Gratis banken: Argenta, Keytrade

Het is 3 keer per jaar, maar ik ga er van uit dat dat geen 3 keer heen en weer is? Maw als ge het bij de vorige verhogingen al gedaan hebt, kan het nu niet meer met behoud van getrouwheidspremie?
 
Het is 3 keer per jaar, maar ik ga er van uit dat dat geen 3 keer heen en weer is? Maw als ge het bij de vorige verhogingen al gedaan hebt, kan het nu niet meer met behoud van getrouwheidspremie?
Volgens de wet zijn het maximaal 3 uitgaande overschrijvingen per rekening:
In geval van overdracht van een spaardeposito naar een ander spaardeposito geopend op naam van dezelfde titularis bij dezelfde instelling, anders dan krachtens een doorlopende opdracht uitgevoerd, blijft de premieverwervingsperiode voor het eerste spaardeposito verworven, op voorwaarde dat het bedrag van de overdracht minimaal 500 euro bedraagt en de betrokken titularis tijdens hetzelfde kalenderjaar nog geen drie soortgelijke overdrachten vanop hetzelfde spaardeposito heeft uitgevoerd.
 
ga dan bij die andere banken die minder interest geven hè :fingerguns:
Onnozele opmerking, moogt ge niet kritisch zijn op waar ge gebruik van maakt misschien? En het is uiteraard omdat ik ook bij andere banken zit dat ik weet dat het beter kan. En geen nood, ook met hogere rente.
 
Onnozele opmerking, moogt ge niet kritisch zijn op waar ge gebruik van maakt misschien? En het is uiteraard omdat ik ook bij andere banken zit dat ik weet dat het beter kan. En geen nood, ook met hogere rente.
Maar je knipt natuurlijk mijn inhoudelijke opmerking gewoon weg. Wat is er eigenlijk mis met die "berekening interesten"? Je krijgt per storting een overzicht van welke % getrouwheidspremie van toepassing is en op welke datum deze bereikt wordt.

En dan ben ik wel eens benieuwd welke deftige bank nog een gereglementeerde spaarrekening aanbiedt zonder enige beperking gevestigd in België.
 
Maar je knipt natuurlijk mijn inhoudelijke opmerking gewoon weg. Wat is er eigenlijk mis met die "berekening interesten"? Je krijgt per storting een overzicht van welke % getrouwheidspremie van toepassing is en op welke datum deze bereikt wordt.

En dan ben ik wel eens benieuwd welke deftige bank nog een gereglementeerde spaarrekening aanbiedt zonder enige beperking gevestigd in België.
omdat ik, zoals hiervoor vermeld, al dat *trucje* van storten naar andere spaarrekening en dan terugstorten gedaan heb dus ik zou 1 periode moeten hebben met rentevoet x en een 2de periode met rentevoet y maar dat krijg ik niet te zien. Dus nee, het is niet duidelijk of afdoende (dat ge het ook nog altijd in een pdf moet liggen opvragen is ook vré klantvriendelijk)
 
omdat ik, zoals hiervoor vermeld, al dat *trucje* van storten naar andere spaarrekening en dan terugstorten gedaan heb dus ik zou 1 periode moeten hebben met rentevoet x en een 2de periode met rentevoet y maar dat krijg ik niet te zien. Dus nee, het is niet duidelijk of afdoende (dat ge het ook nog altijd in een pdf moet liggen opvragen is ook vré klantvriendelijk)

Voor de service moet je echt niet bij Keytrade gaan. Alles aan die bank is heel rudimentair: de app, de snelheid van overschrijvingen, de klantendienst (ik ben er nog nooit sneller dan onder de 15 minuten bellen binnen geraakt), de manier van inloggen (een hardkey is echt wel noodzakelijk), etc. Daar tegenover staat dan de hogere spaarintrest (al blijft een 2,5%-ish ook maar relatief mager) en een gratis kredietkaart met heel wat gratis verzekeringen.
 
Alles aan die bank is heel rudimentair: de app ... de manier van inloggen (een hardkey is echt wel noodzakelijk), etc.

Dat zal dan misschien jouw ervaring zijn. Sinds ze de softkey invoerden, heb ik deze ook direct geactiveerd en nooit nog die hardkey gebruikt. Ik log minstens 1x per week in op de website met mijn softkey, en in al die jaren letterlijk nog nooit een probleem gehad met die softkey. Niets zo gemakkelijk als die QR code inscannen met de app. Met de app zelf overigens ook nooit problemen (zowel op Android telefoon als op iPad).
Dat kan ik van Belfius bvb niet zeggen, met mijn vorige telefoon heel vaak issues om QR code voor mobiele betaling via credit card gescand te krijgen, hun website die om de zoveel weken op zondag plat ligt omdat ze onderhoud doen, en een app die voor mij ook niet zo heel logisch in elkaar zit.
 
Dat zal dan misschien jouw ervaring zijn. Sinds ze de softkey invoerden, heb ik deze ook direct geactiveerd en nooit nog die hardkey gebruikt. Ik log minstens 1x per week in op de website met mijn softkey, en in al die jaren letterlijk nog nooit een probleem gehad met die softkey. Niets zo gemakkelijk als die QR code inscannen met de app. Met de app zelf overigens ook nooit problemen (zowel op Android telefoon als op iPad).
Dat kan ik van Belfius bvb niet zeggen, met mijn vorige telefoon heel vaak issues om QR code voor mobiele betaling via credit card gescand te krijgen, hun website die om de zoveel weken op zondag plat ligt omdat ze onderhoud doen, en een app die voor mij ook niet zo heel logisch in elkaar zit.

Softkey is goed als je tenminste twee apparaten hebt met die app. Heb alleen één iPhone (en geen tablet ofzo). Al twee keer voorgehad dat ik niet meer kon aanmelden en dus moest wachten op een brief met een nieuwe softkey (en opniew bellen voor zo'n herstelcode). Dan is een hardkey toch veel handiger in noodgeval.
 
Softkey is goed als je tenminste twee apparaten hebt met die app. Heb alleen één iPhone (en geen tablet ofzo). Al twee keer voorgehad dat ik niet meer kon aanmelden en dus moest wachten op een brief met een nieuwe softkey (en opniew bellen voor zo'n herstelcode). Dan is een hardkey toch veel handiger in noodgeval.

Je kan toch altijd kiezen of je inlogt met softkey of hardkey ? Dus zelfs als je je softkey maar op 1 toestel hebt, en die werkt om een of andere reden niet, kun je ook gewoon met de hardkey inloggen. Ik denk dat ik dat 1 keer gedaan heb toen ik nieuwe telefoon had en de app nog niet geïnstalleerd had.
 
Je kan toch altijd kiezen of je inlogt met softkey of hardkey ? Dus zelfs als je je softkey maar op 1 toestel hebt, en die werkt om een of andere reden niet, kun je ook gewoon met de hardkey inloggen. Ik denk dat ik dat 1 keer gedaan heb toen ik nieuwe telefoon had en de app nog niet geïnstalleerd had.

Ja, zeg ik toch niet? Ik log gewoon dagdagelijks in met de softkey, maar moest om één of andere reden de app weer niet werken (of verwijderd zijn, of nieuwe iphone) dan heb ik gewoon de hardkey i.p.v. dat ik weer weken moet wachten op een nieuwe QR-code.
Dus iedereen dus bij de Keytrade zit: je vraagt die hardkey best ook aan als je die nog niet hebt.
 
Over Keytrade inlogopties gesproken; de app geeft bij mij sinds vanmorgen problemen. Na het inloggen krijg ik een zwart scherm. Webversie werkt wel. Iemand anders met hetzelfde probleem op de app?
De merde is dat ik mijn hardkey kwijt ben, dus ik kan de app niet wegdoen en terug installeren want daarvoor heb ik dus die hardkey nodig.
 
Over Keytrade inlogopties gesproken; de app geeft bij mij sinds vanmorgen problemen. Na het inloggen krijg ik een zwart scherm. Webversie werkt wel. Iemand anders met hetzelfde probleem op de app?
De merde is dat ik mijn hardkey kwijt ben, dus ik kan de app niet wegdoen en terug installeren want daarvoor heb ik dus die hardkey nodig.
Geen problemen hier.
 
Morgen gaat de rente bij Keytrade omhoog op hun High Fidelity rekeningen, is het voldoende om mijn saldo even op mijn zichtrekening te plaatsen en dan terug op de bestaande High Fidelity rekening om zo de nieuwe rente te krijgen?

Van 2,10% naar 2,55% is al eens de moeite.
Ik zit daar pas een kleine maand dus wat ik zou verliezen door de switch te maken is verwaarloosbaar.

Edit: blijkbaar hierboven besproken 😅
Mobiele versie had niet alles ingeladen.
 
Als je via een zichtrekening passeert, verlies je de niet-verworven getrouwheidspremie. Je kan dit vermijden* door eerst naar een andere spaarrekening met dezelfde titularis en bij dezelfde bank over te schrijven en daarna terug naar de High Fidelity-rekening.

* Minstens 500 EUR en max. 3 keer per jaar.
Alle bij deze mijn eerste negatieve ervaring met de app van Keytrade.

Om van de nieuwe rentevoeten te kunnen genieten heb ik dus het geld dat ik een paar weken terug gestort heb van mijn zicht naar de high fidelity over willen schrijven op mijn gewone spaarrekening (Azur) en terug.

Ik doe de overschrijving van High Fidelity naar Azur, ik bevestig. Geld staat niet op de Azur rekening maar nog steeds op High Fidelity. Ik zoek op hoe lang overschrijvingen tussen rekeningen normaal duren bij Keytrade. Normaal is dit onmiddellijk. Ik refresh de pagina, het staat nog steeds op mijn High Fidelity. Ik denk, er is iets mis gegaan. Ik doe de overschrijving nogmaals. Nu staat het geld wel op de Azur. ok, tijd om het geld terug over te zetten. Ik zet het terug over van Azur naar High Fidelity, dat gaat. Ik sluit af. Paar minuten later krijg ik een mail dat het geld opnieuw van High Fidelity naar mijn Azur gezet is WTF ! Dus 1 van die 2 eerdere overschrijvingen is dan toch nog uitgevoerd. Wat voor een async systeem tussen front en backend is me dat ? Dat zijn dus al 2 uitgaande overschrijvingen ipv de bedoelde ene. Dus heb ik het geld nogmaals van Azur naar High Fidelity moeten overzetten :/
 
Laatst bewerkt:
Wat voor een async systeem tussen front en backend is me dat ?
Is al jaren zo, maar een bevestigde overschrijving staat normaal ook in de wachtrij en kan je zowel op de app als op de site zien als toekomstige verrichting en zal effectief uitgevoerd worden. Loopt bv. in batches om de 5 min. Wellicht viel die 2de poging in die tijdspanne... Het is nooit 'direct direct'. En dat is bij de meeste banken ook zo, al is het bij de grootbanken minder zichtbaar maar op de achtergrond sowieso wel het geval.
 
Curve

Google Pay => Curve => Keytrade MC is mijn setup.
En ben je daar tevreden van?
Ik wil ook graag gebruik maken van Apple Pay en eventueel Garmin pay, maar mijn bank zijnde AXA ondersteunt dit uiteraard nog altijd niet.
Indertijd binnen gesukkeld bij AXA omdat mijn ouders daar zaten, een kinderspaarrekening voor mij hadden en ik daar simpel een zichtrekening kreeg.
Dan voor onze hypothecaire daar de beste voorwaarden gekregen en dus daar ingetekend. Vriendin heeft haar KBC rekening opgezegd indertijd.

Maar meer en meer begin ik mij vragen te stellen bij AXA. Ze zijn overgenomen door crelan en het is echt een bank die nog leeft in het jaar 2000. Elke moderne functionaliteit ontbreekt toch. We mogen al blij zijn dat de app gebruik maakt van faceid.
 
En ben je daar tevreden van?
Ik wil ook graag gebruik maken van Apple Pay en eventueel Garmin pay, maar mijn bank zijnde AXA ondersteunt dit uiteraard nog altijd niet.
Indertijd binnen gesukkeld bij AXA omdat mijn ouders daar zaten, een kinderspaarrekening voor mij hadden en ik daar simpel een zichtrekening kreeg.
Dan voor onze hypothecaire daar de beste voorwaarden gekregen en dus daar ingetekend. Vriendin heeft haar KBC rekening opgezegd indertijd.

Maar meer en meer begin ik mij vragen te stellen bij AXA. Ze zijn overgenomen door crelan en het is echt een bank die nog leeft in het jaar 2000. Elke moderne functionaliteit ontbreekt toch. We mogen al blij zijn dat de app gebruik maakt van faceid.

Ik merk nu niet veel aan Curve. Ik gebruik dat gewoon als tussenstap om Google Pay aan Keytrade of Revolut te linken. Simpel proces. Natuurlijk wel KYC-proces doorlopen.

Je krijgt ook een fysieke kredietkaart van Curve erbij maar ik gebruik die nooit. Ik vermoed dat die ook telt als buitenlandse rekening voor de Belgische fiscus maar ik zat al met buitenlandse rekeningen dus voor mij is dat geen enkel probleem.

Werkt ook in het buitenland (Zuid-Afrika) maar dan is die gelinkt aan mijn Revolut kaart bijvoorbeeld wegens lagere wisselkoerskosten. Is één tap in de curve app om in te stellen met welke uiteindelijke kaart je betaalt als ze al gelinkt zijn.

Voor online aankopen of dure aankopen (vliegtuigtickets, electronica, boekingen,...) betaal ik wel rechtstreeks met de kaart van Keytrade zelf omdat er dan verzekeringen aanhangen. Ik weet niet hoe het werkt met annulatieverzekering van de Keytrade als je "onrechtstreeks" betaalt via Google Pay of Curve.


Ooit eens voor 200 euro heb betaald in een Luxemburgse supermakt via smartphone en dat passeerde zonder ergens een pincode in te vullen (Je moet je smartphone natuurlijk altijd unlocken). Ik denk dat de spending limit via Curve gemaxed is op 7.500 euro per dag dus de echte limiet zal je ingestelde kaart zijn.


De oorspronkelijke reden dat ik het installeerde, is om op reis in steden makkelijk een OV-ticket te kopen. OV in Brussel of Rome werkt perfect met Google Pay. Gewoon smartphone over de lezer en voila je hebt een ticket gekocht. En sindsdien betaal ik quasi altijd via smartphone, nooit ergens een technisch probleem gehad in die drie jaar. Enkel in de Delhaize is het vreemd want ik vermoed dat daar een kassierder echt "Credit Card" moet selecteren als betaalmethode om te kunnen betalen via Google Pay. Nochtans bij de selfscans van Delhaize en elders werkt het altijd onmiddelijk.
 
Terug
Bovenaan