Gratis banken: Argenta, Keytrade

Het irriteert me mateloos dat keytrade geen qr codes meer kan scannen via payconiq. Heeft iemand dit al kunnen oplossen?
 
Ik merk nu niet veel aan Curve. Ik gebruik dat gewoon als tussenstap om Google Pay aan Keytrade of Revolut te linken. Simpel proces. Natuurlijk wel KYC-proces doorlopen.
bedankt voor de info!

Maar als ik het goed begrijp moet je er wel een kredietkaart zoals een visa achterhangen? En kan je dus niet je gewone zichtrekening/ Bancontact/ maestro erachter hangen?
 
bedankt voor de info!

Maar als ik het goed begrijp moet je er wel een kredietkaart zoals een visa achterhangen? En kan je dus niet je gewone zichtrekening/ Bancontact/ maestro erachter hangen?
Inderdaad,
Het moet aan een Visa, Mastercard, Diners of Discover gelinkt zijn.

Een Visa debetkaart werkt (Wat revolut ook is.)
 
Het irriteert me mateloos dat keytrade geen qr codes meer kan scannen via payconiq. Heeft iemand dit al kunnen oplossen?
Fun fact: ik heb hetzelfde probleem met mijn Fintro Visa debet kaarten.

Op de payconiq site staat een faq item speciaal voor Keytrade: https://www.payconiq.be/nl/faq/ik-k...nd-probeer-te-betalen-met-mijn-keytrade-kaart

Dus koppelen met de bankrekening (wat volgens mij nog steeds tot gevolg heeft dat je in de payconiq app niet meer kan kiezen welke van de gekoppelde andere kaarten je wil gebruiken bij een betaling...) en dan kan je via payconiq al je Keytrade contactpersonen betalen.
Verre van het gemak van de QR codes, en met een grote drawback door hoe de payconiq app in elkaar zit...
 
Ben wat aan het rondzien naar spaarrekeningen en deze van MeDirect geeft 2,8% rente wat veel meer is dan wat mijn huidige spaarrekening geeft bij KBC (0,9%). Zijn er hier mensen met ervaring bij deze bank? Het zou voor mij puur zijn om wat geld daar te parkeren tot ik het nodig heb en niet voor verrichtingen te doen. Beleggen is geen optie aangezien ik het hoogstwaarschijnlijk < 3j nodig heb.
 
Ben wat aan het rondzien naar spaarrekeningen en deze van MeDirect geeft 2,8% rente wat veel meer is dan wat mijn huidige spaarrekening geeft bij KBC (0,9%). Zijn er hier mensen met ervaring bij deze bank? Het zou voor mij puur zijn om wat geld daar te parkeren tot ik het nodig heb en niet voor verrichtingen te doen. Beleggen is geen optie aangezien ik het hoogstwaarschijnlijk < 3j nodig heb.

Is gewoon een spaarbank. Niets speciaal.
 
Opnieuw klant geworden bij ARGENTA sinds hun goeie rente op groeirekening.

Geleidelijk aan ook wat beginnen afbouwen bij AXA (ik zweerde jarenlang bij deze bank), maar sinds hun pushings om betalende zichtrekening te nemen (en daardoor mij geen CC meer te willen verlenen), hun zwakke spaar rekeningen, én hun steeds opslagende brandverzekeringen......
Ga blij zijn dat mijn lening afbetaald is binnen 9 jaar, dan kan ik er eindelijk weg.

(ik kan er nu ook weg, maar dan moet ik een soort boete betalen omdat ik bij de start van hypotheek heb gezegd klant te blijven tot eind lening)
 
In een vervolgartikel somt VRT nog enkele alternatieven op (ook bij grootbanken Belfius en BNP Paribas Fortis):
Het neemt niet weg dat gratis rekeningen al enige tijd wat "kariger" worden door diensten aan loket, telefoon, bankautomaat duur(der) te maken zodat het gratis gedeelte zich beperkt tot overschrijvingen en een debitkaart (komt wat overeen met de basisbankdienst die de FOD economie beschrijft).
 
Iemand nog op het probleem gestoten dat je bij Argenta geen geld kunt storten op de rekening via een bank-automaat?
Dacht eers dat ze de functie niet ondersteunden bij andere banken, Fortis, Belfius... maar afgelopen weekend eens naar een Argenta automaat geweest en daar ging het ook niet.
Het was mijn dochter die mij er op wees, want ik heb in het verleden altijd cash gestort op mijn Fortis rekening.
 
Contant geld storten via een bankautomaat is enkel mogelijk als je klant bent van één van de 4 grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC).
Het lukt ook met een Hello Bank-rekening, mits je je eenmalig identificeert in een BNP kantoor.
 
Heb nu een spaarrekening aangevraagd bij Medirect. Is dat normaal dat dat dagen duurt voor het goedgekeurd wordt?
 
Er is blijkbaar een dubbele overschrijving gebeurd vanuit mijn rekening naar de rekening van de tegenpartij nadat er issues waren met het betalingssysteem van de tegenpartij.

Dat bedrag is dus 2x van mijn rekening gegaan. Echter het bedrag is vreemd genoeg maar 1x terechtgekomen op de rekening van de tegenpartij. Dwz 1x dat bedrag ergens is blijven hangen.

De bank kan mij niet verder helpen. Ook de hoofdzetel kan mij niet verder helpen. Volgens hun is de transactie correct uitgevoerd en de klacht is gewoon geseponeerd. Ik zit hier echter letterlijk naast de ontvanger (fysiek). En de betaling is dus inderdaad effectief maar 1x aangekomen.

Wat nu? :unsure:
 
Sinds 01/01/2024 rekent BNP Paribas ons maandelijks €5.5 aan voor onze zichtrekening.
Wij kunnen helaas niet wisselen omdat onze lening hier zit. Ik ga overschakelen van Easy Guide naar Easy Go.
 
Terug
Bovenaan