Gratis banken: Argenta, Keytrade

Toen ik de cadeaus van onze trouw ging storten ook als halve crimineel behandeld.

- Hoofd bank: Cash geld?? Oei oei, ja dat kan, maar maximum € xxxx hè meneer, anti-witwas etc…
* Mazzi: ja ik weet het, maar ik ben getrouwd
- onderbreekt mij al lachend, euh ja dat maakt geen verschil hè meneer ??
* Ah niks ik probeer maar te duiden waarom ik wil storten ((maar als het zo zit laat maar al))
- ((frank valt)) ah ge zijt recent getrouwd??? Ah dan is het geen probleem stort maar een miljoen miljard, ge moet gewoon een verklaring op eer schrijven en dan kan alles

Speciale ervaring en het was voor een bedrag van nog geen 4 k€.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de cadeaus van onze trouw ging storten ook als halve crimineel behandeld.

- Hoofd bank: Cash geld?? Oei oei, ja dat kan, maar maximum € xxxx hè meneer, anti-witwas etc…
* Mazzi: ja ik weet het, maar ik ben getrouwd
- onderbreekt mij al lachend, euh ja dat maakt geen verschil hè meneer ??
* Ah niks ik probeer maar te duiden waarom ik wil storten ((maar als het zo zit laat maar al))
- ((frank valt)) ah ge zijt recent getrouwd??? Ah dan is het geen probleem stort maar een miljoen miljard, ge moet gewoon een verklaring op eer schrijven en dan kan alles

Speciale ervaring en het was voor een bedrag van nog geen 4 k€.
Ah. Het kan maar zoveel per keer? Dan kom ik later nog eens terug :unsure: Voor elke van die regels kunt ge toch tal van manieren bedenken om die te omzeilen.
 
Gewoon storten aan een geldautomaat? Ik vind overal afhaallimieten voor ATM's, maar nergens stortingslimieten (behalve voor het aantal biljetten.)
 
Toen ik de cadeaus van onze trouw ging storten ook als halve crimineel behandeld.

- Hoofd bank: Cash geld?? Oei oei, ja dat kan, maar maximum € xxxx hè meneer, anti-witwas etc…
* Mazzi: ja ik weet het, maar ik ben getrouwd
- onderbreekt mij al lachend, euh ja dat maakt geen verschil hè meneer ??
* Ah niks ik probeer maar te duiden waarom ik wil storten ((maar als het zo zit laat maar al))
- ((frank valt)) ah ge zijt recent getrouwd??? Ah dan is het geen probleem stort maar een miljoen miljard, ge moet gewoon een verklaring op eer schrijven en dan kan alles

Speciale ervaring en het was voor een bedrag van nog geen 4 k€.


Ik snap niet waarom dat trouwcadeaus nog altijd perse in een enveloppe moeten.
Mensen hebben een babyrekening, waarom geen trouwrekening?
 
Gewoon storten aan een geldautomaat? Ik vind overal afhaallimieten voor ATM's, maar nergens stortingslimieten (behalve voor het aantal biljetten.)
Ik heb zo eens een serieus bedrag aan zo een ATM ingeramd.


Opeens vrat dat machine een deel €500 briefjes op en ging dan in storing zonder meer

Het was half 7 's ochtends, dus nog niemand op kantoor ofzo.

Dan na een paar uurtjes nagelbijten kunnen bellen naar het hoofdkantoor. Ze hadden via de camerabeelden dan kunnen verifiëren en inderdaad het 'geld in error' kunnen storten.

Was toch spannend.
 
Gewoon storten aan een geldautomaat? Ik vind overal afhaallimieten voor ATM's, maar nergens stortingslimieten (behalve voor het aantal biljetten.)

Inderdaad, maar best bij mededeling bijzetten 'trouw 11/09/2023" of iets dergelijks. Anders riskeert het sneller geblokkeerd te worden tot je bepaalde info aanlevert (bewijs dat je getrouwd bent en uw feest op die dag hebt gehad etc.)
 
Er bestaat ook pay bonsai, waar je via psd2 elke bank aan een virtuele MasterCard via Apple of Google pay kan hangen

Weet wel dat ze in ruil voor die gratis dienst persoonlijke gegevens (zoals het bedrag op uw rekening, waar en wat je koopt, etc.) verkopen.
Gratis gaat alleen de zon op.
 

Wat denken jullie hierover?
Ik kreeg gisteren brief van Axa, dat als ik mijn creditcard bij hen wil behouden, ik verplicht over moet schakelen naar betalende zichtrekening :(

Was ik niet van plan (Creditcard bij Beobank nemen was mijn plan).


Nu proberen ze me te overhalen met 2 euro per maand korting, als ik deelneem aan het Coöperanten project (kan al vanaf 1000 euro).
Wat houd dat juist in qua risico denk je? en is dit de moeite?
 

Wat denken jullie hierover?
Ik kreeg gisteren brief van Axa, dat als ik mijn creditcard bij hen wil behouden, ik verplicht over moet schakelen naar betalende zichtrekening :(

Was ik niet van plan (Creditcard bij Beobank nemen was mijn plan).


Nu proberen ze me te overhalen met 2 euro per maand korting, als ik deelneem aan het Coöperanten project (kan al vanaf 1000 euro).
Wat houd dat juist in qua risico denk je? en is dit de moeite?

Er was al een topic over coöperatieve aandelen.

Tl;dr voor het rendement moet je echt geen coöperatieve aandelen kopen, wel als je gebruik wil maken van de kortingen en voordelen die je bv. krijgt in pretparken, cinema, concerten, etc.
Axa is overgenomen door Crelan, dus je koopt gewoon coöperatieven aandelen van CrelanCo. En i.t.t. de coöperatieven van Argenta (Argenco) en KBC (Cera) is dat ook niet gratis: je moet een betalende zichtrekening hebben om coöperant te worden, of anders iets van een 35€ per jaar bijdrage betalen.

Cera is imo veruit het beste: meeste voordelen, tamelijk dividend (meestal hoger dan dat van Crelanco) en 'gedekt' door een grootbank (moest het echt fout gaan). Moet er wel niet meer dan 600€ beleggen, beleg de rest gewoon in ETFs ofzo.
 
Cera is imo veruit het beste: meeste voordelen, tamelijk dividend (meestal hoger dan dat van Crelanco) en 'gedekt' door een grootbank (moest het echt fout gaan).
Arco was ook gedekt door een grootbank, Dexia.
Dexia deed het in een stresstest een paar maanden voor de val zelfs (lichtjes) beter dan KBC.
 
Arco was ook gedekt door een grootbank, Dexia.
Dexia deed het in een stresstest een paar maanden voor de val zelfs (lichtjes) beter dan KBC.

Buffers en liquiditeitsvereisten enzo zijn sinds een aantal jaar wel wat opgeschroefd, dus nu kan je niet meer vergelijken met 2008.
Maar er blijft sowieso altijd een reëel risico, en daarom dat ik ook zeg dat je niet meer dan 600€ bij Cera moet plaatsen (=minimumbedrag voor van de kortingen te kunnen genieten). Ik zit er nu bijna een jaar bij, en heb denk ik al meer dan de helft eruit gehaald door allerlei kortingen in pretparken enzo. Dus moest het dan in 2038 ofzo over de kop gaan, dan is mijn feitelijk rendement (= alle kortingen opgeteld + dividenden) veel hoger geweest dan bij eender welke andere investering ook. Een heel goed belegde 600€ dus.
Als je natuurlijk nooit van die kortingen gebruik gaat maken, ja dan is het inderdaad het risico niet waard.
 
Net mail ontvangen:

Keytrade trekt zijn rentes op.
Voor de high fidelity spaarrekening:

Basisrente
T.e.m. 1/10/230,75%
Vanaf 2/10/230,90%
Getrouwheidspremie
T.e.m. 1/10/231,35%
Vanaf 2/10/231,65%

Voor elke uitgevoerde storting van voor 2 oktober geldt nog de ‘oude’ getrouwheidspremie. Een getrouwheidspremie op een bedrag is pas verworven wanneer dat bedrag gedurende 12 opeenvolgende maanden ononderbroken op de gereglementeerde rekening is blijven staan.

Nu heb ik pas eergisteren een aanzienlijk bedrag op die rekening gezet. Loont het dan dat ik die effe terug op mijn zichtrekening zet en dan 2 oktober terug op de spaarrekening of zijn er valkuilen ?
 
Nu heb ik pas eergisteren een aanzienlijk bedrag op die rekening gezet. Loont het dan dat ik die effe terug op mijn zichtrekening zet en dan 2 oktober terug op de spaarrekening of zijn er valkuilen ?
Als je via een zichtrekening passeert, verlies je de niet-verworven getrouwheidspremie. Je kan dit vermijden* door eerst naar een andere spaarrekening met dezelfde titularis en bij dezelfde bank over te schrijven en daarna terug naar de High Fidelity-rekening.

* Minstens 500 EUR en max. 3 keer per jaar.
 
Net mail ontvangen:

Keytrade trekt zijn rentes op.
Voor de high fidelity spaarrekening:

Basisrente
T.e.m. 1/10/230,75%
Vanaf 2/10/230,90%
Getrouwheidspremie
T.e.m. 1/10/231,35%
Vanaf 2/10/231,65%

Voor elke uitgevoerde storting van voor 2 oktober geldt nog de ‘oude’ getrouwheidspremie. Een getrouwheidspremie op een bedrag is pas verworven wanneer dat bedrag gedurende 12 opeenvolgende maanden ononderbroken op de gereglementeerde rekening is blijven staan.

Nu heb ik pas eergisteren een aanzienlijk bedrag op die rekening gezet. Loont het dan dat ik die effe terug op mijn zichtrekening zet en dan 2 oktober terug op de spaarrekening of zijn er valkuilen ?
Kheb bij de vorig verhoging naar mijn andere spaarrekening gestort en dan terug naar die fidelity. In theorie zou dat moeten werken maar ge kunt dat bij keytrade nergens controleren want hoe ze laten zien hoeveel rente ge hebt opgebouwde is nogal rudimentair.
nu, als ge het er nog maar net had opgezet maakt het niet zoveel uit (wat verliest ge dan, 2 weken?) dus zicht kan evengoed
 
Terug
Bovenaan