op niveau zijn.

Het is al tekenend dat iemand als Eden Hazard, in zijn huidige staat, bij de minst slechten hoorde. Witsel, Tielemans, Batsman, backs Meunier en Castagne, ... allemaal veel te plat. De prestaties van KDB zijn helaas nog het meest schrijnend.

Het is absoluut ondankbaar voor Trossard, maar anderzijds moeten we eerlijk zeggen dat hij in die twee invalbeurten toch ook niet voor een extra schwung over gevaar kon zorgen.

Dus nee, ik zie niet goed in hoe we plots tegen Kroatië wél de nodige prestaties zouden leveren. Dat zou toch een half mirakel zijn. Zeker aangezien we ook Onana missen, zowat de enige Duivel die in dit toernooi nog positief opviel.

Bah bah bah. Dit is de ergste teleurstelling mbt de RD die ik live mocht meemaken. Erger dan toen we 4-4 speelden tegen Oostenrijk. Erger dan eruit gaan tegen een Argentinië dat geen 3 doelkansen bij elkaar kom spelen want die hadden tenminste een weergaloze ploeg. Erger dan tegen Frankrijk de halve finale verliezen want die hadden de sterkste selectie in jaren.

Maar dit? Martinez verslaat zichzelf gewoon. Die eerste helft demonstreren we twee dingen:

- Marokko is een schijtploeg
- Batshuayi snapt offside niet

We hadden die pot gewoon in handen. Er kwam geen groot gevaar uit, want Batsman was nutteloos in de combinatie en liep anders offside, maar Marokko kon er helemaal niets van.

Het blijft zo dat Witsel en Hazard gewoon niet meer meekunnen. We lullen hier dat Hazard beter speelde maar vonden jullie dat oprecht? Één geslaagde actie, twee deftige passen en voor de rest slechte kaatsen en zijn kont aanschuren tegen de meest dichtstbijzijnde tegenstander? En weinig in de ruimte lopen, zo zo weinig. Dat was toch gewoon weer een zaadpot? Witsel was ook weer te sloom, te slap en te lusteloos. Hij kan niet meer mee. Hij kiest slecht positie bij de eerste goal en bij de tweese goal controleert hij slecht én kiest hij slecht positie. Ja Courtois wordt geklopt bij die eerste, maar wel op een bal die hij niet hoefde te pakken eerlijk gezegd.

Maar goed. We hadden die pot in handen, tot Onana er uit wordt gehaald. We grepen terug naar het meermaals gefaalde middenveld Witsel-Tielemans. Twee spelers zonder snelheid en zonder vuur. Tielemans kan lekker ballen maar je bent er verder geen reet mee. Defensied een van de slechtste spelers van België. Zonder Onana naast hem heb je er niets aan. Die laatste was incontournable gewoon. Constant aanvallen opbreken, duels aangaan enzovoort. Met zijn wissel stierven onze kansen.

Meunier was ook afschuwelijk. Aanvallend onzuiver en onstuimig. Hij was vroeger heel nuttig toen hij naar voor kon komen en ruimte en overzicht kon scheppen met zijn snelheid en actie. Nu is die compleet weggezakt. Castagne speelde nog geen top WK, maar hij is wel veel betrouwbaarder.

En dan Batsman zo lang laten staan… Afschuwelijk. Elke minuut met Batshuayi is tijd en energie die elke andere linie kwijt was. Hij waa nooit aanspeelbaar. En dan stopt alles meteen ook. Als Mertens moest inkomen, moest het voor hem zijn. Of zet meteen Lukaku. Trossard moest tevens gewoon beginnen. Thorgan was weer te mak trouwens. Carrasco is gewoon een klasse beter dan hem. Die matcht ook de energie van Marokko, ietst dat we nodig hebben.

Nu tegen Kroatië… Capabele aanvallers die onside lopen, ijzersterk middenveld, stugge verdediging. En ze mogen terugplooien want wij moeten winnen. Tjah… Over en out.

——————-Lukaku
Carrasco ————————-Trossard
——————De Bruyne
——-Dendoncker——Tielemans
Vertonghen—Faes—-Alderweireld—-Castagne
———————Courtois

Vertonghen uit pure armoede, maar eerlijk gezegd liet hij op het einde weer zien dat hij wel nog steeda wat kan. Anders zet je daar Castagne, maar Meunier was zo slecht dat ik het liever niet doe. Dit lijkt me bijna de enige optie. Tenzij Witsel Luke Skywalker style nog een laatste kunstje gaat tonen mag die gewoon het veld niet meer zien. Het was zo slecht.

Respect voor bewezen diensten, maar het is op.

Laatst bewerkt:
Ik zie de Bond morgen of overmorgen nog afkomen met: "we hebben een akkoord bereikt met Bobby om door te gaan tot en met het EK 2024. Zo geven we hem en de groep het vertrouwen dat ze nodig hebben om volgende match succesvol af te werken en door te stoten op dit WK."

Ik zie de Bond morgen of overmorgen nog afkomen met: "we hebben een akkoord bereikt met Bobby om door te gaan tot en met het EK 2024. Zo geven we hem en de groep het vertrouwen dat ze nodig hebben om volgende match succesvol af te werken en door te stoten op dit WK."
'KBVB heeft beslissing over Martinez al genomen'

Dat was wel voor de match tegen Marokko maar toch .. misschien moeten ze eerst eens schone schijn kuis houden bij de bond.

'KBVB heeft beslissing over Martinez al genomen'

Dat was wel voor de match tegen Marokko maar toch .. misschien moeten ze eerst eens schone schijn kuis houden bij de bond.
Nog niks getekend he. Als we nu eruit vliegen, kan het wel eens veranderen. Of ja, dat mag ik verdorie hopen.

Bossaert weet dat hij zich daarmee in een slechte positie brengt, want als de Duivels het goed doen in Qatar zullen er weer topclubs komen aankloppen.
Hier hoeven ze in ieder geval geen bang voor te hebben :unsure:

Ik wist zelfs niet dat Martinez nog eventueel zou bijtekenen 😂. Voor mij part komen we tot aan de finale, het moet gedaan zijn met Martinez na dit toernooi. Nieuwe generatie, nieuwe coach.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan